Kommando i CMD för att köra en fil på en Remote dator!

Permalänk
Avstängd

Kommando i CMD för att köra en fil på en Remote dator!

Hej!

Jag vet att jag kan nå en dator från kör t.ex "\\DatorNamn\c$". Då kommer jag åt hans filsystem och kan göra ändringar. Men om jag vill köra en fil från hans dator PÅ hans dator. Hur gör jag?

Tack!

Permalänk
Medlem

Kan du inte remota datorn och öppna CMD på den?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Testade det men CMD exekuteras fortfarande på min dator.
Väl inne i CMD kan jag skriva:

dir \\DatorNamn\c$

Men ej:

cd \\DatorNamn\c$

Permalänk
Medlem

Remota den andra datorn med mstsc.exe, och kör cmd på den andra datorn. Den andra datorn måste dock vara konfigurerad att acceptera remote desktop.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

P8P67 Deluxe | 2500k @ 4.4Ghz | GTX 560Ti | 8GB Vengeance

Permalänk
Avstängd

Okej tackar!

Jag har lyckats öppna CMD på den andra datorn.
Skriver jag

dir

Får jag upp hans filsystem. Dock verkar jag inte kunna köra t.ex

notepad.exe

eller liknande, tips?

Permalänk
Medlem

Vad vill du göra på den andra datorn exakt?

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av allekto:

Okej tackar!

Jag har lyckats öppna CMD på den andra datorn.
Skriver jag

dir

Får jag upp hans filsystem. Dock verkar jag inte kunna köra t.ex

notepad.exe

eller liknande, tips?

Du har inte fått fram kommandprompt mot den andra datorn. DIR har listat filerna på utdelningen bara, precis som du med utforskaren. Du skulle t.ex. kunna köra \\datornamn\c$\windows\notepad.exe (tror jag, har inte windows igång nu) men programmet kommer laddas till din dator och köras.

Finns inget inbyggt sätt (i vart fall som är igång som standard) att köra en kommandprompt på en annan dator.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG