Creative Tactic 3D Alpha knastrar då och då

Permalänk

Creative Tactic 3D Alpha knastrar då och då

Hejsan. Har precis införskaffat mig Creative Sound Blaster Tactic 3D Alpha.

Det är ett headset som ansluts via USB, just för det är 360 graders hörlurar.

Problemet är att när jag ska lyssna på musik, se filmer, spelar m.m så knastrar det då och då. Ungefär var 30e sekund så kommer det knaster.

Vet inte hur jag ska förklara bättre än att det knastrar.

Har absolut ingen aning vad felet kan vara, vet någon av er? Har nyaste drivrutinerna till dom, installerat hårdvaran m.m.

Permalänk
Medlem

Det finns en god anledning till att Creative har fått smeknamnet knaster blaster. Det bästa du kan göra är att försöka byta dem till något icke creative. I andra hand kolla över chipset-/USB-drivrutinerna i datorn. Kanske är avbrott i dataströmmen över USB-porten som ställer till det.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

kan ju vara en idé att kolla dom i en annan dator då vet du att det är något i din dator som är fel eller om det är lurarna.. men annars är dom bra tkr du ? har svårt attt positionera fienden i mina steelseries 7h eller vad dom heter .. kanske skall byta till nåt men vet ej vad

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Det finns en god anledning till att Creative har fått smeknamnet knaster blaster. Det bästa du kan göra är att försöka byta dem till något icke creative. I andra hand kolla över chipset-/USB-drivrutinerna i datorn. Kanske är avbrott i dataströmmen över USB-porten som ställer till det.

Trodde faktiskt att detta skulle funka.

Efter att ha hittat 10 stycken drivrutiner till USB/Chipset som behövde uppdateras så trodde man allt de skulle gå, men icke. Knastrar fortfarande...

Vad menar du med avbrott i dataströmmen över USB-porten? Vad kan jag göra för att försäkra mig om att det inte händer?

brajonk:

Ska prova dom i en annan dator så fort jag får tid över!

I övrigt så verkar dom faktiskt väldigt bra. Surroundet i spel är fantastiskt, bra bas i dessa samt så kan man ställa in en massa ljudinställningar i medföljande mjukvara!

Edit: Jag ringde Clas Ohlssson support linje som en anställd gav mig. Dom sa att det kan vara många olika anledningar. Han sa något om jordat uttag, att jag borde prova göra något med chassit eller elementet? Förstod inte alls vad han sa, ska ringa upp han inom snarast. Ska även höra med min pappa, han kan rätt så mycket om el och dylikt.