Permalänk
Medlem

Drivrutiner Acer Aspire One 522

Har köpt mig en Acer Aspire One 522 och tänkte nu slänga in Win7 Ultimate x64 men hittar inga drivrutiner för x64. Endast x32 finns på Acers hemsida. Någon som har ett tips på hur jag kan gå tillväga?

Permalänk
Visa signatur

Jag kör både Mac och PC. Ja det är sant, man kan faktiskt göra det.

Permalänk
Inaktiv

hur gick det för dig att slänga in ultimate x64 och sen använda länken som ollebacken skickade?

Vill nämligen göra detsamma med samma dator

mvh Killene

Permalänk
Medlem

Fick tips från annat håll att det går fint att köra Acers drivrutiner x86.

Permalänk
Medlem

Jag sitter men samma dator nu. Det första jag gjorde var att byta ut minne mot ett 4GB och hårddisken mot en 7200rpm istället för den tröga som sitterr i vid leverans. Så på grund av det så var jag tvungen att installera om Windows och har då tagit en 64bitars version som jag har. Jag laddade iaf ner chipset/grafik från AMDs sida vilket funkar bra, men resten av drivrutinerna då?

Man ska ju inte använda 32bitars drivrutiner, men det kan ju vara så att de drivrutiner som Acer tillhandahåller även inkluderar 64bitars, är det så?

och vilken jävla touchpad är det i den? På acers sida kan man välja på ALPS, ELANTECH och Synaptics, men vilken av dom är det? Jävla Acer! Varför lägger dom med flera olika modeller att välja på?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Du kan köra samtliga drivrutiner som du hittar på Acers hemsida

Jag kör Elantech för touchpaden, funkar klockrent

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaxtar:

Du kan köra samtliga drivrutiner som du hittar på Acers hemsida

Jag kör Elantech för touchpaden, funkar klockrent

Körde synaptics på min och det funkar bra. Sitter det olika touchpad i dom eller varför finns det 3 olika att välja på?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av Bejje:

Man ska ju inte använda 32bitars drivrutiner, men det kan ju vara så att de drivrutiner som Acer tillhandahåller även inkluderar 64bitars, är det så?

Jepp, stämmer.

Dessa paket http://support.acer.com/us/en/product/default.aspx?tab=1&mode... innehåller även x64-rutiner.

T.ex. Lan_Atheros_1.0.0.36_W7x86_A.zip innehåller även x64-drivrutin.

Verkar vara lite intern förvirring vid namngivning av filerna.