Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Medlem

"zh1nt0 Daniel Matros
Hearing things about origin activation being down. We're investigating :)."

Källa: https://twitter.com/#!/zh1nt0

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Vafan ska man med Origin till, så dålig grej borde bara kört på som vanilgt med BFBC2..

Visa signatur

NZXT H2|Corsair CX600W|Corsair 8GB XMS3 1600MHZ|IntelCore i5 2500&Corsair HydroSeries™ H50 PnP|MSI 660TI 2GB Power Edition OC|Asus P8P67|OCZ Aglility 3 & INTEL 330|OS WIN 7
Platta: iPad 3+4G 16GB
Mobil: Samsung Galaxy SIII Marble White

Permalänk

Wohoo funkar, startade om Origin så började det funka. Lotteri om vem som får spela ikväll

Visa signatur

Gigabyte EP45 ds3 || E8500@3690 || Gigabyte 4850 || 2x1GB Corsair 6400C4 || OCZ Vendetta 2 || WD 640 || Corsair TX650

Permalänk
Medlem

Samma problem här, allt installerades fint (Limited DVD köpt på Webhallen). Efter installation av spel och patch dyker en ruta upp som säger att spelet inte är installerat för mitt konto, och jag har tre val: Ange serienyckel, Byt konto eller avbryt. Den säger ochså "Du är inloggad som: " med bara ett mellanrum istället för kontonamn. Trycker jag på ange serienyckel så snurrar det ett grått hjul i cirka 20min, och efter det så säger den att min dator är offline... Vilket skräp. Nästa gång köper jag till 360 istället, då fungerar det ju iaf. Eller så kanske man skulle gå och hänga sig istället, ungefär samma upplevelse.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Gallerikonnässör
Skrivet av Superman#1:

HA TÅLAMOD! låt det gråa hjulet snurra ett tag så ska ni se att det fungerar!

Nej, då står det att man är offline...

Visa signatur

Ryzen 5 5600X | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | ASRock B550M-ITX/ac | Noctua NH-L12S 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Permalänk
Medlem

Fick också det snurrande hjulet, behövde bara vänta. Samma för en kompis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Jag antar att det är fler än jag som upplever detta problem:

Efter att ha installerat Origin, och skapat nytt konto, och installerat BF3 (och aktiverat det med medföljande kod) från skiva började spelet genast uppdateras, varefter spelet blev spelklart.

Varje gång jag försöker starta BF3 slutar Origin svara i kanske 10-15 sek, varefter jag får ett meddelande att spelet måste aktiveras (trots att jag uppenbarligen redan aktiverat det). Meddelanddet ger mig möjligheten att aktivera spelet genom att klicka på en knapp, men påpekar samtidigt att jag måste försäkra mig om att jag är inloggad på rätt konto. Några rader under står texten "You are signed in as" efterföljt av tomrum (trots att jag är inloggad på Origin).
Klickar jag på "Sign in as a different user" och skriver in min inloggningsinfo påstår den att användarnamnet eller lösenordet inte stämmer. Klickar jag "Enter product key" får jag det ändlöst snurrande hjulet som flera här redan rapporterat. Väntar jag tillräckligt länge säger programmet att datorn inte är uppkopplad.

Vissa gånger jag försöker startar spelet får jag också ett meddelande som säger att BF3 inte är korrekt installerat.

Är det någon som har den minsta aning om vad man kan göra åt detta?
Tack gode gud i varje fall att jag inte betalade mer än 199 kr för den här pinsamma skiten.

Har exakt samma problem som dig, och de verkar alla andra nog också ha..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas den ansvarige för detta får sparken.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk

sitter och spelar campaign mode nu,, men jag har kört fast,
kan någon säga hur man gör på första banan...

Visa signatur

| Lenovo E531 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

sitter och spelar campaign mode nu,, men jag har kört fast,
kan någon säga hur man gör på första banan...

http://i.imgur.com/IcUGu.jpg

Har samma problem... Jävligt knepig bana får ja lov att säga!

Visa signatur

AMD Ryzen™ 7 3800XT | Corsair H-100 | Corsair 32GB | Asus PRIME X370-PRO | Asus Geforce GTX 1070 TI ROG Strix | Samsung 970 1TB | Corsair RM750x PSU | Asus Strix SOAR | Win10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Autentiseringsservern är nere, jag som redan aktiverat och spelat tidigare idag kan inte logga in på mitt Origin-konto. Upptäckte det genom att inloggningen sa att mitt konto inte existerade så jag nollställde lösenordet och blev automatiskt inloggad, sedan visades en dialogruta som sa att servern är nere.

Permalänk
Medlem

Försök trycka in 200 000 bullar i en fryspåse samtidigt.

Ju fler som får igång sitt, ju fortare kommer det gå för andra.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Men snälla varför kan de inte gå ut med information om detta på twitter och battlelogs forum? Forumet där svämmar ju över med personer som har samma problem. Att det ska vara så jävla svårt att få iväg en mening om detta.

Kommer ihåg att det var kaos med BC2 de första dagarna med, men då kunde man iaf aktivera spelet och komma in i spelet. Under tiden satt man och lirade SP medan de fixade problemen

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem

supporten blir man bara mer förbannad på. Känns som dom vet om problemet men endå vägrar o erkänna. Ber en att bara testa igen

Permalänk
Medlem

lite off topic men måste bara fråga en sak. Ni som har BC2 på samma konto, har det lagts till i origin för er också? Heter det "Digital Delux Edition"? Jag har en vanlig fysisk kopia.

Permalänk

Kan det ha med att göra att öppna portarna för BF3? En jäkla massa portar de anger ivf. så ska testa att öppna dem nu och se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monsterspelaren:

sitter och spelar campaign mode nu,, men jag har kört fast,
kan någon säga hur man gör på första banan...

http://i.imgur.com/IcUGu.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aboya:

lite off topic men måste bara fråga en sak. Ni som har BC2 på samma konto, har det lagts till i origin för er också? Heter det "Digital Delux Edition"? Jag har en vanlig fysisk kopia.

Ja jag köpte det på skiva och reggade det på Origin. det står Digital Delux Edition för mig också

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Skrivet av Aboya:

lite off topic men måste bara fråga en sak. Ni som har BC2 på samma konto, har det lagts till i origin för er också? Heter det "Digital Delux Edition"? Jag har en vanlig fysisk kopia.

Börjar undra om man "fick" det vid bf3 förbokningen. Har bc2 sen innan men har aldrig blandat in origin i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

Autentiseringsservern är nere, jag som redan aktiverat och spelat tidigare idag kan inte logga in på mitt Origin-konto. Upptäckte det genom att inloggningen sa att mitt konto inte existerade så jag nollställde lösenordet och blev automatiskt inloggad, sedan visades en dialogruta som sa att servern är nere.

Har typ samma problem. Har varit inne och spelat tidigare utan probbs men kan ej logga in på Origin. Antingen säger den att jag har fel lösenord eller så står det typ att jag inte har kontakt med Origin-servern. Kommer så långt att jag kan klicka "join server" på battlelog men sen när den ska starta upp Origin så failar den.

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

Thanks everyone for the info. We are investigating this now.

-Origin Live Ops

Verkar som de vet om det ialla fall men blir ju inte mindre sur för det

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Börjar undra om man "fick" det vid bf3 förbokningen. Har bc2 sen innan men har aldrig blandat in origin i det.

Ni har loggat in med ett EA konto för att spela bc2, när ni skapade erat origin konto vart det förmodligen länkat ihop med Bc2.

Permalänk
Medlem

http://www.fileserve.com/file/gbGVdYp/bf3.rar

Räcker med en aktiverad .exe fil. Byt ut den mot eran original vilket jag gjorde då jag också hade problem med att det var problem med att ansluta till aktiveringsservern.

edit: http://battlefieldo.com/forum/threads/how-to-unlock-battlefie... Där är "källan". Jag använde den och det funkade.

Permalänk

Hde samma problem med hjulet. har nu efter mycket väntan kommit igenom och spelet installeras. Började med det hela klockan 18:25

Permalänk

Rättade bilden! (ja, jag har tråkigt)

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

WTF!!

Quote från ea-chatten.

you:
When i try to start the game, it wants me to enter my cd-key again even tough i entered it into origin. But then i get the turning wheel of death

Krishna:
contact the third part from where you have purchased the game in this regard

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Samma problem, så antingen får EA fixa detta inom 24 timmar eller så kommer jag fan lämna tillbaka spelet, om jag så ska besöka DICEs kontor i Stockholm.

Permalänk

Riktigt dåligt att man inte ens kan installera spelet. Så mycket hype för inget :@ hade de haft det på steam så skulle det säkert funkat mycket bättre.

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som inte kan förstå varför EA lanserar sin största speltitel någonsin via Origin som fortfarande är i BETA-stadiet?

Helt sjukt.. Vill minnas en intervju där en DICE-medarbetare uttalar sig om att BF1943-problematiken absolut inte fick upprepas. Känns ungefär som när SJ säger att dom är rustade inför vintern.

Nej mina herrar, dags att sluta vara bitter och försöka igen imorgon. Lycka till med grey wheel of death.

Permalänk

hur lyckas ni starta campainet då? om man inte ens kan starta spelet.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB