ASUS GeForce GTX 570 DCII - Kylare- eller PCB-längd?

Permalänk
Medlem

ASUS GeForce GTX 570 DCII - Kylare- eller PCB-längd?

Hej!

Jag funderar på att köpa kortet i trådtiteln, men jag har ett problem. På Asus hemsida så står det att kortet är 11.5" långt (29,2 cm), men som ni kan se på tredje bilden så är kylaren aningen längre än PCB:n.

Tror ni att kortet är 11.5" inkl. eller exkl. kylaren? Om någon här har kortet ifråga så skulle jag vara tacksam om ni kunde mäta.

Permalänk
Medlem

Det är nog hela kortet(inkl. kylare) dom menar. Är 99% säker.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riyonah:

Det är nog hela kortet(inkl. kylare) dom menar. Är 99% säker.

Jag tycker det jag med, men om det inte är fallet kommer nederdelen av kylaren möjligtvis slå i en del av mitt chassi (Antec P183).

Permalänk
Medlem

Det är ett jävligt stort kort, så 29 cm totalt stämmer väldigt bra, finns ju andra modeller o välja mellan som t.ex. gigabyte, msi, zotac, sparkle osv

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Aonike:

Jag tycker det jag med, men om det inte är fallet kommer nederdelen av kylaren möjligtvis slå i en del av mitt chassi (Antec P183).

De passar bara högt upp och bara om du tar bort övre hårddiskburen.

P183 klarar däremot 2 vanliga 570'or, vilket bevisas av mitt eget.

Undre är referensdesign, 27 cm långt, övre är Zotac's kort som är 24 cm.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

De passar bara högt upp och bara om du tar bort övre hårddiskburen.

P183 klarar däremot 2 vanliga 570'or, vilket bevisas av mitt eget.

http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/570sli.jpg

Undre är referensdesign, 27 cm långt, övre är Zotac's kort som är 24 cm.

Ja, jag använder inte övre hårddiskburen så det är inget problem! Har du erfarenhet av just detta kort eller har du läst det någonstans? Jag undrar då det ser väldigt tight ut.

Jag hade inte tänkt köra SLI, så det är inget problem det heller.

Permalänk
Medlem

EVGA har ett GTX 570 HD som använder sig av 560 Ti referenskylare och detta gör då att själva kortet blir runt 22 cm långt.
Kan vara ett tips till dem som vill ha ett 570 men som har ont om plats i sin nuvarande låda.

http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=012-P3-1571-AR
http://www.evga.com/products/moreInfo.asp?pn=012-P3-1570-AR

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Aonike:

Ja, jag använder inte övre hårddiskburen så det är inget problem! Har du erfarenhet av just detta kort eller har du läst det någonstans? Jag undrar då det ser väldigt tight ut.

Jag hade inte tänkt köra SLI, så det är inget problem det heller.

Jag har det chassiet samt 570'or, så jag vet hur mycket space man har tillgodo. Ett 570 DC-II ska fungera. Dock har du helt rätt - det blir tight om din PCI-E plats inte är ganska hög.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Jag har det chassiet samt 570'or, så jag vet hur mycket space man har tillgodo. Ett 570 DC-II ska fungera. Dock har du helt rätt - det blir tight om din PCI-E plats inte är ganska hög.

Min översta PCI-E-slot sitter lika högt upp som ditt Zotac-kort. Jag har mätt lite och jag tror att det passar. Ska göra lite mer research.

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

De passar bara högt upp och bara om du tar bort övre hårddiskburen.

P183 klarar däremot 2 vanliga 570'or, vilket bevisas av mitt eget.

http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/570sli.jpg

Undre är referensdesign, 27 cm långt, övre är Zotac's kort som är 24 cm.

Är det där din dator?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av furuliden:

Är det där din dator?

Jupp, innan moderkortsbyte.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Jupp, innan moderkortsbyte.

''

Vet inte när bilden är ifrån men. Killen som kan allt om datorer men inte dra kablar i datorn ^^

Permalänk
Antielefant
Skrivet av hatred666:

''

Vet inte när bilden är ifrån men. Killen som kan allt om datorer men inte dra kablar i datorn ^^

Gör ett bättre jobb själv i ett P183 med 10 interna hårddiskar. Snygg kabeldragning är näst intill omöjligt när du ska få plats med så mycket ström- och länkkabel... och värre blir det när ATX- och EPS-kontakterna sitter som de gör på M4N89 - precis ovanför grafikkorten.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

De passar bara högt upp och bara om du tar bort övre hårddiskburen.

P183 klarar däremot 2 vanliga 570'or, vilket bevisas av mitt eget.

http://i168.photobucket.com/albums/u196/zcenicx/570sli.jpg

Undre är referensdesign, 27 cm långt, övre är Zotac's kort som är 24 cm.

Skrivet av Zcenicx:

Jupp, innan moderkortsbyte.

Det är dålig kabeldragning.