Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

De sa även detta på E3, att det är Open Beta i September. Men twitter länkarna borde ju räcka också

Fu?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

inb4 Origin släpper 25e över hela världen.

EDIT: Vart är bilden ifrån btw?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

inb4 Origin släpper 25e över hela världen.

EDIT: Vart är bilden ifrån btw?

Mpbro @ dayviews.com

Eftersom som det släpps här 27e och Origin är efter regioner väl så borde man inte kunna spela MP innan 27e? Eller jag kanske har fel.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

Mpbro @ dayviews.com

Eftersom som det släpps här 27e och Origin är efter regioner väl så borde man inte kunna spela MP innan 27e? Eller jag kanske har fel.

Jo det är det men jag menar att butiker och downlaod har samma datum, Origin har ett eget.
För när jag kollade på Origin så såg jag 25e, alla andra säger 27e =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo det är det men jag menar att butiker och downlaod har samma datum, Origin har ett eget.
För när jag kollade på Origin så såg jag 25e, alla andra säger 27e =/

Jaja, kan vänta 2 dagar för att få en låda

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Tack, hoppas de kör på det också. Skjuter väl sig lite i foten med att först gå ut att endast MoH får beta...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Skrivet av Kazen:

Tack, hoppas de kör på det också. Skjuter väl sig lite i foten med att först gå ut att endast MoH får beta...

Så du tycker det är helt okej att de säger att bara de som köper Moh: LE eller Tier 1 får spela BF3-betan för att sedan ändra sig och säga att Alla får spela betan?

Det hade inte varit något konstigt om bara de med Moh hade fått spela betan då det bl.a. både har varit så med Halo Reach och Gears of war 3 att man behöver köpa ett annat spel för att få spela betan.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Så du tycker det är helt okej att de säger att bara de som köper Moh: LE eller Tier 1 får spela BF3-betan för att sedan ändra sig och säga att Alla får spela betan?

Det hade inte varit något konstigt om bara de med Moh hade fått spela betan då det bl.a. både har varit så med Halo Reach och Gears of war 3 att man behöver köpa ett annat spel för att få spela betan.

Nej? Skrev jag det eller?
Tycker det är fel då många köpte MoH endast för att få spela Betan.

Men nu när de sagt att alla ska få spela, så hoppas jag på att de är det som gäller, då jag inte tänker köpa MoH...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Moderator
Moderator

Tyvärr så är ordalydelsen öppen, de sviker inte köpelöftet som gavs med MoH: LE om de ger alla tillgång till betan eftersom de ju tekniskt lovat att alla LE köpare skulle få tillgång till betan.

Det är sådant spel som drivs med köpekontrakt. Kolla bara på bredbandsleverantörer. "Upp till..." en viss hastighet lovas men aldrig en minimi garanti. Tycker egentligen att man borde erbjudas en ping tjänst från postkodsområde inom de olika bolagens nätverk. Men det är OT.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Vad jag uppfattat och förstått så är det som så:

1. Sverige release 27:e Oktober (25:e i Staterna). Detta har jag både läst på diverse sidor och detta stod också på reklamen för BF3 som var på bion jag såg för två dagar sen, alltså 27:e i Sverige (förutom Origin).

2. Att Origin får 25:e överallt gissar jag kan vara ett säljknep från EA för att testa hur väl Origin fungerar för digital försäljning, många vill ha spelet så tidigt som möjligt så då köper dom det digitalt hellre än väntar två dagar. Jag kommer dock vänta då jag vill ha en fysisk kopia.

3. Öppen beta för alla börjar i September. Beta för innehavare av MoH-T1 startar troligen en månad före, alltså i Augusti.

Detta är allmänna spekulationer baserade på det jag sett, läst och hört.

Permalänk
Medlem

Beställde MoH tier 1 från elgiganten igår för 99kr.
Har inte spelat singleplayer ännu (spelade betan) så jag får ju ändå ett spel för pengarna.
Hoppas att det är en tidigare beta endast för tier 1

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ser ut på eran Origin, men på min så står det release den 27:e

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chaval:

Vet inte hur det ser ut på eran Origin, men på min så står det release den 27:e

Samma här.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Bara kollar för säkerhets skull. Har någon av er fått en Alpha-invite till BF3 från EA för jag fick precis en sådan? Mailet ser ut som mail jag brukar få från dem så det verkar ok.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av Samurai237:

Bara kollar för säkerhets skull. Har någon av er fått en Alpha-invite till BF3 från EA för jag fick precis en sådan? Mailet ser ut som mail jag brukar få från dem så det verkar ok.

Alpha invite lär du knappast få om du inte direkt jobbar för dom eller kanske är en journalist/känd bloggare. Är du en average joe så tror jag mejlet är BS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Bara kollar för säkerhets skull. Har någon av er fått en Alpha-invite till BF3 från EA för jag fick precis en sådan? Mailet ser ut som mail jag brukar få från dem så det verkar ok.

Var försiktig! Alphan är inte för allmänheten. Högst troligen någon som vill åt dina kontouppgifter!
Mail är lätt att förfalska.

Är det äkta så kommer alla att få veta det direkt ifrån DICE/EA via deras Battlefield-blogg.

Permalänk

Okej. Tack

Edit: Såhär ser mailet ut

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Liten översikt om Battlelogen. En del rätt coola grejer faktiskt

Battlelog BF3

Permalänk

Läste inte mailet så noggrant när jag först fick det. Nu när jag läst igenom det ordentligt verkar det en aning konstigt med t.ex. "Med vänliga hälsningar Patrick Bach."

Ja det verkar ju som att de vill komma åt EA-kontot.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Läste inte mailet så noggrant när jag först fick det. Nu när jag läst igenom det ordentligt verkar det en aning konstigt med t.ex. "Med vänliga hälsningar Patrick Bach."

Ja det verkar ju som att de vill komma åt EA-kontot.

Hur ser URLen ut till "alpha redemption"? Hur ser den ut till "läs mailet i webbläsaren"?

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Hur ser URLen ut till "alpha redemption"? Hur ser den ut till "läs mailet i webbläsaren"?

URLen för att läsa mailet i webbläsaren börjar med "http://ebm.em.ea.com" alpha redemption är "https://bf3alpha.battlefield.com"

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

URLen för att läsa mailet i webbläsaren börjar med "http://ebm.em.ea.com" alpha redemption är "https://bf3alpha.battlefield.com"

Det kan vara riktigt för BF3 alpha sidan verkar tillhöra battlefield.com's main sida eftersom mitt noscript inte blockerar sidan.

Jag har gjort en tråd på eauk's forum och lånat dina bilder. http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1411287-batt...

Och det finns lite extra information om en CD key som kom ut och funkar med Origin.

Men gör inget dumt innan du 100% vet.

Permalänk
Skrivet av Muss3:

Det kan vara riktigt för BF3 alpha sidan verkar tillhöra battlefield.com's main sida eftersom mitt noscript inte blockerar sidan.

Jag har gjort en tråd på eauk's forum och lånat dina bilder. http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1411287-batt...

Och det finns lite extra information om en CD key som kom ut och funkar med Origin.

Men gör inget dumt innan du 100% vet.

Okej, tack

Då blir det att avvakta.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Okej, tack

Då blir det att avvakta.

Jag frågade EA support om https://bf3alpha.battlefield.com var en riktig sida och de svarade ja. Det finns en bild i EAUK tråden.

Fast man vet ju inte hur kompetenta dom är heller... ^^

Permalänk
Skrivet av Muss3:

Jag frågade EA support om https://bf3alpha.battlefield.com var en riktig sida och de svarade ja. Det finns en bild i EAUK tråden.

Fast man vet ju inte hur kompetenta dom är heller... ^^

Vad ska man göra nu då tro om sidan är riktig?

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

och där har vi "systemkraven" För betan då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samurai237:

Vad ska man göra nu då tro om sidan är riktig?

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1411293-batt...

Det är äkta, fan vad lotto du har unge! ^^

Permalänk
Medlem

Men fyfan! haha

Permalänk
Medlem

Jaha hoppas man får en invite också. Har högsta Veteran-status..

EDIT: Får man fråga hur Email-adressen löd som skickade ut Alpha inviten?

Permalänk
Medlem

Hittade lite info på BFHQ. 510 FPS på låga inställningar med dessa specsen!?

unigamesity.com skrev:
According to the alpha tester, here is the valuable information about Battlefield 3 so far:

- our ears will be delighted with a full surround sound that, obviously, sounds amazing!
- the game went as far as 510 frames per second on a computer with the following config:

AMD PhenomII 965 @ 4.5Gghz
4x2048MB DDR3-2133Mhz
2x 80GB Intel X-25 SSD on an Areca RAID controller.
1x GTX460, little bit clocked.

Here is the rest of info, as posted by the original “leaker”:

- Maps looks good.
- Graphic settings is bugged, probably since the recommended driver version is not yet released.
- Very low recoil, tough there is bulletspread.
- Bullets bounce off metal.
- You can see your own legs when you look down, tough your weapon will stick thru your own leg…
- You do not walk fully silent when crouching.
- Infinite sprint.

Of course, since the game is still in early alpha stages, all of these bugs will be fixed by the time it hits the stores. However, I still consider that the game looks amazing and I am sure it will be a really successful launch!

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |