Iphone 4S på svenska Apple Store med priser från 5 795 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Dom säljer ju 3GS för 3999 i butik fortfarande

Det är över ett år sen jag köpte min 3Gs på blocket. Köpte den när alla ville ha den nya fyran.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Iphone är inte längre en statuspryl...en statuspryl är en sak som inte så många har och är lite unik i sig, Iphone vad jag vet är inte unik längre....

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Som hittat! Folk bara köar för att få en uppgradering från sin 4a, inga pengar alls ju!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hajdeff:

Seriöst. Hur rättfärdigar man ett pris på 6.000-8.000 för en jäkla mobiltelefon...?

En sån är menad att hålla i cirka två år för att sedan bli helt värdelös och utbytt.

Jag tycker allvarligt de kunde sänka priserna till mer humana nivåer.
Inte för att jag vill ha en och dreglar efter en, men det är idag inte direkt lyx heller, med smartphones.
Möjligen för 5 år sen.

Dessutom är det mumma för telefonbolagen, som lär tjäna multum på alla bindningsavtal. Typ 500kr i månaden i 36 månader.
Vem vill ha såna skyhöga utgifter varje månad i tre år? Och vem har seriöst råd med det, egentligen?
Inte konstigt att skrämmande många idag har betalningsanmärkningar. För en sabla TELEFON.

</rant>

"Typ 500kr i månaden i 36 månader."
Måste bara påpeka att det blir 18.000kr. Du överdriver ju inte lite.

Permalänk
Medlem

I konkurrens situationen är de ju bättre än förväntade prissättningar. Dock är det inte sååå kul med en mobiltelefon i mina ögon.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Skönt att officiella priserna är ute så slipper vi allt snack om 8000+ kr för en iPhone. Detta är helt förväntat pris, i linje med alla de tidigare generationerna av iPhone.

Förväntat var också alla onödiga inlägg från Androidfolk som ändå aldrig skulle köpa en iPhone men måste smutsa ner alla Apple trådar med sina åsikter(provokationer) om hur uselt apple är...

Permalänk
Medlem

Smart att inte tillåta lösa SD-kort och kunna ta sådana minnespriser. Apple är nog de bästa på marknaden att skapa bra vinstmarginaler.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Iphone är inte längre en statuspryl...en statuspryl är en sak som inte så många har och är lite unik i sig, Iphone vad jag vet är inte unik längre....

Precis. Har själv en iPhone 2G (den första, som aldrig kom till Sverige) och då var jag as cool att ha en iPhone men nu.. nu har ALLA en iPhone. Så nu vill jag inte ha en ny iPhone -vill ha något som ingen annan har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Android är inte bättre, jag skulle aldrig kunna leva med en Android.

Du är otroligt löjlig när du tror att Apple stämmer Samsung för att Samsungs mobiler är bättre, det handlar om copy-paste.. och Apple måste sätta en gräns vart dom tycker det är OK..

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

http://dailyiphoneblog.com/2011/09/29/samsung-isnt-copying-ap...

Samsung är inte så jävla oskyldiga som man vill tro.

Om du ska försöka tillföra något i diskussionen kan du väl länka en opartisk sida? Dailyiphoneblog.com räknas inte som en sån sida...
Dessutom är inte Apple bättre dom, kolla bara på notifikationsystemet de har tagit rakt av från Android och kallar det för revolotionerande...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettersson930:

Precis. Har själv en iPhone 2G (den första, som aldrig kom till Sverige) och då var jag as cool att ha en iPhone men nu.. nu har ALLA en iPhone. Så nu vill jag inte ha en ny iPhone -vill ha något som ingen annan har.

Varför måste du ha en telefon för att bli "cool"? Var unik själv istället som person så spelar det ingen roll vilken mobil du har. Herregud.

Permalänk
Skrivet av felxi:

Om du ska försöka tillföra något i diskussionen kan du väl länka en opartisk sida? Dailyiphoneblog.com räknas inte som en sån sida...
Dessutom är inte Apple bättre dom, kolla bara på notifikationsystemet de har tagit rakt av från Android och kallar det för revolotionerande...

Skickades från m.sweclockers.com

Då antar jag att du är snäll nog och citerar var och när Apple kallat notificarions revolutionerande?

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Skrivet av Rawet:

Precis som man gör med hundar, att leka är OK, men att leka tills dom börjar tex bitas och jucka är inte OK.. därför måste man säga ifrån för att visa vad som är rätt och fel.

Bästa på hela veckan!

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Normalpris för en top of the line smartphone. Övriga märken har haft liknande priser på sina modeller.

offtopic
Vad är det egentligen för människor som kastar skit på varenda apple produkt? Dom har släppt en telefon med ett mycket bra OS, försäljningssiffrorna är ett bra bevis för det. Tycker man det är mycket pengar så ska man kanske inte ha en smartphone av det övre slaget och kanske rikta in sig på sin egen prisnivå istället för att hacka på folk som tycker det är en attraktiv produkt. Finns dyra och billiga modeller från alla tillverkare så istället för att ödsla eran tid här och framstå som en trångsynt idiot så gör något produktivt istället.

Kommentarer som "bla bla är bättre, dyr, dåligt OS, lite minne, skittelefon, snobbtelefon" får dig att framstå som ett renodlat pucko, speciellt om du inte kan backa upp det med lite fakta eller ett personligt argument. Men om det är ett personligt argument blir det genast orelevant eftersom 99% skiter i vad den enskilde individen tycker.

Som sagt, man borde införa ett idiottest innan man kan registrera sig på sidan.

Att förjälningsiffrona är höga säger väl ändå inget om hur vida det är en bra telefon eller inte så här tidigt i det hela. Svårt att säga innan folk har haft den Och hur kan man vara ett renodlat pucko för att man tycker en produkt är för dyr , (jag betalade 4990kr för min Sensation vid nysläpp) eller för dåligt minne osv ?

Vad jag inte förstår är hur den ena sidan står och skriker att den andra är puckon för att dom inte gillar Apple och Apple älskarna , dom skriver att motsatt sida är idioter för att dom inte förståt Apples storhet. Köp den mobil du vill ha och låt andra göra likadant . På samma sätt är det helt okej för dig att tycka att tex jag är en idiot då jag tycker Iphone är , tråkig , för dyr och hårddvara som inte duger . Jag har ägt såväl iOS och Andriod lurar, mig personligen så är Iphone skit.

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Inaktiv

50-100% dyrare än galaxy S2... väldigt prisvärt..lol vad är det för hobbynördar som skriver här?

Vill man ha en iphone är det väl vettigare att köpa en beggad iphone4 för runt 2000kr, annars så vänta någon ynka månad tills ni får android 4 eller WP 8 mobilerna som snällt sagt kommer pissa på apple

Permalänk
Medlem

Jag vill att Telia ska lägga upp Iphone 4S på deras hemsida så man kan börja förhandsboka. Enligt en nyhet på Feber så verkar det som att vissa lyckades lägga en förhandsbokning hos Telenor i morse redan, men av någon anledning har de tagit ner telefonen från sin hemsida. Och enligt en supportassistent på Telias hemsida så har de ingen information om när de får börja ta förhandsbokningar. Väldigt lulligt det här.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

pff, köpte min Nokia N8 för 4.5kkr för bara 10mån sen, och den har bara en 680mhz cpu. Ångrar mig nu lite i efterhand

Vad jag vet så har Samsung och htc både bra och prisvärda telefoner :), fast hört rykten om att samsungs telefoner är programmerade att gå sönder efter ett tag, inte så smart drag i sånna fall

Permalänk

Jag har både en ZTE Blade och en iPhone 4 och där är det ingen tvekan om att iPhonen äger bladen fullständigt. Jag har även testat betydligt snabbare androidtelefoner och visst närmar dom sig 4an men allt sammantaget så är iPhonen klart bäst (dock inte om du ska HaXXa, överklocka och allmänt försöka göra telefonen instabil). iPhone 4S lär inte göra någon besviken som inte har skygglapparna på.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Om du ska försöka tillföra något i diskussionen kan du väl länka en opartisk sida? Dailyiphoneblog.com räknas inte som en sån sida...
Dessutom är inte Apple bättre dom, kolla bara på notifikationsystemet de har tagit rakt av från Android och kallar det för revolotionerande...

Skickades från m.sweclockers.com

Spelar väl ingen roll, bilderna ljuger inte mer för dom kommer därifrån, jag hade kunnat spara om den på imgur om jag hade velat, bilden är densamma!

http://www.youtube.com/watch?v=LPe7xso8IfQ
Knappast likt imo, den ända likheten jag ser är dra från "klockan" neråt som är likt..

Apparna grupperar sig knappast på samma sätt, dessutom finns det i API't så man hoppar till rätt ställe beroende på vilken man vill se, vilket inte Android hade..

iOS notifications är bättre, iaf om man har 5 missade, då slipper man först dra upp notifications, sen trycka på 8 missade samtal, sen se vilka som ringt..
Här behöver man bara dra ner och trycka på den man vill ringa upp igen.. mkt enkelare, och bättre imo.. men vi vet ju att Android måste vara knepigare!

Även om iOS snodde det gjorde dom det till något snyggare och bättre imo!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DistantHoller:

Jag har både en ZTE Blade och en iPhone 4 och där är det ingen tvekan om att iPhonen äger bladen fullständigt. Jag har även testat betydligt snabbare androidtelefoner och visst närmar dom sig 4an men allt sammantaget så är iPhonen klart bäst (dock inte om du ska HaXXa, överklocka och allmänt försöka göra telefonen instabil). iPhone 4S lär inte göra någon besviken som inte har skygglapparna på.

Man ser ofta sådana här inlägg men trots mängden ord säger de ju nästan ingenting öht. Ett vettigare inlägg är att skriva varför något är bättre än det andra enligt ens egen åsikt. Att skriva informativa åsikter och framställa det som fakta blir bara något som är svårt att ta på allvar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Feeku:

pff, köpte min Nokia N8 för 4.5kkr för bara 10mån sen, och den har bara en 680mhz cpu. Ångrar mig nu lite i efterhand

ja nu kostar ju galaxy s 2,5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Galaxy Nexus med nya ICS känns så mycket mer intressant, men det är ju bara jag

Skickades från m.sweclockers.com

Så kännde jag med innan lanseringen.
Kan säga att som Android användare i 2år har jag lagt en beställning på 4S dagen efter ICS presenterades.
Inte alls vad jag hade förväntat mig.
Största anledningen att jag byter är för att jag tycker Androiden är rörig samt lite för mycket uselt skrivna appar som android market bör kontrollera lite bättre innan de släpper ut dem på sin market.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

iOS notifications är bättre, iaf om man har 5 missade, då slipper man först dra upp notifications, sen trycka på 8 missade samtal, sen se vilka som ringt..
Här behöver man bara dra ner och trycka på den man vill ringa upp igen.. mkt enkelare, och bättre imo.. men vi vet ju att Android måste vara knepigare!

Har man så många missade samtal, och man får mail osv också, blir det för mig bara kluddigt av att ha detaljerad info för varje i notifikationslisten. På Android får du också se mer information om det inte är en massa av varje typ av notifikation. Man slipper också hantera varje individuell notifikation i notifikationsfältet, vilket verkar vara fallet i iOS 5. Sedan finns det ju widgets för att hantera mail, meddelanden etc om man har sådana behov så tycker man att notifikationslisten ger för lite info i Android har man alternativ. Jag kan se fördelar med båda då jag inte anstränger mig för att vara partisk.

Och att du inte tyckte det var likt känns ganska lustigt. Att dra ner en list från toppen av skärmen som listar notifikationer i en lista är helhetsbeskrivningen av båda. Man får ju ha i åtanke att Apple stämt Samsung för att man i Samsungs bildvisarprogram kunde bläddra mellan bilderna genom att swipea med fingret åt höger eller vänster.

Killen i videon var ju dock ganska lustig för att vara någon som ska visa upp ny teknik. Han frågade om tips för att få fram notifikationer på låsskärmen på SGSII fast han har ju själv tagit bort den som visar sådant för att använda en som inte har någon information (den han hade är inte standard och man har flera alternativ out of the box).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Så kännde jag med innan lanseringen.
Kan säga att som Android användare i 2år har jag lagt en beställning på 4S dagen efter ICS presenterades.
Inte alls vad jag hade förväntat mig.
Största anledningen att jag byter är för att jag tycker Androiden är rörig samt lite för mycket uselt skrivna appar som android market bör kontrollera lite bättre innan de släpper ut dem på sin market.

Av ren nyfikenhet, vad hade du förväntat dig av ICS?

Permalänk
Medlem

Och jag tyckte att min N9a var dyr att köpa... Äppelskrutt!

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Medlem

Haha notifikationsystemet i OS X är lika likt det på Android som IPhone är lik Samsung Galaxy.

Kul att se att Apple tar så framträdande funktioner från konkurrerande system, det visar att Android är allt annat än fel på det

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Överpris som fan Sen kostar det 10 gånger så mycket mer att laga den, speciella skruvar för att man inte ska kunna göra något själv osv. Som gjort för att slösa pengar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Nu pratar jag inte om pris. Apple försöker förbjuda en annan mobil, "bara" för att den är bättre än iPhone. Vem är löjlig här? Samsung försöker bara stämma Apple för att ge igen, vad jag vet.

Nej sådant hade inte fungerat i en domstol förstår du. Skulle nu Apple också lyckas förbjuda den så har ju Samsung helt enkelt klantat sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Av ren nyfikenhet, vad hade du förväntat dig av ICS?

Du får ett kort svar. Mer.
Det jag gillar är skärmen och utformningen.
Mest är det nog mjukvaran som jag inte tyckte gav mig det jag söker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Har de sänkt priset på grund av deras största konkurrens, Samsung Galaxy S II? Förra veckan såg jag iPhone 4S på Prisjakt för mellan 7,500 SEK och 9,900 SEK.

Du och alla andra som trott att priset ska vara så högt verkar inte förstå att produkter ofta ligger bra mycket högre än vid lansering på sidor som prisjakt och pricerunner.

9.900 kronor.. Om du allvarligt trodde det så kanske du själv ska tänka efter vad den dyraste iPad 2 kostar i sverige. Jag kan hjälpa dig. 7195:- på applestore för 64GB versionen med BRA mycket större skärm än iPhone 4S har. Och skärmen är den dyraste komponenten.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Fyfan va trött jag är på Android vs iOS. Jag orkar knappt läsa kommentarer längre, oavsett vilken sida jag är inne på.

Nyhet: "Denna telefon är x och y"
Kommentarer: "Ahhh!! Men Telefon Z är faktiskt A och B! Vilket är mycket bättre!"

Förih*lvete.. skärp er. Det har blivit dagis av alla versus-bråk och man tror att kommentarer skrivs av små barn som slappar på sin tyskalektion.

Den här vettiga posten är bara helt underbar och måste därför citeras igen!

Jag kan inget än att hålla med, förstår inte hur folk ens ORKAR lägga ner energi på att tycka Apple är så dåliga! Jag gillar inte Apple produkter, därför bryr jag mig inte om vad de kostar, hur prestandan ser ut osv. Låt folk köpa vad de själva vill ha.