Permalänk
Proffsmobbare

Tänkte bara passa på att tacka för det helvettiga utbudet på vinyler, relativt snabb leveranstid också.

Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat av CDON!

Någon som vet hur de jobbar med leveranserna? Många av dessa produkter fanns inte inne och leverans 1-3 dagar. Ser man på sin orderstatus när de skickar grejerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Znille:

Riktigt bra jobbat av CDON!

Någon som vet hur de jobbar med leveranserna? Många av dessa produkter fanns inte inne och leverans 1-3 dagar. Ser man på sin orderstatus när de skickar grejerna?

Du har dem nog innan jul
Skämt åsido, personligen har jag alltid fått mina beställda produkter inom utsatt tid, förutom någon bok då och då som varit slut på förlag och tryckerier. Men datorprylar har blivit levererade som de ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Som många utav er redan märkt så är erbjudandet upp och rullar, och med tanke på att Julen stundar så har vi valt att
förlänga erbjudandet och ta med betydligt fler produkter, jag tror att det finns nått för alla.

Nej nu ska man off till Dreamhack, så ni som ser en kille med en CDON t-shirt är välkomna och säga hej!

Jag PMade dig i måndags, när har du tid att svara?

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det är riktigt bra deals det här. Keep it up cdon!

Permalänk

Ooh, rea idag på 3930k Frågan är ju om man ska slå till eller vänta på Ivy?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Jag undrar om det är samma gamepad-modell...

http://cdon.se/hemelektronik/thrustmaster_ferrari_430_force_f...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=649009

I sådant fall var det väldigt stor prisskillnad

CDON 1595 kr
Komplett 199 kr (ord. 349kr)

Permalänk
Medlem

Om jag liksom ska köpa 5 varor får jag 15% rabbat om jag skriver in SWECNOV där man ska göra det? varorna finns på 15% rea fliken. hx850, i5 2500k, G.Skill 4x2, nocuta d14, asus x68 pro gen3, visst? Det är redan rea men räknas den med ens? Mvh

Permalänk

Bara jag som märkt att det är fulhöjning på många av grafikkorten då dom var 200-300 kr billigare för ett jättelitet tag sedan o nu 15% ? tex 6950 som jag var intresserad av vilket dom flesta låg runt 2000 strecket men nu ligger dom runt 2300-2400 eller mer nästan Gtx 570 priser även många andra produkter men orkar inte räkna upp isåfall får ni pma ( så dom blir tom dyrare än dom var förut med 15% inräknat),

Bra rea men Fulrea på många saker också då jag verkar vara den enda som håller koll på priser dygnet runt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Countdooku666:

Bara jag som märkt att det är fulhöjning på många av grafikkorten då dom var 200-300 kr billigare för ett jättelitet tag sedan o nu 15% ? tex 6950 som jag var intresserad av vilket dom flesta låg runt 2000 strecket men nu ligger dom runt 2300-2400 eller mer nästan Gtx 570 priser även många andra produkter men orkar inte räkna upp isåfall får ni pma ( så dom blir tom dyrare än dom var förut med 15% inräknat),

Bra rea men Fulrea på många saker också då jag verkar vara den enda som håller koll på priser dygnet runt

nae, står titt som tätt bakåt i tråden.
Och inget som cdon kommenterar heller.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hm. Sitter och velar om SSD.

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_force_3_series_f120_120g...

http://cdon.se/hemelektronik/intel_320_serie_ssd_120gb_sata_i...
Vilken av dom rekommenderar ni? Skiljer typ bara 80 kr.
Beslutsångest :/

EDIT: Ska ha OS och några spel på den.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Countdooku666:

Bara jag som märkt att det är fulhöjning på många av grafikkorten då dom var 200-300 kr billigare för ett jättelitet tag sedan o nu 15% ? tex 6950 som jag var intresserad av vilket dom flesta låg runt 2000 strecket men nu ligger dom runt 2300-2400 eller mer nästan Gtx 570 priser även många andra produkter men orkar inte räkna upp isåfall får ni pma ( så dom blir tom dyrare än dom var förut med 15% inräknat),

Bra rea men Fulrea på många saker också då jag verkar vara den enda som håller koll på priser dygnet runt

Fast kollar man prisjakt så ser man att cdon redan är billigast (Om man tar bort skit som elvaror och pixmania) på många av produkterna t.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=771839. Så det kan ju inte stämma

Permalänk
Skrivet av THEBADGUY:

Hm. Sitter och velar om SSD.

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_force_3_series_f120_120g...

http://cdon.se/hemelektronik/intel_320_serie_ssd_120gb_sata_i...
Vilken av dom rekommenderar ni? Skiljer typ bara 80 kr.
Beslutsångest :/

EDIT: Ska ha OS och några spel på den.

Corsair ser lite bättre ut tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Corsair ser lite bättre ut tycker jag

Ja det lutar mer åt den nu faktiskt.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Countdooku666:

Bara jag som märkt att det är fulhöjning på många av grafikkorten då dom var 200-300 kr billigare för ett jättelitet tag sedan o nu 15% ? tex 6950 som jag var intresserad av vilket dom flesta låg runt 2000 strecket men nu ligger dom runt 2300-2400 eller mer nästan Gtx 570 priser även många andra produkter men orkar inte räkna upp isåfall får ni pma ( så dom blir tom dyrare än dom var förut med 15% inräknat),

Bra rea men Fulrea på många saker också då jag verkar vara den enda som håller koll på priser dygnet runt

Handlar nog inte om fulrea. Priserna går upp och ner hela tiden pga olika anledningar. Kollar du andra butiker så går priserna upp där också utan rea. Har nog mycket att göra med hur kronan står mot dollarn

Permalänk
Medlem

Denna rea är ju sjuk, rea på nästintill allt. Riktigt schysst rea, man blir lite arg på sig själv bara att man inte väntade längre utan köpte 2500k osv i oktober. En julrea likt denna tycker jag borde bli ett återkommande moment hos Cdon.

Kommer ni ta in Silverstones Air Penetrator 180mm förövrigt?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=647473

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Inaktiv

Edin/Cdon: Sjukt bra rea, tyvärr fanns det ingen skärm denna gång.

Permalänk
Skrivet av Countdooku666:

Bara jag som märkt att det är fulhöjning på många av grafikkorten då dom var 200-300 kr billigare för ett jättelitet tag sedan o nu 15% ? tex 6950 som jag var intresserad av vilket dom flesta låg runt 2000 strecket men nu ligger dom runt 2300-2400 eller mer nästan Gtx 570 priser även många andra produkter men orkar inte räkna upp isåfall får ni pma ( så dom blir tom dyrare än dom var förut med 15% inräknat),

Bra rea men Fulrea på många saker också då jag verkar vara den enda som håller koll på priser dygnet runt

Aa det stämmer, när jag köpte mitt GTX580 på förra rean så gav jag 3395kr och nu kostar det strax över 3600kr på rean

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Aa det stämmer, när jag köpte mitt GTX580 på förra rean så gav jag 3395kr och nu kostar det strax över 3600kr på rean

Ibland undrar jag hur folk tänker, priserna styrs av värdsmarknaden, sluta leva i bubblan ni lever i och börja läs tidningar, eller plugga hur värdekonomin styr priser på våra varor här i sverige.

Nästan i alla fall då företag rear ut saker sjukt billigt, tar dem egna pengar från företaget för täcka förlusterna, alla företag gör så, idag finns inte mycket marginaler på komponenter, speciellt grafikkort, laptops osv.

företagen gör allt för att få till sig publik/kunder. som cdon i detta fall, när dem gör sådana här kampanjer med 15% hit o dit, detta gör det automatiskt att man kikar på deras sida oftare än innan eller har jag fel?

Även fast man kanske är INET fan till 100% så lovar jag fortfarande att det är priset på varan som styr, sen om den kommer från ica maxi eller komplett kvittar. varan är detsamma.

och nu pratar jag inte om en är 20kr billigare än den andra, för då väljer jag företaget jag känner mig mest bekväm med, men pratar vi halva priset så skiter jag i vart den kommer ifrån.

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Medlem

Kul att se så många produkter i denna månads rea, tyvärr så saknade även jag skärmar i utbudet så blev inget denna gång.

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Ibland undrar jag hur folk tänker, priserna styrs av värdsmarknaden, sluta leva i bubblan ni lever i och börja läs tidningar, eller plugga hur värdekonomin styr priser på våra varor här i sverige.

Nästan i alla fall då företag rear ut saker sjukt billigt, tar dem egna pengar från företaget för täcka förlusterna, alla företag gör så, idag finns inte mycket marginaler på komponenter, speciellt grafikkort, laptops osv.

företagen gör allt för att få till sig publik/kunder. som cdon i detta fall, när dem gör sådana här kampanjer med 15% hit o dit, detta gör det automatiskt att man kikar på deras sida oftare än innan eller har jag fel?

Även fast man kanske är INET fan till 100% så lovar jag fortfarande att det är priset på varan som styr, sen om den kommer från ica maxi eller komplett kvittar. varan är detsamma.

och nu pratar jag inte om en är 20kr billigare än den andra, för då väljer jag företaget jag känner mig mest bekväm med, men pratar vi halva priset så skiter jag i vart den kommer ifrån.

Nämnde bara vad mitt kostade när jag köpte det, sen vet jag hur priser styrs. Så kom inte hit och lek något när du själv inte ens kan skriva korrekt.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Nämnde bara vad mitt kostade när jag köpte det, sen vet jag hur priser styrs. Så kom inte hit och lek något när du själv inte ens kan skriva korrekt.

Leka vad? tog du åt dig eller?

Jag citerade ditt svar till killen innan men hans kom inte med, då många gnäller just om priser till höger o vänster..

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Ibland undrar jag hur folk tänker, priserna styrs av värdsmarknaden, sluta leva i bubblan ni lever i och börja läs tidningar, eller plugga hur värdekonomin styr priser på våra varor här i sverige.

Nästan i alla fall då företag rear ut saker sjukt billigt, tar dem egna pengar från företaget för täcka förlusterna, alla företag gör så, idag finns inte mycket marginaler på komponenter, speciellt grafikkort, laptops osv.

företagen gör allt för att få till sig publik/kunder. som cdon i detta fall, när dem gör sådana här kampanjer med 15% hit o dit, detta gör det automatiskt att man kikar på deras sida oftare än innan eller har jag fel?

Även fast man kanske är INET fan till 100% så lovar jag fortfarande att det är priset på varan som styr, sen om den kommer från ica maxi eller komplett kvittar. varan är detsamma.

och nu pratar jag inte om en är 20kr billigare än den andra, för då väljer jag företaget jag känner mig mest bekväm med, men pratar vi halva priset så skiter jag i vart den kommer ifrån.

Tack du skrev det jag inte orkade

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Tack du skrev det jag inte orkade

Visa signatur

Asus Z490-G | 10900K | Corsair Vengeance LP 3200mhz 32GB | Asus Strix 1000W | MSI RTX3090 Suprim X | Asus Strix 1000w |2x Intel SSD 6 M.2 | WD Black | Asus PG279Q | Strix Flare | Rog Gladius III | Rog Delta Headset

Permalänk

Bra rea som vanligt! CDON förstår att ska man ha rea så ska flertalet av produkterna och priserna ligga under vad andra butiker gör. Annars kan det lika gärna vara.
Blev en beställning av CDON igen trotts lite problematik med frakten senast. Men just nu är det inte lika viktigt att varorna kommer fram fort. Finns ingen bf3 release denna månad

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Skrivet av Hardstyler:

Ibland undrar jag hur folk tänker, priserna styrs av värdsmarknaden, sluta leva i bubblan ni lever i och börja läs tidningar, eller plugga hur värdekonomin styr priser på våra varor här i sverige.

Nästan i alla fall då företag rear ut saker sjukt billigt, tar dem egna pengar från företaget för täcka förlusterna, alla företag gör så, idag finns inte mycket marginaler på komponenter, speciellt grafikkort, laptops osv.

företagen gör allt för att få till sig publik/kunder. som cdon i detta fall, när dem gör sådana här kampanjer med 15% hit o dit, detta gör det automatiskt att man kikar på deras sida oftare än innan eller har jag fel?

Även fast man kanske är INET fan till 100% så lovar jag fortfarande att det är priset på varan som styr, sen om den kommer från ica maxi eller komplett kvittar. varan är detsamma.

och nu pratar jag inte om en är 20kr billigare än den andra, för då väljer jag företaget jag känner mig mest bekväm med, men pratar vi halva priset så skiter jag i vart den kommer ifrån.

Det stämmer, Cdon är redan billigast på nästan alla varor innan rean. Fattar inte hur de kan rea ut så billigt. De måste sälja varorna med förlust?

Permalänk
Medlem

Får tacka för ert erbjudande på både 2500k och moderkort för 2400kr <3

Permalänk

Köper man detta superpaket tjänar man in 1600kr
nVidia GTX580 1536MB PCI-E 2xDVI/HDMI/DP HDCP PhysX CUDA DDR5 DirectCU II Fan
Asus P8Z68-V PRO/GEN3, Z68
Corsair AX 850W Professional Series Gold/Modulära kablar p
Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB Kit, 1600MHz, 2x4GB, White
Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB

Rätt nice!

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem

Edin, jag har bara en lite fråga angående presentkort och rabattkoder, det är bra att ni gjort så att man kan använda flera presentkort samtidigt nu men varför har ni så man inte kan kombinera en rabattkod med presentkort då presentkort ändå är pengar från början? Ursäkta mig om det redan är svarat på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fick bli en Corsair Force GT 120GB för 1348 kr!
Ska bli skoj äntligen få SSD i datorn
Alltid trevligt med lite rea! Snyggt jobbat CDON

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR