Ubisoft skrotar Ghost Recon Future Soldier för PC på grund av piratkopiering

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Så ditt argument/bevis för att piratkopiering är minst lika illa för konsol(360) som PC, är att det finns hemliga trackers?

Att det till exempel är sisådär en miljon gånger enklare att piratkopiera till PC, det tycker du inte spelar in?

förmedlar enbart uppgift som någon här sprider, utan någon annan information som vi övriga kan granska. själv tycker jag ätt det är ett trist påstående...

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dubbelmacka87:

Varför laddar man ner skit man inte vill ha? För många hårddiska att fylla upp?

Testa innan man köper grisen i säcken?

Permalänk
Medlem

Spel till konsol kostar mycket mer än till PC. Samtidigt är det mindre supportkrav till konsol. Till PC har du miljoner olika hårdvarukonfigurationer, en konsol har bara en. Det är således mest en fråga om förväntad intäkt/förväntad kostnad, piratkopiering har vi haft sedan 80talet och ändå har det gjorts massor av spel till olika sorters persondatorer (Amiga, Atari,Mac, PC).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonas9000:

Precis, är det mindre pirat på konsol ? Svar= Nej !

Svar = Ja mindre pirat på konsol. Många piratkopierar på pc då det är så extremt lätt. Du behöver ha daemon tools eller liknande sen är det bara att köra. Många vet inte hur man piratkopierar på konsolerna. De orkar inte bränna några skivor eller chippa dom. Inte heller riskera att bli bannade från t.ex xbox live. Något man inte riskerar på pc. Jag håller med om att 95% är ren bullshit men piratkopiering är vanligare på pc än konsol tyvärr och så lär det fortsätta vara.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Folk som tror att piratkopieringen är orsaken till att spelutvecklare gör dåliga spel lever i en bubbla. Tänk lite! Man har piratkopierat det mesta länge! Förr i tiden spelade alla in film på videoband från tvn eller när man hyrde filmer från videobutiken. Spel på C64/amiga tider kopierades friskt. Nuförtiden kopierar många Photoshop, diverse CAD mjukvaror och massa andra program men utvecklarna klagar inte medan spelutvecklarna skriker PIRATKOPIERING så fort de inte säljer tillräckligt med spel eller nåt som inte går som planerat. Sedan säger folk "jag visste det" osv. Vad fan? Varför ifrågasätter de inte sina produkter? Bra spel säljer! Detta ämne återkommer ju hela tiden och varje gång ser man korkade inlägg där folk tror att allt är piratkopieringens fel och glömmer bort allt annat. Inte konstigt då att många spelutvecklare kan fortsätta släppa portade skitspel och sedan skylla allt på att folk tankar deras spel..

Spelutvecklare har alltid gjort dåliga spel (E.T. hurfdurf) och jag vet inte hur du kopplar ihop det med piratkopiering. Sen att du jämför professionella programvaror som köps av företag med spel som köps av konsumenter är också märkligt, tex. CAD-mjukvaror kostar många tusen och är mer en tjänst en ett program (spel) som man betalar för med support från utvecklaren på ett helt annat sätt.

Piratkopiering har alltid funnits men förr så var det väl inte en kompis som piratkopierade sitt spel till tusentals eller hundratusentals personer utan en handfull snarare?

"Inte konstigt då att många spelutvecklare kan fortsätta släppa portade skitspel och sedan skylla allt på att folk tankar deras spel..":
En gång i tiden släpptes mängder med PC-exklusiva spel men om jag inte minns fel piratkopierades de minst lika mycket som spel idag så... Jag avskyr konsol-portar lika mycket som någon annan och säger inte att piratkopiering är enda anledningen till att PC-spelen ser ut som de gör idag.

Tack för ett typexempel på "bubblan".

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Skillnad på film och spel.
Men visst, om du vill jämföra piratkopieringen med vad som helst så kan vi nog göra det. Så länge man kan vinkla det till sin fördel.

Jag piratar inte..

En film är väl ännu mindre skillnad på original o pirat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kras:

Jag är väl medveten om hur utlåningen fungerar, att upphovsrättsinnehavare inte har lagstöd för att neka utlåning av böcker som biblioteket köpt in, och att den kulturpolitiska ersättningen som kallas för biblioteksersättningen bara gäller för svenska författare. Man kan därmed via bibliotek låna en bok, mot upphovsmannens vilja, och utan att upphovsmannen får någon som helst ersättning för det.

men du förtydligar ju nu att du inte alls riktigt vet hur det funkar.

ja, för det första utgår ersättning. för det andra är en bok fysisk, biblioteken har inga egna tryckerier där författarens enda sålda ex räcker till landets alla utlåningar, ett ex är en ersättning, ett ex kan inte lånas till flera lånare samtidigt, en efterfrågad bok säljer mer och är lånaren inte beredd att vänta på den får han köpa den. alltid fler sålda ex av populära böcker alltså, raka motsatsen till populära spel som ger mer nedladdningar och mindre försäljning. (om man inte lånar dem också på ett bibliotek)

eftersom Sverige är ett av väldigt få länder som har nån ersättning för utlåning alls fattar jag inte varför invändningen med utländska författare är så värst relevant? även dessa säljer ex för utlåningar som inte kan lånas hur ofta som helst, och även i de här fallen utgår sen översättningsersättning.

och jo, både författare och förlag har uppenbarligen en hel del att säga om saken men de flesta gillar konceptet med bibliotek, men de har däremot invändningar mot hur ebokutlåning (i nyheterna senaste veckan typ) ersätts och fungerar, gissa varför.

Skrivet av Ozzed:

Ok då, du nöjer dig alltså med att veta vad för inriktning din lunch har för att pröjsa? Tänk om "Kött" är levergryta eller blodpudding då? Då är det inte lika kul att pynta 160 spänn längre, eller hur?

Jag kan ju ta ett annat exempel då:

Min egen musik är gratis, men om jag hade tagit betalt för vartenda nedladdat ex av mina album, säg 120Kr styck, då hade jag tjänat några hundra tusen nu... Men eftersom alla laddar ner och betala så är alla egentligen skyldiga mig en massa pengar och eftersom det inte är lönsamt så tänker jag nu sluta producera musik och därigenom straffa mina fans... Det låter inte som en bra idé alls. Det verkar vara en skitdålig idé faktiskt.

jaja, men om du menar att man bör förväntar sig att få nått annat kött än snabbhalstrad gödkyckling eller en senig utbankad grisslamsa för 160kr så kanske du borde putsa exemplet ytterligare. (lever är förresten inte "kött" utan inälvor, och blod borde inte behöva förklaras att det inte heller är kött) och vilket spel har du för att det ogenomtänkta exemplet ska funka hjälpligt i vilket fall inte kunnat få nån som helst information om, utan ens minsta screenshot, en video? när knallade du in på GamesR'US och utbrast "ett styck bilspel tack!"?

det där var ju mot alla odds ännu sämre än ditt allra första exempel... om du lägger upp din musik som freeware är det ju upp till dig, varför du gör det är det intressanta i exemplet, är du ute efter promotion eller inser du att du inte är kommersiellt intressant. (länka gärna till din myFM eller whatnot) om du vill ha betalt för låtarna så bör du få det, men du kan ju inte gärna kräva det i efterhand om du lanserade dem som "gratis låtar här", naturligtvis.

Skrivet av Coldfire2143:

Om det var mycket brottslighet i en stad skulle du försöka övertyga tjuvarna om att det är omoraliskt att sno andras saker? Nej, du skulle sätta dig ner och försöka komma på en så bra lösning som möjligt.

lösningen i det fallet skulle vara att tillåta stöld från plåtslagare och jurister men inga andra yrkeskategorier.

Skrivet av illusi0n:

För du är väl medveten om att piratkopiering till konsol inte direkt är lika "plug&play" som till PC? Det krävs en del förarbete, s.a.s., och det är långt ifrån simpelt. Sen finns det risk för att man får sin konsol bannad och blir uteåst från nätlir, det fenomenet existerar inte när det gäller PC.

hur enkelt det är varierar lite, och riskerna har varierat. de uppkopplade kan mista sin uppkoppling som sagt, de gamla maskinerna kunde ta fysisk skada av de fulhack som krävdes på vissa serier, tidig laserdöd var vanligt på Playstation tex.

även på PC kan man bli utelåst från betaltjänster vid fult beteende, men det är ju för offlinespel som piratandet är störst på båda antar jag.

Skrivet av Yxan:

Spel till konsol kostar mycket mer än till PC. Samtidigt är det mindre supportkrav till konsol. Till PC har du miljoner olika hårdvarukonfigurationer, en konsol har bara en. Det är således mest en fråga om förväntad intäkt/förväntad kostnad, piratkopiering har vi haft sedan 80talet och ändå har det gjorts massor av spel till olika sorters persondatorer (Amiga, Atari,Mac, PC).

det var just piratandet som sägs ha varit vad som orsakade både Amiga och Ataris slut, trots att spridantet på den tiden närmast kunde liknas vid att springa och kopiera böcker på bibliotekets kopiator för att dra en tråd bakåt till.

är inte direkt ett mysterium varför de flesta av de bättre utvecklare på AA-datorerna hoppade över till Nintendo och SEGA så fort de fick chansen trots att Amigan hade kunnat vara en grym plattform flera år till. (tom Amiga försökte pga detta bli en av spelkonsollernas alternativ, med just en sådan)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Skrivet av jonas9000:

Precis, är det mindre pirat på konsol ? Svar= Nej !

skojar/trollar du? det är MYCKET mindre pirat på konsol...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Spelar det här någon roll? De flesta gamers har både pc och ps3/xbox360. Är spelet spelvärt köper man det alltid och då på den plattform som det blir bäst på. Det här gör varken till eller från. Om de inte har det på pc så kommer spelet inte synas lika mycket i reklam etc. Det här kommer bara resultera i att det blir en liten titel på konsoll som ingen bryr sig om.

Säker något grammatisk fel i min skrift men skyller på att jag är sjuk. Orkar inte Word.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [cyb:

;11646617]Inte alls eftersom köttbullar är en fysisk unik produkt.

Fail, du missade hela poängen i hans inlägg.

Tyvärr så är det ju inte bara Ubisoft som anser att piratandet är ett problem och era jämförelser med bf3 funkar ju inte alls då bf3 inte funkar i mp piratat. Konkurans är bra på alla marknader så detta är inte positivt för någon. Om konsol portarna ska försvinna från pc marknaden så skall det vara för att de konkureras ut. Sålänge spelen finns kvar så finns det tydligen ett tillräckligt antal som gillar dem.
Jag tror som många andra att 95% är en klar överdrift men är ganska säker på att piratandet kostar dem en betydande summa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är ENKLARE till konsol ja. Köp en "chippad/flashad" konsol och ladda ned/bränn ut spelen... spela. Alternativt lämna in konsolen till någon som kan fixa det... men det behöver man bara göra en gång.

Nej, det är inte enklare. Köper du en chippad konsol får du heller inte garanti på samma sätt som när du köper en konsol från en vanlig återförsäljare. Sen vet inte alla var/hur man får tag på detta, men det kanske kan lösas via sökning på nätet. Och, risken att bli bannad från live kvarstår, och då kan du inte göra något annat än att köpa en ny konsol om du vill lire online.

Med en PC behövs inte något av det här. Installationen är i princip likadan som för köpta spel och krångligare än så är det inte!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Fail, du missade hela poängen i hans inlägg.

Tyvärr så är det ju inte bara Ubisoft som anser att piratandet är ett problem och era jämförelser med bf3 funkar ju inte alls då bf3 inte funkar i mp piratat. Konkurans är bra på alla marknader så detta är inte positivt för någon. Om konsol portarna ska försvinna från pc marknaden så skall det vara för att de konkureras ut. Sålänge spelen finns kvar så finns det tydligen ett tillräckligt antal som gillar dem.
Jag tror som många andra att 95% är en klar överdrift men är ganska säker på att piratandet kostar dem en betydande summa.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag trodde piratandet var värre förut då spelföretagen inte hade samma koll på produktnycklar och det var mer singelplayer. I och med allt mer multiplayer så fick de bättre koll och svartlistade de som hade piratkopior. De har svartlistat så mycket att riktiga nycklar till och med blivit spärrad. Snopet då man köpt ett spel och man inte kan få igång multiplayer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

hur enkelt det är varierar lite, och riskerna har varierat. de uppkopplade kan mista sin uppkoppling som sagt, de gamla maskinerna kunde ta fysisk skada av de fulhack som krävdes på vissa serier, tidig laserdöd var vanligt på Playstation tex.

även på PC kan man bli utelåst från betaltjänster vid fult beteende, men det är ju för offlinespel som piratandet är störst på båda antar jag.

Utelåst? Nu antar jag att du syftar på t.ex. VAC-ban @ steam? Det stör ju inte en person som piratkopierar.

Om det däremot finns något som upptäcker att en person piratkopierar och låser en person ute från onlinespelande i någon större omfattning (t.ex. att du skulle köra ett piratspel @ steam och inte längre kunna spela online med ett enda spel du har i ditt bibliotek) så vore det intressant att höra mer om det!

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Avstängd

dem behövde en ursäkt dem valde piratkopiering

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

dem behövde en ursäkt dem valde piratkopiering

De behöver ingen ursäkt. De är ett företag och som för alla andra företag handlar det om att tjäna pengar. Om de inte anser att det är lönsamt att utveckla för PC så gör de rätt i att inte släppa det till PCn.

De tjänar mycket mer på konsolmarknaden, det är fakta. Jättetråkig utveckling men jag står på deras sida trots att jag är en gammal PC-spelare. Finns som sagt inga ursäkter för piratkopiering. Det är inte någon mänsklig rättighet att spela, har man inte råd så har man inte. Tycker man att ett företag gör skitspel så köper man dem inte. Så enkelt är det.

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Haha, riktigt löjligt! Det märks att du inte har en aning om vad du snackar om!

Well, majoriteten spelare finns på konsoler så att piratkopiering inte syns på samma sätt. jag vet flera och bland annat jag har prövat att göra det. och det är inte svårt at all!

Permalänk
Medlem

"ingen ändå kommer att köpa det" Ja, har dom den inställningen när dom släpper spel så är det såklart ingen som kommer köpa det. Det här är bara ytterligare en dålig ursäkt likt Bethesda för att det är enklare att utveckla spel till konsol än PC. Och det där med 95% är rentutsagt bullshit då väldigt många av de som tankar gör det för att testa spelet likt en demo. Är det då tråkigt (vilket dom flesta spelen är idag) så kommer man ju såklart inte köpa spelet. Gör spel som vi PC spelare uppskattar så kanske dom får sälja mer. Att konsolspelare generellt sett har lägre kvalitétskrav gällande deras spel har ju redan bevisats ett flertal ggr. Sedan finns det ju också fall då det faktiskt varit enklare att spela/installera en piratversion än det riktiga spelet. Därför kanske man både köper spelet OCH tankar det.

Permalänk

1: Har spelarna obegränsat med med pengar ? Nej. Så om man exempelvis skall köpa 4 spel denna höst, vad väljer man ? Ghost recon när BF3, MW3, Skyrim, Rage, Total war 2, Starcraft 2, WOW mm finnes ? Inte en chans. "95% piratkopierar vårt spel" betyder 95 pers piratkopierad, blev besvikna och kastade ut det. 5 pers fick spelet i julklapp av farmor och farfar. Och 20 000 000 köpte BF3 och MW3 istället !
2: Man slipper en massa dåliga men sanna recentioner. Recensenter till konsoler är "journalister" som aldrig har varit hardcore gamers. Recensenter till PC har oftast varit med sedan c64/amiga tiden. De är hårdare i sina bedömningar. Och sedan finnes SweC mm där alla buggar mm kommer fram i forumet.
3: Om piratkopieringen var så förödande för PC så varför kommer Diablo 3, GTA 5, Star wars: oldrepublic mm. Spel som har kostat miljoner att utveckla! Och som är rejält förbokade!
4: Om PC-Gameingen var utdöende pga piratkopiering så varför utvecklar man high end grafikkort för spel. Som säljer! Nvidias 560-590 och AMDs 69xx säljer bra. Och deras efterträdare är annonserade. Skulle AMD och Nvidia satsa miljoner på high end grafikkort om PC-Spelandet var på utdöende ?

Sanningen är att Ubisoft har gjort ett "skitspel" som man hoppas att lite folk köper inför jul. Ett dåligt spel för konsol kan man prångla ut med hjälp av häftiga trailers och annan reklam i flera år, medan på på PC så hamnar det på 99:- hyllan efter några månader. Sedan skyller man på piratkopiering.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Utelåst? Nu antar jag att du syftar på t.ex. VAC-ban @ steam? Det stör ju inte en person som piratkopierar.

Om det däremot finns något som upptäcker att en person piratkopierar och låser en person ute från onlinespelande i någon större omfattning (t.ex. att du skulle köra ett piratspel @ steam och inte längre kunna spela online med ett enda spel du har i ditt bibliotek) så vore det intressant att höra mer om det!

Han menar nog att hela Steam-kontot blir avstängt. Det har hänt för några jag känner.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Well, majoriteten spelare finns på konsoler så att piratkopiering inte syns på samma sätt.

Vad menar du?

Citat:

jag vet flera och bland annat jag har prövat att göra det. och det är inte svårt at all!

jag argumenterade emot att ' det är minst lika enkelt att piratkopiera @ 360 som på PC""

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Hedersmedlem

Tur att ingen piratkopierar till konsoller!

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[

Permalänk
Medlem

uuuuhhh! alla ghost recon spel efter 1:an är sämst!

1:an var den ända som var PC only också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det är ENKLARE till konsol ja. Köp en "chippad/flashad" konsol och ladda ned/bränn ut spelen... spela. Alternativt lämna in konsolen till någon som kan fixa det... men det behöver man bara göra en gång.

Så istället för att dubbelklicka på en installtionsfil är de enklare att "chippa konsolen, bränna ut dvd".
De gör säkert Pelle 8år, vilket majoriten känns att vara i många fall.

Sen OPS du råkar gå online och vips är din konsol bannad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av moo:

Exakt. Varför ens bry sig om att göra spel till PC ö.h.t. om PC-spelarna är för kräsna? Det är inte värt investeringen så istället satsar dom på konsoler där det finns pengar att tjäna.

Tycker du att det är "kräset" att vilja få vad man betalar för, i e ett fungerande spel?

Visa signatur

ASUS P8P76-Pro | i7 2600k | 8GB Corsair XMS3 | Gigabyte 6970 | 2x Samsung Spinpoint 1TB | Corsair Obsidian 800D | Corsair HX 750w |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kid_A:

Tycker du att det är "kräset" att vilja få vad man betalar för, i e ett fungerande spel?

Precis, ja betalar gärna för en bra produkt. De ska inte ta 2 timmar att lista ut vad de är för bug i spelet, drm, m.m. istället för att bara stoppa in en DVD så är de klart.

Och ja, ja betalar för mina spel. Har förtillfället över 100 spel på steam och en hel del lösköpt.

Permalänk
Medlem

Fortsätter det så här så kommer dagens spelföretag att dö ut, tycker dom att det är för jobbigt nu vad kommer det inte bli om ett par år... Och ja, jag tror egentligen det handlar om dom själva att dom inte orkar utveckla för pc och ev totalsågade pga konsollport utan skyller på oss ist så dom slipper.

Permalänk
Medlem

Kan ju erkänna att jag har kopierat hela AC serien. Tänkte dock köpa AC Rev men efter att ha köpt Heroes of Might and Magic 5 och deras DRM. Jag kan inte installera deras Launcher. Jag kan inte tanka hem den från deras hemsida för att försöka installera den. Jag kan inte få varken orginalskivans Launcher att fungera. Kan inte få launchern som är i skidrows skiva att fungera (en exakt kopia så att det är skivan kan uteslutas.) Jag har googlat problemet och jag får inte upp något har testat filer som har saknats när AC BH kom ut om det löste problemet. Dom har inget forum där man kan få hjälp.

VAD TROR NI MAN GÖR!
Klart man kopierar skiten när det fungerar.
Jag kan fan inte enns få in er launcher vilket betyder att jag endå aldrig kommer kunna spela några av era spel.
Säg inte att ni måste ha DRM för piratkopieringen för att era DRM bryts endå på en timme eller 2.

Visa signatur

Fractual Design Define XL - Gigabyte GA-990FXA-UD3 - Phenom II X6 1055T @ 3.5GHz - Antec Hühler H2O 920 - G.Skill 16GB 1600MHz Ripjaws Gaming - XFX Radeon HD 6950 CF - Fractual Design Newton R2, 1000W - Eyefinity

Permalänk
Medlem

jag har aldrig laddat ner ett enda spel. Tycker det ger en speciell känsla när jag köper relativt dyra spel. Dessutom om dem börjar kännas tråkiga så säger plånboken åt mig att forts spela, och i de flesta fall, 9/10, så kommer jag in i spelet djupare och det blir väldigt roligt. Som ACR nu t.ex, efter 2h känndes det som brotherhood turkey remake, men efter 4h så var det den mysiga assassins creed stämningen som härskade och spelet blev riktigt roligt att spela, trots att jag har 100% completed i brotherhood.

Så jag tror att man upplever spelen man köper på ett helt annat sätt än om man laddar ner dem gratis, är dem nerladdade inte roliga efter 15 min stänger man av dem och säger nått i stil med "oh well no loss".

My2Cents

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Jag förstår dom. Det är lättare att göra konsolspel som säljer därför att målgruppen är yngre och BETYDLIGT mindre krävande. Det verkar sälja bra med vilken skit som helst till konsoler. Spel kan sälja bra till PC också men då krävs lite mer kvalité som t.ex. StarCraft.

Permalänk

låter som ett svepskäl imho.
varför vill man ta bort extra inkomster pga pirater, det är ju inte så att nån snor pengarna dom tjänar på dom sålda exemplaren.
spelet är väl antagligen så dåligt att som inser att det inte går att lura på folk skiten.

Visa signatur

Some a look fi paradise in a physical form, paradise it is a state of mind.