Permalänk

RAM Problem?!

Hej.

När jag försöker rendra en video i Sony Vegas, eller tabba ned spel (i ren allmänhet allt som kräver mycket RAM) så
kan Windows byta färgschema för att spara på minne.
Ibland när jag ska rendra i Sony Vegas så säger den att jag har slut minne, då jag kollar så används bara runt 2,5GB av 8GB? :S
Jag har ju 6.5GB tillgodo!
Står att 8GB är installerat, och kan användas.

Rendring tar även lång tid i diverse redigeringsprogram osv...

Något jag kan göra för att försöka åtgärda problemet?

/Qaiajaitsu.

Permalänk
Medlem

Du kan ge upp och installera om Windows osv ifall det är någon bugg, skräp, fel osv som orsakar det. Efteråt är du noga med att ladda ned nya drivrutiner själv uppdateringar till program osv. De du får via Win 7 och Win uppdate kan var dåliga eller fattas inställningar du förväntar dig.

Har du slut på ideer kan du ta ut minnena. Kolla dom och hållarna (skador,damm osv) innan du sätter tillbaka dom ordentligt.

stavfel
Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid låta memtest rulla några timmar och se om det indikerar på nått fel

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Du kan ge upp och installera om Windows osv ifall det är någon bugg, skräp, fel osv som orsakar det. Efteråt är du noga med att ladda ned nya drivrutiner själv uppdateringar till program osv. De du får via Win 7 och Win uppdate kan var dåliga eller fattas inställningar du förväntar dig.

Har du slut på ideer kan du ta ut minnena. Kolla dom och hållarna (skador,damm osv) innan du sätter tillbaka dom ordentligt.

Ska installera om snarast, GPU är på lagning

Skrivet av AndreasEr:

Du kan ju alltid låta memtest rulla några timmar och se om det indikerar på nått fel

Okej. Vilken memtest - mjukvara rekommenderar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qaiajaitsu:

Okej. Vilken memtest - mjukvara rekommenderar du?

Vadå vilken?
Programmet heter memtest. Gå till deras hemsida och ta den som passar dig.

Permalänk
Skrivet av panpo98:

Vadå vilken?
Programmet heter memtest. Gå till deras hemsida och ta den som passar dig.

Trodde du syftade på att jag skulle ladda hem ett memorytest program, men programmet hette visst memtest, missuppfattade dig.

Permalänk
Medlem

För att göra så att programmet slutar krascha kan det funka att gå in på kontrollpanelen - system - system - avancerade systeminställningar - avancerat fliken - prestanda - dataexekveringsskydd och sedan lägga till vegas där