Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Noob brorsa som inte kan bygga ihop en dator, läs inte den här tråden...

Permalänk

Noob brorsa som inte kan bygga ihop en dator, läs inte den här tråden...

Hejsan alla glada och kunniga!

Min bror har införskaffat nya datorkomponenter, allt är installerat och klart! Det enda som fattas är operativsystemet... När han klickar igång datorn så drar allt upp på högvarv, det kommer inget biospip och skärmen förblir mörk och ovänlig.

Vad han har i burken:

Intel i5 2500k 3.3 Ghz
2x Radeon HD 6970 i CF (Asus)
8g DDR3 1600 mhz (Vengance)
Z68 Extreme7 Gen3 (ASRock)
XFX 80+ Silver 750W

Vet ni vad? Nooben hade glömt att koppla ström till processorn -.- Fan! Här har han byggt och byggt i mer än ett dygn. Jag har tålmodigt hjälpt och stöttat honom, jag skriver till och med den här tråden och så glömmer han strömmen till den viktigaste komponenten *suuuuuuuuuuuuuck*

Permalänk

useless info.. FAIL

Visa signatur

Spel Burk: Gigabyte GA-P55A-UD4 -- I5 760 @ 4Ghz -- DDR3 1600MHz 12GB -- XFX HD 7970 -- OZC Vertex 3 60GB.
HTPC AMD A8 5600K - ASRock FM2A75M-ITX

Permalänk
Medlem

okey? och syftet med denna tråden var?

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolthread:

Hejsan alla glada och kunniga!

Min bror har införskaffat nya datorkomponenter, allt är installerat och klart! Det enda som fattas är operativsystemet... När han klickar igång datorn så drar allt upp på högvarv, det kommer inget biospip och skärmen förblir mörk och ovänlig.

Vad han har i burken:

Intel i5 2500k 3.3 Ghz
2x Radeon HD 6970 i CF (Asus)
8g DDR3 1600 mhz (Vengance)
Z68 Extreme7 Gen3 (ASRock)
XFX 80+ Silver 750W

Vet ni vad? Nooben hade glömt att koppla ström till processorn -.- Fan! Här har han byggt och byggt i mer än ett dygn. Jag har tålmodigt hjälpt och stöttat honom, jag skriver till och med den här tråden och så glömmer han strömmen till den viktigaste komponenten *suuuuuuuuuuuuuck*

hyffsat moget att kalla sin bror Nooben, hjälp han från början istället -.-

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woolthread:

Hejsan alla glada och kunniga!

Min bror har införskaffat nya datorkomponenter, allt är installerat och klart! Det enda som fattas är operativsystemet... När han klickar igång datorn så drar allt upp på högvarv, det kommer inget biospip och skärmen förblir mörk och ovänlig.

Vad han har i burken:

Intel i5 2500k 3.3 Ghz
2x Radeon HD 6970 i CF (Asus)
8g DDR3 1600 mhz (Vengance)
Z68 Extreme7 Gen3 (ASRock)
XFX 80+ Silver 750W

Vet ni vad? Nooben hade glömt att koppla ström till processorn -.- Fan! Här har han byggt och byggt i mer än ett dygn. Jag har tålmodigt hjälpt och stöttat honom, jag skriver till och med den här tråden och så glömmer han strömmen till den viktigaste komponenten *suuuuuuuuuuuuuck*

Behövde du släppa ut lite känslor eller?

Onödig tråd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KRQKAN:

hyffsat moget att kalla sin bror Nooben, hjälp han från början istället -.-

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk

Antagligen så behövde han hjälp från början. Men sedan så kom dem på det med strömkabeln så gjorde han en edit, men glömde skriva med "[EDIT]"......

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

Bara för att.

finns inget som heter "ren svenska".

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

Lär dig att använda punkter först.

Permalänk
Medlem

hihi , min brorsa hade samma problem, slutade med att jag fick ta isär datorn och börja om, tog mig 1 timme, honom tog det 4 timmar att bara sätta ihop

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Medlem

Hur gammal är du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

Om man ska vara lika petig som du är så borde du skrivit "Lär dig att det skrivs "hjälp honom", inte "hjälp han"." och glöm för sjutton inte sweclockers svenska C prov på måndag.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att de är 12 resp. 11 år.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

Vilken grym tråd! Gillas skarpt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

wow, du vart också en mogen person, well well, sitter på en dansk dator, så nästan allt jag skriver blir understruket som fel och därför lägger jag inte märke till skit som är felstavat, eller grammatiskt fell.

+ jag klagadeinte över hans svenska eller liknande, bara att det va sjukt omoget av han att kalla sin bror noob och sen skriva en idiotisk post om hur "noobig" han är, men det är ju TS som är noobig och inte hjälper sin bror.

Läste i metro för x- antal veckor sedan om en snubbe som tyckte det va ohyfsat att ha smutsiga skosnören, att det va odiciplinerat och bara slashasar som har smutsiga skosnören. Personen som skrev detta kan inte varigt riktigt frisk i huvudet, han blev förmodligen bortskämd som barn. Antar att du och han är samma person eller? För det verkar så.

Ska inte ditt namn vara "RamboFreak"?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Rekordmedlem

Syskonkärlek ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är alla så barn här eller :I

Permalänk
Medlem

Noob=newbie= naturligt att man missar saker första gången? Hur ska man kunna allt när man aldrig har gjort det förut? Tycker det är bra att man vågar försöka ändå. Det är så man lär sig.
För övrigt ska du inte säga något?! Registrerade dig i februari... noob?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Han är nog bara avundsjuk på sin brors 1337-dator, han vill nog gärna ha en ULTRA SUPER EXTREME TURBO själv nu.

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av RambOFreAc:

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

Du borde kanske lära dig lite hyfs?. Har inte din mamma talat om för dig att man ska vara hövlig mot främlingar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReQuaker:

Han är nog bara avundsjuk på sin brors 1337-dator, han vill nog gärna ha en ULTRA SUPER EXTREME TURBO själv nu.

Jaa... och jag är avis på din dator! du måste va en noob då.. eller?
hah
jaa du har nog rätt... vem skulle inte vara det?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Sann syskon kärlek, du visade precis hur mycket du gillar din bror här på SweClockers. Det värmer...not!

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Bara för att.

finns inget som heter "ren svenska".

det finns olika dialekter och slang osv, men "hjälpa han" är alltid "fel", var du än kommer ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

det finns olika dialekter och slang osv, men "hjälpa han" är alltid "fel", var du än kommer ifrån

en anledning till varför jag skiver hjälpa han är för att jag är Dansk, på Danska är hjälpa honom Hjælp ham

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av RambOFreAc:

Det kan han nog göra när du lär dig prata ren svenska

Lär dig att det heter "hjälp honom"
Inte "hjälp han"

Kan du bara läsa då allt står perfekt eller?? Mr.Perfect...

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Skrivet av Woolthread:

Hejsan alla glada och kunniga!

Min bror har införskaffat nya datorkomponenter, allt är installerat och klart! Det enda som fattas är operativsystemet... När han klickar igång datorn så drar allt upp på högvarv, det kommer inget biospip och skärmen förblir mörk och ovänlig.

Vad han har i burken:

Intel i5 2500k 3.3 Ghz
2x Radeon HD 6970 i CF (Asus)
8g DDR3 1600 mhz (Vengance)
Z68 Extreme7 Gen3 (ASRock)
XFX 80+ Silver 750W

Vet ni vad? Nooben hade glömt att koppla ström till processorn -.- Fan! Här har han byggt och byggt i mer än ett dygn. Jag har tålmodigt hjälpt och stöttat honom, jag skriver till och med den här tråden och så glömmer han strömmen till den viktigaste komponenten *suuuuuuuuuuuuuck*

Coolt.

Permalänk
Medlem

Inför åldersgränd på den här sidan tack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av Åkan:

Hur gammal är du?

Nio fyllda i september, hurså?

Permalänk
Medlem

Vad var det för mening med den här tråden egentligen? lämna rum för folk som faktiskt behöver hjälp och släng inte ut en massa skittrådar som den här.

Permalänk
Medlem

Minnena sitter i fel slot! läs manual

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B