Permalänk

LCD Probs! (AD teknik)

Hej.

Jag har lött ihop min lcd från adteknik, men jag får den inte att komunicera med datorn! det enda som händer när man slår på datorn är att den övre raden "lyser" och den undre är släckt. har laddat ner lcdsmartie, och den rullar på på skärmen, men inget händer på lcd:n. behöver man "installera" lcdsmartie på något sätt, eller vad kan problemet vara?! kör winxp btw.

Permalänk
Medlem

Vad rullar på skärmen?

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Har samma problem fick den infon att den var bränd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lille
Har samma problem fick den infon att den var bränd.

Asså hur kan den vara bränd? Räcker det med att man lött lite för varmt, eller är det nåt fabrikationsfel?

Det jag menade var att i själva smartie så rullar texten på skärmen, i programmet. inte på lcd:n. Programmet beter sig som om allt vore normalt alltså...

Permalänk
Medlem

Har du installerat port95nt?

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av telefunken

Asså hur kan den vara bränd? Räcker det med att man lött lite för varmt, eller är det nåt fabrikationsfel?

Det jag menade var att i själva smartie så rullar texten på skärmen, i programmet. inte på lcd:n. Programmet beter sig som om allt vore normalt alltså...

Hehe... det är inget bevis för att lcdn fungerar, om jag köra smartie på min burk gör det samma sak...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChimaerA

Hehe... det är inget bevis för att lcdn fungerar, om jag köra smartie på min burk gör det samma sak...

Nä det fattar väl jag med! jag bara ville påvisa att det knappast är nåt problem med själva programmet! Får inga felmeddelanden osv osv.

Så ja jag har installerat portnt efter att smartie första gången jag startade det skrek om att det saknades en fil. Googlade lite och fann portnt, och nu får jag inga felmeddelanden, men lcd gör lika lite för det.

Permalänk
Medlem

men har du kollat noga på dina lödningar?
man måste felsöka fler ggr.
jag hade tex blandat ihop lödningarna på d-sub kontakten.
har u gjort alla inställningar i smartia med portar osv?

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

Ladda ner port95, det behövs för att kunna styra parallelporten i win2k och XP.

Visa signatur

| i5 750 (@3.7GHz, 1.28V) | P7P55D | Radeon 5850 | 4GB Ram | 500GB HD | Corsair HX520W | Noctua NH-U12P | Prolima MK-13 |
| Nintendo DS(33/66) @ ARM7: 57MHz, ARM9: 113MHz |
| HP 6735s | Sempron 3600+ | 3200HD | 2GB Ram | 160GB HD |

Permalänk
Medlem

det hade han redan gjort sa han ju!

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem

prova lcd center istället för lcd smartie.
på min lcd så är det rutor på den övre raden och tomt på den nedre men den funkar fint då man drar igång lcd center

Visa signatur

http://p1r.se/dator/ <--Byggen, Guider
http://p1r.se <-- Hemsida

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p1r
prova lcd center istället för lcd smartie.
på min lcd så är det rutor på den övre raden och tomt på den nedre men den funkar fint då man drar igång lcd center

Ok, jag laddade ner lcd center och installerade det, men när jag tittar i configen så väljer jag ju rätt controller, men jag kan ju inte välja paralellporten nånstans? vad har jag gjort för fel här?

Screen

Vore ju illa om den skulle vara paj!