Rykte: AMD Bulldozer försenas till oktober, sju modeller med nya specifikationer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Bulldozer är mer en konkurrent till socket 1366/2011 än SB. Upplåsta "workstation" processorer till en tredjedel av priset 1366 kostar.

Tror du allvarligt talat att Bulldozer kommer att kunna konkurrera med Sandy Bridge-E?

Permalänk
Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

AMD är väldigt rädda, de vill inte att något problem ska dyka upp efter lanseringen.
Jag tycker att det är bra för konsumenterna

Permalänk
Medlem

8 kärnor som ska konkurrera med 4 kärnor från intel. Konkurrens är bra, men AMD skyltar verkligen med att man ligger steget efter när det gäller arkitektur. Lite som att fästa penisatrapp på magen som komplement för en för övrigt dåligt utrustad kropp. Dock kan jag tänka mig att ligga steget efter med en penisatrapp på magen med förutsättning att jag kommer billigt undan

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

8 kärnor som ska konkurrera med 4 kärnor från intel. Konkurrens är bra, men AMD skyltar verkligen med att man ligger steget efter när det gäller arkitektur. Lite som att fästa penisatrapp på magen som komplement för en för övrigt dåligt utrustad kropp. Dock kan jag tänka mig att ligga steget efter med en penisatrapp på magen med förutsättning att jag kommer billigt undan

fast det 8 kärninga bulldozer blir ju lite som en hybrid mellan 4 och 8 kärnor. 4 moduler men 2 kärnor i varje

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

8 kärnor som ska konkurrera med 4 kärnor från intel. Konkurrens är bra, men AMD skyltar verkligen med att man ligger steget efter när det gäller arkitektur. Lite som att fästa penisatrapp på magen som komplement för en för övrigt dåligt utrustad kropp. Dock kan jag tänka mig att ligga steget efter med en penisatrapp på magen med förutsättning att jag kommer billigt undan

Nej, åtta kärnor som ska möta Intels fyrkärniga med HT. Jag skulle knappast tro att 2500k ens är i närheten av 8kärniga BD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

8 kärnor som ska konkurrera med 4 kärnor från intel. Konkurrens är bra, men AMD skyltar verkligen med att man ligger steget efter när det gäller arkitektur. Lite som att fästa penisatrapp på magen som komplement för en för övrigt dåligt utrustad kropp. Dock kan jag tänka mig att ligga steget efter med en penisatrapp på magen med förutsättning att jag kommer billigt undan

Amd ignoransen i dig är stor så som stora delar av forumet, ni kanske ska läsapå lite om db innan ni yttrar er?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

8 kärnor som ska konkurrera med 4 kärnor från intel. Konkurrens är bra, men AMD skyltar verkligen med att man ligger steget efter när det gäller arkitektur. Lite som att fästa penisatrapp på magen som komplement för en för övrigt dåligt utrustad kropp. Dock kan jag tänka mig att ligga steget efter med en penisatrapp på magen med förutsättning att jag kommer billigt undan

Att säga att de ligger efter är kanske att ta i, än så länge.
Visst, de ligger efter storleksmässigt.
Kärnorna är som en hybrid mellan vanliga kärnor och HT. ungefär...

Men hoppas att detta inte är mer än ett rykte iaf.
Jag kommer själv inte uppgradera förrän nästa år, men
det är många som har väntat länge på Dozer, och det känns
som att hela marknaden har skyhöga förväntningar på AMD.

Hoppas de levererar...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

8 kärnor som ska konkurrera med 4 kärnor från intel. Konkurrens är bra, men AMD skyltar verkligen med att man ligger steget efter när det gäller arkitektur. Lite som att fästa penisatrapp på magen som komplement för en för övrigt dåligt utrustad kropp. Dock kan jag tänka mig att ligga steget efter med en penisatrapp på magen med förutsättning att jag kommer billigt undan

Jag tror att för svensson så skyltar dem säkert med att de är bättre än Intel. Vill du ha 8 eller 4 kärnor i din dator för samma pris? De flesta skulle nog tro att den med 8 kärnor skulle vara bättre, även om det inte är säkert att det är så.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Tråkigt om det är sant. Jag minns när AMD var lika bra/bättre än intel. Jag tror det är bra för marknaden om AMD kan komma tillbaka: ut med produkterna nu snart OCH piska SB

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Dessa skulle passa vanliga AM3 mb också va?

Permalänk
Medlem

Jaha... då blir det ingen ny dator i augusti då... typiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaztompc:

men vaf*n håller dom på med där borta på amd alltså??

Gissningsvis försöker de få upp klockfrekvenserna.

Nackdelen med detta är väl att de kommer närmare och närmare SB-e i lanseringen, och riskerar att bli överskuggade.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Skrivet av .maker:

Tror du allvarligt talat att Bulldozer kommer att kunna konkurrera med Sandy Bridge-E?

Kolla upp Gulftown (i7-970. 980x. 990x) och prislappen dem äger.

Permalänk
Medlem

Sandy Bridge, LGA 2011 och Ivy Bridge är tre lanseringar. Och AMD hinner lansera en under den tiden .. alltså bulldozer.

Snacka om att företaget verkar efter.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Sandy Bridge, LGA 2011 och Ivy Bridge är tre lanseringar. Och AMD hinner lansera en under den tiden .. alltså bulldozer.

Snacka om att företaget verkar efter.

Skämtar du? Llano, bobcat, brazos, lite grafikkort osv osv. Oj vänta, du skrev med en sockel också. Då kan vi räkna in AM3+ samt FM1.

De ligger verkligen på latsidan AMD ...

Permalänk
Medlem

Gäller det även server-modellerna? Om tillgången är liten så är det rimligt att AMD fokuserar på servermarknaden och lämnar konsumentmarknaden väntande ett tag till.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk

Först en massa "läckor" som visar hur bra den är. Sedan besked om förseningar. Vänta nu! Har inte Nvidia, Intel, ATI redan kört den valsen.
Verkar vara standard när en ny generation skall fram. K6 var försenad 1 år och K7 2 år.

Mao busniess as usale!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Sandy Bridge, LGA 2011 och Ivy Bridge är tre lanseringar. Och AMD hinner lansera en under den tiden .. alltså bulldozer.

Snacka om att företaget verkar efter.

Dom har ju lanserat fusion i klass med intel atom och sen har de lanserat llano . Det blir ju två lanseringar + bulldozer = tre

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av NoH:

Nej, åtta kärnor som ska möta Intels fyrkärniga med HT. Jag skulle knappast tro att 2500k ens är i närheten av 8kärniga BD.

Fast nu har ju inte 2500K HT. Jag antar att du menade 2600K..? Men sen är det väl inte helt otroligt om 2500K skulle hänga med i enkeltrådade saker?

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av coolacrille:

Fast nu har ju inte 2500K HT. Jag antar att du menade 2600K..? Men sen är det väl inte helt otroligt om 2500K skulle hänga med i enkeltrådade saker?

Att 2500k inte har HT var ju min poäng, AMD placerar inte 8 kärnor mot 4 av Intel.

Tänk på att BD har en turbo på uppemot 1 GHz

Permalänk

En liten futtig månad? Var de allt ? Jag säger bara duke nukem ! Över 10 år ! Där kan man tala om förseningar! En månad, va é de för mesfasoner!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Sandy Bridge, LGA 2011 och Ivy Bridge är tre lanseringar. Och AMD hinner lansera en under den tiden .. alltså bulldozer.

Snacka om att företaget verkar efter.

Detta är amds från grunden nya arketektur som dem tänker använda som grund för kommande arketekturer, vilket intel redan har.
Sen har amd lanserat Llano och deras fusion

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av NoH:

Att 2500k inte har HT var ju min poäng, AMD placerar inte 8 kärnor mot 4 av Intel.

Tänk på att BD har en turbo på uppemot 1 GHz

Läste lite fort och missade poängen i inlägget du hade citerat.

Jo det är klart, men sen tror jag inte att det finns nån härinne som kör sin 2500K i 3,3/3,7GHz Blir fruktansvärt intressant att få se riktiga tester på BD hur som!

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

intels nya 2011 sockel kommer väll släppas med någon cpu med 8 kärnor + ht? visst kommer den kosta lite men den kommer nog bräcka BD.

sen är det ganska viktigt att ha prestanda kronan endå eftersom då köper folk billigare AMD modeller för att dom är "bäst" helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av PCFreak:

Förmodligen så vill de inte släppa Bulldozer förns de vet att Bulldozer tar SandyBridge i Pris/Prestanda...

Vilket dom antagligen aldrig kommer lyckas med...

Permalänk
Medlem

AMD blir mer och mer after

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jaha... då blir det ingen ny dator i augusti då... typiskt

Har väntat länge på BD nu...
Överväger ett SB bygge istället med 2600k
Cpu .Tror inte att prestandan är bättre än
en 5ghz 2600k ..tror ni verkligen BD kommer slå
2500k.2600k??
Inte jag iaf,jag har väntat klart!Amd kan trassla vidare..
Intel here i come!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse3d:

Dessa skulle passa vanliga AM3 mb också va?

Nej, inte officiellt. Men vissa tillverkare har gjort så att man ska kunna uppdatera BIOS på moderkortet och det ska fungera med Bulldozer då. Phenom II passar däremot i AM3+.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Vilket dom antagligen aldrig kommer lyckas med...

Nej har svårt att tänka mig det heller, men möjligen med någon av deras processorer, däremot kommer de inte ens vara nära prestanda kronan när 2011 kommer.

Visa signatur

Stationär: i7 6700k, GTX1060, Xonar Essence STX, mm.
Laptop: Asus UX32vd, 10GB RAM & 250GB SSD.
Högtalare: Dynavoice Dynamite 12. Förstärkare: Atoll. Slutsteg: Atoll, Hörlurar: Sennheiser HD650, Sennheiser Momentum Wireless.
<<Amatör Audiofil // Musikälskare>>