Permalänk
Medlem

Vertex 3-disken levereras med FW 2.06 så det
är lämpligt att uppdatera till senaste (2.09)
det första ni gör.

Permalänk
Medlem

Problemet är dock att man inte ska uppdatera om man inte har problemet och att 2.09 inte verkar fixa alla problem. Dessutom kan prestandan minska med 2.09 och de har ju redan nästa firmware version på gång också, som skulle komma om 1-2v. Min disk har inte kommit ännu och jag vågar inte behålla den, finns ingen garanti att alla fel fixas via firmware och OCZ är inte kända för sin kundservice.

Blir mest troligt att returnera den om man inte säljer den vidare till någon som missade erbjudandet som vågar chansa. Skulle dock inte rekommendera någon att installera OS på disken tills att problemen verkligen är lösta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Problemet är dock att man inte ska uppdatera om man inte har problemet och att 2.09 inte verkar fixa alla problem. Dessutom kan prestandan minska med 2.09 och de har ju redan nästa firmware version på gång också, som skulle komma om 1-2v. Min disk har inte kommit ännu och jag vågar inte behålla den, finns ingen garanti att alla fel fixas via firmware och OCZ är inte kända för sin kundservice.

Blir mest troligt att returnera den om man inte säljer den vidare till någon som missade erbjudandet som vågar chansa. Skulle dock inte rekommendera någon att installera OS på disken tills att problemen verkligen är lösta.

Anand skriver lite om detta i sin recension av Vertex 3 MI, kan ju vara värt att läsa:

http://www.anandtech.com/show/4341/ocz-vertex-3-max-iops-patr...

Permalänk
Medlem

Läs även kommentarerna där. Att det skulle vara som OCZ säger att det är mindre än 1% som har problem verkar orealistiskt med tanke på hur många man läser som har problem. Visst brukar de med problem vara mer högljudda, men när det gäller dyra SSD-hårddiskar som i regel köps av mer teknikkunniga så tror jag att felprocenten egentligen är mycket högre.

Tycker det är ovanligt dåligt av Anand att skriva att felet är avhjälpt via 2.09 när det firmware knappt varit ute ett dygn då han lägger ut artikeln och det inte hunnit testas ordentligt. Visserligen verkar 2.09 fixa problem för många, men är flera som trodde sig ha haft problemet fixat när de får BSOD efter några dagar.

Permalänk

Kommer ni att få en vertex 3 igen med det fina erbjudandet eller någon annan ssd disk? Tagit slut efter två minuter:(

Permalänk

Jag beställde lite mer nya delar idag och valde bland annat att köpa moderkort hos er men upptäckte i kombination med detta att ni verkar tagit bort 2600k ur sortimentet (2500k också för den delen), hur kan det komma sig?

Ni som diskuterar Vertex 3 firmware och problem, vore det inte lämpligare att diskutera detta i lagringsforumet? Lär ju vara många fler där med Vertex 3 och som jobbar med samma problem.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Jag beställde lite mer nya delar idag och valde bland annat att köpa moderkort hos er men upptäckte i kombination med detta att ni verkar tagit bort 2600k ur sortimentet (2500k också för den delen), hur kan det komma sig?

Ni som diskuterar Vertex 3 firmware och problem, vore det inte lämpligare att diskutera detta i lagringsforumet? Lär ju vara många fler där med Vertex 3 och som jobbar med samma problem.

Blev också litet less på detta.

Väntat i ett par dagar på att 2500k skulle komma i lager igen, men sedan igår har artikeln vart borta.

Skulle gärna vilja veta om det är något fel på sidan just nu eller om den har tagits bort ifrån sortimentet (skulle vara min vanliga tur...)

Permalänk
Medlem

Min order har visats som "varorna packas" i 3 arbetsdagar nu, tar det verkligen så lång tid att packa det i en kartong?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Min order har visats som "varorna packas" i 3 arbetsdagar nu, tar det verkligen så lång tid att packa det i en kartong?

Samma här. Väntat i nästan 4 dagar på att mitt chassie+2 fläktar ska packas färdigt.Dåligt...

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

CDon har tyvärr haft riktigt sega leveranstider sen urminnestider.
Så skulle dom sparka lite mer på dom som jobbar på packningen så skulle jag beställa oftare från dom.

Beställer endast då när jag vet att jag har "tid" att vänta med grejer, då ~3-4 dagar i leveranstid är inget omöjligt att råka ut för, tyvärr.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

CDon har tyvärr haft riktigt sega leveranstider sen urminnestider.
Så skulle dom sparka lite mer på dom som jobbar på packningen så skulle jag beställa oftare från dom.

Beställer endast då när jag vet att jag har "tid" att vänta med grejer, då ~3-4 dagar i leveranstid är inget omöjligt att råka ut för, tyvärr.

Hmm hoppas jag inte har sådan otur, skulle gärna vilja ha mitt moderkort innan helgen, hoppades faktiskt på att få det redan imorgon då de andra gångerna jag beställt på CDON så har varorna kommit redan följande dag. Jag har kanske bara haft tur?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hmm hoppas jag inte har sådan otur, skulle gärna vilja ha mitt moderkort innan helgen, hoppades faktiskt på att få det redan imorgon då de andra gångerna jag beställt på CDON så har varorna kommit redan följande dag. Jag har kanske bara haft tur?

kan vara så att jag haft otur sen hmm 2004, har aldrig fått dagen efter =P har för mig min första order hos cdon var 04 eller 03, som sagt, aldrig fått dagen efter.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

kan vara så att jag haft otur sen hmm 2004, har aldrig fått dagen efter =P har för mig min första order hos cdon var 04 eller 03, som sagt, aldrig fått dagen efter.

Liter mer än mig, jag tror att jag bara har beställt därifrån 3-4 gånger.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

kan vara så att jag haft otur sen hmm 2004, har aldrig fått dagen efter =P har för mig min första order hos cdon var 04 eller 03, som sagt, aldrig fått dagen efter.

Kan uppdatera att mitt moderkort ändrade status till postat idag 20:21, lär väll inte få det imorgon men man kan ju alltid drömma.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Av någon konstigt anledning så har pack vid vissa tillfällen valt att packa diskarna helt fel, det här gäller naturligtvis inte alla produkter utan har av någon anledning drabbat interna diskar. Rutiner har nu setts över och det ska inte hända igen. Emballeringsmetoderna behöver ni inte oroa er för, i det här fallet så är det en miss i rutinerna.

Efter att ha läst dina försäkringar om att packningen av interna hårddiskar i endast luftpåse var ett misstag och att ni sett över rutinerna vågade jag mig på att beställa en hårddisk från er häromdan.

Varningsklockorna klämtade dock direkt när jag fick trackingnumret och såg att det skickats som ett "varubrev" och idag när det anlände kan jag bara konstatera att rutinerna behöver ses över igen för hårddisken anlände skyddad bara av en tunn luftpåse precis som i det andra fallet.

Behöver väl inte påpeka att jag är mycket besviken då du tidigare lovat att detta inte skulle ske igen. Jag hoppas nu att kundservice inte ställer till problem med returen för som du förstår är jag inte intresserad av denna hårddisk.

Permalänk
Medlem

Har undvikit att beställa från er pga den otroligt sega leveranstiden, tom hellre betalat mer för samma vara hos någon annan ett par gånger!

Förra gången min sambo beställde tog det 6 arbetsdagar, inte ok.

Min förra order trodde jag skulle bli den sista när jag avbeställde och endå fick varan en vecka senare, men det fick jag hjälp med här, så nu vågade jag mig på en ny beställning.

Och ojojoj säger jag bara! Beställde i tisdags kväll (kl 23), onsdag kväll får jag ett sms att mitt paket har skickats! Bonustrappan gillar jag dessutom skarpt!

Kommer definitivt att handla hos er igen efter detta! *thumbs up*

Permalänk
Hedersmedlem

Då är OCZ Vertex 3 120GB i lager igen. SWECVIP koden ger fortfarande 30% rabatt. Det går dock inte att hitta den om man endast söker, men här är länken:

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_technology_vertex_3_sata_iii...

EDIT: La faktisk en beställning, men ångrade mig. Det verkar helt enkelt vara för mycket problem med denna. Vet att det har kommit ny firmware, men det finns fortfarande många som har kvar problemen. Ja ja, har redan Intel G2, Crucial c300 och en vertex 2 så jag avvaktar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Nu har i5 och i7 helt försvunnit från CDONs sida så att det inte ens går att sätta på "bevaka". Vettefan om de blev rädda för alla ordrar de fick helt plötsligt men det är fan inte ok för en sida som vill sälja datordelar att helt ta bort de två populäraste intel-processorerna ur lager.

Permalänk
Medlem

- en annan sak man undra, hur räknar dom procenten (30%) som vi har fått. Köper man en "OCZ Technology Vertex 3 SATA III 2.5" SSD - 120GB" som står i 2190:- får man betala 1533:- och 30% på 2190 är helt rätt 1533:-, men på fakturan står det så här:

Nyttjade erbjudanden
Fraktfritt över 600 kr
Handla för 600 kr » få en gratis hyrfilm
Datorkomponenter -5%
Sweclockers -30%

och då kommer jag till ett helt annat resultat 2190*5%=2080,50*30%=1456,35:- får jag det till, kanske jag missat nåt i den finstilta text

Visa signatur

Compacq NC6000 | Seagate FreeAgent GoFlex 250Mb. |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allison:

- en annan sak man undra, hur räknar dom procenten (30%) som vi har fått. Köper man en "OCZ Technology Vertex 3 SATA III 2.5" SSD - 120GB" som står i 2190:- får man betala 1533:- och 30% på 2190 är helt rätt 1533:-, men på fakturan står det så här:

Nyttjade erbjudanden
Fraktfritt över 600 kr
Handla för 600 kr » få en gratis hyrfilm
Datorkomponenter -5%
Sweclockers -30%

och då kommer jag till ett helt annat resultat 2190*5%=2080,50*30%=1456,35:- får jag det till, kanske jag missat nåt i den finstilta text

Det är 5% på alla produkter eller 30% på några speciella erbjudanden.
Inte 35%.

Permalänk
Medlem

- men så tolkar inte jag det när det står:

Nyttjade erbjudanden
Fraktfritt över 600 kr
Handla för 600 kr » få en gratis hyrfilm
Datorkomponenter -5%
Sweclockers -30%

Nyttjade erbjudanden tolkas som dom erbjudanden man har rätt till och använd för att få det slutliga pris

är ifs. en skit sak 1533:- är ett helt ok pris (för dom som nu vill ha en sån disk)

Visa signatur

Compacq NC6000 | Seagate FreeAgent GoFlex 250Mb. |

Permalänk
Medlem

Fick idag mitt grafikkort jag beställde, beställde även 2 stk 140mm bitfenix fläktar men det var bara en som kom i paketet...
hur kan man missa en sån sak när man packar? betalar jag för två fläktar vill jag väl ha 2 stk också? inte 1...

Edit: testade eran live chat och christoffer beställde en ny till mig, tervligt att eran support förbättras sedan förra gången jag fick fel i en beställning

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Glad att jag beställde min 2500k på inet istället.

Kosta lite mer dock men det var det värt eftersom den fortfarande inte finns på cdon (artikeln har vart borta i snart 1 vecka).

Tycker att det är lite dåligt att det inte har getts någon information om vad som har hänt, och sen läser man allt detta om långsamma leveranser också.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kommer inte handla från CDON igen. Trög leverans och helt värdeläs support. Dessutom går det inte att kontakta dom via telefon (kontakten via mejl är grymt trög, så har man ett lite mer komplicerad ärende, kan det lätt gå en vecka eller mer med mejl fram o tillbaka).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Då är OCZ Vertex 3 120GB i lager igen. SWECVIP koden ger fortfarande 30% rabatt. Det går dock inte att hitta den om man endast söker, men här är länken:

http://cdon.se/hemelektronik/ocz_technology_vertex_3_sata_iii...

EDIT: La faktisk en beställning, men ångrade mig. Det verkar helt enkelt vara för mycket problem med denna. Vet att det har kommit ny firmware, men det finns fortfarande många som har kvar problemen. Ja ja, har redan Intel G2, Crucial c300 och en vertex 2 så jag avvaktar.

SWECVIP är ogilitig rabattkod enligt ordersidan...?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xtrem:

SWECVIP är ogilitig rabattkod enligt ordersidan...?

Det funkade för ett par dagar sen. De har kanske plockat bort koden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Beställde ett chassi och en PSU från er för några dagar sedan. När jag väl fått sms-koden för att hämta ut paketet visar det sig att ni delat upp ordern i två olika paket utan att nämna detta så jag var tvungen att kontakta er support för att få tag i rätt koll-id för att hämta ut nästa paket som dessutom blivit försenat, så jag fick ta ut paketet en dag senare.

När jag väl fått hem chassit så ser allting relativt ok ut, på ovansidan av paketet så hade det tejpats, såg aningen suspekt ut men jag tänkte inte mer på det och öppnade paketet. När jag öppnat paketet och tar ut chassit så ser det ut att vara i bra kvalité och jag börjar montera datorkomponenterna. Inga skruvar ingick i paketet till moderkortet så jag använde några reservskruvar. Sedan får jag dock reda på att det ska ingå skruvar till moderkort osv till chassit. Därmed även en post-beeper till moderkortet, manual, kabelbindare, samt gummiportarna för vattenkylning (dessa visade sig vara monterade redan, vilket som väntat betyder att paketet har öppnats och använts....)

Permalänk
Inaktiv

Så får det ju absolut inte gå till. Har lagt en beställning på en 2500K samt P8P67 Evo. Är paketet uppbrutet åker det tillbaka till cdon.com direkt.

Permalänk
Medlem

Det här ju pinsamt, vad har hänt med er CDON?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Så får det ju absolut inte gå till. Har lagt en beställning på en 2500K samt P8P67 Evo. Är paketet uppbrutet åker det tillbaka till cdon.com direkt.

har beställt exakt samma man får ju hoppas de sköter sig denna gången, och inte glömmer någon komponent

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯