Ser denna inköpslista bra ut? (cirka 13k)

Permalänk
Medlem

Ser denna inköpslista bra ut? (cirka 13k)

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=965324...

Anledningen till att jag valde ett så dyrt nätagg är för jag har hört att AX serien är semi-passiva och att de är extremt tysta samt kyler bra. + Jag har tänkt att köpa till ett till GTX580 senare när det blir billigare och ifall jag vågar kan jag tänka mig överklocka också fast inte nu direkt utan det blir nog senare. Kingston SSDn var den enda SSDn som jag inte hitta några klagomål på och jag har bra erfarenheter av olika sorters minnen jag köpt ifrån Kingston innan så det borde nog vara värt det ändå va?

Jag använder spotify för musik men har nog ett par album i FLAC och lite diverse filer fast jag tror aldrig jag använt mer än 300Gb så 500Gb täcker faktiskt för mig, ifall ni inte har några råd för någon lika billig på 2Tb kanske ?

Kommer ju installera W7, BF3, Photoshop samt lite andra program på SSD:n

Har en sammanlagd budget på ~15K för dator + skärm

Tack så mycket för att ni tog er tid att kolla i listan och jag hoppas ni kan ge några bra råd

EDIT: Jag betalar hellre några extra hundralappar och köper ifrån komplett istället för inet. Har haft jättebra tidigare erfarenheter av komplett och känner mig tryggare om jag handlar därifrån.

Permalänk
Hedersmedlem

Tycker paketet ser bra ut. Du kommer itne ha några stora marginaler att spela med när det gäller överklockning av 580 SLI på ett 850W-agg, dock.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tycker paketet ser bra ut. Du kommer itne ha några stora marginaler att spela med när det gäller överklockning av 580 SLI på ett 850W-agg, dock.

Är det ens värt för någon som mig som aldrig tidigare har överklockat att testa att överklocka två stycken 580

Kan man överklocka 1 580 sen "ta tillbaka" överklockningen och köra standard när man väl har bestämt sig för att skaffa sli ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcer:

Är det ens värt för någon som mig som aldrig tidigare har överklockat att testa att överklocka två stycken 580

Kan man överklocka 1 580 sen "ta tillbaka" överklockningen och köra standard när man väl har bestämt sig för att skaffa sli ?

Ja.

Tror ett 850 w agg blir lagom för dig. Känns onödigt att köpa mer när det verkar som att du inte ens har bestämt dig för SLi än.

Annars ser listan bra ut, men är du säker på att du ska ha Blu-ray läsare? Tycker personligen att det finns väldigt lite användning för Blu-Ray i en dator men det är väl en smaksak.

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Ja.

Tror ett 850 w agg blir lagom för dig. Känns onödigt att köpa mer när det verkar som att du inte ens har bestämt dig för SLi än.

Annars ser listan bra ut, men är du säker på att du ska ha Blu-ray läsare? Tycker personligen att det finns väldigt lite användning för Blu-Ray i en dator men det är väl en smaksak.

SLi är jag 100% på att jag ska köra med senare, fast jag tänker inte köra SLi med 2 överklockade gtx 580

har så många blu-ray filmer + tänkte skaffa mig en 24" skärm så man kanske drar på någon när man sitter i sitt rum nån kväll

En jätteviktig fråga dock.
Det känns nästan som att chassi och kylsystem är det krångligaste att köpa för alla säger olika saker :S är R3 tillräckligt bra för att kyla ner allt ? Hur många extra fläktar ska jag köpa, ska jag byta ut CPU fläkten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xcer:

Är det ens värt för någon som mig som aldrig tidigare har överklockat att testa att överklocka två stycken 580

Kan man överklocka 1 580 sen "ta tillbaka" överklockningen och köra standard när man väl har bestämt sig för att skaffa sli ?

Nej, knappast.

Två 580 i SLI ger enorm prestanda, och mer kommer knappast att behövas på flera år, om du inte har väldigt extrema användningsområden.

Ja, man kan återställa överklockning när man vill.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Tjaa jag är också på gång och ska köpa en dator. Min budget är lite tightare och tänkte höra om det är en dum ide att köra denna setup fast plocka bort sdd disken.

Och kanske köpa en ssd till wintern istället. Kommer spela BF3, diablo3 och även guildwars 2 när det kommer ut.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=967206...
den setupen är vad jag snikrat ihop. Väljer nog komplett over inet jag med just pga att de har varorna inne på lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mendes:

Tjaa jag är också på gång och ska köpa en dator. Min budget är lite tightare och tänkte höra om det är en dum ide att köra denna setup fast plocka bort sdd disken.

Och kanske köpa en ssd till wintern istället. Kommer spela BF3, diablo3 och även guildwars 2 när det kommer ut.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=967206...
den setupen är vad jag snikrat ihop. Väljer nog komplett over inet jag med just pga att de har varorna inne på lager.

Jag tänkte också köra med Asus 580 fast sen läste jag att den är längre, djupare och väldigt krånglig att ha med SLi då den är så stor och fläkten kommer kyssa "baksidan" på det andra 580 kortet. Körde med den jag valde för att den har bättre kylning från det jag läst + att den är mindre