Permalänk
Medlem

Prova med annat grafikkort.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av roosterx:

Prova med annat grafikkort.

Vilket han redan gjort...

Permalänk
Avstängd

Han har

*Testat skärmen i en annan dator
*Nytt grafikkort
*Andra drivrutiner
*Testat en annan skärm som ger samma resultat
*Andra VGA/DVI/HDMI kablar.

*******
Testa med ett Nvidia kort? långsökt men värt ett försök?

Riktigt lustigt. Testa datorn i ett annat rum? xD kanske har rejält högt med EMF i ditt rum

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Ja jag blir skogstokig på det här så någon trollning är det iaf frågan om
Skärmen har jag haft 2-3år. Men jag har även testat med en helt ny plattskärm (skrev felaktig Dell 2209 ovan men det var en LG W2220P-BF).

Och då testade jag ENBART med plattskärmen ikopplad så jag tycker man kan utesluta skärmproblem då det är samma sak oavsett skärm. Tror även jag testat en annan CRT förr med samma resultat.
Ligger sjuk nu men ska ta in datorn till butiken jag köpte den ifrån för felsökning. Måste vara någon hårdvara eller att någon del inte gillar en annan men känner inte till några kompatibilitetsproblem trots rejäl forskning innan köp.

Skönt att någon annan också tycker att det inte ser klokt ut så det inte är jag som plötsligt blivit superpetig.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majtymicke:

Ja jag blir skogstokig på det här så någon trollning är det iaf frågan om
Skärmen har jag haft 2-3år. Men jag har även testat med en helt ny plattskärm (skrev felaktig Dell 2209 ovan men det var en LG W2220P-BF).

Och då testade jag ENBART med plattskärmen ikopplad så jag tycker man kan utesluta skärmproblem då det är samma sak oavsett skärm. Tror även jag testat en annan CRT förr med samma resultat.
Ligger sjuk nu men ska ta in datorn till butiken jag köpte den ifrån för felsökning. Måste vara någon hårdvara eller att någon del inte gillar en annan men känner inte till några kompatibilitetsproblem trots rejäl forskning innan köp.

Skönt att någon annan också tycker att det inte ser klokt ut så det inte är jag som plötsligt blivit superpetig.

Long shot... men är datorn överklockad?! Om den är det, så testa att ställa in standardfrekvenser. Om inte, testa att klocka den lite. Ändra timings för minnena. Och kolla att PCI-E platsen är låst till 100mhz och inte står på "auto" eller liknande. Om den är låst till 100, testa 99 eller 101 och se om det blir någon skillnad. Alternativt flasha om bios om du inte redan gjort det.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Nä datorn har aldrig varit överklockad.
Jag vågar inte på mig att ändra timings för minnena, det är lite överkurs för mig.
Men jag kollade PCI-E platsen och den var på Auto, ändrade till 100 och testade spel med samma resultat. Testade 99 med samma igen.

Testade stänga av alla i5 finesses som Turbo boost och Eist osv. Samma resultat.
Bios har jag senaste av också. Börjar tunnas ut vad som finns kvar att testa. Egentligen är det väl bara kvar minnena som är är utbytta rent fysiskt.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majtymicke:

Nä datorn har aldrig varit överklockad.
Jag vågar inte på mig att ändra timings för minnena, det är lite överkurs för mig.
Men jag kollade PCI-E platsen och den var på Auto, ändrade till 100 och testade spel med samma resultat. Testade 99 med samma igen.

Testade stänga av alla i5 finesses som Turbo boost och Eist osv. Samma resultat.
Bios har jag senaste av också. Börjar tunnas ut vad som finns kvar att testa. Egentligen är det väl bara kvar minnena som är är utbytta rent fysiskt.

Har du haft med den till något annat hus t.ex ett lan eller så och det vart samma?. Isåfall kan vi ju utesluta att det är fel på strömmen till datorn eller dylikt. Provat med annan grendosa?. Somsagt det börjar ju bli tunt på saker att prova. Lycka till med letandet och hoppas du hittar de. Hade jag vart dig hade jag slitit av mig håret =/

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem

Du får helt enkelt byta ut alla komponenter, en i taget, tills du upptäcker att det fungerar.

Jag drogs med väldigt underlig ghosting i Windows, av alla ställen, för en sisådär 10 år sen.
Efter ett tag började datorn sporadiskt låsa sig. Så småningom startade den inte ens.
När jag monterade isär datorn märkte jag att 24(då 20)pinskontakten var helt grillad.
Skickade tillbaka alla delar till datorbutiken.com och fick nytt psu, moderkort och RAM.

Det jag vill ha sagt är att datorproblem kan bero på helt otippade grejer.

Du har bytt nätagg, grafikkort och skärm om jag förstått saken rätt?
Leta rätt på en annan dator med ett kompatibelt moderkort och stoppa in dina grejer där (ring en vän:)).

Permalänk
Medlem

Bland de mest underliga problem jag hört om faktiskt! Det måste ha någonting med timings som inte synkar, på något märkligt sätt. Eventuellt något fel på moderkortet som orsakar detta. Testa öka volten till minnena då? Eller ändra minnes ration, om de klarar högre hastigheter? eller välj en ratio som gör att minnena körs i en lägre hastighet. Bara för att se om det gör någon inverkan. Det som är skumt är att den bild som syns på skärmen bör vara inläst i grafikkortsminnet, så ram minnen borde väl inte ha någon inverkan här? Om du prövat med annat grafikkort, så måste det va moderkortet? "Strömfel" har jag mindre erfarenheter av. Men eventuellt skulle ju ström-försörjningen till grafikkortet leverera ostabila spänningar?! Har du möjlighet så testat ett annat nätagg.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

kollat så att hz inte är lås i CCC? men windows säger annat? eventuellt testa datorn hos en kompis så kan du utesluta ditt hus el.

Permalänk
Medlem

Har du uteslutit så att det inte är mjukvaro relaterat? Av egen erfarenhet har jag fått lära mig att vissa anti-virus skydd kan ställa till med riktigt skumma problem. Hade till.ex. ett liknande problem för ett par månader sen med AVG. Fullt tillräckligt med FPS men likt förbannat så hade jag samma symtom som du visar på filmen.

Formaterade om, installerade spelet och provade direkt. Det funkade! Installerade AVG och samma problem uppstod, avinstallerade men problemet fanns kvar. Blev helt enkelt att formatera igen och köra på annat anti-virus skydd tillsvidare.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem

kör själv med radeon hd 5770 på en 85 Hz Dell crt och jag har ingen ghosting dock men jag fick lite ghosting efter att jag kopplat ur skärmen och testade hur det kändes med en plattskärm (hemskt dålig prestanda på den 1680x1050 60 hz var inge bra alls och gillar crt bättre med det blir tungt o bära bara XD)
men jag tror att det är dvi till vga adaptern som följde med kortet (har fått en sån som visade lite randomfärger när den ville men efter byte så funkade det fint ^^)

kan också vara att du behöver köra degauss på skärmen (avmagnetisera genom inställningar på skärmen helt enkelt)

om du har möjlighet till det testa kortet i en annan burk med samma skärm om det blir likadant an du utesluta de flesta grejerna i datorn då det blir likadant med en annan burk...

testa och byt dvi portar ?

sitter på skolan och har snart lektion så jag kan inte fortsätta med mina svar föränns kl 6 då kommer jag hem

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd

Testa sakerna på en annan CPU !!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd

Det jag skulle tro är att det antingen är adaptern, skärmkabeln, något fuckat överslag någonstans, dålig ström i huset, eller så. Du har inte en tredje skärm att testa in till datorn i värsta fall? Kan ju hända att båda skärmarna har gått åt fanders om det är överslag, eller magnetrelaterat.

Om jag var du, hade jag dragit med mig skiten hem till någon, testat systemet där. No work? Testa andra kablar helt enkelt, samt se till att inga delar tar i sjävla chassit.
Jag har upplevt liknande problem när PCI och PCI-E kortens plåt har tagit emot chassits plåt, samt att VGA/DVI/HDMIkablar har tagit emot plåten på chassit. Värt att testa iallafall. Personligen sitter jag på en 5770 jag med, och upplever inte det där problemet. Om ingenting utav ovanstående fungerar, byt RAM/GPU (till Nvidia då), och se. Om detta inte fungerar.. Har du fan en poltergeist.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Satt och googlade lite.

Hi,
Took three weeks to get the problem fixed. Still cannot find original Diamond View 1995 lead. So I purchased HiRes lead with BALAM at BOTH ends [see below details] to replace cheap Dick Smith VGA cable. Now NO ghosting or interferance on Diamond View 1995 with office equipment and fluros on/off.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

vga mode enabeled?
f8 on startup go to vga mode enter
if you went from a new screen to a old screen you will need to do this

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ghosting is often caused by bad capacitors on the CRT neck board,
especially those near the video amp IC. You should check these
using an ESR meter to locate those with high internal resistance.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

when I give the monitor a gentle tap on the side, the ghosting
disappears...

I noticed this when I bumped into my desk, and the ghosting
disappeared...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Try change youre Hz on youre monitor to 60Hz or anything lower then you have now!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och när jag har läst så verkar det vara mycket som kan störa en dålig kabel, Lampor i närheten, andra strömförande saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av suppan:

Satt och googlade lite.

Hi,
Took three weeks to get the problem fixed. Still cannot find original Diamond View 1995 lead. So I purchased HiRes lead with BALAM at BOTH ends [see below details] to replace cheap Dick Smith VGA cable. Now NO ghosting or interferance on Diamond View 1995 with office equipment and fluros on/off.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

vga mode enabeled?
f8 on startup go to vga mode enter
if you went from a new screen to a old screen you will need to do this

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Ghosting is often caused by bad capacitors on the CRT neck board,
especially those near the video amp IC. You should check these
using an ESR meter to locate those with high internal resistance.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

when I give the monitor a gentle tap on the side, the ghosting
disappears...

I noticed this when I bumped into my desk, and the ghosting
disappeared...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Try change youre Hz on youre monitor to 60Hz or anything lower then you have now!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Och när jag har läst så verkar det vara mycket som kan störa en dålig kabel, Lampor i närheten, andra strömförande saker.

Han har prövat med en annan skärm, samma problem.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk

Okej nu har jag testat lite mera.
Jag testade en annan grendosa kopplad till ett helt annat vägguttag med samma resultat.
Just genom att jag testat en annan skärm (och medföljande kablar till den) med samma resultat så bör man kunna utesluta problem med skärmar. Och jag har testat koppla ur allt onödigt som högtalare, skrivare, mikrofon, webcam utan förändring.

Jag använde min gamla dator till samma uttag så att det är strömfel (i hela lägenheten, testat dra skarvsladd från jordat uttag i köket) nu plötsligt kan vara lite långsökt. Men jag är villig ta åt mig alla ideér och förslag nu.

Gör en liten checklista vad jag testat här så folk slipper läsa väggen av text.

*3 olika nätagg (nuvarande är Corsair 650w och SKA lätt klara mitt system)
*2 olika grafikkort (5770 och 5750, samma drivers)
*Bytt moderkort (till samma modell)
*SAMMA RESULTAT MED CRT skärm och snabb plattskärm (LG 2220)
*Skaffat SSD som systemdisk
*Skaffat ny lagringdisk
*Bytt kablar till ssd och hårddisk
*Testat andra Sataportar.
*Testat andra PCI-Express porten med grafikkorten.
*Hållit koll på temperaturer.
*Kopplat datorn till jordat uttag.
*Kopplat ur högtalare utifall de var dåligt avskärmade.
*Formaterat datorn flertalet gånger

*Testat olika drivrutiner till Radeon. (nya och gamla)
*Testat nya likväl gamla spel (DX9-DX11) med samma resultat.
*Kört memtest 3-4 timmar utan påträffade fel.
*Testat med vsync off och on. Enda skillnaden är att med vsync off så får jag även tearing (som alla får).

*Uppdaterat alla drivrutinerna till Windows.
*Kollat fps med fraps.
*Defragmenterat
*Testat annan grendosa
*Testat med flertalet olika antivirusprogram och brandväggar och även helt UTAN

Kikar i CCC nu och där visar det "GPU Clock: 1575MHz/ Memory Clock: 300MHz/ Temp: 35c

Jag lät datorbutiken jag köpte av montera datorn, jag vågar mig inte riktigt på det än själv så det bör ju vara rätt monterat.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Mycket uttömmande redovisning. Problemet är ju att du snart testat allt.

För att förtydliga ännu mer, när uppstod problemen?

Du skrev ju att du haft skärmen ett tag, hade du den till din gamla dator utan problem?

Eller uppstod ghostingen enbart med din nya dator? Och om så är fallet, var det så från dag ett eller uppstod ghostingen efter ett tag?

----

Annars är det inte så mycket kvar att testa. Det jag möjligen kan invända mot är att de två olika grafikkorten är för "lika" varandra (5770 och 5750). Var det samma tillverkare med?

Har du inget annat grafikkort, gärna ett nVidia du kan testa? Kan ju vara flera år gammalt, du kan ju alltid testa nåt gammalt spel. Nåt geforce 8xxx eller 9xxx 2xx har du säker nån kompis som har liggande (om du inte har nåt själv).

Minnena ---> Du har ju kört memtest skriver du, men det är ju en av de få komponenterna du faktiskt inte bytt ut

Ta med dig skärmen till nån annan eller som jag skrev tidigare, testa med videoutgångarna från en Laptop. Som sagt, tycker att du redan uteslutit skärmen som felkälla men vad återstår att testa?

Moderkortet skriver du att du bytt till samma modell... får man fråga varför? Var det pga just ghostingen?

Och testade du det där med att avmagnetisera skärmen? (om det nu är det man gör) Brukar ju finnas en knapp som får skärmen att liksom "reboota" eller hur man skall säga (och ja, vet att du testa med en annan skärm)

Permalänk

Problemen uppstod när jag fick min nya dator.
Jag hade samma skärm till gamla datorn utan problem.
Jag spelade inte spel med nya datorn föränn efter många månader så jag vet inte exakt när det uppstod. Men jag tror det varit från början.
Jo det var samma tillverkare av grafikkortet, Gigabyte (Samma som gjort moderkortet också)

Nä minnena har jag inte bytt ut.... som sagt misstänker jag dem då så gott som allt annat är utbytt.
Moderkortet fick jag utbytt på garantin för två USB portar på baksidan var döda. Så därför blev det samma modell. Och jag hade samma problem med ghostingen med gamla likväl nya moderkortet.

Japp, jag har testat degauss flera gånger men ingen skillnad.

Imorgon ska jag ringa datoraffären och höra vad de säger. Troligtvis lämnar jag in den på felsökning och besparar mig mera huvudvärk.
Som vi kommit fram till har jag testat det allra mesta man kan tänka sig.

Jag kommer uppdatera här när jag fått veta mera och det är åtgärdat av dem.
Men ge mig gärna mer förslag som jag kan våga mig på att testa.

Uppskattar verkligen att ni tar er tid att försöka hjälpa mig

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Hittade den här tråden... http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/1020006...

Här får man ju uppfattningen att problemen kom när du bytte från XP till Win7? Antar att bytet sammanföll med den nya datorn? Det enda jag undrar då är att köpte du ny dator denna sommaren baserad på 1156 och inte 1155? Var den begagnad?

Permalänk

Jo men jag bytte också till Win 7 från XP i samband med att jag skaffade ny dator. Har sen dess fått bekräftat att det jag upplevde som muslaggade är som det ska vara (testat flera vänners datorer och det är likadant där).
Datorn var helt ny från ICD Data här i Skellefteå. Den köptes för lite över ett år sen.

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk

Nu har jag fått tillbaka datorn från datorbutiken efter en vecka. De hittade inget så de kunde inte lösa det. Jag bad dem sätta in andra minnen för att se om det skulle göra skillnad. Vilket det inte gjorde. Det jag tänker nu är väl att drivrutiner nånstans är åt h-vete. Ska köpa ett Geforce kort i veckan och se om det gör någon skillnad.

Annars får jag härda ut och sälja grejerna separat då de inte är defekta (skulle aldrig ha samvete att sälja något defekt) och skaffa ett socket 1155 system i hopp om det gör skillnad....

Tack till alla som försökte hjälpa mig iaf, det uppskattas!

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem

Att det skulle vara ett kompabilitetsproblem med just ATI-kort låter inte så troligt i mina öron, men du kan ju alltid göra en sökning på ditt moderkort (även revisionsnummer och BIOS-version) och se om du hittar någon som haft problem med vissa grafikkort.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte vara säker på att detta inte sagts redan, men byt mus.
Låter ju helt klart som att det är felet.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mistard:

Nu kan jag inte vara säker på att detta inte sagts redan, men byt mus.
Låter ju helt klart som att det är felet.

This. Testa även att ändra Pollrate! Fan vet alltså, allting som spökar i datorer nu för tiden:D

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av mistard:

Nu kan jag inte vara säker på att detta inte sagts redan, men byt mus.
Låter ju helt klart som att det är felet.

Jag har svårt avgöra om du menar allvar eller inte med det där :S

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Skrivet av Niczo:

Att det skulle vara ett kompabilitetsproblem med just ATI-kort låter inte så troligt i mina öron, men du kan ju alltid göra en sökning på ditt moderkort (även revisionsnummer och BIOS-version) och se om du hittar någon som haft problem med vissa grafikkort.

Jag har även problem med att videos på datorn kan hacka random (som bildrutor hoppas över) hela tiden när jag startar dem.
Startar jag samma filer med WMP och sen MPC igen så funkar det dock för det mesta.
Videos på youtube kan hamna i osync för mig med ljud/bild (har jag inte problemet så kan jag få fram det genom att scrolla, aktivitetshanteraren visar inga cpu/minnes-spikar dock) och även de har ofta problemet med hoppet av bildrutor. Har också märkt att förstorningsglaset kan lagga REJÄLT till och från (försvinner om jag startar om).

Nämner det ovan för att det också är grafikrelaterat och kanske kan hjälpa till att spåra problemet.

Kan t.ex en cpu som inte är helt på plats eller ett moderkort som tar i plåten nånstans orsaka sånna där problem? Det är ICD i Ske-å som fått montera ihop datorn åt mig och de är kunniga så tycker inte de ska kunnat ha klantat sig. Dessutom inte två gånger då jag fick moderkortet utbytt (samma modell) och de bör ha satt allt på rätt plats iaf någon av gångerna. (jag hade mitt gamla system i samma chassi så de fick ta bort de grejerna och sätta in de nya då jag köpte allt av dem).

Det jag tänker nu är egentligen att det kanske är något väldigt fel med min datormus och drivrutinerna i Win7 64 (windows egna drivisar då datormusen inte haft nya drivers sen xp) eller...ja det vette tusan :S
Ska dra in och köpa mig en Logitech 510 datormus imorgon. Skulle det bota problemet så ska jag gå bärsärkagång över denna datormus. Blir det ingen skillnad så får jag väl försöka leta vidare.

Alla svar hittils och framtida uppskattas väldigt mycket, det vill jag ni ska veta!

Visa signatur

Intel Core i5 760, Gigabyte P55A-UD4, 2x4gb 1333mhz, 120gb Intel 510 SSD + Hitachi 2TB 59xx rpm, Corsair HX650 nätagg, Fractal Design R4 White.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majtymicke:

Jag har svårt avgöra om du menar allvar eller inte med det där :S

Med tanke på allt som testats så börjar folk famla efter halmstrån.

Däremot behöver du inte byta mus utan det räcker att du keyboard vänder dig om i ett spel för att ev. musproblem ska kunna strykas från listan.

EDIT: ryck ur musen och vänd dig i spelet med tangentbordet

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT