Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Permalänk
Melding Plague

Samsung designar om Galaxy Tab efter rättstvist med Apple

Samsung duckar den pågående rättstvisten med Apple genom att lansera en lätt omdesignad Galaxy Tab 10.1N för den tyska marknaden.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle den vara ok nu då? Så jäkla löjligt så det finns inte, att det behövs så lite för att en annan part ska bli nöjd.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

Skulle den vara ok nu då? Så jäkla löjligt så det finns inte, att det behövs så lite för att en annan part ska bli nöjd.

Detta är Apples community design som de tidigare brytit mot. Notera att nästan alla nuvarande tablets i princip bryter mot denna:

Permalänk
Medlem

Samsung kanske passar på att skylla på att de är tvugna pga Apple.
De har ju haft kvalitétsproblem med kanterna då de "släpper" en aning.
Alla plattor borde bytas ut till denna variant.

Visa signatur

K#

Permalänk

Mycket sorgligt.

Permalänk
Medlem

Apple är trams

Apple är trams, från början till slut.

Deras plattor ser ut som andra tillverkares plattor alltid har gjort, men lite annorlunda mått. Det kanske kan vara mönsterskyddat, men näppeligen patenterbara format.

Jösses vilket skitsnack från Apple.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Löjligt, oavsett tillverkare, vems fel det var osv.

Svårt att göra stora skillnader från en sak som ska vara på ett så speciellt sätt. EN stor skärm bara. Inte så jävla lätt att designa annorlunda. haha

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt, riktigt fånigt hela grejen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

OMG vilken skillnad! -.-

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Detta är Apples community design som de tidigare brytit mot. Notera att nästan alla nuvarande tablets i princip bryter mot denna:

http://www.studiogeologie.com/phil/ipad-cd.png

Notera att detta inte ens är hur iPad ser ut, det finns ingen knapp på fronten på den här designpatenten. Störigt värre..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

Dom får väl köra triangelformat ^^

Visa signatur

Skärm: Acer Predator X34A • Moderkort: ASUS Maximus V Gene • CPU: Core i5 2500K @ 4GHz • RAM: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB • GPU: ASUS GeForce GTX 1080 • APU: ASUS ROG Xonar Phoebus • SSD: Intel X-25 M 80GB • HDD: WD Caviar Black 1TB, Hitachi Deskstar 1TB

Permalänk
Medlem

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

För att använda internetterminologi; Trolololoolol...

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Vad är det specifikt som Samsung har kopierat från Apples design enligt dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Du skojar va?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Urlöjligt från apple.
Volvo kanske skulle ta patent på bil-design....inga andra får tillverka en plåtlåda med fyra hjul...

Det står tydligt SAMSUNG på surfbrädan, ingen kund kan missta produkten för att vara något annat.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Inaktiv

I can see you, Troll!

Ontopic:
En design/lösning som vilken svensson som helst rent naturligt skulle använda om de fick fem minuter på sig att lösa problemet borde INTE kunna varken patenteras eller mönsterskyddas...

Permalänk
Medlem

Usch så ful! De där koreanerna kan inget annat än att kopiera. Tänka själva... går visst inte?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Har för mig att det finns en regel på SweC som förbjuder "trollning".

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Wow. Verkligen, wow.
---
Själv tycker att jag Galaxy Tab inte var ett dugg likt Ipad eller Ipad 2(ingen större förändring mellan dom ändå). Apple har alltid varit ett företag som inte spelar på den fria marknaden. Nej, dom betalar sina advokater några hundratusen föt att lösa upp i domstol istället. Helt jäkla korkat om du frågar mig. Företag borde få sina kunder genom att erbjuda bra och priskonkurrerande varor inte genom att stämma konkurrenterna.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Usch så ful! De där koreanerna kan inget annat än att kopiera. Tänka själva... går visst inte?!

Jovisst, det är bara att dra 70 miljoner personer under samma kam. Hoppas du trollar din korkskalle.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Sluta kolla på löjliga rättstvister och starta upp Skyrim igen! Wooooo xD

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

dom är ju ganska lika, men det är ju inget speciellt med utseendet på ipaden? den har ju inte tre adidias ränder eller ett halvätet äpple på den.

den är fyrkantig och har rundade hörn, ser inte alla bilar ungefär likadana ut? inte bråkar dom

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

by the "great" man himself.

"its only fun when I do it to others"

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Om du tycker att "alla" företag kopierar företaget Apple så skulle världen vara jäkligt tråkig och förutsägbar tror jag .
Du märker väl bara de som liknar Apples produkter och inte de andra tusentals produkterna går sin egen väg.

Apples Ipad har inget direkt att komma med i design väg som skulle göra deras produkt unik, det är en basic-design. En stor skärm och någon storts färg och en rund knapp i mitten samt det mest påkostade av allt, Apple loggan.

Permalänk
Medlem

Sorgligt, speciellt när företagets före detta ledare flertalet gånger har sagt att Apple snor utan samvetskval från konkurrenter.

Jävla sekt

Permalänk

Problem Apple?

Permalänk

Det är trams.

Permalänk
Inaktiv

Den nya är faktiskt snyggare, trotts den lilla förändringen. Är den helt svart eller är det bara bilden som är så? Den till höger är gråare än den till vänster.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Bra att Apple visar vart skåpet ska stå. Tråkigt att alla företag vill kopiera Apples produkter dock kan jag förstå att de vill det, men låt Apple va. Finns inget annat företag som kan göra så bra. Men försöka kan dom och då hugger Apple direkt, hade gjort det samma om jag drev Apple

Jo, för apple har ju aldrig kopierat något;