MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

1. SÅ vi alla är finniga svettiga små datanördar som flåsar tjejerna i nacken och inte kan bete oss? är vi inte fula feta våldtäktsmän också?
Undra vem som bidrar till en skev världsbild

Var för någonstans hittar du något som handlar om beteende? Jag beskrev målgruppen, inget annat.

Skrivet av Zemtec:

2. Du tycker att det är idiotiskt, men inte dom andra så bry dig inte och gå inte på tillställningarna, ingen kommer sakna dig, låt dom som tycker det är roligt ha just det

Javisst, vi kan ju låta pedofiler ha roligt med småbarn i Thailand också. Varför inte?

Skrivet av Zemtec:

3. Du kanske avskräcks av större män, du kanske ser dom som konkurrens vi andra bryr oss inte, vi känner oss inte hotade, vi tänker inte ens i dom banor som du gör..

Det är en naturlig instinkt, och du lär inte vara förskonad från den. Men låt oss säga att de byter ut alla booth babes mot stora starka killar, skulle du tycka att det var lika roligt då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

På vilket sätt görs det svårare för tjejer att komma in i spelgemenskapen ? den gemenskapen är väl inte i båsen eller ?
Ja när man är 15-25 så är det oftast 2 saker man gillar, tjejer och datorspel
Var i helvete är dom osunda värderingarna med att tjejer ska kunna få gå lättklätt, och göra sina val och vara stolta över dom? vem är du ni dom att säga vad som är rätt och fel med det?
NI skapar osunda värderingar, hade du blviit sur om dom gått i slöja ? nej du hade inte vågat öppna din käft...

Ja, inte underlättar det för dem i alla fall. Tänk om MSI istället för att göra marknadsföringssaker som riktar in sig på tonåriga och sexuellt frustrerade killar istället kunde gjort något som attraherar båda könen? Då kanske även tjejer skulle kunna känna sig lockade att gå på mässan och det skulle bli fler tjejer överlag på mässan. Och personligen tror jag egentligen att alla killar och tjejer, sexuellt frustrerade eller ej, skulle uppskatta en mer jämn könsfördelning alla dagar i veckan jämfört med fler booth babes.

Vad är en booth babe att kolla på om man jämför med att faktiskt få kontakt med en riktig gamerintresserad tjej?

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Du (och typ 50% av alla som skriver i den här tråden) har verkligen inte förstått alls vad debatten handlar om. Citat från Xboxflickan:

"För mig handlar den här debatten INTE om nakna kvinnokroppar, individens frihet eller egentligen ens särskilt mycket om booth babes som fenomen.

Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen. Den handlar om den attityd MSI förmedlar, hur man väljer att anordna en popularitetstävling där man uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack, en mässa som besöks av många ungdomar.

Vänta nu? Först handlar det inte om "nakna kvinnokroppar", sen så står de ändå om "uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack", varför dubbla budskap helt plötsligt?

"Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen", kanske dags och vakna och inse att det är fler killar än tjejer som faktiskt spelar, och att "problemet" inte ligger hos t.ex. MSI. Det finns inga problem. Kan bara Referera till Birdie i Uppsala där vi haft lättklädda tjejer som brottas i matolja och haft våran egen Borat i mankini dansat på scen. I båda fallen har dessa uppvisande uppskattas av samtliga besökare av båda könen!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taliz:

Javisst, vi kan ju låta pedofiler ha roligt med småbarn i Thailand också. Varför inte?

Snacka om att ha noll koll.

Låter ungefär lika logiskt som att man inte ska äta över hudud taget för att det finns feta människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Så tjejerna på krogen som går mer lättklätt än så här då?

Och dra inte in att sälja organ i debatten, att du drar nytta av andra människor olycka för att bygga ett argument är bara vidrigt....ta ett argument som, att tjejerna som går på krogen i kort kort då? eller ööh vaaa baaah

Påstår du att booth babes klär sig precis som tjejer på krogen? Vilka krogar besöker du egentligen? Jag tror de kallas strippklubbar.

Om du nu missat det så påstår jag att booth babes är just vidrigt, därmed bör jämförelser med övriga vidriga företeelser knappast vara förvånande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Så du menar att allt som görs för pengar är bra? Du gillar tex människohandel, prostitution och knarkkarteller?

ehh....

Ofrivilligt lidande, i vissa fall ofrivilligt lidande och de sista skapar lidande.. Dessutom har det du listade en till sak gemensamt, det är redan olagligt.
Wow, begriper knappt att jag bemöda mig att svara på något så dumt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Javisst, vi kan ju låta pedofiler ha roligt med småbarn i Thailand också. Varför inte?

Ojj.. kan inte med ord berätta hur du sjunker i mina ögon där.. Det är inte ens en jämförbar jämförelse.

För det första är det inte i samma land.
För det andra så är det olagligt det du skriver om.
För det tredje skadar det en person psykist och fysiskt.
För det fjärde misshandlar du forumet med såna "jämförelser".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taliz:

Påstår du att booth babes klär sig precis som tjejer på krogen? Vilka krogar besöker du egentligen? Jag tror de kallas strippklubbar.

Varför skulle det vara något fel på strippklubbar?

Men nu klär sig tjejer lätt även på "vanliga krogar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Var för någonstans hittar du något som handlar om beteende? Jag beskrev målgruppen, inget annat.

Javisst, vi kan ju låta pedofiler ha roligt med småbarn i Thailand också. Varför inte?

Det är en naturlig instinkt, och du lär inte vara förskonad från den. Men låt oss säga att de byter ut alla booth babes mot stora starka killar, skulle du tycka att det var lika roligt då?

Du skrev

1) Nej, booth babes tycker inte det är "skitkul" då de oftast har väldigt litet intresse för det de representerar. De gör det för pengarnas skull helt enkelt. Jämför själv om du skulle stå halvnaken och posera på en tupperwarefest hos en massa gamla tjocka tanter, hur kul skulle det vara?
Eller du kanske vill påstå att gamla tjocka tanter och tupperware inte kan jämföras med finniga, svettiga små datanördar och datorer? Tro mig, det är precis så tjejerna upplever det.

Du är alltså inte en av OSS ens du går inte på dessa mässor då du hänvisar till OSS, och jämför OSS med tjocka tanter på en tupperwarefest, sen lägger du in din skeva bild där du beskriver OSS som finniga svettiga små datanördar, vet du ens hur jag ser ut? kan posta en bild om du vill.....

2, Pedofiler i thailand vs boothbabes ? var i helvete kom det ifrån, ta krogen i stockholm istället...

http://stureplan.se/articles/3551/images/article_image_a017ea...

http://www.gaybloggen.com/wp-content/uploads/2011/04/vimmel2....

http://imtooldforthis.blogg.se/images/2010/ops-vimmel_9886559...

http://www.mkeriksson.se/wp-content/uploads/2010/08/stureplan...

http://cdn.stureplan.se/imagereportage/46267/standard/Alexand...

Kan gräva fram betydligt grövre biler från krogarna runt stureplan om du vill, men finns säkert andra som orkar dra fram fler, vart är skillnaden ?
Och dessa idioter gör det gratis dessutom

3, Jag som hetrokille finner det självklart mer intresasnt med tjejer än killar, MEN då jag tränar väldigt mycket så uppskattar jag vältränade killar också, och kan se vilket hårt arbete som ligger bakom etc, och kan tycka att det är grymt bra jobbat, dock inget inget jag prioriterar över en vacker tjej, och självklart vill man SE motsatta könet i ett bås

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Snacka om att ha noll koll.

Låter ungefär lika logiskt som att man inte ska äta över hudud taget för att det finns feta människor.

Det handlar om att man skall protestera mot sådant som är dåligt för ens medmänniskor. Att sätta ljus på sådant som är fel. Eftersom du nu jämförde med fetma kan jag ta filmen Super Size Me som exempel. Den visade på hur fel det är att snabbmatskedjor försöker göra oss beroende av fet och onyttig mat. Detsamma gäller här, vi som protesterar försöker visa hur fel detta fenomen med booth babes är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Har man kulor och testosteron gillar man vackra kvinnor var de än är.

Så du menar att radikal femenisternahar rätt i sitt påståenden om att män är djur som drivs av instinkter?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Vänta nu? Först handlar det inte om "nakna kvinnokroppar", sen så står de ändå om "uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack", varför dubbla budskap helt plötsligt?

"Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen", kanske dags och vakna och inse att det är fler killar än tjejer som faktiskt spelar, och att "problemet" inte ligger hos t.ex. MSI. Det finns inga problem. Kan bara Referera till Birdie i Uppsala där vi haft lättklädda tjejer som brottas i matolja och haft våran egen Borat i mankini dansat på scen. I båda fallen har dessa uppvisande uppskattas av samtliga besökare av båda könen!

Kan hålla med om att det var lite luddigt formulerat, men det hon menar är att det är tråkig att marknadsföringen är så riktad åt ena hållet, bara mot killar. Det är ingen debatt huruvida det är rätt eller fel att expoatera nakna kroppar. I fallet Birdie finns ju ingen konflikt då ni använt nakna kroppar för båda könen.

Sen kan jag nog upplysa dig om även att det har aldrig funnits så mycket tjejer inom spelvärlden under de senaste 30 åren som det finns just nu. Så det argumentet är ju bara bullshit att det alltid kommer vara killarnas värld.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taliz:

Det handlar om att man skall protestera mot sådant som är dåligt för ens medmänniskor. Att sätta ljus på sådant som är fel. Eftersom du nu jämförde med fetma kan jag ta filmen Super Size Me som exempel. Den visade på hur fel det är att snabbmatskedjor försöker göra oss beroende av fet och onyttig mat. Detsamma gäller här, vi som protesterar försöker visa hur fel detta fenomen med booth babes är.

Varför skulle booth babes vara dåligt för ens medmänniskor?

Folk har kul och tjejerna får betalt. Vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Varför skulle booth babes vara dåligt för ens medmänniskor?

Folk har kul och tjejerna får betalt. Vad är problemet?

Problemet är att ALLA inte har lika kul åt det.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Du (och typ 50% av alla som skriver i den här tråden) har verkligen inte förstått alls vad debatten handlar om. Citat från Xboxflickan:

"För mig handlar den här debatten INTE om nakna kvinnokroppar, individens frihet eller egentligen ens särskilt mycket om booth babes som fenomen.

Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen. Den handlar om den attityd MSI förmedlar, hur man väljer att anordna en popularitetstävling där man uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack, en mässa som besöks av många ungdomar.

Two thumbs Sen handlar det även förvisso om rådanden strukturerer utanför detta. Men det är min tolkning.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Det handlar om att man skall protestera mot sådant som är dåligt för ens medmänniskor. Att sätta ljus på sådant som är fel. Eftersom du nu jämförde med fetma kan jag ta filmen Super Size Me som exempel. Den visade på hur fel det är att snabbmatskedjor försöker göra oss beroende av fet och onyttig mat. Detsamma gäller här, vi som protesterar försöker visa hur fel detta fenomen med booth babes är.

Varför kommer du ifrån frågan om tjejerna på krogen och tjejerna på dreamhack ? vad är skillnaden ?

Skrivet av astrob0y:

Så du menar att radikal femenisternahar rätt i sitt påståenden om att män är djur som drivs av instinkter?

Alla har väl instinkter, ser jag en vacker tjej blir jag varm i kroppen, ser jag en vacker tjej blir jag glad, ser jag en vacker tjej kan jag gå runt med ett leende resten av dagen.

Finns inget bättre än vackra kvinnor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av luiga:

Problemet är att ALLA inte har lika kul åt det.

Men då är det väl bara att inte gå dit. Alla kan inte gilla allt.

Om vi skulle förbjuda det som det fanns några som inte gillade skulle vi få förbjuda ALLT.

Det finns de som inte har lika kul åt spel så då ska vi förbjuda alla spel då eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minimupp:

Tycker du det vore okej om de tog med lite lättklädda killar också :p?
Jag hade lätt ställt upp om få var fallet!
Att få en laptop mot att krama datorprylar iklädd enbart kallingar på dreamhack är ju win-win

Fick mig att le

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Problemet är att ALLA inte har lika kul åt det.

VILKA är alla? tjejerna gillar det och uppenbarligen resten av besökarna förutom xboxflickan, vi fattar fortfarande inte vad det är för skillnad på tjejerna på dreamhack och tjejerna på krogen som dessutom gör det gratis, går NI inte ens ut då heller då ni tycker det är förnedrande ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

VILKA är alla? tjejerna gillar det och uppenbarligen resten av besökarna förutom xboxflickan, vi fattar fortfarande inte vad det är för skillnad på tjejerna på dreamhack och tjejerna på krogen som dessutom gör det gratis, går NI inte ens ut då heller då ni tycker det är förnedrande ?

Prata för dig själv. Jag håller med henne. Har inget emot snygga tjejer som är intresserade av ämnet, men tjejer som kylarprydnader får mig att gäspa. Du är inte alla om du tror det. Jag har läst både bloggar och artiklar från journalisterna på PC Gamer och FZ (även Teknikens värld på bilmässor) där de också uttryckt det riktigt störigt ibland med alla dessa booth babes. Ibland är det till och med riktigt påfrestande på en del europeiska mässor när utställarna hellre vill pracka på journalisterna deras booth babes istället för att tala om brister i spelen. De deltagare som är av motsatt kön har vi redan pratat om, att de kanske inte uppskattar dem heller.

Sen undrar jag fortfarande hur du likställer krogen och Dreamhack? Går du till Dreamhack för att ragga? I så fall borde du väl verkligen försöka få Dreamhack mer attraktivt för tjejer. Du är så brutalt ute och cyklar med dina argument.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av luiga:

Prata för dig själv. Jag håller med henne. Har inget emot snygga tjejer som är intresserade av ämnet, men tjejer som kylarprydnader får mig att gäspa. Du är inte alla om du tror det. Jag har läst både bloggar och artiklar från journalisterna på PC Gamer och FZ (även Teknikens värld på bilmässor) där de också uttryckt det riktigt störigt ibland med alla dessa booth babes. Ibland är det till och med riktigt påfrestande på en del europeiska mässor när utställarna hellre vill pracka på journalisterna deras booth babes istället för att tala om brister i spelen. De deltagare som är av motsatt kön har vi redan pratat om, att de kanske inte uppskattar dem heller.

De skulle inte ha booth babes om de flesta inte ville ha det. De vill tjäna pengar.

Starta en konkurrerande mässa utan booth babes och se om du får mer folk.

Marknaden löser sådana här frågor för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Prata för dig själv. Jag håller med henne. Har inget emot snygga tjejer som är intresserade av ämnet, men tjejer som kylarprydnader får mig att gäspa. Du är inte alla om du tror det. Jag har läst både bloggar och artiklar från journalisterna på PC Gamer och FZ (även Teknikens värld på bilmässor) där de också uttryckt det riktigt störigt ibland med alla dessa booth babes. Ibland är det till och med riktigt påfrestande på en del europeiska mässor när utställarna hellre vill pracka på journalisterna deras booth babes istället för att tala om brister i spelen. De deltagare som är av motsatt kön har vi redan pratat om, att de kanske inte uppskattar dem heller.

Får dig att gäspa ja men ger oss andra ett glädjerus, så sitt hemma och gäspa i din soffa, ingen som tvingar dig att på mässor eller krogen, sitt hemma och hata.
Hur fan vet du att dom inte är intresserade? och även om dom vill göra modellkarriär eller synas på mässor för att boosta sin karriär, dom är ju modeller det är vad dom gör, Är det fel på Victoria Secrets stora gala också ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Sen undrar jag fortfarande hur du likställer krogen och Dreamhack? Går du till Dreamhack för att ragga? I så fall borde du väl verkligen försöka få Dreamhack mer attraktivt för tjejer. Du är så brutalt ute och cyklar med dina argument.

Jag går på krogen för att det är förbakat kul vad vet du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

ehh....

Ofrivilligt lidande, i vissa fall ofrivilligt lidande och de sista skapar lidande.. Dessutom har det du listade en till sak gemensamt, det är redan olagligt.
Wow, begriper knappt att jag bemöda mig att svara på något så dumt.

Jämförelsen handlar om att försöka få dig, och er som är för detta fenomen, att förstå att det är dåligt och fel. Du har kanske missat att den psykiska ohälsan är stor bland unga kvinnor, och det beror till stor del på dagens samhälle där de blir bombaderade av alla dessa modelltjejer med perfekta kroppar och utseende. Dvs det skapar i allra största grad lidande.

Skrivet av Tozzi:

Ojj.. kan inte med ord berätta hur du sjunker i mina ögon där.. Det är inte ens en jämförbar jämförelse.

För det första är det inte i samma land.
För det andra så är det olagligt det du skriver om.
För det tredje skadar det en person psykist och fysiskt.
För det fjärde misshandlar du forumet med såna "jämförelser".

Se ovan.

Skrivet av kol:

Varför skulle det vara något fel på strippklubbar?

Men nu klär sig tjejer lätt även på "vanliga krogar"

Jag tror inte att du "IRL" skulle vilja skylta med att du går på strippklubb, och vad kan det bero på? Kanske att det av majoriteten av befolkningen ses som något dåligt och fel?

Skrivet av Zemtec:

Du är alltså inte en av OSS ens du går inte på dessa mässor då du hänvisar till OSS, och jämför OSS med tjocka tanter på en tupperwarefest, sen lägger du in din skeva bild där du beskriver OSS som finniga svettiga små datanördar, vet du ens hur jag ser ut? kan posta en bild om du vill.....

Du får gärna tro att du är guds gåva till kvinnan, men faktum är att majoriteten av alla killar på dreamhack och i samhället i övrigt knappast har någon chans på en modelltjej. Människan lär sig ganska tidigt vilken "snygghetsklass" de tillhör och söker partner någonstans på samma skala. Undantag finns förstås, men du ser sällan en modelltjej med en fet svettig nörd, precis som du inte ser en modellkille med en fet svettig tant.

Skrivet av Zemtec:

2, Pedofiler i thailand vs boothbabes ? var i helvete kom det ifrån, ta krogen i stockholm istället...

http://stureplan.se/articles/3551/images/article_image_a017ea...

http://www.gaybloggen.com/wp-content/uploads/2011/04/vimmel2....

http://imtooldforthis.blogg.se/images/2010/ops-vimmel_9886559...

http://www.mkeriksson.se/wp-content/uploads/2010/08/stureplan...

http://cdn.stureplan.se/imagereportage/46267/standard/Alexand...

Kan gräva fram betydligt grövre biler från krogarna runt stureplan om du vill, men finns säkert andra som orkar dra fram fler, vart är skillnaden ?
Och dessa idioter gör det gratis dessutom

För det första premieras alltid "hud" på dessa vimmelbilder, det betyder inte att majoriteten ser ut sådär. För det andra så ser jag ingen som går i något jämförbart med de utstyrslar booth babes vanligtvis har.
Dessutom är det intressant att du faller lite på eget grepp så att säga, du säger "dessa idioter gör det gratis". Du inser det kanske inte själv, men du påstod just att det var idiotiskt att fläka ut sig sådär.

Skrivet av Zemtec:

3, Jag som hetrokille finner det självklart mer intresasnt med tjejer än killar, MEN då jag tränar väldigt mycket så uppskattar jag vältränade killar också, och kan se vilket hårt arbete som ligger bakom etc, och kan tycka att det är grymt bra jobbat, dock inget inget jag prioriterar över en vacker tjej, och självklart vill man SE motsatta könet i ett bås

Just exakt, du vill titta på dessa åtråvärda tjejer då det ger dig sexuell tillfredställelse. Förstår du inte hur jävla fel det är på en datorspelsfestival?

Permalänk
Medlem

Jag är bara så nyfiken på att höra varför folk valt att gå ur gruppen och inte gillar sånt här? Dem flesta gillar det eller har inget emot det. Men hur blev det så att ni valde att rata det så hårt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Varför skulle booth babes vara dåligt för ens medmänniskor?

Folk har kul och tjejerna får betalt. Vad är problemet?

Haha, det här är just kärnan i debatten och så gott som alla missar det helt? Tjejer gillar också teknik och spel (ja det låter ju helt sjukt), vill gå på mässan och får bikinibrudar upptryckta i ansiktet. De vill fotfarande gå dit för att de är intresserade av själva mässan och grejen i sig, men inte att titta på bikinibrudar. Har ni verkligen så svårt att föreställa er vad spelintresserade kvinnor tänker om det?
Vad svarar ni då? - "Gå inte dit då." - "så ser det ut överallt" - "sex säljer".

Ridå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Får dig att gäspa ja men ger oss andra ett glädjerus, så sitt hemma och gäspa i din soffa, ingen som tvingar dig att på mässor eller krogen, sitt hemma och hata.
Hur fan vet du att dom inte är intresserade? och även om dom vill göra modellkarriär eller synas på mässor för att boosta sin karriär, dom är ju modeller det är vad dom gör, Är det fel på Victoria Secrets stora gala också ?

Du är ju trögare än sirap och slänger ur dig saker som inte ens har med kärnfrågan att göra. Du snackar om tjejer som har modellandet som yrke. Vi snackar om marknadföring på en mässa om hårdvara. Modellerna på Victoria Secrets gala BÄR "Victorias Secret"-kläder. Lycka till att få MSI-tjejen och klä sig i moderkort och graffe.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Tjodd: Gilla!

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Påstår du att booth babes klär sig precis som tjejer på krogen? Vilka krogar besöker du egentligen? Jag tror de kallas strippklubbar.

Om du nu missat det så påstår jag att booth babes är just vidrigt, därmed bör jämförelser med övriga vidriga företeelser knappast vara förvånande.

Tror att du ska ta och omprioritera dina värderingar av vidrigt om du vill tas på allvar.
Förresten tycker jag skaldjur är vidrigt:förbjud!,jag tycker sossarna för en vidrig politik:förbjud!,sen ogillar jag att det är alldeles för mycket sport på tv-n:förbjud!,rondell körning tycker jag är ett gissel:förbjud!.Kom igen förbjud allt för det finns väl ingenting som inte ngn ogillar.

Till alla förbudsivrare/inskränkta här på forumet:Kanske är dags att inse att så länge någon gör något av fri vilja och det inte är olagligt så är det helt ok och det är så det ska vara.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

Äsch vad löjligt. Det är väl inget fel att ha snygga brudar som står där? Dom får väl betalt för det.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7