Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Tycker alla som förbokar ska ha samma möjligheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är sant, fast varför förbokade du inte direkt hos Origin? Bara en liten fundering.
Dels så stödjer du ju utvecklaren så mycket det bara går eftersom pengarna går direkt in till EA, plus att du kommer ju få spelet så fort det blir tillgängligt, den garantin finns ju inte någon annanstans?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av Wingren:

www.modernwarfare3.com Kolla vad den länken går till

Haha vad är detta?! ;o XD

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Haha vad är detta?! ;o XD

http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110713/modern-warfare-3-s...

Antagligen har något köpt upp domänen innan activision gorde det.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Det är sant, fast varför förbokade du inte direkt hos Origin? Bara en liten fundering.
Dels så stödjer du ju utvecklaren så mycket det bara går eftersom pengarna går direkt in till EA, plus att du kommer ju få spelet så fort det blir tillgängligt, den garantin finns ju inte någon annanstans?

Nu har jag hängt med i tråden, men om man bokar via Origin får man väl en digital kopia? Jag väntar hellre ett par dagar till och får en skiva och ett fodral att ställa i bokhyllan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Skrivet av felxi:

Nu har jag hängt med i tråden, men om man bokar via Origin får man väl en digital kopia? Jag väntar hellre ett par dagar till och får en skiva och ett fodral att ställa i bokhyllan

Skickades från m.sweclockers.com

Ja precis, du får en digital kopia, precis som vilken annan download tjänst som helst
Jag har faktiskt aldrig köpt en digital kopia av ett spel, har inte förbokat BF3 än heller men ska göra det snart på Origin. Jag föredrar visserligen fysiska kopior då man får fina fodral etc. som man kan ställa i bokhyllan som du säger, eller för min del så blir det lägga ner i en låda. Men jag vill sätta igång så fort som möjligt med BF3 och tycker att en digital kopia kan vara värt att testa för en gångs skull dessutom

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Usch, skulle aldrig vilja ha Origin på datorn, eller behövs det. Har steam och det får räcka.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Bilder på Battlelog:

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Skrivet av Wingren:

Bilder på Battlelog:

Trevligt!
Alltså, är BF3 Alpha uppe som man kan spela? Hur får man tar på det isåfall

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Wow, skitballt
Men rätt snygg fail på "profilbilden"

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Det är sant, fast varför förbokade du inte direkt hos Origin? Bara en liten fundering.
Dels så stödjer du ju utvecklaren så mycket det bara går eftersom pengarna går direkt in till EA, plus att du kommer ju få spelet så fort det blir tillgängligt, den garantin finns ju inte någon annanstans?

Kommer att förboka det inom sin tid
Lutar mest åt Origin men mest för att då får jag tillgång till PW packet.

Men folk vill ha sina val vart dom förbokar.
Så gör man en förbokning så ska ju den vara den samma överallt.
Jag kan förstå att Digitala Kopior kan komma före postlåde förbeställningar ibland men det är ju upp till företaget man beställde av att fixa sånt.

Skrivet av Haziza:

Usch, skulle aldrig vilja ha Origin på datorn, eller behövs det. Har steam och det får räcka.

Du kommer behöva Origin för att ladda ner spelet, sen kan du troligen avinstallera det igen.
Iaf med BC2 och flera andra spel så laddar du ner allt som vanligt, sen kan du gå in i mappen och använda dom genvägarna om du vill.
Origin behöver inte ens vara igång

Skrivet av Wingren:

Bilder på Battlelog:

Mycket trevligt detta

Skrivet av flaxehytt:

Trevligt!
Alltså, är BF3 Alpha uppe som man kan spela? Hur får man tar på det isåfall

Bara Battlelog som är "Alpha Trial".
Ser ut som att dom testar det med BC2 och inte BF3 =/
Och EA/DICE snubbar som lirar det BF3 ofc.

Permalänk
Medlem

Borde vi inte dra igång en egen Sweclockers server sen när det väl släppts? Vore kul om man kunde lira med lite folk härifrån och få igång en lite seriösare spel?

Permalänk
Skrivet av SpaarkX:

Borde vi inte dra igång en egen Sweclockers server sen när det väl släppts? Vore kul om man kunde lira med lite folk härifrån och få igång en lite seriösare spel?

Låter underbart

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaarkX:

Borde vi inte dra igång en egen Sweclockers server sen när det väl släppts? Vore kul om man kunde lira med lite folk härifrån och få igång en lite seriösare spel?

Håller helt med! Borde nog behövas en 64p server då för att man ska få en chans att lira på den jag hade då lirat så ofta jag kunde på den, om den inte blev helt övertagen av p12:or -.-

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om vad det kan behövas för server?

VÄNTA NU, går det ens att köra egna dedikerade servrar? De kanske har någon sån deal som man hade i CoD MW2?

Det vore iallafall oerhört kul om vi kunde skrapa ihop ett gäng och dela upp oss i lag och lira

Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen

Vi skulle kunna ha något linande system som man använde för Minecraft här i forumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Ja precis, du får en digital kopia, precis som vilken annan download tjänst som helst
Jag har faktiskt aldrig köpt en digital kopia av ett spel, har inte förbokat BF3 än heller men ska göra det snart på Origin. Jag föredrar visserligen fysiska kopior då man får fina fodral etc. som man kan ställa i bokhyllan som du säger, eller för min del så blir det lägga ner i en låda. Men jag vill sätta igång så fort som möjligt med BF3 och tycker att en digital kopia kan vara värt att testa för en gångs skull dessutom

Precis samma här
Enda gången jag köpt en digital kopia av ett spel var när Steam hade sin Sommar-rea för några veckor sen. Lådan är ju halva grejen med ett nytt spel!

Skrivet av SpaarkX:

Borde vi inte dra igång en egen Sweclockers server sen när det väl släppts? Vore kul om man kunde lira med lite folk härifrån och få igång en lite seriösare spel?

Det är väl om någon kan hosta en (vet inte hur mycket som krävs av en BF3-server, jag har bara hostat CS 1.6, inte riktigt jämförbart...), tror inte att Sweclockers har intresse i att stå för en.
Fixa en server på någon tjänst för det samt möjlighet att donera så du slipper stå för hela kostnaden

Till er som är lite mer insatta:
Känns som att det börjar bli dax för mig att förboka BF3, vart gör jag det bäst? Finns det olika versioner osv? Vill ha en skiva och fodral, och inte en digital kopia. Vill också beställa från Sverige.
Vilken sida har ni beställt från?
Inser att många verkar köra på Origin, men jag vill som sagt ha samma version som man får då, fast "i fast form". Det borde väl finnas?

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Det är väl om någon kan hosta en (vet inte hur mycket som krävs av en BF3-server, jag har bara hostat CS 1.6, inte riktigt jämförbart...), tror inte att Sweclockers har intresse i att stå för en.
Fixa en server på någon tjänst för det samt möjlighet att donera så du slipper stå för hela kostnaden

Nej, tanken var inte att Sweclockers skulle stå för den Jag menade vi som använder Sweclockers forum kanske kan fixa en

Som sagt så kanske det finns någon helhetslösning som man kan hyra och så får man donera eller något liknande?

ähh... jag vet inte, det var bara en tanke

Permalänk
Medlem

En Sweclockers server lät inte dåligt. Hade lätt kunnat donera en bra peng för det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Battlelog är riktigt nice, jag var alpha testare för BC2 och det var sjukt nice kan jag säga er

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

En Sweclockers server lät inte dåligt. Hade lätt kunnat donera en bra peng för det

Det kan vi säkert fixa. Det lär inte bli någon officiell server, men inofficiell kan vi nog lösa!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

Det kan vi säkert fixa. Det lär inte bli någon officiell server, men inofficiell kan vi nog lösa!

Skickades från m.sweclockers.com

"Svenska Klockarna" för att göra ett ordskämt på "Swedish Chef" också

Hoppas det blir något mer stabilt adminverktyg än BF2cc också, huga.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Battlelog ser nice ut..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det kan vi säkert fixa. Det lär inte bli någon officiell server, men inofficiell kan vi nog lösa!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja en officiell är inte på tal, det kan jag förstå

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur vi européer ska gå till väga för att få tag i spelet den 25:e?

Hade för mig att de som förbokade spelet på Origin skulle få tillgång till det den 25:e men läste häromdagen att det släpps den 28 oktober där också.

Visa signatur

Corsair 850w | i7 920 D0 4.0ghz | Corsair 9GB 1600mhz | HD6950 2GB

Permalänk
Medlem

Vi kanske borde göra en annan tråd för detta med en egen server och sitta och fila på lite regler och annat nödvändigt?

Permalänk

Detta är säkert redan svarat på men: Är det 100 på att man får spela betan om man köper Medal of Honor Tier 1 idag?

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Skrivet av Legendary:

Är det 100 på att man får spela betan om man köper Medal of Honor Tier 1 idag?

Om du köper ett nytt Tier 1 Edition ska du få betan, ja.

Skrivet av SpaarkX:

Vi kanske borde göra en annan tråd för detta med en egen server och sitta och fila på lite regler och annat nödvändigt?

Det tycker jag låter som en rätt utmärkt idé.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

Någon som vet om det finns några som helst planer för mindre kartor eller nåt? Om man vill spela lite mer seriöst á la e-sport känns det jävligt taffligt med 16v16?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Någon som vet om det finns några som helst planer för mindre kartor eller nåt? Om man vill spela lite mer seriöst á la e-sport känns det jävligt taffligt med 16v16?

Vad jag vet eller hört så har dom inte sagt hur stora lagen ska vara.
När det kom till BC2 så var det 4v4 / 8v8 som spelades.

Sen hur kartorna blir är ju upp till DICE, har inte kommit alls mycket info om just E-Sport delen.
Det dom sagt är att dom har ett team som jobbar bara på E-Sport delen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wingren:

Bilder på Battlelog:

Snyggt

Visa signatur

Dator 1:GA-990FXA-UD3| 1090T 3.2 GHz||RX 480||8GB Hyper X 1600MHz||Samsung 850 EVO 250 Gb, WD Caviar Black 750Gb, WD Caviar Blue 1TB||Fractal Design R5||Corsair HX650||Noctua NH-D14||Asus Xonar DGX||
Dator 2: M4A785TD-V EVO|| 965 BE 3.4 GHz||R9 380||4GB 1333 MHz||F3 320 GB||Antec P183||Corsair TX650||CM Hyper 212+||

Permalänk

Är BattleLog in-game eller kommer man åt det (eller delar av det) via internet också?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |