MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Jämförelsen handlar om att försöka få dig, och er som är för detta fenomen, att förstå att det är dåligt och fel. Du har kanske missat att den psykiska ohälsan är stor bland unga kvinnor, och det beror till stor del på dagens samhälle där de blir bombaderade av alla dessa modelltjejer med perfekta kroppar och utseende. Dvs det skapar i allra största grad lidande.

Se ovan.

Jag tror inte att du "IRL" skulle vilja skylta med att du går på strippklubb, och vad kan det bero på? Kanske att det av majoriteten av befolkningen ses som något dåligt och fel?

Du får gärna tro att du är guds gåva till kvinnan, men faktum är att majoriteten av alla killar på dreamhack och i samhället i övrigt knappast har någon chans på en modelltjej. Människan lär sig ganska tidigt vilken "snygghetsklass" de tillhör och söker partner någonstans på samma skala. Undantag finns förstås, men du ser sällan en modelltjej med en fet svettig nörd, precis som du inte ser en modellkille med en fet svettig tant.

För det första premieras alltid "hud" på dessa vimmelbilder, det betyder inte att majoriteten ser ut sådär. För det andra så ser jag ingen som går i något jämförbart med de utstyrslar booth babes vanligtvis har.
Dessutom är det intressant att du faller lite på eget grepp så att säga, du säger "dessa idioter gör det gratis". Du inser det kanske inte själv, men du påstod just att det var idiotiskt att fläka ut sig sådär.

Just exakt, du vill titta på dessa åtråvärda tjejer då det ger dig sexuell tillfredställelse. Förstår du inte hur jävla fel det är på en datorspelsfestival?

Incontrol har en av världens vackraste tjejer och han är både fet och svettig,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2WXvLj...

Ditt skitsnack om "sexuell tillfredsställese" är ju bara sorglig, jag blir sexuellt tillfredställd när väl diablo3 lanserars, när blev du sexuellt tillfredställd börjar jag funderar över nu ?
Ja vackra tjejer är fantastiskt att titta på, du verkar dock inte tillhöra den kategorin, men ska vi ljuga för oss själva ? Ska vi låtsas att vi inte gillar vackra tjejer? nej tyvärr det kommer aldrig hända....jag gillar vackra bilar, båtar, solnedgångar m.m.m och skulle gärna kombinera dom alla på en och samma mässa.

Men angående sexuell tillfredställese som du så torrt uttryckte dig.....
Att du uttryckte dig på det sättet visade precis att alla fördomar jag haft om dig sympatisörer är sanna, och kan nu bara luta mig tillbaka och skratta, och låta utvecklingen ha sin gång, jag tackar dig för detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Jämförelsen handlar om att försöka få dig, och er som är för detta fenomen, att förstå att det är dåligt och fel. Du har kanske missat att den psykiska ohälsan är stor bland unga kvinnor, och det beror till stor del på dagens samhälle där de blir bombaderade av alla dessa modelltjejer med perfekta kroppar och utseende. Dvs det skapar i allra största grad lidande.

Se ovan.

Och va*an har detta med din jämförelse att göra med?! Och det du skriver om nu; det är väl ändå föräldrarnas ansvar att fostra sina egna barn? Lära dem rätt och fel, vad man ska tro och inte tro på, vad som är på riktigt och låtsas? Och sen att vi har alla fjortis-bloggare (kissie bland annat) och kändisar inom musik/film industrin som beter sig vidrigt med hur man ska klä sig, äta osv, som ungdomar också avgudar/ser upp till, det tror jag är den största boven med det du skriver. Eller vad tror du själv? För booth-babes finns inga "direktiv" att följa som hos kändisar, inget "Hon äter barnmat, nu måste jag också leva på barnmat och banta vid 14 år åldern".

Skrivet av tEan:

Tror att du ska ta och omprioritera dina värderingar av vidrigt om du vill tas på allvar.
Förresten tycker jag skaldjur är vidrigt:förbjud!,jag tycker sossarna för en vidrig politik:förbjud!,sen ogillar jag att det är alldeles för mycket sport på tv-n:förbjud!,rondell körning tycker jag är ett gissel:förbjud!.Kom igen förbjud allt för det finns väl ingenting som inte ngn ogillar.

Till alla förbudsivrare/inskränkta här på forumet:Kanske är dags att inse att så länge någon gör något av fri vilja och det inte är olagligt så är det helt ok och det är så det ska vara.

AMEN, Punkt! +1

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taliz:

Jämförelsen handlar om att försöka få dig, och er som är för detta fenomen, att förstå att det är dåligt och fel. Du har kanske missat att den psykiska ohälsan är stor bland unga kvinnor, och det beror till stor del på dagens samhälle där de blir bombaderade av alla dessa modelltjejer med perfekta kroppar och utseende.

Sexualiseringen i media är inget vi kan reglera utan man får lära tjejerna att leva med det eftersom sexualiseringen är ofrånkomlig i ett öppet och marknadsintriktat land.

Den psykiska ohälsan skapas av att tjejerna är otrygga i sig själva, inte pga sexualisering i media. Trygga tjejer bryr sig inte om det här. De garvar åt det och utnyttjar den fördel som det ger tjejerna att vi uppskattar dem.

Så om du tror att tjejer kommer må bättre utan booth babes så glöm det. Sexualisering finns där och kommer alltid finnas där. Så lär dem att hantera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Sexualiseringen i media är inget vi kan reglera utan man får lära tjejerna att leva med det eftersom sexualiseringen är ofrånkomlig i ett öppet och marknadsintriktat land.

Den psykiska ohälsan skapas av att tjejerna är otrygga i sig själva, inte pga sexualisering i media. Trygga tjejer bryr sig inte om det här. De garvar åt det och utnyttjar den fördel som det ger tjejerna att vi uppskattar dem.

Så om du tror att tjejer kommer må bättre utan booth babes så glöm det. Sexualisering finns där och kommer alltid finnas där.

Ovanstående är bland det dummaste jag läst! Då kan vi ju lika gärna avskaffa allt vad lagstiftning och samhällsmoral heter, det gäller ju ändå bara att se till att vara trygg i sig själv och inte låta sig påverkas. Och innan du rycker på axlarna nu måste du inse att även du och dina tankar styrs av samhällsmoralen som aldrig är skriven i sten. Om vi lyckades skapa ett system där det var accepterat att offentligt och utan uppehåll nedvärdera och underminera alla personer som hade "kol" som nick, kanske genom att bara ge dig bekräftning om du gjorde sånt som vi ville och annars helt ignorera att du ens fanns, skulle du då tycka att det bara var för dig bli lite tryggare i dig själv och bita ihop? Ja, liknelsen är långsökt, men den är logisk och relevant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adriankarlsson:

Äsch vad löjligt. Det är väl inget fel att ha snygga brudar som står där? Dom får väl betalt för det.

Kritiken riktar sig mer till att det är tråkigt att man inte försöker förnya sig och försöker rikta sin marknadsföring både mot tjejer och killar.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

http://ninjanerdstech.com/2011/06/e3-booth-babes/
Börja bojkotta alla dessa aktörer

Så vackra

Permalänk
Skrivet av luiga:

Du är ju trögare än sirap och slänger ur dig saker som inte ens har med kärnfrågan att göra. Du snackar om tjejer som har modellandet som yrke. Vi snackar om marknadföring på en mässa om hårdvara. Modellerna på Victoria Secrets gala BÄR "Victorias Secret"-kläder. Lycka till att få MSI-tjejen och klä sig i moderkort och graffe.

Fast det där med att de har modellandet som yrke stämmer väl in på de flesta booth-babes? En modell kan ju göra väldigt olika saker i reklamsyfte, smila upp sig och sälja köttsoppa i en reklamfilm, eller gnugga häcken mot ett träd i en annan reklamfilm för medel mot analklåda, visa upp kläder, hattar, göra reklam för öl, visa upp en bil, klä upp sig i cosplay för att promota ett TV-spel/serie/film etc, etc.
Om modellen sedan får jobbet via en modellagentur eller via en Facebooksida är väl ändå egalt?

Däremot är väl fenomenet med snygga tjejer, helt orelaterade till produkten som säljs, som bara är anställda för att se snygga ut bredvid bilen/båten/datorhårdvaran ett ganska mossigt fenomen, som i dagsläget knappast genererar några köp. Därmed borde företagen själva inse att de inte tjänar något på att köra med den typen av kampanjer och trappa ned på det (och konsumenter som inte gillar det kan ju förmedla det till företagets representanter och/eller låta bli att köpa deras produkter).

Däremot är det en rätt stor skillnad mellan att visa konsumentmakt och att förbjuda företeelsen, vilket väl var vad som var fråga om här?

DreamHack kan väl på sin höjd informera utlandsbaserade företag om att BoothBabes inte funkar speciellt bra i Sverige och att andra typer av reklam funkar bättre (giveaways, tävlingar etc.).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan svara på vad som eventuellt kan påverkas av deras lilla uppror? Frågorna jag ställer mig själv är hur ser dem själva ut? Har dem flickvän? Är dem homosexuella? Jag förstår fan inte... Nu kanske inte alla tjejer tilltalar alla men det finns ju fan hur många olika utseenden som helst därute så om eran perfekta avbild av en tjej skulle stå som booth babe skulle ni inte gilla det då?

Permalänk
Avstängd

Omröstningen visar att de flesta vill ha det här så sluta upp med moralpaniken! Det är ingen som tvingar er att gå dit.

Bör Dreamhack förbjuda lättklädda reklamtjejer?

Ja 1439 19.4%
Nej 5683 76.7%

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

De skulle inte ha booth babes om de flesta inte ville ha det. De vill tjäna pengar.

Starta en konkurrerande mässa utan booth babes och se om du får mer folk.

Marknaden löser sådana här frågor för oss.

Slaveriet skulle inte vara avskaffat om alla resonerade som du. Och kvinnor skulle inte ha rösträtt. För innan folk började protestera "så ville de flesta ha det så". Så nej, marknaden löser inte såna här frågor åt oss. Marknaden sysslar med att tjäna pengar på bra och dåliga sätt. Det är upp till oss att sätta gränserna för vad som är bra och vad som är dåligt. Det är skrämmande att folk har så svårt att förstå det.

Permalänk
Skrivet av kol:

Omröstningen visar att de flesta verkligen vill ha det här så sluta upp med moralpaniken! Det är ingen som tvingar er att gå dit.

Bör Dreamhack förbjuda lättklädda reklamtjejer?

Ja 1439 19.4%
Nej 5683 76.7%

Nja, för mig är det snarare en fråga om att jag inte anser att ett förbud är rätt väg att gå. Däremot skulle jag inte direkt sakna dem om de inte fanns där, de känns ganska irrelevanta i sammanhanget. Sätt ihop en show istället som är kul att titta på. Det är inte speciellt kul att titta på en uttråkad tjej som nog hellre skulle vilja göra något annat och som inte tillför något för produkten som säljs.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Omröstningen visar att de flesta vill ha det här så sluta upp med moralpaniken! Det är ingen som tvingar er att gå dit.

Bör Dreamhack förbjuda lättklädda reklamtjejer?

Ja 1439 19.4%
Nej 5683 76.7%

Du kan ju inte ens läsa statistik. Folk har gång på gång i den här tråden stött "upproret" samtidigt som de påpekar att de inte är för att nåt ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Tror att du ska ta och omprioritera dina värderingar av vidrigt om du vill tas på allvar.
Förresten tycker jag skaldjur är vidrigt:förbjud!,jag tycker sossarna för en vidrig politik:förbjud!,sen ogillar jag att det är alldeles för mycket sport på tv-n:förbjud!,rondell körning tycker jag är ett gissel:förbjud!.Kom igen förbjud allt för det finns väl ingenting som inte ngn ogillar.

Till alla förbudsivrare/inskränkta här på forumet:Kanske är dags att inse att så länge någon gör något av fri vilja och det inte är olagligt så är det helt ok och det är så det ska vara.

Var har jag påstått att allt som är vidrigt skall förbjudas? Herregud lär dig läsa och tolka text lilla barn.

Förövrigt så var slaveri lagligt förr i tiden, samma sak med agande av barn. Påstår du att det var fel att lagstifta emot det? Du måste försöka förstå att samhället utvecklas och går framåt.

Skrivet av Zemtec:

Incontrol har en av världens vackraste tjejer och han är både fet och svettig,
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2WXvLj...

Ditt skitsnack om "sexuell tillfredsställese" är ju bara sorglig, jag blir sexuellt tillfredställd när väl diablo3 lanserars, när blev du sexuellt tillfredställd börjar jag funderar över nu ?
Ja vackra tjejer är fantastiskt att titta på, du verkar dock inte tillhöra den kategorin, men ska vi ljuga för oss själva ? Ska vi låtsas att vi inte gillar vackra tjejer? nej tyvärr det kommer aldrig hända....jag gillar vackra bilar, båtar, solnedgångar m.m.m och skulle gärna kombinera dom alla på en och samma mässa.

Men angående sexuell tillfredställese som du så torrt uttryckte dig.....
Att du uttryckte dig på det sättet visade precis att alla fördomar jag haft om dig sympatisörer är sanna, och kan nu bara luta mig tillbaka och skratta, och låta utvecklingen ha sin gång, jag tackar dig för detta

Du missar återigen fullständigt innebörden av det jag sagt. Frågan är om du gör det medvetet eller omedvetet. Men jag antar att det gamla "don't argue with idiots, they bring you down to their level and beat you with experience" gäller som alltid.

Skrivet av Tozzi:

Och va*an har detta med din jämförelse att göra med?! Och det du skriver om nu; det är väl ändå föräldrarnas ansvar att fostra sina egna barn? Lära dem rätt och fel, vad man ska tro och inte tro på, vad som är på riktigt och låtsas? Och sen att vi har alla fjortis-bloggare (kissie bland annat) och kändisar inom musik/film industrin som beter sig vidrigt med hur man ska klä sig, äta osv, som ungdomar också avgudar/ser upp till, det tror jag är den största boven med det du skriver. Eller vad tror du själv? För booth-babes finns inga "direktiv" att följa som hos kändisar, inget "Hon äter barnmat, nu måste jag också leva på barnmat och banta vid 14 år åldern".
1

Det är inte enbart föräldrar som uppfostrar sina barn. Barn lär sig av samhället i stort och tar intryck av vad deras kompisar gör, vad de ser på tv, på internet osv. "Fjortisbloggare" är därmed ytterligare en del av problemet, liksom medieindustrin överhuvudtaget. Sådant beteende bör helt enkelt inte premieras.

Skrivet av kol:

Sexualiseringen i media är inget vi kan reglera utan man får lära tjejerna att leva med det eftersom sexualiseringen är ofrånkomlig i ett öppet och marknadsintriktat land.
Den psykiska ohälsan skapas av att tjejerna är otrygga i sig själva, inte pga sexualisering i media. Trygga tjejer bryr sig inte om det här. De garvar åt det och utnyttjar den fördel som det ger tjejerna att vi uppskattar dem.
Så om du tror att tjejer kommer må bättre utan booth babes så glöm det. Sexualisering finns där och kommer alltid finnas där. Så lär dem att hantera det.

Jag tycker att du skall ta och slå upp ordet "demokrati". Sverige är en demokrati, dvs folket styr. Det betyder att vi mycket väl kan reglera vad media får trycka ut, vi tillåter tex inte reklamskyltar med obscent material.
I övrigt tycker jag du bör ge upp dina försök på amatörpsykologi, du är helt enkelt inte särskilt bra på det, och det är skrämmande vilken uppfattning du verkar ha av kvinnor i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Fast det där med att de har modellandet som yrke stämmer väl in på de flesta booth-babes? En modell kan ju göra väldigt olika saker i reklamsyfte, smila upp sig och sälja köttsoppa i en reklamfilm, eller gnugga häcken mot ett träd i en annan reklamfilm för medel mot analklåda, visa upp kläder, hattar, göra reklam för öl, visa upp en bil, klä upp sig i cosplay för att promota ett TV-spel/serie/film etc, etc.
Om modellen sedan får jobbet via en modellagentur eller via en Facebooksida är väl ändå egalt?

Däremot är väl fenomenet med snygga tjejer, helt orelaterade till produkten som säljs, som bara är anställda för att se snygga ut bredvid bilen/båten/datorhårdvaran ett ganska mossigt fenomen, som i dagsläget knappast genererar några köp. Därmed borde företagen själva inse att de inte tjänar något på att köra med den typen av kampanjer och trappa ned på det (och konsumenter som inte gillar det kan ju förmedla det till företagets representanter och/eller låta bli att köpa deras produkter).

Däremot är det en rätt stor skillnad mellan att visa konsumentmakt och att förbjuda företeelsen, vilket väl var vad som var fråga om här?

Absolut, jag har inget emot modeller. Parfym och modeföretag vore helt lost utan just modeller som visar deras produkter. Men det ansvaret ger ju inte företagen till booth babes. De är ju bara där för att vara snygga och har inget med produkterna att göra. Som du själv säger är det lite mossigt och tycker att produkterna borde vara så bra att de kan marknadsföra sig själva.

Nej, det handlar inte om något förbud alls. Bara ett upprop mot en trist tävling där vinsten är att bli en boothbabe + en laptop. De kunde istället valt att göra en tävling som inte handlar om att vara snygg utan om kunskap. Hade de köpt in sina booth babes som alla andrra hade ingen brytt sig.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Är det någon som kan svara på vad som eventuellt kan påverkas av deras lilla uppror? Frågorna jag ställer mig själv är hur ser dem själva ut? Har dem flickvän? Är dem homosexuella? Jag förstår fan inte... Nu kanske inte alla tjejer tilltalar alla men det finns ju fan hur många olika utseenden som helst därute så om eran perfekta avbild av en tjej skulle stå som booth babe skulle ni inte gilla det då?

Jag som man (med fru och två barn) blir väldigt ledsen när jag läser den här typen av kommentarer. I många fall är ni väldigt ärliga och försöker förstå men är helt oförstående kring ämnet och det är just det som gör mig bedrövad.

Jag skrev detta. Förstår man inte så bör man ändå försöka göra det, kanske genom att diskutera med tjejer/kvinnor som anser sig påverkade av detta, mamma eller vem som helst, lyssna och begrunda. Sedan kan man ge sig ut och diskutera.

Det är olyckligt att trådens ämne handlar om en omröstning kring förbud och kanske hade det kunnat bli en annan, bättre nyanserad debatt utan omröstningen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Du kanske inte vet om det, men brudarna gör det dom älskar! Att vissa upp sig. Och kom inte o säg något annat, för dom gör verkligen det, det är deras jobb!!

Och allting handlar om marknadsföring, brudar, sex, tits’n'ass drar till sig blickar, så har det alltid varit och kommer alltid att vara!

Sen är det väl aldrig fel att kolla på en sexig brud, eller?

Tycker det är mycket underligt hur alla VET att dessa tjejer "gör det dem älskar". Jag undrar om det faktiskt inte är så att folk på detta forum "älskar det dem gör istället". Mycket märkligt med denna fakta...

Visa signatur

gg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag som man (med fru och två barn) blir väldigt ledsen när jag läser den här typen av kommentarer. I många fall är ni väldigt ärliga och försöker förstå men är helt oförstående kring ämnet och det är just det som gör mig bedrövad.

Jag skrev detta. Förstår man inte så bör man ändå försöka göra det, kanske genom att diskutera med tjejer/kvinnor som anser sig påverkade av detta, mamma eller vem som helst, lyssna och begrunda. Sedan kan man ge sig ut och diskutera.

Det är olyckligt att trådens ämne handlar om en omröstning kring förbud och kanske hade det kunnat bli en annan, bättre nyanserad debatt utan omröstningen?

Okej, för det första. Hur många tjejer är på dreamhack? Seriöst? Hur många tjejer gillar att sitta och spela dator i flera dagar? Jag vet att dem finns, absolut. Men det är inte många alls. Jag har faktiskt varit på dreamhack en gång 2006 tror jag det var. Det var absolut inte många tjejer där och dem flesta som var där jobbade med evenemanget. Skulle vi då sula upp en snygg kille så skulle det ge mer motsatt effekt då killar dras inte till det (har inget emot det), men dras helt enkelt inte till det. Om man då inte är homosexuell (som inte är menat som dåligt).

Sen så HAR jag faktiskt hört mig för om detta med tjejer för att få deras bild. Bland annat av min flickvän och arbetskamrater. Ingen av dessa bryr sig alls utan blir precis som jag irriterad över hur ni kan bry er så mycket om sådana här saker när det faktiskt finns värre saker att ta tag i.
Det ni borde lägga ner energi på är våldtäkter om något. Det är hemska saker jämfört med detta. Det går inte ens att beskriva hur "nedvärderande" det är.

Det är helt enkelt en "dead end" för er som vill försöka ändra på detta.

EDIT: Min flickvän sa en bra sak angående detta. Dessa tjejer kanske inte älskar det dem har som arbete just nu. Men vem fan älskar sitt jobb? Alla försöker ju arbeta sig uppåt till den nivå man vill ligga på och där man är nöjd. Det är som att jag skulle eller någon av er skulle sluta jobba med det man gör för att man inte "älskar" det. Alla jobbar sig ju uppåt tills man nått sitt mål.
Jag tycker ärligt talat att det känns som att ni inofficiellt trycker ner tjejer som dessa för att dem försöker nå sina mål i livet. Det är inte snällt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Jag som man (med fru och två barn) blir väldigt ledsen när jag läser den här typen av kommentarer. I många fall är ni väldigt ärliga och försöker förstå men är helt oförstående kring ämnet och det är just det som gör mig bedrövad.

Jag skrev detta. Förstår man inte så bör man ändå försöka göra det, kanske genom att diskutera med tjejer/kvinnor som anser sig påverkade av detta, mamma eller vem som helst, lyssna och begrunda. Sedan kan man ge sig ut och diskutera.

Det är olyckligt att trådens ämne handlar om en omröstning kring förbud och kanske hade det kunnat bli en annan, bättre nyanserad debatt utan omröstningen?

Det är inte det minsta märkligt med en spelmarknad för män och en för kvinnor. Könen är så olika rent psykiskt att det inte är mer konstigt med olika spel för tjejer och killar än olika kläder.

Att en tjej inte uppskattar ett spel som Witcher 2 är inte konstigare än att vi inte uppskattar BH. Skulle Witcher 2 anpassas efter kvinnors behov skulle det bli pannkaka precis som om BH:n skulle anpassas för män. Ju mer skräddarsydda spel desto bättre.

Permalänk
Medlem

Saken med omröstningen är ju, som någon påpekade innan, att många vill visa att de är emot förbud men ändå känner att MSI hanterade detta på ett dåligt sätt! Det har visats om och om igen i den här tråden!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det är inte det minsta märkligt med en spelmarknad för män och en för kvinnor. Könen är så olika rent psykiskt att det inte är mer konstigt med olika spel för tjejer och killar än olika kläder.

Att en tjej inte uppskattar ett spel som Witcher 2 är inte konstigare än att vi inte uppskattar BH. Men skulle de anpassas efter bådas könen skulle det bli pannkaka. Ju mer skräddarsydda spel desto bättre.

Nej. Psyken är snarlika och påverkas av miljö. Finns tester som visar att hjärnans funktionalitet hos pojke/flicka förändras vid spel av moderna fps spel. De blir efter en tid väldigt snarlika.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Du missar återigen fullständigt innebörden av det jag sagt. Frågan är om du gör det medvetet eller omedvetet. Men jag antar att det gamla "don't argue with idiots, they bring you down to their level and beat you with experience" gäller som alltid.

Du tar dig frihet att kalla mig idiot, du vill tvinga på oss dina åsikter om vad som är rätt och fel... vem är det som har problem?
"Du kan tro på stenar om du vill, så länge du inte kastar dom på mig"

Jag tycker inte det är fel, Jag kan se skillnad på en lättklädd tjej och förstå att man inte får slå, trycka ner, våldta henne bara för att hon är vacker och har kort kjol, även om ni vill göra det till något annat.

Kul att ni tar upp viktiga jämförelser som pedofili, agande, slaveri och sist men inte minst hitler i era jämförelser med ett par tjejer som lyser upp en mässa med deras närvaro, och underhåller killarna som är där, ja gud förbjude....

Permalänk
Skrivet av luiga:

Kritiken riktar sig mer till att det är tråkigt att man inte försöker förnya sig och försöker rikta sin marknadsföring både mot tjejer och killar.

Att det är tråkigt att man inte förnyar sig är väl förvisso sant, men å andra sidan så är ju majoriteten av kunderna utav det manliga könet, och då oftast i en icke negativ bemärkelse "nördar", så dom träffar ju dock målgruppen bra med schyssta brudar som ev. kanske visar lite hud.

Detta är ju inte så stor skillnad mot produkter som riktar sig till tjejer, då är det oftast en stilig kille istället (oftast ev. bar överkropp osv), så jag tycker inte detta är konstigt alls. Moralpanik

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Nej. Psyken är snarlika och påverkas av miljö.

Trodde faktiskt inte det var någon som var så dum att de fortfarande trodde på pladdret om att kön är en social konstruktion.

Vem som helst vet att tjejer och killar uppskattar olika saker. Hur många procent på Sweclockers är tjejer? 2%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eavo:

Okej, för det första. Hur många tjejer är på dreamhack? Seriöst? Hur många tjejer gillar att sitta och spela dator i flera dagar? Jag vet att dem finns, absolut. Men det är inte många alls. Jag har faktiskt varit på dreamhack en gång 2006 tror jag det var. Det var absolut inte många tjejer där och dem flesta som var där jobbade med evenemanget. Skulle vi då sula upp en snygg kille så skulle det ge mer motsatt effekt då killar dras inte till det (har inget emot det), men dras helt enkelt inte till det. Om man då inte är homosexuell (som inte är menat som dåligt).

Sen så HAR jag faktiskt hört mig för om detta med tjejer för att få deras bild. Bland annat av min flickvän och arbetskamrater. Ingen av dessa bryr sig alls utan blir precis som jag irriterad över hur ni kan bry er så mycket om sådana här saker när det faktiskt finns värre saker att ta tag i.
Det ni borde lägga ner energi på är våldtäkter om något. Det är hemska saker jämfört med detta. Det går inte ens att beskriva hur "nedvärderande" det är.

Det är helt enkelt en "dead end" för er som vill försöka ändra på detta.

Känns visserligen som energin kommer mer ifrån "motståndarnas motståndare". Vet helt ärligt inte hur jag skall förhålla mig till detta, det är ovidkommande kring ämnet även om det inte är fel i det du säger. Eller, om man vill ta i lite; våldtäkter grundas i den traditionella kvinnosyn vi burit med oss sedan vi flyttade in i grottorna. Förlängningen är alltså att grovare kränkande och nedvärderande brott mot kvinnor är en förstärkning av den här typen av förhållningssätt.

Att inte bry sig är som att ge upp. För att skippa feministsnacket; ingen kan väl ändå anse att det är smart att exkludera en hel hög med potentiella kunder?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Att inte bry sig är som att ge upp. För att skippa feministsnacket; ingen kan väl ändå anse att det är smart att exkludera en hel hög med potentiella kunder?

Det smarta är att dela upp marknaden och rikta in sig mot en målgrupp. Finns ingen framgångsrik produkt som riktar sig till alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns ingen framgångsrik produkt som riktar sig till alla.

mjölk.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Nej, att alla köper mjölk betyder inte att t.e.x. Arla riktar in sig mot alla i sina reklamkampanjer när de vill öka försäljningen av mjölk. De riktar sig inte till alla i dessa utan har en målgrupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Det smarta är att dela upp marknaden och rikta in sig mot en målgrupp. Finns ingen framgångsrik produkt som riktar sig till alla.

Ja, men problemet är ju att kvinnor inte bara representerar 50% av befolkningen på vår jord utan också 50% av spelarna (kunder).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Känns visserligen som energin kommer mer ifrån "motståndarna". Vet helt ärligt inte hur jag skall förhålla mig till detta, det är ovidkommande kring ämnet även om det inte är fel i det du säger. Eller, om man vill ta i lite; våldtäkter grundas i den traditionella kvinnosyn vi burit med oss sedan vi flyttade in i grottorna.

Att inte bry sig är som att ge upp. För att skippa feministsnacket; ingen kan väl ändå anse att det är smart att exkludera en hel hög med potentiella kunder?

Jag säger ju att det inte är "en hel hög med potentiella kunder". Dem är inte många och det vet du också.
Jag kan anse att MSI gjorde fel med tävlingen. Jag vet inte ifall dem ville göra en rolig tävling eller spara pengar med mindre betalda modeller. Jag själv hade nog anlitat en agentur för att ta ut modeller till detta. Men jag anser fortfarande inte att det är fel. Tjejer har ju utan någon tävling, betalning, eller jobbannons, lättklädda bilder på sin facebook. Det måste ju vara val dem gjort själva då dem inte vinner något på det utöver att dem vill visa detta för omvärlden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tjodd:

Ja, men problemet är ju att kvinnor inte bara representerar 50% av befolkningen på vår jord utan också 50% av spelarna (kunder).

Nu är inte 50 procent av spelarna tjejer men låt oss anta att de är det. Det spelar ingen roll. Det skulle fortfarande vara mer lönsamt att dela upp marknaden baserat på kön.

Men varför oroar du dig för spelföretagens vinster?