Permalänk

Problem 2St 570GTX SLI!

Tjena Visste inte riktigt vilken tråd jag skulle lägga denna fråga i så om moderatorerna tycker den ska flyttas så feel free

Det är så att jag har prestanda problem med mina 2 st 570GTX i sli, Sitter på en 24tums lcd skärm med upplösning 1920 x 1080.
Jag spelar bf3 i high settings då jag har läst mkt på forumen med att 570korten har för lite minne för att orka köra bf3 på ultra. Men för att komma till problemen, ibland får jag som gröna ränder på skärmen som visas i ngn hundradels secund å sen försvinner och sen återkommer under hela spelandet. Sen får jag även ganska stora fps drops vilket jag tycker är konstigt då 2 st 570 kort borde kunna prestera på high utan fps drops.. Kan det vara så att ett av korten är defekta? Kan även tilllägga att jag har tankat nvidias senaste drivrutiner..

Ledsen för mkt text men ville bara kolla vad ni tror?
Specs
Cpu: Inter core i7 960
Minne: Corsair 12 gb running in xmp mode 1600mhz
Moderkort: Asus rampage III Formula
Grafikkort: 2st Gainward 570GTX
Nätagg: Chieftec Nitro Series BPS-950w

Mvh Victor

Visa signatur

* 🖥️ i9 13900KF | Z790 | 32GB G.SKILL | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* ⌨️ Xtrfy K2 RGB | 🖱️ Logitech Pro | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Skrivet av Tappermunk:

Tjena Visste inte riktigt vilken tråd jag skulle lägga denna fråga i så om moderatorerna tycker den ska flyttas så feel free

Det är så att jag har prestanda problem med mina 2 st 570GTX i sli, Sitter på en 24tums lcd skärm med upplösning 1920 x 1080.
Jag spelar bf3 i high settings då jag har läst mkt på forumen med att 570korten har för lite minne för att orka köra bf3 på ultra. Men för att komma till problemen, ibland får jag som gröna ränder på skärmen som visas i ngn hundradels secund å sen försvinner och sen återkommer under hela spelandet. Sen får jag även ganska stora fps drops vilket jag tycker är konstigt då 2 st 570 kort borde kunna prestera på high utan fps drops.. Kan det vara så att ett av korten är defekta? Kan även tilllägga att jag har tankat nvidias senaste drivrutiner..

Ledsen för mkt text men ville bara kolla vad ni tror?
Specs
Cpu: Inter core i7 960
Minne: Corsair 12 gb running in xmp mode 1600mhz
Moderkort: Asus rampage III Formula
Grafikkort: 2st Gainward 570GTX
Nätagg: Chieftec Nitro Series BPS-950w

Mvh Victor

Nu har jag just gjort en tråd om detta... Men är inte ditt nätagg lite för svagt?
Klarar den SLI på 570'n bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qaiajaitsu:

Nu har jag just gjort en tråd om detta... Men är inte ditt nätagg lite för svagt?
Klarar den SLI på 570'n bra?

950w för lite? Är du galen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Inget fel på hans nätagg. Dra upp din CPU till 4GHz+ och stäng av program som slutar videominne. Sedan kan du maxa bf3. Jag gör det själv med 2st gtx 570

Grönt flashande är ett vedertaget problem i BF3, många, om inte alla, lider av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qaiajaitsu:

Nu har jag just gjort en tråd om detta... Men är inte ditt nätagg lite för svagt?
Klarar den SLI på 570'n bra?

950w Bör klara det helt ypperligt, har för mig att 470GTX drar mer ström? (Enligt detta) och jag har absolut inga problem med min burk. Så det lär inte ha något med det att göra.

Skulle mer tro på att han kanske kör på gamla druttisar eller liknande. Hade själv endel gröna bilder (många som hade) innan de senaste WHQL drivarna.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Sorry. Jag läste på signaturen

Permalänk
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Inget fel på hans nätagg. Dra upp din CPU till 4GHz+ och stäng av program som slutar videominne. Sedan kan du maxa bf3. Jag gör det själv med 2st gtx 570

Vad tror du om dom gröna ränderna som "blinkar" upp ibland på skärmen? Sen med att clocka cpun så har jag fortfarande orginal kylare på skulle kunna åka och köpa en ny kylare imorgon, men har aldrig clockat i7 förut. räcker det med att ändra fsb och ställa vcore?

Visa signatur

* 🖥️ i9 13900KF | Z790 | 32GB G.SKILL | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* ⌨️ Xtrfy K2 RGB | 🖱️ Logitech Pro | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk

OT:

Är det någon som vet vad GTX 570/560 TI drar i SLI?
Antar att 650W är för svagt?...

Permalänk
Medlem

Gröna ränderna som visas är inte från din sida. Detta fanns i betan också.

Installera de senaste nvidia drivrutinerna och vänta på BF3 patchen som kommer.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappermunk:

Tjena Visste inte riktigt vilken tråd jag skulle lägga denna fråga i så om moderatorerna tycker den ska flyttas så feel free

Det är så att jag har prestanda problem med mina 2 st 570GTX i sli, Sitter på en 24tums lcd skärm med upplösning 1920 x 1080.
Jag spelar bf3 i high settings då jag har läst mkt på forumen med att 570korten har för lite minne för att orka köra bf3 på ultra. Men för att komma till problemen, ibland får jag som gröna ränder på skärmen som visas i ngn hundradels secund å sen försvinner och sen återkommer under hela spelandet. Sen får jag även ganska stora fps drops vilket jag tycker är konstigt då 2 st 570 kort borde kunna prestera på high utan fps drops.. Kan det vara så att ett av korten är defekta? Kan även tilllägga att jag har tankat nvidias senaste drivrutiner..

Ledsen för mkt text men ville bara kolla vad ni tror?
Specs
Cpu: Inter core i7 960
Minne: Corsair 12 gb running in xmp mode 1600mhz
Moderkort: Asus rampage III Formula
Grafikkort: 2st Gainward 570GTX
Nätagg: Chieftec Nitro Series BPS-950w

Mvh Victor

Stäng av eller sätt AA på 2x så ska du se att du kan köra typ "ultra" settings. Gör jag på mina gtx 560ti oc, upplösning 1980x1080. Har ställt shadows på medium har jag för mig och AA på 2x. Dimper ner till 70fps som minst av vad jag sett i multiplayern.
Kan väl behöva klocka prollen lite dock. Jag kör själv en I7 2600k på 4.7ghz, kan nog hjälpa lite extra.

För streckstrulen... Har du testat att klocka ner dina grafikkort i afterburner? Eller höja volten ett par snäpp?
Hade lite skumma artefakter (stavning?), i form av svarta fält på skärmen då och då.
Mina kort ville väldigt gärna krascha oxå efter en stunds spelande i bf3, ställde upp volten från 1012 till 1050. Har inte krashat en gång efter det, eller strulat med fps´en eller artefakt strul (spelat ca 5 timmar efter).

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]

Permalänk

som jag sa innan så har jag aldrig gett mig på att klocka i7 men det kan väl inte vara så olikt från när jag klockade min gamla core 2 duo prolle?

Ska testa att ställa om inställningarna på AA.. fick oxå artifakter som du skrev om (form av svarta fält på skärmen då och då) Är det i afterburner man kan höja volten på gpu? väldigt tacksam till alla som svarar

Visa signatur

* 🖥️ i9 13900KF | Z790 | 32GB G.SKILL | RTX 3080 Ti | 27" 16:9
* ⌨️ Xtrfy K2 RGB | 🖱️ Logitech Pro | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Qaiajaitsu:

OT:

Är det någon som vet vad GTX 570/560 TI drar i SLI?
Antar att 650W är för svagt?...

Kör en i5-2500k, 4 hårdskivor, Dvd station och 2x GTX 560 Ti Twin Frozer 2 på en Corsair HX 650W. Funkkar perfekt
Allt på stock speeds dock

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tappermunk:

som jag sa innan så har jag aldrig gett mig på att klocka i7 men det kan väl inte vara så olikt från när jag klockade min gamla core 2 duo prolle?

Ska testa att ställa om inställningarna på AA.. fick oxå artifakter som du skrev om (form av svarta fält på skärmen då och då) Är det i afterburner man kan höja volten på gpu? väldigt tacksam till alla som svarar

Det är samma princip att klocka din nya prolle ja. Bara prova dig fram och ha koll på temp, tänk även på att minnena följer med om du fsb klockar, så se till att du kan ställa ner dem igen när du klockar då det är oftast minnena som ställer till det vid överklockning mig veteligen, och stabilitets testa med prime95.
Afterburner för gpu stämmer bra det.

Visa signatur

[Msi Krait x370] [Amd Ryzen 7 1700X@4ghz] [16gb ddr4 Corsair Vengeance LPX@3066mhz] [Custom loop med dubbla 420 rad] [2x Gigabyte GTX 970 G1 Gaming med EK fullcover block] [OCZ Vertex 460 120gb SSD] [1x 1TB 7200rpm Samsung F1, 3TB 5400rpm WD Green] [Corsair 750w] [Corsair 750D med bort moddad front]