Nära dött lopp mellan Ios och Android på SweClockers mobilsajt

Permalänk

/me rebellerar från Maemo.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Avstängd
Skrivet av UROG:

Hellre ett gratis-OS än betal-OS i smartfånen.

Inte undra på att iPhone, iPad och iPod kostar så mycket som de gör, det är själva iOS som kostar.
Undrar hur mycket telefonerna skulle vara värda med Googla Android, 1kr kanske?

Haha, android fanboys blir bara värre och värre för varje dag.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Man lär tänka på att android finns till ett flertal märken, medan iOS hör till Apple. Är det då 50/50 så vinner Apple med en stor majoritet.

Skickades från m.sweclockers.com

Varför då? Det är ju Apple själva som valt att bara släppa OSet på sina egna enheter, och varför skulle ett OS sälja bättre för att det finns hos flera olika tillverkare? Vill man ha Android så köper man en Android lur, om man nu måste välja mellan SE, HTC, Samsung eller någon annan tillverkare ökar ju inte hur många mobiler som personen köper.

Sedan får du inte glömma att Ios finns på mer än en av deras enheter. Det finns ganska många olika mobiler och tablets med Ios vid det här laget.

Permalänk

De ganska kul att se hur många som snackar gott om ios i kommentarerna men när man ser omröstningslistan så leder android, hmm undra vad det kan bero på :P?

Permalänk
Skrivet av ministerkrister:

Men ärligt talat. Det där var det dummaste jag har läst på länge.

Vad är det som är gratis med android? Vad är det som kostar med ios?

Och före det att du startar nåt typ av krig med argumentet att jag är nåt typ av fanboy:

Jag har tre mobiltelefoner. En iphone, en android och en symbian.
Mina datorer kör win7, win xp, Ubuntu, CentOS.
Min router kör open-wrt och nasen debian.

Jag kan hålla med att det han skrev va ganska dumt, men sanningen är iaf att när man köper en iphone köper man inte den för prestandan eller för alla funktioner.
Det är design, mjukvaran, enkelheten och självklart så ska vi inte glömma märket.
Dock anser jag inte att android är ett svårt os men det är min åsikt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DjBeowolf:

Jag kan hålla med att det han skrev va ganska dumt, men sanningen är iaf att när man köper en iphone köper man inte den för prestandan eller för alla funktioner.
Det är design, mjukvaran, enkelheten och självklart så ska vi inte glömma märket.
Dock anser jag inte att android är ett svårt os men det är min åsikt.

Och vad är det för fel på det?
Jag köper designmöbler, designkläder, och har en designmobil.

Jag behöver inte prestandan av en dual core, och jag behöver inte en 7 pers soffa som är billigare än min 2 personers, t.ex

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

tyvärr har jag noll behov av en smartphone, min nuvarande mobil används primärt som klocka sekundärt som telefon...men lite sugen är jag ju....får väl se om w8 lyckas med att få ett eco system som äpplet har, om det går vägen så har ms en värdig konkurrent

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Och vad är det för fel på det?
Jag köper designmöbler, designkläder, och har en designmobil.

Jag behöver inte prestandan av en dual core, och jag behöver inte en 7 pers soffa som är billigare än min 2 personers, t.ex

Men ändå så lägger du ut *vad nu en iphone kostar* istället för att nöja sig med en för ca 2000kr?

Permalänk
Medlem

Maemo & Symbian

Permalänk
Medlem
Skrivet av UROG:

Hellre ett gratis-OS än betal-OS i smartfånen.

Inte undra på att iPhone, iPad och iPod kostar så mycket som de gör, det är själva iOS som kostar.
Undrar hur mycket telefonerna skulle vara värda med Googla Android, 1kr kanske?

Google har lanserat Android för att kunna övervaka dig bättre än de klarar av från webben.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tobbe Nukem:

/me rebellerar från Maemo.

Men du är ju finne, du lynchas ju om du inte har Nokia

Skrivet av Hardware guy:

Google har lanserat Android för att kunna övervaka dig bättre än de klarar av från webben.

Och Apple har lanserat iOS för att övervaka vart du befinner/befunnit dig bättre.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Men ändå så lägger du ut *vad nu en iphone kostar* istället för att nöja sig med en för ca 2000kr?

För att en 2000:- Android håller lika bra kvalité som en iPhone

Permalänk

Önskar jag kunde skriva Android, men så många funktioner som det har som inte iPhone har, men med Apples touch-teknik så går min röst självklart till Apple endå.

Om man har smekt en iPhone/pad/pod så är det ju en mardröm att börja trycka fenetriskt på andra operatörers touch-skärmar..

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomtenisse:

det var bra jämt, må jag säga!!
Men undrar när kan sweclockers släppa en app till Android??
våre väldigt trevligt.

har du ens läst artikeln?

ont: min röst går till ios, sitter med iphone 4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Önskar jag kunde skriva Android, men så många funktioner som det har som inte iPhone har, men med Apples touch-teknik så går min röst självklart till Apple endå.

Om man har smekt en iPhone/pad/pod så är det ju en mardröm att börja trycka fenetriskt på andra operatörers touch-skärmar..

Haha, då kan du på sin höjd ha känt på 3 år gamla resisitiva LG-telefoner eller nåt. Till och med min Blade som har en rätt medioker digitizer tycker jag är helt okey att använda och gör mig inte frustrerad på något sätt.
Sen att det inte är apples "touch-teknik" på något sätt beskriver ju din koll. Apple använder, precis som 99& av alla andra touch-telefoner idag kapacitiv teknik för att registrera tryck på skärmen. De digitizers som tillverkarna använder finns i olika kvalité men på de dyrare telefonerna(fortfarande billigare än iPhone) sitter det riktigt bra digitizers.

EDIT: Och ja, jag har använt iPhones mycket.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hund:

Bara för att vi bor i Sverige måste vi inte översätta allting till svenska, det blir ju bara dumt. Då är det mer rätt att säga Fönster 7 istället för Windows 7 antar jag?

Det är rekommenderat att i löpande text följa grundreglerna för svensk gramatik och skita fullständigt i konstiga versaler i produktnamn. Alltså ska det skrivas Ios och inte iOS. På samma sätt ska man skriva Nvidia och inte nVidia eller nVIDIA eller NVIDIA som de själva vill. AMD ska däremot skrivas med versaler eftersom det är ett akronym.
Det är en väldigt logisk regel eftersom ingen männsika orkar hålla ordning på exakt hur alla företag designar sina loggor och varumärken.

För att återgå till topic så verkar mobilsidan vara väldigt trevlig. Har inte haft tillfälle att testa den ordentligt än men det lilla jag kört har varit väldigt mycket bättre än tidigare. Det var inte så kul att sitta och vänta på att tunga flashannonser laddades på en stackars Hero. Det är också trevligt att slippa zooma så mycket.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Såklart att Android leder. När man kan få en bra lur för 1000 kr med Android är det ju intressant att iPhone ändå har så stor andel. Kvalitet över kvantitet antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

Så är det när man använder en budget android

Tycker det är samma fast jag har suttit och pillat med morsans HTC Desire.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Tycker Ios är bättre att surfa på än min ZTE blade

Hur kan ett OS vara bättre än hårdvara?

Hursomhelst så är det rätt dumt att jämnföra teknik för 1,5k med teknik för 3-5k.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Men ändå så lägger du ut *vad nu en iphone kostar* istället för att nöja sig med en för ca 2000kr?

Ja, pga att jag får en mycket snyggare, och hållbar telefon som håller marknadens högsta kvalitetskänsla.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av DjBeowolf:

De ganska kul att se hur många som snackar gott om ios i kommentarerna men när man ser omröstningslistan så leder android, hmm undra vad det kan bero på :P?

Att fler föredrar Android. Väldigt underlig fråga.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

AMD ska däremot skrivas med versaler eftersom det är ett akronym.

Det är faktiskt ett initialord, inte en akronym.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av headphonehalo:

Det är faktiskt ett initialord, inte en akronym.

Huruvida initialord är ekvivalent med eller en delmängd av akronym är en definitionsfråga. Jag kan inte hitta ett entydigt svar på det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Huruvida initialord är ekvivalent med eller en delmängd av akronym är en definitionsfråga. Jag kan inte hitta ett entydigt svar på det.

Självklart är det en definitionsfråga. Akronymer är alla initialord som kan uttalas som ord, t.ex RADAR och LASER.

Det är svårdefinierat på grund av att de flesta inte vet skillnaden mellan orden och därför använder dem felaktigt, precis som att de flesta säger teori när de menar hypotes.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av headphonehalo:

Självklart är det en definitionsfråga. Akronymer är alla initialord som kan uttalas som ord, t.ex RADAR och LASER.

Det är svårdefinierat på grund av att de flesta inte vet skillnaden mellan orden och därför använder dem felaktigt, precis som att de flesta säger teori när de menar hypotes.

Fast det är inte en entydig definition. SAOL säger till exempel inget om att ett akronym ska gå att utläsa som ett ord. Det verkar som sagt som om definitionerna går isär.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast det är inte en entydig definition. SAOL säger till exempel inget om att ett akronym ska gå att utläsa som ett ord. Det verkar som sagt som om definitionerna går isär.

Ja, men mest för att folk använder orden felaktigt, som sagt. Definitionerna brukade vara mycket tydligare.

http://wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn?o2=&o0=1&o8=1&o1=1...

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av headphonehalo:

Ja, men mest för att folk använder orden felaktigt, som sagt. Definitionerna brukade vara mycket tydligare.

http://wordnetweb.princeton.edu/perl/webwn?o2=&o0=1&o8=1&o1=1...

Fast att översätta grammatik får engelska är inte helt lämpligt då det inte alltid går att översätta rakt av.
Kollar man till exempel Nationalencyklopedin skriver de följande om Akronym:
"akrony´m (av grekiska a´kros 'ytterst' och o´noma 'namn', 'benämning'), initialförkortning bestående av initialerna från flera ord, t.ex. US (United States)."
Tittar man på initialord står följande:
"initialord, initialförkortning, akronym, ord bildat av begynnelsebokstäverna i ett flerordigt uttryck. I en typ av initialord uttalas bokstäverna var för sig som i EG 'Europeiska gemenskapen', i en annan hoplästa som i Saco 'Sveriges akademikers centralorganisation' och radar 'radio detection and ranging'. En tredje typ innefattar mer än begynnelsebokstäverna som i Gestapo 'Geheime Staatspolizei'. På motsvarande sätt kan ordled utnyttjas: NE 'Nationalencyklopedin' respektive milo 'militärområde'. Av en speciell typ är behå 'bysthållare', där bokstävernas uttal återspeglas i stavningen."

SAOL skriver bara "förkortning som består av initialer.".

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast att översätta grammatik får engelska är inte helt lämpligt då det inte alltid går att översätta rakt av.
Kollar man till exempel Nationalencyklopedin skriver de följande om Akronym:
"akrony´m (av grekiska a´kros 'ytterst' och o´noma 'namn', 'benämning'), initialförkortning bestående av initialerna från flera ord, t.ex. US (United States)."
Tittar man på initialord står följande:
"initialord, initialförkortning, akronym, ord bildat av begynnelsebokstäverna i ett flerordigt uttryck. I en typ av initialord uttalas bokstäverna var för sig som i EG 'Europeiska gemenskapen', i en annan hoplästa som i Saco 'Sveriges akademikers centralorganisation' och radar 'radio detection and ranging'. En tredje typ innefattar mer än begynnelsebokstäverna som i Gestapo 'Geheime Staatspolizei'. På motsvarande sätt kan ordled utnyttjas: NE 'Nationalencyklopedin' respektive milo 'militärområde'. Av en speciell typ är behå 'bysthållare', där bokstävernas uttal återspeglas i stavningen."

SAOL skriver bara "förkortning som består av initialer.".

Inte för att det är grammatik, men i detta fall går det mycket väl att översätta rakt av.

Visa signatur

Att ha sin dators specifikationer som signatur är fånigt.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av headphonehalo:

Inte för att det är grammatik, men i detta fall går det mycket väl att översätta rakt av.

Fast NE och SAOL håller ju uppenbarligen inte med.
Varken akronym eller initialord finns med i SAOB vilket är lite konstigt.
Du råkar inte ha någon referens på svenska?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Tycker ni skulle haft med "webOS" bland valen istället för "Annat".

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8