Ingen signal till skärmen efter kylarbyte.

Permalänk
Medlem

Ingen signal till skärmen efter kylarbyte.

Hejsan!

Jag fick nyligen en ny processorkylare (cooler master hyper 212) som jag kopplade på enligt instruktionerna. men sen när jag ska starta upp datorn så startar datorn som den ska men ingen signal till skärmen kommer, dvs ingen bild. Jag vet inte vad de är för fel. alla kablar är ikopplade rätt har bytt kabel och adapter men utan resultat... de jag undrar är ifall de är fel på moderkortet eller grafikkortet? Kanske proscessorn jag har ingen aning. Sedan när jag ska stänga av datorn, och eftersom jag inte ser någon bild så måste jag hålla in boot knappen men den verkar inte funka??? för jag trycker ner den knappen i kanske 30 sekunder inget händer... Så jag måste bryta strömen.

Hjälp mig!!!!

mvh/ affe

Specsen till datorn:

Asrock M3A770DE

A-Data 4GB DDR3 PC10600 240-pin, 1333Mhz x 1

AMD Phenom II X2 555 3,2GHz BlackEdition

Sparkle GeForce GTX 460 OC 1GB

Corsair CX 430W

Permalänk

du lyckades inte dra ut någon sladd när du fipplade med kylaren? t.ex. 4/8pins stömkabeln som går ner i moderkortet? powerknappens sladdar?

Permalänk
Medlem

jag lyckades fixa dedär med Avstängingen, jag tog ut batteriet, men fortfarande ingen bild på skärmen

Permalänk
Medlem

Jag har kollat kablarna, inget fel...

Permalänk

Kolla så att alla el-kablar sitter rätt inne i datorn. Kolla även att RAM-minnen samt grafikkort sitter ordentligt!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Pröva montera om processorkylaren.

Permalänk
Medlem

De med el-kablarna funkade inte. har provat byta skärm tillochmed men utan resultat. Har flyttat ramminnen och grafikkortet sitter rätt funkar inte. KAn de vara grafikkortet som är kaputt?

Permalänk

Tog du ut processorn när du tog bort den gamla kylaren? Det kan inte vara så att du förstörde pinnarna under processorn, eller i moderkortet?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Nej jag tog inte ut processorn rengjorde bara ovanpå med topps och t-röd

Permalänk

Låter orimligt att grafikkortet skall ha gett upp bara sådär om du inte spillt t-sprit och fått kortis eller liknande...
Ser ram-minnen och fel i strömtillförseln som alternativ.

Söker skärmen efter signal eller får du "startsträcket" blinkandes uppe i vänster hörn?

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Hade samma problem i somras. Då löstes det med tiden, det fungerade morgonen därpå. Säger dock inte att det är fallet för dig.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

det står bara : no signal detected
Jag har prövat med ram-minnen och strömmen men inget funkade. Ska pröva stoppa grafikkortet i en annan dator och kolla om de är de som är felet

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på med de hela i snart en vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeday:

Jag har hållit på med de hela i snart en vecka

om du inte testar en sak om dagen så går det fortare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av affeday:

Jag har hållit på med de hela i snart en vecka

Hade du lagt tråden rätt och skrivit en vettig rubrik hade du garanterat fått mer hjälp.

*Flyttad och redigerad*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Resultat efter testet i annan dator?

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem

Hallå! Det har hänt mig en helvetes massa gånger.. Och pga garanti så lämnade vi in datorn, och då va det moderkortet som var sönder.. Hände med 4 olika moderkort..

Så du är säker att du inte kom åt något på moderkortet? T-röd som runnit ner eller något?