Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Hm, bara jag som har problemet att internet och video uppspelning stängs av helt plötsligt ibland? Använder rockplayer och Dolphin

Jag har inte haft några problem alls, är nöjd med plattan förutom en sak:

Tycker fortfarande att ljudet är för klent. Ganska viktigt när man kollar på film eller Play-kanaler.
Om ljudet var bättre skulle den få 10 av 10 poäng. Nu får den 8.
Hoppas att uppdatering kan fixa lite mer tryck på ljudet.

Annars bra platta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har inte ens sett någon av de större kedjorna ha någon transformer framme, ungefär som att de vore något att skämmas över..
Bara massa trams till Ipadsen så långt ögat kan nå. Verkar nästan som att Apple betalat dem för att gömma konkurrenternas produkter så långt det går.

Såg en Transformer på Mediamarkt Norrköping förra veckan, dock utan tangentbordsdockan.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Hej, köpte en transformer 16gb för några dagar sedan och tänkte fixa med hotspot från min 3gs. Jag använde mig av både mywi och pdanet men plattan hittar inte något nätverk men min bärbara hittar :S jag har testat att byta kanal men fungerar ändå inte.

Någon som har en ide?

Permalänk
Medlem

Berra200: Du måste ändra en fil som gör att den kan ansluta mot ad-hoc wifi, av någon anledning har inte Asus inkluderat den här funktionen. Googla på transformer ad-hoc så kommer det upp lösningar, kräver dock att du har rootat plattan. Alternativt är att använda Bluetooth-teathering, dock så stryps hastigheten till ~1mbit då.

Vill ni inte koda om hela filmsamlingen kan ni använda Plex, installera mjukvaran på en maskin hemma och låt den transcoda om ifall formatet inte är supporterat i Android. Fungerar till min förvåning helt felfritt. GUI't är riktigt stilrent med, som bonus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suck:

Berra200: Du måste ändra en fil som gör att den kan ansluta mot ad-hoc wifi, av någon anledning har inte Asus inkluderat den här funktionen. Googla på transformer ad-hoc så kommer det upp lösningar, kräver dock att du har rootat plattan. Alternativt är att använda Bluetooth-teathering, dock så stryps hastigheten till ~1mbit då.

Vill ni inte koda om hela filmsamlingen kan ni använda Plex, installera mjukvaran på en maskin hemma och låt den transcoda om ifall formatet inte är supporterat i Android. Fungerar till min förvåning helt felfritt. GUI't är riktigt stilrent med, som bonus.

Jaha fördrog att det var nått lurt med saken. Aja ska kolla runt lite och bluetooth fick jag inte heller att funka xD aja måste läsa på mig om rooting men tack som fan för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Såg en Transformer på Mediamarkt Norrköping förra veckan, dock utan tangentbordsdockan.

MediaMarkts i Västerås har ett ex ute, med dockan! var och pillade på den häromdagen

Permalänk
Medlem

DHL var och hämtade min docka idag, enligt supporten så skulle den skickas till uppsala men på adresslappen stod det witron infocomm i tjeckien. Bara jag blir av med batteriproblemet så får de skicka den vart de vill. Men det låter dyrt för något som verkar vara ett produktionsfel. För övrigt är jag väldigt nöjd med den senaste uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar ska det vara så att batteriet räcker runt 8 timmar.

Min transformer är inte ens i närheten av 8 timmar, jag har dock ljuset på max och har på wifi

Utan att göra något så går det ner 1% på runt 3 minuter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Vilka inställningar ska det vara så att batteriet räcker runt 8 timmar.

Min transformer är inte ens i närheten av 8 timmar, jag har dock ljuset på max och har på wifi

Utan att göra något så går det ner 1% på runt 3 minuter

Du nämde typ det enda själv

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Hej!

Den senaste FOTA-uppdateringen har versionsnummer 8.4.4.11 och släpptes för ungefär 1 vecka sedan.
Alla plattor får inte uppdateringen samtidigt vilket kan medföra att det blir ett glapp i när just er platta får notis om uppdatering (samt att ni inte slagit av en ev. sådan funktion).

Som tidigare nämnt så är en del av förbättringarna;

Flash-prestanda utanför youtube-applikationen är förbättrad
Xbox360 kontroller stöds (trådad och trådlös, Windowsversionerna)
Balansen i högtalarna (vänster/höger) är bättre
Scrollning mellan hemskärmarna visar mindre mikrolagg
Buggfixar

Mvh
Asus Sverige

Visa signatur

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Permalänk

Hej,

jag funderar starkt på att köpa denna med docka.

En fråga jag undrar är vilken färg den har?
De flesta foton är med mattsvart/grå men jag har även sett bronsfärgade på review-videorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av franzen80:

Hej,

jag funderar starkt på att köpa denna med docka.

En fråga jag undrar är vilken färg den har?
De flesta foton är med mattsvart/grå men jag har även sett bronsfärgade på review-videorna.

Den är bronsfärgad och grymt snygg

Permalänk
Skrivet av emahex:

Den är bronsfärgad och grymt snygg

Yeay!! Vilken tur eftersom att det var den jag ville ha.

Permalänk
Medlem

Va? Jag visste inte att det fanns andra färger än svart.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Vart har alla köpt sina då?
Med tanke på att alla inte har samma färg!

Jag vill i alla fall inte köpa fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av franzen80:

Vart har alla köpt sina då?
Med tanke på att alla inte har samma färg!

Jag vill i alla fall inte köpa fel.

Alla har samma färg, brons på baksidan och svart kant runt skärmen.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Skrivet av Nordis:

Alla har samma färg, brons på baksidan och svart kant runt skärmen.

Fast så är det ju inte riktigt.

Här är en bronsfärgad:

Här är en svart/grå:

Permalänk
Medlem
Skrivet av franzen80:

Fast så är det ju inte riktigt.

Här är en bronsfärgad:

Här är en svart/grå:

Det är ju bara ljuset i den övre bilden som gör att det ser olika ut.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Skrivet av Nordis:

Det är ju bara ljuset i den övre bilden som gör att det ser olika ut.

Oj kan det bli en sådan skillnad.
Ja om saken är på det viset behöver jag i alla fall inte oroa mig att jag köper fel

Permalänk
Skrivet av franzen80:

Dom verkar heller inte vara likadana då den svarta inte har några musknappar så det kanske är den nya modellen som ska komma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av franzen80:

Dom verkar heller inte vara likadana då den svarta inte har några musknappar så det kanske är den nya modellen som ska komma.

Jag vet inte riktigt var du vill komma, du vill ju ha en bronsfärgad och jag lovar att alla Asus Eee Pad Transformer som finns att köpa idag är just bronsfärgade.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Skrivet av Nordis:

Jag vet inte riktigt var du vill komma, du vill ju ha en bronsfärgad och jag lovar att alla Asus Eee Pad Transformer som finns att köpa idag är just bronsfärgade.

Jag vill inte komma någonstans mer än att när jag tittade på bilderna så såg jag bara att det var musknapp på den ena och inte på den andra.

Bra att alla är bronsfärgade!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

Ok! Ja det är ju ett alternativ. Men det hade varit skönt att bara kunna tanka ner en torrent direkt till plattan. Eftersom surfplattor börjar bli såpass vanliga så borde ju anpassade filmer dyka upp?

T.ex gillar jag Simpsons och jag ser att det finns några alternativ där: Simpsonsblablabla.720p.HDTV.Xvid
Eller Simpsonsblablabla.720p.HDTV.X264
Båda ligger på 200-800 Mb styck och det känns väl lite överdrivet stort men samtidigt är väl de som är avsedda för Ipods för små?
Något mitt emellan vore lagom.
Tycker jag som inte är så hemma i formatdjungeln..

Alla serier ex, simpson, family guy, southpark osv, som jag har laddat ner har funkat utan att konvertering. Det har även varit bra kvalitet (.avi format)

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av franzen80:

Jag vill inte komma någonstans mer än att när jag tittade på bilderna så såg jag bara att det var musknapp på den ena och inte på den andra.

Bra att alla är bronsfärgade!

"reklambilden" (den svarta) är förmodligen pre-produktion exemplar, ett icke-fullständig produktionsex

Permalänk
Medlem
Skrivet av franzen80:

Dom verkar heller inte vara likadana då den svarta inte har några musknappar så det kanske är den nya modellen som ska komma.

+ att den svarta , nedre har en Windowslogga på tangentbordet

dessutom verkar båda har nån urfasning i skärmen på höger sida.... det har INTE min iaf...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Vilka inställningar ska det vara så att batteriet räcker runt 8 timmar.

Min transformer är inte ens i närheten av 8 timmar, jag har dock ljuset på max och har på wifi

Utan att göra något så går det ner 1% på runt 3 minuter

Jag har ljuset på 35-40 i ett upplyst rum och på 0 i ett mörkt. Jag skulle få ont i ögonen med ljuset på 100... wifi är igång såklart, men det kopplar ner när skärmen är släckt, kopplar ju upp igen innan jag ens hunnit med skärmlåset.

Min håller nog 8 timmar utan problem, använder den några timmar om dagen och laddar var fjärde dag kanske. Utan dockan alltså, den använder jag inte så ofta.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChaLy:

Är det för övrigt någon som lyckats få till en någon tillfredsställande setup gällande att streama film från lokal server? Har en liten ubuntu-nas med en hel del material jag gärna skulle vilja kunna spela upp. Jag kan browsa de utdelade filerna med ES file explorer, men att spela uppdom direkt från servern vill inte funka. Har testat via dlna-servern Twonkymedia server som ligger på burken, men samma visa där när jag använder Asus Mynet. Bilder och mp3 går dock bra... Tipsa mottages gärna!

Har nu experimenterat lite mer gällande streamad film och smidigaste lösningen verkar vara Plex. Riktigt bra server/client. 1080p film lirar smidigt från min stationära, men min NAS (Ubuntu, atom 330, 1.6 GHz dual core) orkar inte med transcoda från 1080p. Blir ryckig uppspelning.... Så då behöver man uppgradera hemmaservern då...

Visa signatur

| Just det. |
|#8792xx | "Är man dum i huvet får hela kroppen lida" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Alla serier ex, simpson, family guy, southpark osv, som jag har laddat ner har funkat utan att konvertering. Det har även varit bra kvalitet (.avi format)

Ok! Men läser man tester och recensioner i tidningar och så verkar den iallafall få rätt mycket kritik för att den inte klarar många format.
Är det någon som vet om detta kan rättas till i kommande uppdateringar eller är det själva hårdvaran som sätter stopp?

Permalänk
Medlem

Jag har inte några problem alls med format sen jag la in Mobo player plus codecs.

1. Jag och tjejen delar på plattan och vi har lagt in bådas mail i appen för mail, men varför går det inte välja att den ska begära lösenord när man startar?
Nu kan jag se hennes, likväl som någo obehörig enelt kan utge sig för att vara mig om plattan kommer på villovägar... någon som har en lösning?

2. Kan man stänga av ALLT från Twitter? Något strular på aftonbladets hemsida som gör att det är Twitter-inlägg om norgeattentaten över hela sidan! Lösning?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka...

1: AM4 3600X, RTX 4060 OC, X570-I, 32GB 3200MHz, SF450, 34”
2: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3600MHz, SF750, 34”
3: AM4 3600, RTX 3070 OC, B550-I, 16GB 3200MHz, SF600, 34”

Permalänk
Medlem
Skrivet av mo88:

Ok! Men läser man tester och recensioner i tidningar och så verkar den iallafall få rätt mycket kritik för att den inte klarar många format.
Är det någon som vet om detta kan rättas till i kommande uppdateringar eller är det själva hårdvaran som sätter stopp?

Det är mjukvaran som sätter stopp, hårdvaran ska klara 1080p...

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500