Permalänk
Medlem

Project Chocolate Temptation!

Jag ska starta ett nytt stort projekt och vad jag har haft i åtanke denna gång är ett litet men kraftfullt och samtidigt väldigt snyggt mini-ITX system. Mina planer för systemet är att använda mig utav Fractal's Array R2 mini-ITX Chassi tillsammans med Ett Bequiet SFX nätagg som kommer att modifieras med en extra PCI-e kabel och lite annat. Som ni kanske redan har förstått så Kommer jag att sleeva nätagget...Såklart! Temat i det hela kommer ju att vara choklad...missuppfatta mig inte detta kommer att vara ett rent estetiskt bygge som kommer att ha med den underbart smakande och väldoftande chokladens färg att göra. Fractalchassit i sig har den perfekta storleken och den har många möjligheter för modifikationer och svårt för anpassade vattenkylning installationer. Den är samtidigt liten men väldigt clean och snygg i utförandet vilket fick mitt intresse för den. Jag har i detta skede redan planerat att göra en komplett vattenkylningsinstalation som kommer att kräva lite modifikationer, nerver av stål och minst sagt mycket tålamod. Nätagget i sig är perfekt för ändamålet, den har rätt behövlig mängd effekt och det tar inte så mycket plats, den kommer att smälta in väldigt väl med resten av systemet när jag som sagt singelsleevar den. Jag hoppas ni kommer att gilla mitt senaste projekt, Nu är det ju bara dags att njuta framför skärmen med lite Choklad i handen när ni läser igenom projektet inte sant?

Hårdvara:
Chassi: Fractal Array R2
Nätaggregat: Be quiet SFX 350w
Moderkort: Zotac Z68 ITX WIFI
Processor: Inter Sandybridge 2500K/2600K
Ramminne: Corsair Dominator GT 2000MHz, 8GB
Grafikkort: Geforce GTX470
SSD: Patriot Pyro 120GB

Vattenkylning:
Fläktar: Bequiet Silentwings(2x140mm, 2x120mm, 2x80mm), Enermax TB.Silence(2x140mm, 2x120mm, 2x80mm)
Fläktkontroller: Lamptron Fan Controller Touch
Radiatorer: 1x Hardware Labs Black Ice® GT Stealth 120mm XFlow Radiator Black, 1x Hardware Labs Black Ice® GT Stealth 240mm XFlow Radiator Black
CPU-Block: EK Supreme LTX
SB/NB-block: Liquid Extasy Vuci Acetal, Egengjort Vattenblock i Coppar & Plexi/Acteta/POM
RAM-Block: Bitspower Galaxy Freezer 2 (Nickel Plexi)
GPU-Block: Bitspower Black Freezer VG-NGTX470 POM Top With Matt Black Panel
Reservoir: Bitspower Water Tank Z-Multi 250 (ICE Black Body & Black POM Cap Version)
Pump: Swiftech MCP350
PumpTop: DDC TOP POM Version
Fittings: Bitspower Matt Black Compression Fitting CC6 (G1/4", ID 7/16" OD 5/8")
Slang: Primochill 7/16"ID, 5/8"OD Clear
Coils: Bitspower UV-Reactive Smart-Coil 400 OD 5/8"
Oringar: Bitspower Red Color O-Ring Set For G1/4" 30x, 1x O-Ring Set II 50x
Radiatorgrill: Bitspower Custom Design Radgard II 240 Acrylic UV Reactiv - Honneycomb

Chokolate Temptation är sponsrat sponrat utav:
Fractal Design
BeQuiet
Bitspower
Lamptron
Djungelapa
Mayhems Dye
Coolingstuff
Specialtech

Glöm inte att kommentera och rösta vettja

Project Chocolate Temptation!

Permalänk

Först!
Som jag har längtat på ett galleri :), bra av dig att du delar med dig utav projeket till dem som inte hänger på forumet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroBugg:

Först!
Som jag har längtat på ett galleri :), bra av dig att du delar med dig utav projeket till dem som inte hänger på forumet!

Först o först
Haha :), Hade samma tanke faktiskt!

Håller på att Resiza massa bilder nu så snart kommer det upp fler

Permalänk

Detta verkar väldigt sjyst !, har ju sett dina gallerier innan och tycket att det började bli ganska tyst från din sida...men inte visste jag att du hade börjat hänga på forumet iställetQ

Permalänk

350W nätagg, räcker det?

Visa signatur

Asus P5e Pro ~ Intel E6300 @3ghz ~ 2x XFX 5750 ~ 4GB DDR2 ~ Corsair H50 ~ Corsair CX 400W ~ WD 320GB ~ CM Scout ~ Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Descenter:

Detta verkar väldigt sjyst !, har ju sett dina gallerier innan och tycket att det började bli ganska tyst från din sida...men inte visste jag att du hade börjat hänga på forumet iställetQ

jodå tack...skönt att höra :), jo tyckte det vart lite bättre då jag kan posta hur många bilder jag vill

Skrivet av ÖverKlokarN:

350W nätagg, räcker det?

säger killen som kör 2stycken 5750 på ett cx400 ^^, ne skämt o sido..det kommer att räcka bra

Permalänk
Entusiast

So far so good... keep it up

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

So far so good... keep it up

jovisst...Tack !!

Permalänk
Medlem

Dat betyg ^^

Nice galleri btw

Permalänk

Du gör ett till galleri med färdig produkt utgår jag ifrån?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inte för att vara "den där jobbiga typen" men jag har svårt att förstå hur man kan stava fel på namnet på programmet man sitter och arbetar med, mer en 1 gång. Annars ser det bra ut, kompakt.

Permalänk
Skrivet av namehack:

Inte för att vara "den där jobbiga typen" men jag har svårt att förstå hur man kan stava fel på namnet på programmet man sitter och arbetar med, mer en 1 gång. Annars ser det bra ut, kompakt.

Tur du har mycket fritid över! Lixom hur skulle vi klara oss utan att veta det?!

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk
Medlem

Kommer bli intressant att följa

Men vart köpte du... stiften till kontakten och ev. svarta kontakter?

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem

Det här var intressant och skall följas!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

HAHAHA! Shit brix. Trodde du var klar bara för du gjorde galleri xD

Permalänk

Schysst bygge 5p.
Nu fattas bara Marabous logga och text på chassit.

Liten fråga bara:
Hur var Lamptron's sleeve verktyg att jobba med?

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Racka:

Dat betyg ^^

Nice galleri btw

Tack allihopa
Tackar, glöm inte kolla på projektlogge i forumet!

Skrivet av namehack:

Inte för att vara "den där jobbiga typen" men jag har svårt att förstå hur man kan stava fel på namnet på programmet man sitter och arbetar med, mer en 1 gång. Annars ser det bra ut, kompakt.

Jag har bara jobbat med det en enda gång :P, och jag lyckades göra ganksa mycket på den tiden haha xD, skall fixas btw! kolla gärna klockslaget jag skrev texten på runt 5tiden på morrn
tack!

Skrivet av freddechr:

Tur du har mycket fritid över! Lixom hur skulle vi klara oss utan att veta det?!

Haha fritid :O, det är så jävla skönt med semester, för jag jobbade lixom från 8 på morgonene och slutade 10 på kvällen

Skrivet av Zezo:

Kommer bli intressant att följa

Men vart köpte du... stiften till kontakten och ev. svarta kontakter?
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/08/17/Dsc_5843....

Tjena Zezo, Min goda vän Stefan från djungelapa.se har hela köret, bra kvalite på dem sakerna är det tom

Skrivet av Atlas Tasume:

Det här var intressant och skall följas!

gött du är välkommen, föjl gärna projektloggen i forumet då det finns mycket mer att se och läsa !

Skrivet av Goo5e:

HAHAHA! Shit brix. Trodde du var klar bara för du gjorde galleri xD

Haha där blev du allt rädd ;), näähdå...detta är endst för att viisa dem som inte hänger på forumet att jag faktiskt håller på med nått nytt

Skrivet av LightForz:

Schysst bygge 5p.
Nu fattas bara Marabous logga och text på chassit.

haha hade fan tänkt och klista på något sånt

Liten fråga bara:
Hur var Lamptron's sleeve verktyg att jobba med?

riktigt bra att jobba med, än så länge har det inte gått sönder

Permalänk
Medlem

I min gamla burk( se BWB2)
Så var mina siffror på värme i lådan oerhört bra även med bara en 240 radiator. Så om du tycker du har för dåligt med plats. Och även för HD osv. så kör utan den främre radiatorn. Som du har tänkte jag också gjort i början. Men avstod senare att göra detta.

Bara ett tips. Annars kanon jobb! Många som gör Array byggen nuförtiden

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

I min gamla burk( se BWB2)
Så var mina siffror på värme i lådan oerhört bra även med bara en 240 radiator. Så om du tycker du har för dåligt med plats. Och även för HD osv. så kör utan den främre radiatorn. Som du har tänkte jag också gjort i början. Men avstod senare att göra detta.

Bara ett tips. Annars kanon jobb! Många som gör Array byggen nuförtiden

Jo jag har sett det :), väldigt fint bygge i övrig :), dålligt med plats?...ne då det är ju bara mysigt när det är trångt :D!
Jag kommer köra på mitt race och Hddn kommer att sitta där jag tänkt att dem ska vara så plats finns det gott om

Permalänk
Medlem

SketchUp

Permalänk
Medlem

mmmh ögongodis

Permalänk
Medlem

Äntligen ett galleri som man bryr sig om Kul att se att du valde som fläktar som jag impotera från usa för något halvår sen Riktigt bra fläktar du kommer inte ångra dig

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av namehack:

Ohh ja

Skrivet av mudzi:

mmmh ögongodis

Neeh, det är choklad

Skrivet av frozrr:

Äntligen ett galleri som man bryr sig om Kul att se att du valde som fläktar som jag impotera från usa för något halvår sen Riktigt bra fläktar du kommer inte ångra dig

Väldigt kul o höra! Fläktarna är faktiskt väldigt bra :)kommer att flåsa fint med dem

Permalänk

Varför ingen krympslang?

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Varför ingen krympslang?

FÖR VANLIGT! Jag har crimpat paracorden tillsammans med kabeln på pinsen istället

Permalänk
Medlem

dethär var det bästa jag sett på... äe, jag vet inte men det är kanske det bästa någonsin! - full poäng för bra beskrivning och planering i galleriet!

Permalänk
Avstängd

Fina färger!

Permalänk

Vart har du köpt dom enermax fläktarna ?

Permalänk
Medlem

Chocolate Temptation by Kosovar.
är du kosovo alban?

Permalänk
Proffsmoddare

Bra början! Kommer att följa detta!