MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Tycker det verkligen är trist att människor inte får välja själva. Detta är ju ett klockrent praktexempel.
MSI lägger upp ett event eller tävling där man får välja själv att vara med.
Står ingenting om att "vi kräver att alla tjejer som skall till Dreamhack är med i denna tävling" eller dylikt.

Det är väl precis samma sak som vad som helst?
Säg att man är på exempelvis ett Tivoli. Finns massa attraktioner att åka. Men inte fan står det nån och drar in en i fritt fall om man inte vill åka den?

Ser inte skillnaden, alla som tycker det är så förbaskat hemskt kan väl bara bortse från detta då? Det är ingen som har tvingat någon.
Om det nu är en PR-kupp. Spelar det någon roll? Det finns säkert några tjejer som gärna ville vara med på detta. Finns folk som gillar att visa upp sig.
Även om det säkert är en minoritet som är intresserade så är själva grejen inget någon kommer att må sämre av att det blir av.

Ogillar man det så har man en egen kropp att styra över och det är inte svårt att vrida huvudet åt ett annat håll.

Permalänk
Medlem

Booth babes, grid girls etc är bara pinsamt. Det har förmodligen förklarats ett antal gånger i tråden vilka basala drifter det baseras på, och att företagen utnyttjar det är så extremt lågt. Det ligger i kvinnors natur att vilja se bra ut och visa upp sig och på så vis attrahera en man, likväl som det ligger i en mans natur att spana efter vackra, och därmed förmodat hälsosamma och fertila, kvinnor.
Problemet är när det görs för pengar, det är närmare prostitution i min mening.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Tycker det verkligen är trist att människor inte får välja själva. Detta är ju ett klockrent praktexempel.
MSI lägger upp ett event eller tävling där man får välja själv att vara med.
Står ingenting om att "vi kräver att alla tjejer som skall till Dreamhack är med i denna tävling" eller dylikt.

Det är väl precis samma sak som vad som helst?
Säg att man är på exempelvis ett Tivoli. Finns massa attraktioner att åka. Men inte fan står det nån och drar in en i fritt fall om man inte vill åka den?

Ser inte skillnaden, alla som tycker det är så förbaskat hemskt kan väl bara bortse från detta då? Det är ingen som har tvingat någon.
Om det nu är en PR-kupp. Spelar det någon roll? Det finns säkert några tjejer som gärna ville vara med på detta. Finns folk som gillar att visa upp sig.
Även om det säkert är en minoritet som är intresserade så är själva grejen inget någon kommer att må sämre av att det blir av.

Ogillar man det så har man en egen kropp att styra över och det är inte svårt att vrida huvudet åt ett annat håll.

Människor får välja, därför väljer jag att inte acceptera det här fenomenet

Vi pratar inte om att åka tivoliattraktioner, vi pratar om att efterlysa tjejer som lättklädda för mestadelen tonårskillar ska prångla hårdvara. Jag som människa tycker jag har ett ansvar mot andra och därigenom tycker jag inte det är rätt att leta tjejer på detta sätt eller ställa upp på samma vilkor som många andra företag i branschen. Man kan istället föregå med gott exempel istället för att befästa en syn på tjejer som tråkigt nog är ganska solid.

Instämmer, det finns alltid folk som vill visa upp sig. Det finns andra sätt att visa upp sig, kunskap är en. Att sexualisera sig själv kan man gott göra på en erotikmässa med andra likasinnade som förstår vad det innebär.

Vrider man bara på huvudet så sker inga förändringar även om det är det jag hoppas på i slutänden. Men jag hoppas på att folk faktiskt kan tänka själva nån gång i framtiden också. Att problematisera är alltid ett bra första steg

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Naturligtvis är det i Sverige som något sånt här läggs ner. Vi är helt unika med vår sexneutralitet. Kom igen, om sex säljer så låt försäljarna använda det som marknadsföring. Varenda jävla convention eller reklam i nästan vartenda västerländska land har lättklädda brudar. Varför ska Sverige vara så extrema?

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Det ligger i kvinnors natur att vilja se bra ut och visa upp sig och på så vis attrahera en man, likväl som det ligger i en mans natur att spana efter vackra, och därmed förmodat hälsosamma och fertila, kvinnor.

Va?

Är ganska onaturlig isf, spanar efter tjejer som spanar efter mig... håller man igång en konversation så blir det date...

och vad hände med man/man<->kvinna/kvinna osv?

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem
Skrivet av niro:

Förbjuda? Dummaste jag hört, bara vänstervridna kommunist****** som vill förbjuda hit och dit. Vi vet ju alla hur bra det blir.

Intressant. Utveckla.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av ooloong:

Naturligtvis är det i Sverige som något sånt här läggs ner. Vi är helt unika med vår sexneutralitet. Kom igen, om sex säljer så låt försäljarna använda det som marknadsföring. Varenda jävla convention eller reklam i nästan vartenda västerländska land har lättklädda brudar. Varför ska Sverige vara så extrema?

Sexmoralism i Sverige är på gränsen till vidrigt. Hela debatten är kapad av pseudovetenskapliga genusakademiker som baserar sin forskning på minst sagt skakig grund, där man dessutom är väldigt duktiga på att selektivt välja och presentera fakta.

Permalänk
Avstängd

Det är alldeles för många moralkärringar i detta land.

Skit i vad andra gör och sköt er själv.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Skulle tro att det skulle fungera rätt bra även om MSI skulle ha sina tjejer där faktiskt, trots att medelåldern har sjunkit från 25 ner till 12 på besökarna så tror ja att föräldrarna skulle tillåta sina barn att gå, då det finns rätt mycket lättklädda tjejer i övrigt på Dreamhack... LÖJLIGT"#¤%

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Håller med wounds och Astrob0y i mångt och mycket.

PR-mässigt är detta ett dåligt val av MSI, hur folk har tänkt att detta skulle uppfattas i Sverige är för mig väldigt världsfrånvänt och jag kan inte tänka mig att den "allmänna" åsiken skulle vara annorlunda mot ovanstående skrivares.

Tvärtom så är det ju bara att kolla andra människors reaktioner på det här fenomenet; jag har inga direkta vänner eller bekanta jag kan tänka mig skulle tycka att det här var ett ok sätt att ragga folk eller ens ha med på mässan. Jag har däremot ganska många vänner och bekanta som tycker att det är ganska illa minst sagt.

Utklädnad såsom cosplay och annat kan vara kul, framför allt om folk har lagt ner tanke och arbete bakom, jag tycker inte direkt att det är häftigare med en tjej som presenterar hårdvara än en kille och vill därför ha någon som kan svara på mina frågor istället och vara proffsig. Jag vill inte ha en tjej som spelar på att JAG ska tycka nånting om henne istället för produkten.

Ja, det här fenomenet finns och har funnits hur länge som helst, det behöver inte vara boothbabes utan den kvinnliga kroppen som sådan har länge använts på det här sättet. Detta gör det inte rätt, det gör att det är en vana som inte ifrågasätts.

Annars så kan man ju alltid titta på sånt här; http://www.youtube.com/watch?v=anBSMPnjF6k Mod får ta bort om det bryter mot något i reglerna och nej, detta är lika dåligt.

Sen kan man alltid diskutera friheten i det hela; Nej, man behöver inte. Men om man vill så bör man förstå att man spelar på en roll som just kommer till genom mina (MINA och DINA) ögon. En tjej som får en klase SSDer och ett 2kg kopparfläns samt bikini och blir utstirrad på ett LAN bör förstå att killar inte tittar på henne pga hw. Hon gör det för att "hon vill visa upp sig", "hon vill tjäna $", tycker det mest låter som uselt försvar enligt den gamla sex säljer-devisen. Jag ställer inte upp på det.

Tjejer i branschen ja, ge dom kläder och be dom umgås med oss nördar istället så att vi nån gång fattar att vi alla är människor så att vi kan lämna medeltiden bakom oss. Flame on.

Solida argument, absolut och jag köper det mesta. För att utelämna den mer personliga biten så vill jag kommentera det du säger om att dom här tjejerna vill visa upp sig själva och inte hw i första fall. Självklart gör tjejerna det här för att visa upp sig och jag tror det är ytters få som över huvud taget vet vad det är för namn på produkten dom håller i. Hur kan jag då säga det? Jo jag har gjort ett par modell jobb och har haft en kompis som jobba som modell och även som boothbabe vid ett par tillfällen. Hon gick ganska tydligt ut med att hon gjorde det för kontakter och att det är bra pr för henne som modell, och det är så det funkar i 90% av fallen med dom här tjejerna. Sen att många av dom tycker det är kul gör ju att det blir ett bättre jobb genomfört.

Sen att det skulle ge en skev verklighetsbild till den yngre generationen är ju bara ren bullshiit, vi pratar om (nästan enbart kilar) som i de flesta fallen spenderar "nästan" lite förmycket tid framför datorn. Om det är någon grupp i samhället som har en skev verklighetsbild från början så är det den här gruppen (många vänner som passar in på denna beskrivning) och då är det bra mycket mer än det sexistiska samhället vi pratar om.

Det sista du skriver är dock otroligt intressant. Ja vi är alla människor men vi är alla olika och det är något som är en skönhet. Alla kan inte umgås eller prata med alla för man har inte samma intressen eller tanke sätt.

Permalänk
Avstängd

undrar om kalsong eller långkalsong-tävling till Dreamhack hade passat bättre ,,spackeltjejer brukar ju hålla till på bilutställningar också

Permalänk
Medlem

Hade jag gått till ett bås med en booth babe på en datormässa hade jag kännt mig minst lika billig som bruden som dansar. Det känns oerhört fjantigt och jag skulle tycka synd om tjejen. De enda som jag kan tänka mig uppskattar detta är fjortisar som sällan har relationer med med verkliga kvinnor och det är ju tragiskt i sig.

Hade det däremot varit ett gäng snygga tjejer som faktiskt är insatta och intresserade av branschen så hade jag inte haft något emot om de fokuserat på dem i något bås. För då är deras utséende enbart en bonus och inte det de huvudsakligen gör på mässan. En del spelföretag använder ju sig av detta, var det inte utvecklarna bakom Assassins Creed som alltid lät en av deras mer snygga tjejer uttala sig om spelet? Jag minns inte, men som sagt, då handlade det ju inte i första hand om hennes utséende, men hon blev väldigt populär ändå just tack vare det. Det finns ju en anledning till varför Kari Byron på Mythbusters blivit en sexikon. Inte för hennes egentligen ganska vanliga utséende, utan det är ju för kombinationen av hängivet intresse för ett typiskt grabbområde kombinerat med ett bra utséende.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Sexmoralism i Sverige är på gränsen till vidrigt. Hela debatten är kapad av pseudovetenskapliga genusakademiker som baserar sin forskning på minst sagt skakig grund, där man dessutom är väldigt duktiga på att selektivt välja och presentera fakta.

Sexdebatten i Sverige är väldigt trevlig i förhållanden till hur debatten om det sexuella ser ut i stora delar av världen. Att vi får yttra våra åsikter om ett sånt politiskt ämne på ett forum som detta är få förunnat. Sen blir vi dessutom inte straffade när vi klankar ner på den statliga agendan som finns inom nation.

Genusakademiker som har kapad på vadnumenardu?

Skrivet av zhizo:

Sen att det skulle ge en skev verklighetsbild till den yngre generationen är ju bara ren bullshiit, vi pratar om (nästan enbart kilar) som i de flesta fallen spenderar "nästan" lite förmycket tid framför datorn. Om det är någon grupp i samhället som har en skev verklighetsbild från början så är det den här gruppen (många vänner som passar in på denna beskrivning) och då är det bra mycket mer än det sexistiska samhället vi pratar om.

Det sista du skriver är dock otroligt intressant. Ja vi är alla människor men vi är alla olika och det är något som är en skönhet. Alla kan inte umgås eller prata med alla för man har inte samma intressen eller tanke sätt.

Har samma åsikt och uppfattning. Många vänner till mig har inte så stor kontakt med tjejer och oj, där odlas spännande tankar. Det brukar lösa sig när de får kontakt med det andra könet..

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Hörde dom prata om detta på radion idag (igår) och jag tycker det är helt bisarrt att folk hakar upp sig som bara fan på det här med booth babes som har förekommit sen 90-talet (vad jag vet, antagligen längre) men inte nämner något om det är med lapdance på DH som, ja.. får dessa människor på DH gå på strippklub?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

PR-mässigt är detta ett dåligt val av MSI, hur folk har tänkt att detta skulle uppfattas i Sverige är för mig väldigt världsfrånvänt och jag kan inte tänka mig att den "allmänna" åsiken skulle vara annorlunda mot ovanstående skrivares.

Tvärtom så är det ju bara att kolla andra människors reaktioner på det här fenomenet; jag har inga direkta vänner eller bekanta jag kan tänka mig skulle tycka att det här var ett ok sätt att ragga folk eller ens ha med på mässan. Jag har däremot ganska många vänner och bekanta som tycker att det är ganska illa minst sagt.

Utklädnad såsom cosplay och annat kan vara kul, framför allt om folk har lagt ner tanke och arbete bakom, jag tycker inte direkt att det är häftigare med en tjej som presenterar hårdvara än en kille och vill därför ha någon som kan svara på mina frågor istället och vara proffsig. Jag vill inte ha en tjej som spelar på att JAG ska tycka nånting om henne istället för produkten.

Tjejer i branschen ja, ge dom kläder och be dom umgås med oss nördar istället så att vi nån gång fattar att vi alla är människor så att vi kan lämna medeltiden bakom oss. Flame on.

Jag skull lätt stå o dregla vid MSI ifall de har "booth babes".
Dock skulle det nog inte locka mig till något liknande dreamhack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Sexdebatten i Sverige är väldigt trevlig i förhållanden till hur debatten om det sexuella ser ut i stora delar av världen. Att vi får yttra våra åsikter om ett sånt politiskt ämne på ett forum som detta är få förunnat. Sen blir vi dessutom inte straffade när vi klankar ner på den statliga agendan som finns inom nation.

Trevlig ska nog ses i betraktarens ögon. I Sverige är vi väldigt duktiga på att proklamera hur duktiga och sexuellt frisinnade vi är som människor. Kvinnas (och mannens, även om det sällan nämns) rätt till sin kropp ses som en självklarhet, delvis så länge som det rör sig om "rätt" sorts sex. Porr, strippor och prostitution ses som syndiga och tabubelagda handlingar.

Skrivet av astrob0y:

Genusakademiker som har kapad på vadnumenardu?

Könsmaktordning, statliga utredningar om prostitution där slutsatserna redan är förutbestämda samt genuspedagoger på dagis. Är det något detta landet är begåvats med så är ganska mycket undermålig forskning. Att dessa människor får vara med att påverka lagstiftning är inget mindre än en travesti.
Hur lyckades vi i detta landet tillsätta en professor, Eva Lundgren, i sociologi med inriktning på genusvetenskap som hävdar att män begår bestialiska barnmord med sataniska förtecken? Och detta utan minsta tillstymmelse till bevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Booth babes, grid girls etc är bara pinsamt. Det har förmodligen förklarats ett antal gånger i tråden vilka basala drifter det baseras på, och att företagen utnyttjar det är så extremt lågt. Det ligger i kvinnors natur att vilja se bra ut och visa upp sig och på så vis attrahera en man, likväl som det ligger i en mans natur att spana efter vackra, och därmed förmodat hälsosamma och fertila, kvinnor.

Ja vad är då problemet?!

Citat:

Problemet är när det görs för pengar, det är närmare prostitution i min mening.

Allt här i världen görs för pengar min vän..

Permalänk

Dreamhack borde slänga ut alla som spelar på festivalen, men att förbjuda dessa lättklädda reklamdamer, ja det stärker bara folks fördomar om vad för personer som besöker dreamhack.

Jag tycker det hela är trams, i.o.f.s så kan dreamhack ses som ett ungdomsläger och då får de följa de regler som samhället anser att dessa ska ha. O.b.s. att jag med ungdomsläger inte påstår att det bara är för ungdomar, utan att det på dreamhack är väldigt gott om ungdomar och de då får anpassa sig efter dessa. Som mindre porr och mindre spritförsäljning inne på arenan.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Skrivet av wounds:

Ahaa, då är jag med på vad menar men jag tror inte att du behöver oroa dig (även om det så klart är något man kan komma underfund med senare i livet ). Det ska nog mer till än man att man har kjol på sig några gånger som liten för att bli homosexuell. Precis som att man fortfarande kan få en stereotypt manlig uppfostran ändå. Det finns studier på förskolor som visar att man tex bär små barn olika beroende på kön. Pojkar bärs med ansiktet ut mot världen då de ska vara äventyrliga och ha upptäckarglädje medan flickor bärs med ansiktet inåt för att de är bräckliga och måste skyddas. Det har skrivits en del om det, tex här: http://www.dn.se/insidan/insidan-hem/modiga-flickor-omsinta-p...

om vi ska vara sånna så borde du läsa på om David Reimer.

http://en.wikipedia.org/wiki/David_Reimer
har inte kollat igenom hans wikipedia sida så vet inte hur mycket av det som står som stämmer men du kan ju göra lite egna efter forskningar då det "experimentet" var en total flopp. så jag har svårt att se hur man håller att barn skulle ha någon som helst effekt. Självklart ska man inte hämma vad ett barn vill göra men att försöka uppfostra någon till något dom inte vill vara funkar inte så bra som du och lite andra verkar vilja få det att vara.

Det är bara att titta på tex hjärntvätt det släpper mer eller mindre alltid en tid efter att hjärntvättarna har "släppt/förlorat" greppet om den hjärntvättade.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk

I'm a nerd, not a perv.. Nakna sexiga moder-kort, ja tack.
Flicka har jag hemma för "I/O"..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Men jag tycker att du har en vidrig kvinnosyn.

Det är helt ok att du tycker det. Alla är vi olika.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Vänta nu, vi har "booth babes" till både bilmässor och spelmässor redan.
Om det kan godkännas utan att orsaka moralpanik, varför blir det ett sånt hysteri när det även kommer till hårdvarubranschen? (haha, där fick jag till det...)

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Sex borde inte användas som ett medel för att "förstärka" en produkt. Särskilt när det är en massa p12or på Dreamhack som inte fattar att vi lever i ett sexistiskt samhälle där det utnyttjas.

Permalänk
Medlem

Jag tycker man borde ta detta med en glimt i ögat.. Jag menar, ingen är ju tvingad? Och vad är skillnaden på detta och vid stranden? De som vill, skickar ju bidrag, låt dem som vill få göra; och jag tror knappast besökarna får något emot att luta sin blick mot annat än skärmen sin

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweed:

Sex borde inte användas som ett medel för att "förstärka" en produkt. Särskilt när det är en massa p12or på Dreamhack som inte fattar att vi lever i ett sexistiskt samhälle där det utnyttjas.

Inte för att vara sån men.. Är det ändå inte föräldrarnas uppgift att uppfostra sina barn? Eller är vi så grovt handikappade att vi måste ha en stat som daltar med oss? Man kan inte behandla alla lika, varför? För alla är vi unika och tolkar saker olika.. Vi tar även in information på olika sätt vilket kan resultera olika från person till person. Och vem var själv inte 12 år och snokade in på t.ex. storebrors porrfilmer?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Trevlig ska nog ses i betraktarens ögon. I Sverige är vi väldigt duktiga på att proklamera hur duktiga och sexuellt frisinnade vi är som människor. Kvinnas (och mannens, även om det sällan nämns) rätt till sin kropp ses som en självklarhet, delvis så länge som det rör sig om "rätt" sorts sex. Porr, strippor och prostitution ses som syndiga och tabubelagda handlingar .

Rätt sorts sex? Menar du en heteronormativa? Porr och strippor är lagligt i Sverige. Visst det finns olagliga varianter, men jag tror att det är sånt som vi alla kan skriva på Sen är väl inte sex lika med porr,strippor och prostition. Jag kan till exempel aldrig förstå vad porrskådespelarna vill säga. Är kvinna förbannad på man som i många fall göra väldigt roliga akrobatiska övningar med ett konstigt uttryck? Förklara gärna hur jag ska förstå mainstream porren som går att köpa i den lokala kiosken. För hur jag än vänder på det så är materialet som går att köpa i affären inte sexuellt. Och nej, jag är inte ensam om att dela den uppfattningen, och ja det här är en seriös fråga.

Skrivet av m0rk:

Könsmaktordning, statliga utredningar om prostitution där slutsatserna redan är förutbestämda samt genuspedagoger på dagis. Är det något detta landet är begåvats med så är ganska mycket undermålig forskning. Att dessa människor får vara med att påverka lagstiftning är inget mindre än en travesti.
Hur lyckades vi i detta landet tillsätta en professor, Eva Lundgren, i sociologi med inriktning på genusvetenskap som hävdar att män begår bestialiska barnmord med sataniska förtecken? Och detta utan minsta tillstymmelse till bevis.

Oj. Knepig männniska på akademiska post. Korkat uttalande och agerande. Jag tror att det går att finna sådant i alla vetenskapliga fält. Ska vi avskriva hela det akademiska?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av Tomas_88:

Vill man inte vara med i tävlingen så behöver man inte skicka in sina bilder...

Precis, varför blir folk så upprörda?

Visa signatur

Windows 7 64-bit, Intel Core i7 950 @ 3.07GHz, 12,0 GB DDR3 @ 1600MHz, ASUS SABERTOOTH X58, Gigabyte GeForce GTX 470 OC, 500GB Seagate, 60GB OCZ-VERTEX2, L222W (1680x1050@60Hz), SMBX2231 (1920x1080@60Hz)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Sexmoralism i Sverige är på gränsen till vidrigt. Hela debatten är kapad av pseudovetenskapliga genusakademiker som baserar sin forskning på minst sagt skakig grund, där man dessutom är väldigt duktiga på att selektivt välja och presentera fakta.

Detta var kanske sant för tjugo år sen, idag håller forskningen generellt hög standard. Visst, letar man specifikt efter bottennapp hittar man det, men det gör man i alla vetenskapliga discipliner. Och hur menar du att "pseudovetenskapliga genusakademiker" styr debatten? I forskarvärlden och på universiteten kommer man inte undan med dålig forskning längre. Ett exempel är ju Eva Lundgren som du nämnde - hennes forskning föll när metodiken uppdagades. Medialt publiceras dålig genusvetenskap knappt ens på newsmill. I större dagstidningar har jag enbart sett vettig genus- och identitetsforskning komma till tals. Undantaget politiska debatter möjligtvis, men som bekant är politiker sällan sakliga, oavsett sida :-).

Min poäng? Dissa inte hela genusvetenskapen pga ett fåtal debattörer som rabblar argument från en annan tid, och fundera på hur stor genomslagskraft dessa verkligen har. Läs exempelvis Raewyn Connell (Om Genus / Gender : in world perspective) för att forma en bild av den moderna genus- och identitetsvetenskapen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Boot-babes är väl inget nytt eller ovanligt. Menar, finns ju inom ett flertal branscher redan idag.

Visa signatur

/H