Permalänk
Medlem

Defekt GTX 560ti?

Hej!

Jag fick för ungefär en vecka sen hem två Gigabyte GTX 560ti. Det har väl fungerat ok men har ändå
upplevt en del problem, speciellt i BFBC2 där jag fått random BSOD och att skärmen fryser sig för att sedan
hänga hela datorn och enda lösningen har varit att stänga av på knappen.

Igårkväll hände detta efter typ tre minuter, jag startade om men när jag kom in i Windows såg jag att upplösningen
ändrats till det lägsta och att drivrutinen till korten var borta (!?). Jaha tänkte jag och avinstallerade allt med Nvidia och
körde lite DriverSweeper och installerade om drivrutinen, ingen skilllnad efter det. Plockade bort det undre kortet
och allt var frid och fröjd. Satte in det andra kortet istället och samma skit med upplösningen och ingen drivrutin.

Jag har nu på morgonen provat de två olika korten var för sig, i samma slot, med samma pci-e kablar, sett till så att kortet sitter i klokt
och kört DriverSweeper, installerat om drivrutiner o.s.v. Efter att problemen började klockade jag självklart ner cpu till standardklock. Korten har jag inte haft klockade alls.

Slutsatsen är att det ena kortet fungerar perfekt, när jag sedan sätter i det andra kortet får jag antingen BSOD (nvlddmkm.sys) eller så kommer jag in
i Windows där den inte känner igen kortet, det händer heller inget efter att jag tagit bort drivrutinerna och installerat om dem.

Så min fråga är, är det uppenbart att det ena kortet varit något fel på från början och att det nu fuckat sig totalt?
Eller har jag glömt något?

Permalänk
Medlem

Jo eftersom ena kortet fungerar perfekt o andra inte gör det är det defekt. skicka tillbaka kortet

Permalänk
Medlem

herregud det verkar som gigas 560ti är ett riktigt 50/50 kort har bytit 3 kort och läser bara fler och fler hade precis samma problem som du det var att ena kortet (det längst ner) ballade ur vid full load och inte var stabilt.

kör det kortet som INTE funkar själv och du kommer se att du kommer få massa problem om ens starta datorn.

jag kom in på datorn men samma sekund som grafikkortet skulle jobba så dog drivrutinerna

Permalänk
Medlem

Tack för svar.

Då jag aldrig behövt byta något förut får hoppas att Inet hanterar såna här problem bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Tack för svar.

Då jag aldrig behövt byta något förut får hoppas att Inet hanterar såna här problem bra.

Jodå, ska inte vara några problem, bara maila och skriv problemet så kommer de förmodligen skicka en retursedel

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

ska inte vara något problem alls, då du kan ju även medans du är på fråga snällt om du kan få välja ett annat 560ti kom precis på i en av mina burkar har jag coilwhine på ett giga 560ti som jag glömt bort >_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Tack för svar.

Då jag aldrig behövt byta något förut får hoppas att Inet hanterar såna här problem bra.

Nej det är inga problem, dom tar imot kortet ,testar kortet, beställer ett nytt,vilket kan ta tid. har haft 5reklamationer till inet, 4a av dom har tagit över en månad innan en hel vara skickas i retur, det är den enda nackdelen,
Tex köpte en H60 kylare som var DOA, skicka tillbaka den, dom testa H60 kylaren, o istället för o ta en från deras lager o skicka mig beställde dom den o det tog 5veckor från start till slut

på komplett testar dom varan själv och tar varan från deras lager, det gör inte inet....

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus 560ti som frös och laggade som bara den i black ops helgen när det var gratis på steam.
Min kompis som har ett Msi 560ti hade inga problem så vi snacka lite om det och efter ett tag så kom vi fram till att han körde på gamla drivrutiner så jag provade och installera 275.33 drivrutinerna och allt funka då, har inte haft några problem sen dess så det kan jag tipsa dig om!

Permalänk
Medlem

Jepp stämmer bra att det har vart trassel mellan 275.33 ändra fram till 285.27 betan, vilken iallafall för mig funkar bra. Jag kör ett Gigabyte och ett MSI kort. Så testa med senaste betan eller gör en rollback till 275.33 är mitt råd.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jepp stämmer bra att det har vart trassel mellan 275.33 ändra fram till 285.27 betan, vilken iallafall för mig funkar bra. Jag kör ett Gigabyte och ett MSI kort. Så testa med senaste betan eller gör en rollback till 275.33 är mitt råd.

Jag trodde för en sekund att jag hade löst det med 275.33, har bara testat 285.26 & 2.7 innan.
Gick fint att installera drivrutinerna, kortet kom i device manager rätt utan den gula symbolen.
Bootar om, kommer till inloggningsfönstret, wooho rätt upplösning. Sen blir det svart skärm :D.
Alltså skärmen får ingen signal eller liknande, hör inloggningsljudet o.s.v.
Bootar om, lägsta upplösningen, gul symbol i device manager. Windows has stopped this device because it has reported problems. (Code 43)

Låter förövrigt som sjukt lång leveranstid på garantiärenden

Permalänk
Medlem

Jag börjar fundera på en ominstallation av Windows men det kan väl knappast behövas eftersom det funkar bara jag byter kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Nej det är inga problem, dom tar imot kortet ,testar kortet, beställer ett nytt,vilket kan ta tid. har haft 5reklamationer till inet, 4a av dom har tagit över en månad innan en hel vara skickas i retur, det är den enda nackdelen,
Tex köpte en H60 kylare som var DOA, skicka tillbaka den, dom testa H60 kylaren, o istället för o ta en från deras lager o skicka mig beställde dom den o det tog 5veckor från start till slut

på komplett testar dom varan själv och tar varan från deras lager, det gör inte inet....

Låter ju sådär att prioritera nya beställningar istället för att se till att de som redan betalat och fått en trasig vara
får en fungerande. En jävla tur att man har ETT fungerande då eftersom jag redan sålt mitt gamla

Permalänk
Medlem

Tjo, passande topic för mitt problem så jag slänger in det här, hoppas du inte har något emot det

Jo.. jag har 2st MSI GeForce GTX 560 Ti Hawk 1GB och när jag spelar t.ex starcraft 2 1v1 så "dör" korten efter ca5-8 minuter, när dom inte är i SLI så funkar allt utan problem, har även haft detta problem i L4D2 och BFBC2, första jag gjorde va att dra ner klocken från 950->900 sedan 900->860 men detta problem kommer ändå ungefär samtidigt, något jag också märkt är att menyerna laggar (när jag drar musen upp och ner i serverlistan så hänger inte markeringen med) i starcraft 2 när korten körs i SLI men inte annars.
När jag säger dör så menar jag att jag hör hur fläktarna helt stannar till för att sedan starta upp igen efter 2-3 sekunder, skärmen blir svart å jag kan inget göra.

Temp monitorn i Afterburn sa att GPU 1 låg på 69 grader senaste gången det hände, när jag kollade total war: shogun 2 med bara ett kort så låg gpu 1 på 89, aldrig över 90 grader och det funkade utan problem, kan inte minnas ifall black screen har kommit i shogun2 eftersom jag sällan spelar det nu mera

Har jag också ett Defekt kort eller vad tror ni?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NooiT:

Tjo, passande topic för mitt problem så jag slänger in det här, hoppas du inte har något emot det

Jo.. jag har 2st MSI GeForce GTX 560 Ti Hawk 1GB och när jag spelar t.ex starcraft 2 1v1 så "dör" korten efter ca5-8 minuter, när dom inte är i SLI så funkar allt utan problem, har även haft detta problem i L4D2 och BFBC2, första jag gjorde va att dra ner klocken från 950->900 sedan 900->860 men detta problem kommer ändå ungefär samtidigt, något jag också märkt är att menyerna laggar (när jag drar musen upp och ner i serverlistan så hänger inte markeringen med) i starcraft 2 när korten körs i SLI men inte annars.
När jag säger dör så menar jag att jag hör hur fläktarna helt stannar till för att sedan starta upp igen efter 2-3 sekunder, skärmen blir svart å jag kan inget göra.

Temp monitorn i Afterburn sa att GPU 1 låg på 69 grader senaste gången det hände, när jag kollade total war: shogun 2 med bara ett kort så låg gpu 1 på 89, aldrig över 90 grader och det funkade utan problem, kan inte minnas ifall black screen har kommit i shogun2 eftersom jag sällan spelar det nu mera

Har jag också ett Defekt kort eller vad tror ni?

Tillräckligt med kräm/Watt till dessa? Provat olika drivare?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Tillräckligt med kräm/Watt till dessa? Provat olika drivare?

jag gjorde ju just en signatur men den verkar inte fungera retroaktivt

Har inte provat andra drivers, tankade hem nya förra veckan tror jag det var, 280.26 är det iaf, men dessar är dom ända drivrutinerna jag haft när jag kört SLI.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du vill kan du testa de nya 285.xx drivaren som finns som beta just nu. Gå till nVidias downloads.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

laddade hem dom och har spelat ett game i SC2 utan problem

Tack för hjälpen! ska prova sätta tillbaka factory clocken å se om det fungerar

Bara att hoppas det inte var en slump

Permalänk
Medlem

Hej igen, Har gått ett par dagar sedan jag installerade beta driversarna och det har gått ganska bra, kanske någon black screen ibland men inte så himla farligt, nu idag så har det börja hända hela tiden, hinner vara inne i BFBC2 i 3-10 minuter innan det sker.

Det som händer är att spelet laggar till, jag hör hur grafikkorts fläktarna stannar i 2-3 sekunder och under dom 2-3 sekundrarna så flikrar skärmen till och blir vit, jag hör fortfarande allt inne i spelet och trycker jag ctrl+alt+del så blir det black screen utan ljud å jag måste starta om, trycker jag alt+tab så kommer jag till skrivbordet därifrån kan jag öppna aktivitetshanteraren å tvinga av BC2

Permalänk
Hedersmedlem

Det verkar som om något inte funkar rätt hårdvarumässigt. Vad händer om du kör testprogram typ 3dmark 11? Kollat temperaturerna i burken?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nu spelade jag utan problem, drog ner anti-aliasing och antistropic filtering från x16 till x4 tror jag, å nu funkar det som det ska, såg att en ny BC2 patch kom idag... antar att den strular till det just med problemen idag

spelade ju på x16 igår utan problem så antar att det är Dice som har orsakat allt strul idag!

PS. grafik inställningarna är vad nvidia tycker funkar bäst dock så är det inte settings för SLI.
http://www.geforce.com/GamesandApps/games/Battlefield-Bad-Com...

Är riktigt sugen på att införskaffa 2 skärmar till och köra nvidia surround men vet inte om jag ska bry mig med problemen jag har med bara en skärm, va tror du?

hinner inte testa 3dmark11 men gör det när jag kommit hem från jobbet.

Permalänk
Hedersmedlem

Oftast är det overkill att ligga över 4x i Anti Aliasing, men 16x i Anisotropic Filtering brukar inte ge några problem, så detta bör du kunna köra på iaf.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Hej!

Jag fick för ungefär en vecka sen hem två Gigabyte GTX 560ti. Det har väl fungerat ok men har ändå
upplevt en del problem, speciellt i BFBC2 där jag fått random BSOD och att skärmen fryser sig för att sedan
hänga hela datorn och enda lösningen har varit att stänga av på knappen.

Igårkväll hände detta efter typ tre minuter, jag startade om men när jag kom in i Windows såg jag att upplösningen
ändrats till det lägsta och att drivrutinen till korten var borta (!?). Jaha tänkte jag och avinstallerade allt med Nvidia och
körde lite DriverSweeper och installerade om drivrutinen, ingen skilllnad efter det. Plockade bort det undre kortet
och allt var frid och fröjd. Satte in det andra kortet istället och samma skit med upplösningen och ingen drivrutin.

Jag har nu på morgonen provat de två olika korten var för sig, i samma slot, med samma pci-e kablar, sett till så att kortet sitter i klokt
och kört DriverSweeper, installerat om drivrutiner o.s.v. Efter att problemen började klockade jag självklart ner cpu till standardklock. Korten har jag inte haft klockade alls.

Slutsatsen är att det ena kortet fungerar perfekt, när jag sedan sätter i det andra kortet får jag antingen BSOD (nvlddmkm.sys) eller så kommer jag in
i Windows där den inte känner igen kortet, det händer heller inget efter att jag tagit bort drivrutinerna och installerat om dem.

Så min fråga är, är det uppenbart att det ena kortet varit något fel på från början och att det nu fuckat sig totalt?
Eller har jag glömt något?

Jag börjar nu få problem med mitt andra kort också, suck....

Kör jag ett spel så kraschar det efter någon minut och jag får en konstig bild på skärmen, bara en typisk grafikfelbild i olika färger osv.
Efter detta hänt så ser det ut så här ungefär om man tex tittar på en film:

Spelen som kraschar hittils är BFBC2 och GTA 4. Dirt 3 verkar jag inte ha problem i, än så länge...

Det konstigaste är att för bara någon dag sen kunde jag spela de här spelen i flera timmar utan problem.
Det enda som hänt sedan dess är att jag satt i en ny SSD.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vacant:

Jag börjar nu få problem med mitt andra kort också, suck....

Kör jag ett spel så kraschar det efter någon minut och jag får en konstig bild på skärmen, bara en typisk grafikfelbild i olika färger osv.
Efter detta hänt så ser det ut så här ungefär om man tex tittar på en film:

http://morsningkorsning.se/bilder/fel.jpg

Spelen som kraschar hittils är BFBC2 och GTA 4. Dirt 3 verkar jag inte ha problem i, än så länge...

Det konstigaste är att för bara någon dag sen kunde jag spela de här spelen i flera timmar utan problem.
Det enda som hänt sedan dess är att jag satt i en ny SSD.

Vilka drivrutiner?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vilka drivrutiner?

275.33, och testat de senaste beta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

har kört 3D Mark 11 nu, på extreme, fick score x2866, vet inte riktigt vad som är bra å vad som är dåligt, dock så crashade det aldrig

Performance var p8964

Permalänk
Medlem
Skrivet av NooiT:

har kört 3D Mark 11 nu, på extreme, fick score x2866, vet inte riktigt vad som är bra å vad som är dåligt, dock så crashade det aldrig

Performance var p8964

x2866 är bra! + p8800 är också bra!
Vad får du för temps, och vad kör du för klockning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HomemAid:

x2866 är bra! + p8800 är också bra!
Vad får du för temps, och vad kör du för klockning?

Hej, ursäkta att jag är så seg, hade helt glömt bort denna tråd
Core är 950mhz shadern är på 1900, mem @ 2100MHz, 1062 volt
tempen var aldrig över 80 tror jag, va ju ett par dagar sedan jag gjorde det och kollade inte så noga men är ganska säker på att den aldrig gick över 80

Kan tillägga att jag inte har fått några black/white/CTD's i BFBC2 på ett par dagar, men nu har jag ju börjat köra Nvidia Surround så det kommer väll att börja jävlas när som helst

Edit: ändrade min OC till rätt värden