Skyrimglitch gör mig orolig!

Permalänk
Medlem

Skyrimglitch gör mig orolig!

Har precis kommit till slutet av en grotta där det finns en shoutvägg. Jag hör shoutljudet men det finns inget lysande ord på väggen och när jag går till det så händer ingenting. Jag är 100 % säker på att jag inte har varit där förut.
Har någon upplevt samma sak eller vet någon lösning på det? Jag vill gärna ha det shoutet :/

/oGGamer

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

är det på toppen av greybeards-stället så ska du inte ha det än. Om du nu inte är i den fasen av just det questet

Om det inte är där.. vart är det?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jespuur:

är det på toppen av greybeards-stället så ska du inte ha det än. Om du nu inte är i den fasen av just det questet

Om det inte är där.. vart är det?

Det är i Folgonthur. :S

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av oGGamer:

Det är i Folgonthur. :S

Där har jag varit, och fick ett shout. Låter som en bugg om du inte får ett. Testa kör wait, eller försök gå och hoppa runt och se om du kan trigga det nånstans.

Permalänk
Medlem

Läste lite om locationen och såg att man får frost breath shoutet där, som jag redan har alla delar av? Det hände en liknande grej vid en annan shoutwall som jag redan hade besökt, men där fick jag ett till shout i frostbreath så det har väl med det att göra. Irriterande bugg.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel core i7 2600K | Corsair H80 | ASUS Radeon HD7970 Direct CU II TOP | Asus P8Z77-V | Corsair Vengeance 8GB | HDD 1TB | Samsung EVO 840 120GB | Fractal Design Newton R2 1000W

Permalänk
Medlem

Hm jag har varit med om att man inte kan ta "shout" från dom där väggarna om det är en fiende i närheten. Exempelvis om du har en drake som flyger runt, även om han är långt ifrån så går det inte att ta förrän du har dödat draken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mnemozyne13:

Hm jag har varit med om att man inte kan ta "shout" från dom där väggarna om det är en fiende i närheten. Exempelvis om du har en drake som flyger runt, även om han är långt ifrån så går det inte att ta förrän du har dödat draken.

Har tagit det med draken sittandes ovanför mig, så det borde inte spela in. Visserligen var jag dold, kan ha inverkat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Har tagit det med draken sittandes ovanför mig, så det borde inte spela in. Visserligen var jag dold, kan ha inverkat.

Jag har tagit ett shout samtidigt som en drake stog å sprutade eld på mig så det har nog inte med saken å göra

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.