Call of Duty: Modern Warfare 3 i ny teaser

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är riktigt PINSAMT när folk säger att CoD är uttjatat, att Activision bara släpper skit för att tjäna snabba pengar osv. men ändå tycker att BF3 ska bli bra?

BF3 är det 19:e spelet i serien och släpps av EA Games. Det måste ju vara den absolut värsta utgivaren i världen att släppa spel som håller i ett par månader och sedan helt glöms bort. CoD4 och MW2 är fortfarande riktigt stora spel med ett stort community världen över.

Älskar MW3, lätt köp när det kommer.

Permalänk
Medlem

Alltid gillat det höga tempot i cod så de blev nog ett köp här med. sen att folk klagar på trafiken är ju bara onödigt. man spelar ju spelet för att det är underhållande även om lite bling inte skadar kan folk spela minecraft så kan man nog spela cod

Permalänk

Spela spelet för spelkänsla eller grafik? Ja, varför inte kombinera de två och göra ett bra spel? Nyskapande, revolutionerande och att skapa det bästa FPS-spelet borde vara ledorden hos utvecklarna. Att man flera år i rad släpper i princip samma spel för samma peng är ju som en mental våldtäkt på konsumenten. Något som är värt 120:- som DLC för 699:-. Nja.. Kom med något nytt! Gillar både MW1 och 2, är ingen BF-fanboy men BF3 ser så grymt mycket mer lockande ut. Där har man iallafall ansträngt sig och jag pröjsar gärna 699:- eller mer, lär dock bli billigare på PC.

Permalänk
Hedersmedlem

Inte helt främmande för att införskaffa detta spel då det släppts. Men i så fall enkom för SP-upplevelsen då jag inte spelar dessa typer av spel online.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Haha när jag såg Volvon så blev filmen intressant Nu vill se fler teasers av MW3 när de är i England

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag undrar hur många skott man behöver avfyra för att ta sig igenom SP-kampanjen på detta? I Black Ops vill jag minnas att det var fyra eller fem, och det var i skriptade sekvenser där man var tvungen att skjuta för att ta sig vidare...

Det sorgligaste är att de inte behöver ändra någonting från de senaste CoD-spelen för att sälja som aldrig förr. Folk köper ett namn - inte ett spel.

Permalänk
Medlem

Tror nog med att det mest blir samma gamla dynga som innan med dyra DLCs som knappt ger någonting men vad vet jag.

Permalänk
Medlem

Det är ju som vanligt inget tvång på att varken köpa eller spela spel man inte gillar...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackgoat:

Förstår inte hur vissa kan sitta å gnälla på att COD suger för att de kör med samma grafikmotor som tidigare.
Tittat på CS 1.6 på länge ?
Drösvis med folk som spelar det, garanterat inte för att det är snyggt.

Detta argumentetet håller ju verkligen inte. Counter-Strike är ett spel från 1999/2000.

Call of Duty har haft precis samma grafikmotor sen första Call of Duty(2003), det kan du ju inte kalla utveckling?
Dom spottar ju ut sig spel riktigt ofta just på grund av att dom har valt att inte utveckla en ny motor vid varje spel. Bara lägga till.

Ren sörja är vad det är. CoD har inte varit bra efter United Offensive.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Call of Duty: Modern Warfare 2 (2009) IW 4.0
Call of Duty: Modern Warfare 3 (2011) IW 4.0
(Saxat från Wikipedia)

Tycker att det är lite tråkigt att dom väljer att inte använda en uppgraderad grafikmotor i MW3, för det är faktiskt samma motor som i MW2 som släpptes 2009 och jag tycker personligen att det skulle vara kul att se lite ändringar i grafiken för det skiljer ju ändå 2 år mellan spelen.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Känns uttjatat...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk

Wow, det där var minst sagt en actionpackad trailer! Kan faktiskt sträcka mig så långt som att säga att jag tyckte det såg riktigt coolt ut

Sen att jag personligen inte är särskilt intresserad av att köpa spelet är väl en sak, men jag tror att trailers som denna verkligen kan hypa massorna till tusen när de börjar matas ut på TV, bio och alla möjliga webbsidor.

Som tidigare sagt: The hype is on!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Detta argumentetet håller ju verkligen inte. Counter-Strike är ett spel från 1999/2000.

Call of Duty har haft precis samma grafikmotor sen första Call of Duty(2003), det kan du ju inte kalla utveckling?
Dom spottar ju ut sig spel riktigt ofta just på grund av att dom har valt att inte utveckla en ny motor vid varje spel. Bara lägga till.

Ren sörja är vad det är. CoD har inte varit bra efter United Offensive.

Despite the fact that the engine is based on an outdated engine, the IW engine has been modified with graphical and technical additions since Call of Duty 4: Modern Warfare and is considered one of this generation's greatest engines by IGN.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rådström:

Despite the fact that the engine is based on an outdated engine, the IW engine has been modified with graphical and technical additions since Call of Duty 4: Modern Warfare and is considered one of this generation's greatest engines by IGN.

Och det är ju rent skitsnack, det är fakta att det är en gammal Quake 3 motor som har blivit hopplöst upplivad.
Att IW eller Treyarch inte orkar med en ny motor är bara för dom inte har tid och vill tjäna pengar.

Spelet har jag inget emot att folk spelar, även jag gör det.
Men att säga att CoD är snyggt är som att säga att sandaler med strumpor är snyggt.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Och det är ju rent skitsnack, det är fakta att det är en gammal Quake 3 motor som har blivit hopplöst upplivad.
Att IW eller Treyarch inte orkar med en ny motor är bara för dom inte har tid och vill tjäna pengar.

Spelet har jag inget emot att folk spelar, även jag gör det.
Men att säga att CoD är snyggt är som att säga att sandaler med strumpor är snyggt.

Kan ju vara Activision som pressar på för mycket också?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

IW-producerade CoD har väl aldrig varit cutting edge rent grafiskt, men faktum är att spelglädjen varit så stor att så gott som alla bojkottare (hycklare) av MW2 valde att köpa spelet till slut: http://icbf.com.au/wp-content/uploads/2010/07/boycottmw2.jpg

Call of Duty i sig säljer ju sig självt på grund av namnet, vilket har gjort att Treyarch inkarnationerna åkt på en räkmacka som de inte har förtjänat om ni frågar mig. Infinity Ward VAR bra, sen att man har en utgivare som begränsar är alldeles för lamt att ha som ursäkt för att "hata alla CoD spel".

Jag hoppas att detta blir lika bra som tidigare Modern Warfare-spel och inget som påminner om det större misslyckandet Black Ops. DÄR snackar vi usel grafik och spelkänsla. Det finns trots allt en anledning att MW1 och MW2 är en av de mest spelade FPS-online liren.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Konichiwa:

Kan ju vara Activision som pressar på för mycket också?

Oavsett vad det är så är det dåligt. Hade varit ett intressant spel om dom hade gett sig på en ny motor.

Skrivet av Haglund:

Jag hoppas att detta blir lika bra som tidigare Modern Warfare-spel och inget som påminner om det större misslyckandet Black Ops. DÄR snackar vi usel grafik och spelkänsla.

Vänta lite nu. Spelkänslan håller jag med dig om, men jag förstår inte riktigt vad du menar grafiskt. Spelen är ju nästintill identiska?
(Samma motor med knappt något tillagt)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Oavsett vad det är så är det dåligt. Hade varit ett intressant spel om dom hade gett sig på en ny motor.

Håller med om det.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Trailern påminde extremt mycket om BF3's trailer tycker jag

-Basljud som brötar i bakgrunden
-Uppvisning av diverse fordon (trots att man knappast kommer få köra)
-Rasande hus

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Har haft sjjukt kul på både mw2 och blops , så detta blir ett garanterat köp . Dock drygt att dom använder sig av samma motor , men det kanske också är ett plus då det inte blir mycket mer krävande .

Permalänk
Medlem

Det är allt annat än fult.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Oavsett vad det är så är det dåligt. Hade varit ett intressant spel om dom hade gett sig på en ny motor.

Vänta lite nu. Spelkänslan håller jag med dig om, men jag förstår inte riktigt vad du menar grafiskt. Spelen är ju nästintill identiska?
(Samma motor med knappt något tillagt)

Rätt, och i det här fallet får jag gå på min subjektiva åsikt om grafiken. Det första man frågar sig när man jämför spelen grafiskt: Varför har Black Ops ett lågupplöst crosshair? (Jag äger båda spelen på Steam och maxar bägge @1920x1200 med min PC i signaturen).

Vapentexturerna i MW2 är mer högupplösta och detaljerade, eller spelet är i allmänhet mer detaljerat. Nivån på partikeleffekterna på t.ex. remakebanan av Vacant i MW2 återfinns inte någonstans i Black Ops vad jag har kunnat se. Ingen av dessa spel är grafiska mästerverk på någon aspekt ö.h.t men starta en poll och fråga om vilket spel som är snyggast så lär du ha MW2 som en vinnare.

EDIT: Sedan är ju ljudet vida överlägset i MW2. Jämför ljudet på valfritt vapen mot dess motsvarighet i Blops (t.ex. M16). Jag menar, ljudet när man laddar om i Blops låter som en tom läskburk istället för ett karaktäristiskt magasinljud. Jag hatar fanboys och inser att jag låter som en sådan men usch och fy, mitt förakt för Black ops är stort. Mest för att jag betalade för spelet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rådström:

Det är allt annat än fult.

Jag hoppas du skämtar...

Skrivet av Haglund:

Vapentexturerna i MW2 är mer högupplösta och detaljerade, eller spelet är i allmänhet mer detaljerat. Nivån på partikeleffekterna på t.ex. remakebanan av Vacant i MW2 återfinns inte någonstans i Black Ops vad jag har kunnat se. Ingen av dessa spel är grafiska mästerverk på någon aspekt ö.h.t men starta en poll och fråga om vilket spel som är snyggast så lär du ha MW2 som en vinnare..

Eftersom jag inte lirat MW2 i någon större utsträckning så litar jag på dig.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

har aldrig gillat MP versionerna av nåt spel
mer av en SP människa själv och där har alltid cod legat högt
okej senaste black ops "sucked so hard it would have emptied a bulls ballsack" (älskar det quotet)
men dom andra har varit sketans roliga att spela i SP läget
så det blir nog ett köp här med
och sen gnälla på spelmotorn innan spelat har kommit ut
så man får se själv hur det blev förutom trailers
tycker jag är lita av ett dagis beteende
har man inte testat själv kan man inte gnälla och har fan ingen rätt att gnälla heller
//pumba

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk

Fan vad ni klagar på grafiken, får gärna vara cs grafik och bra spel än riktigt fin grafik men laggar och inte lika roligt.

Har inte sådär jätte stora förhoppningar efter MW2 och BO men blir det mer likt MW1 blir det lätt ett köp

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Jag hoppas du skämtar...

Verkligen inte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Lofman:

Trailern påminde extremt mycket om BF3's trailer tycker jag

-Uppvisning av diverse fordon (trots att man knappast kommer få köra)

I BF3 lär man ju dock får köra fordonen.... Det är liksom halva poängen med hela spelet.

Skrivet av Ant3:

Men köper man ett spel för att kolla på grafiken eller för att ta del av storyn?

Och det ena måste utesluta det andra?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Sluta böla om att det är sämre än Battlefield.

Jag är uteslutande intresserad av singleplayer och där har Battlefield varit totalt värdelös i jämförelse. Både de tidiga Call of Duty och Modern Warfare-serien har en otroligt underhållande historia, Battlefield har på sin höjd haft en vitsig hippie till helikopterpilot.

Ni som bedömer spel på hur ofta man vill spela om samma karta i mutiplayer är orsaken till att så många av dagens FPS har så halvtaskig singleplayer. Tack så mycket.

Permalänk
Medlem

Min favorit serie ... Ser verkligen fram emot detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

I BF3 lär man ju dock får köra fordonen.... Det är liksom halva poängen med hela spelet.

Det var precis det jag menade, COD har aldrig haft fokus på fordon, ändå tyckte jag att de hade stor del av trailern.

BF3 känns ju dock som det kommer slå detta med hästlängder(vill inte starta krig, bara min personliga åsikt)

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2