Vilka mer än Asus har 120hz skämar på laptops?

Permalänk
Avstängd

Vilka mer än Asus har 120hz skämar på laptops?

Tjena har suttit och fluktat igenom utbudet med laptops med 120hz men är det bara asus som har denna skärm? känner väl att 60hz skämarna är så utdaterade på laptops att man blir sur över det.

Man vill ju ha bra prestanda skärmmässigt på laptops idag, den tekniken finns ju varför spotta ut laptops med 60hz? visst billigt? eller men det borde väl inte vara så himla dyrt att tillsätta en komponent som ger 120hz.

Jag är ute efter en laptop med mer än 60hz på skärmen så jag vänder mej hit för att få lite mera info om vilka som kör med 120hz mer än asus.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biccen:

Tjena har suttit och fluktat igenom utbudet med laptops med 120hz men är det bara asus som har denna skärm? känner väl att 60hz skämarna är så utdaterade på laptops att man blir sur över det.

Man vill ju ha bra prestanda skärmmässigt på laptops idag, den tekniken finns ju varför spotta ut laptops med 60hz? visst billigt? eller men det borde väl inte vara så himla dyrt att tillsätta en komponent som ger 120hz.

Jag är ute efter en laptop med mer än 60hz på skärmen så jag vänder mej hit för att få lite mera info om vilka som kör med 120hz mer än asus.

Det är väll lite mer okända märken, typ Toshiba, m.m men Asus är ju märket om man vill spela!

Permalänk
Medlem

Sony F21z1 och är 3D skärm också, båda finesserna lika meningslösa

Permalänk
Avstängd

Jo, men jag är just ute efter mera hz är 60.
Drar mej verkligen att köpa en ny laptop med just 60hz det är faktiskt 2011 nu och det har funnits 75hz i över 10-12 år på plattskärmar varför ska laptops envisas med att ha 60 då?.

Ja, jag är bitter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biccen:

Jo, men jag är just ute efter mera hz är 60.
Drar mej verkligen att köpa en ny laptop med just 60hz det är faktiskt 2011 nu och det har funnits 75hz i över 10-12 år på plattskärmar varför ska laptops envisas med att ha 60 då?.

Ja, jag är bitter

för att det är standard? om du vill ha en 3D skärm så köp en tv och koppla in datorn dit istället...

Permalänk
Skrivet av anon162937:

för att det är standard? om du vill ha en 3D skärm så köp en tv och koppla in datorn dit istället...

Fast då krävs väl också att datorn har HDMI v1.4.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162937:

för att det är standard? om du vill ha en 3D skärm så köp en tv och koppla in datorn dit istället...

Hade du läst vad jag skrev att det är gammalt 60hz! och att jag "tycker" att dom har "tekniken" att sätta mera hz på skärmarna!

Men håll dej till topic tack.

Permalänk
Skrivet av Biccen:

Jo, men jag är just ute efter mera hz är 60.
Drar mej verkligen att köpa en ny laptop med just 60hz det är faktiskt 2011 nu och det har funnits 75hz i över 10-12 år på plattskärmar varför ska laptops envisas med att ha 60 då?.

Ja, jag är bitter

Skrivet av Biccen:

Hade du läst vad jag skrev att det är gammalt 60hz! och att jag "tycker" att dom har "tekniken" att sätta mera hz på skärmarna!

Men håll dej till topic tack.

för att än så länge är det inte speciellt många som faktiskt har nått behov av "3d" på sin laptop

och att tillverkaren troligen sparar in på batteritid på att sätta i en 60hz skärm då jag kan tänka mig att en skärm med högre hz också äter mer ström och kan sen skryta med det sen i reklamen för att få fler sålda pga lång batteritid

men visst tekniken finns även om vi dock är precis i början av 120hz skärms eran för laptops.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Mm håller med!

Men dom borde kanske utveckla ny batteriteknik?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biccen:

Mm håller med!

Men dom borde kanske utveckla ny batteriteknik?

det kommer ju, dock är den väldigt dyr nu. så det lär inte ändras på ett tag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megol0:

Sony F21z1 och är 3D skärm också, båda finesserna lika meningslösa

Nej jag älskar 3d. Men visst laptops brukar inte riktigt har prestandan för att köra nya spel i 3d.