Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk

Själv är jag trogen Inet, jag älskar sättet dom bemöter oss konsumenter på, lovar dom något så håller dom det. Skickar dom något så går de fort som tusan.

Ibland är dom ett par hundringar dyrare än alternativa butiker, men med servicen dom har så är de så tydligt värt det.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

inet!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Inaktiv

Lägger min röst på Webhallen då jag vid minst två tillfällen fått sjukt bra service, precis som om jag kände någon som jobbar där fast jag inte gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av InhaleMyFart:

Komplett, helt klart. Har bara haft tråkiga upplevelser från Inet men komplett har alltid hållit måttet.

får man fråga vad för tråkiga upplevelser

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet. De har bra leveranstider, bra priser, bra service och nu när de äntligen har Asus grafikkort i sortimentet måste jag älska dem med hela mitt hjärta.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Min röst går helt klart till komplett, väldigt bra service och snabb leverans. Snabba på att ringa hem till mig när man fick reda på buggar med moderkorten tidigare i våras. Väldigt snabba på att byta ut mitt grafikkort när det började krångla också.

Permalänk

Jag fick faktiskt bättre support av alina. När min SSD var trasig så skickade dom en ny innan jag skickade in min gamla.
Vilket enligt mig är något otroligt och dom är nog väldigt ensamma på att göra det.

Permalänk
Medlem

Inet ser ut att vinna!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Röstar på komplett, har inte handlat något där i år MEN de har genom åren skött alla garantiärenden till 110% till och med då jag köpt begagnade komponenter (av 3e person alltså) har de fixat garantiärenden helt oklanderligt! Tror dock att inet hade gjort det samma men jag har inte handlat där så det får bli komplett!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

röstar på inet i år igen då dom är snabba och har bra support och så pingvin stången är ju ett plus

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Inet, utan tvekan, i år igen.

Ringde dit då jag hade problem med min nya dator, utan att han ens verifierat att jag verkligen hade köpt datorn där(vilket jag såklart hade) så satt vi och pratade och diskuterade fram och tillbaka i en hel timme. Det är ju helt fantastiskt när man tänker på det, dem är datornördar som hjälper andra datornördar, duktiga är dem dessutom. Inte som när man ringer någon annan butik och får prata med någon pantad brud som går efter ett protokoll som säger "Starta om datorn"

Inet 4 the win!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk

Finns flera bra butiker så det är svårt när man bara får välja en! (man borde få 3 röster)
Men ser jag till helheten så är det Inet jag föredrar att handla från.

Permalänk

Inet kissar på resten

Permalänk
Medlem

Röstade på Webhallen, underbar service och personal

Visa signatur

CM Storm Enforcer ~ i5-2500k @ 4GHz ~ Hyper 212 Plus ~ P8P67 Deluxe ~ HyperX Genesis Grey 4x4GB ~ Geforce GTX 560Ti DirectCU II TOP ~ ModXStream 600W ~ 120GB SSD ~ 1,5TB HDD

Permalänk
Medlem

Inet pga snabba leveranser och fri sweclockersfrakt

Permalänk
Medlem

Inet, minus: Dåligt med lagerförda varor.
Webhallen, minus: Rörigaste sidan jag sett, vet man inte exakt vad man vill ha är det nästan omöjligt att hitta något...
CDON, minus: Dåligt sortiment.

I övrigt tycker jag att all de tre butikerna är väldigt bra. Ett Inet med bättre lager vore perfekt!

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem

Inet! Snabba billiga och bra service! Får inte glömma pingvinstången heller <3!

Permalänk
Medlem

Röstade Inet för dom har fraktfritt!
Reason enough för mig

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Inet all the way. Krävs mycket för att andra butiker ska få mig att handla hos dem istället.

Permalänk

Finns bara en.

Inet självklart.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Inet har underbar support, låga priser och snabb leverans. Så klar vinnare där.

Dock så hamnar Webhallen på en nära 2a för mig, då dom har väldigt bra support dom med, plus väldigt snabba leveranser och stort sortiment. Deras priser är dock aning högre än Inet, och är största avgöraren för mig.

EDIT: Plus att Inet har också bland den bäst designade webbutiken av alla. Deras möjlighet att spara kundvagnen är guld värd när man ska lägga ihopa dator paket åt folk på forumet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Inet :D

Inet !!! Bästa service leveranstid INET

Permalänk
Medlem

Jag röstade på Inet eftersom att de hjälpte mig otroligt snabbt och mer än vad de egentligen hade behövt när min PSU krånglade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Varför skiljer det så många röster mellan Inet och Komplett?

Inte kan väl deras "gratisfrakt med Sweclockers" spela in så mycket?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Inet utan att ens tveka

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChargeAh:

Röstade på Webhallen, underbar service och personal

Samma här

Permalänk
Medlem

Stod mellan Webhallen och Inet, tyvärr kan man inte rösta twice, så det blev inet

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickybobby:

Jag röstade på CDON då de alltid verkar vara billigast samt att frakten endast kostar 29 kr.
Det enda negativa är att de inte har ett lika brett sortiment som tex. komplett och inet.

Jag röstade inte på CDON då de har värdelös support som inte går att ringa samt tog 2månader på sig att leverera en vara med status "finns i lager 1-3dagar leveranstid" (och då dessutom levererade halva ordern med faktura för hela).

Dessutom har de mage att erbjuda mig en ersättningsskärm i utbyte som inte är kompatibel efter jag köpt grafikkort och skärmar till min speldator hos dem värda 13000kr.

Finns en anledning att de är billigast... du kommer märka det såfort något du köpt av dem går sönder

Permalänk

Tycker Alina för deras grymma service.och möjligheten att få välja batch på cpun innan köp. Annars har CDON också varit grymma. Inet är fortfarande bra ur service synvinkel men har blivit så mycket dyrare i kombination med en gräns på minst 500kr för fri frakt vilket lägger dem i samma fack som många andra likvärdiga.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Måste ju välja Inet eftersom häromveckan gick jag först till webhallen och skulle känna och klämma på ett qpad mk-80 (ville ha cherry blue) och där blev det är nej direkt, så traskade vidare till Inet och hörde om man kunde känna på detta underbara tangentbord och det blev ett solklart ja.

blev även kär i det direkt så köpte ett 5min senare.. Tack till Inet och deras support!

Visa signatur

520 watt Ace rawdeal... geforce GTS 250... asus M4A78 pro... 1tb budget hdd.. AMD phenom 945 @ 3458 Mhz.