Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Jag vill ha Båda Vill också åt styrkan i stålet så inga mesiga playwood skit bluff Hmm hur svårt är det att böja 25mm plåt i en fin rundad vinkel?

det gör du inte, nu minns jag inte exakt vad en vanlig bockmaskin ligger på, och den tar kanske 3m och runt 3mm i tjocklek, och vad kan dom ligga på, tror dom pressar med 50-100 ton nu är det taget mellan tummen å pekfingret, men du kan ju räkna snällt på vad du skulle behöva för att bocka 25mm. det måste värmas å sen kan jag inte fantisera om vilka krafter som behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Ja inte fan skulle man vilja ha den där burken som brakar rakt genom golvet.... Dreamhack i SSABs industri-lokaler i Nyköping nästa?

Det ligger i Oxelösund om jag får be. Nyköping är en förort till Oxelösund - bara för att ha rett ut den detaljen.

Och jodå - SSAB-oxelösund tillverade iaf för några år sedan riktig äkta pansarplåt till sådan man har sådan plåt till... Annars kanske det duger med en "normal" militär dator - den kostar inte mycket mer än en ny mellanklassbil - så det är nästan ett kap!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tedwallpro:

Jag skulle gjort det i räfflat aluminium (durkaluminium), det ser rätt fräckt ut, och om du lackar det svart så blir det helt sjukt ballt!
Ett förslag bara som skulle kunna följa temat "pansar"

har ett par 3-5 durkplåt alu i garaget. de vart min dröm länge

Skrivet av Esseboy:

Nä, när man gör nåt ska man göra det stort (har min pappa sagt )

vis far du har

Skrivet av Esseboy:

Jag vill ha Båda Vill också åt styrkan i stålet så inga mesiga playwood skit bluff Hmm hur svårt är det att böja 25mm plåt i en fin rundad vinkel?

båtvarv e de ända jag tror som klarar den dimensionen

Skrivet av upl8447:

HARDOX e för ricktigt HÅRDA pojkar:P

Skrivet av Segimer:

Galen idé, jag gillar det!
Men det kanske är lika bra att bygga en stridsvagn med dator i om du ändå är igång?

Äh, vadå. Det är ingen laptop han ska bygga.

men tänk dej att ha den som laptop kylare:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det ligger i Oxelösund om jag får be. Nyköping är en förort till Oxelösund - bara för att ha rett ut den detaljen.

Och jodå - SSAB-oxelösund tillverade iaf för några år sedan riktig äkta pansarplåt till sådan man har sådan plåt till... Annars kanske det duger med en "normal" militär dator - den kostar inte mycket mer än en ny mellanklassbil - så det är nästan ett kap!

http://www.aqeri.com/sites/default/files/produktbilder/Aqeri%...

Ser ju riktigt fräsch ut, vad använder man en sådan till?

Permalänk

Riktigt fin ide men kan ju säga att 25mm kommer bli galet svårt att göra allt med... Så skulle säga Max 10mm.. Det är super rejäla grejer det med men tycker du lika gärna kan köra på ett "chassi" som är likadant som det här http://www.radiostyrda-modeller.se/images/products/tank_tiger... asså bara gör en egen striddsvagn och där larvföttrerna sätter du typ 3 120mm fläktar på varje sida sen bygger du så moderkortet ligger ner på "golvet" sen typ lite annat coolt:p haha ska följas!;D

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segimer:

Ser ju riktigt fräsch ut, vad använder man en sådan till?

Det får du fråga våra kunder om... Men det är i stridsfordon, militära flygplan, örlogsfartyg, ledningscontainrar och liknande platser de brukar användas. Just den på bilden har en chockplatta för att klara minsprängningar utan att gå sönder. Men de tål rejält med stryk även utan den...

http://www.youtube.com/watch?v=cDwOdAcqWDw&feature=player_emb...

Permalänk
Medlem

kör det i 3-4mm plåt istället ! sedan lacka camo

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

När du ändå håller på så kan installera en miniatyr av en jetmotor- über kylning!!
Jag har en kusin som jobbar som ingenjör på SAAB(stridsflyg) så han kan säkert skicka över ritningar och hjälpa dig med mjukvaran:)!

Det är inte ofta man ser humor på Swec, men när det väl är så är alla med på det:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nej, en sådan där fläkt som folk har på radiostryda jetkärror. En söt fläkt som låter långt över 100 dB och drar 30-100W! En sådan måste du har till kylningen!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det får du fråga våra kunder om... Men det är i stridsfordon, militära flygplan, örlogsfartyg, ledningscontainrar och liknande platser de brukar användas. Just den på bilden har en chockplatta för att klara minsprängningar utan att gå sönder. Men de tål rejält med stryk även utan den...

http://www.youtube.com/watch?v=cDwOdAcqWDw&feature=player_emb...

Ok, då kanske de lirar world of tanks på den.

(Men seriöst, häftiga grejer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Det ligger i Oxelösund om jag får be. Nyköping är en förort till Oxelösund - bara för att ha rett ut den detaljen.

Och jodå - SSAB-oxelösund tillverade iaf för några år sedan riktig äkta pansarplåt till sådan man har sådan plåt till... Annars kanske det duger med en "normal" militär dator - den kostar inte mycket mer än en ny mellanklassbil - så det är nästan ett kap!

http://www.aqeri.com/sites/default/files/produktbilder/Aqeri%...

Är Nyköping en förort till Oxelösund när den förstnämnda även är residensstad? Som att påstå att Stockholm är en förort till Botkyrka.

I vilket fall så saknar det relevans då min poäng är att det i princip krävs industrilackat golv för att motstå den långvariga trycket som uppstår pga vikten.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Avstängd

okej nu har jag funderat lite när jag var på prao idag (är vid en metall och måleri fabrik så ganska enformiga arbeten som inte kräver hjärnverksamhet)
Och tror att jag gör sidopanelerna i 10mm stål iställer för att spara in på vikten sen som jag sakgt tidigare så kommer jag att fixa larvfötter till lådan så att den går att flytta HAde tänkt göra en nedre "avdelning" för nätagget och hårddiskarna så då kan jag fästa larv fötterna på sidorna Lådan skulle då väga 270Kg Använder 5mm till avskärmningen 270<455 xD

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

humor på hög nivå

Permalänk
Medlem

Köp en gammal stridsvagn av armén och montera din dator i den? känns som den enklaste lösningen.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.blocket.se/sodermanland/Pansarbandvagn_401_3590861...
Kanske bara kan modda den lite, och du slipper köpa en truck man kan köra datorn direkt till lanet, och man kan stänga in sig om nån blir sur, dessutom är den rätt oöm så man slipper tänka på plåtskador om man kör på nått

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Bygg i gjutjärn! Plocka upp brunnslock på gatan och levla dina smithing skills! Billigt och bra. Ditt livs projekt kanske? Många saknar en uppgift här i livet... Famlar i mörker osv. Jag tror på dig!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kaksylt:

Köp en gammal stridsvagn av armén och montera din dator i den? känns som den enklaste lösningen.

enklast är inte alltid bäst...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Hjälpsam

http://www.tanksforsale.co.uk/FV432%20Army%20Tanks%20for%20sa...

Kanske något att utgå från?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

lycka till att popnita skiten svets är nog att föredra. funderade också på hur du hade tänkt göra sidopanelen? hydraulik eller?

självkalrt ska du köra med military class komponenter också ENBART

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hur gör man när det blir så tjockt? Kanske får fuska och bara svetsa vid fogarna Men om man ändå är dator nörd kan man ju satsa på det? Med det chassit kan ju morsan iaf inte hota med att slänga ut datorn xD

Du får ta och fasa av ena sidan om plåten och svetsa där men mycket hög ström. Sen får du svetsa från mottsata sidan också men inte med fullt lika hög ström, bara så fass att du kan tränga in till den förra svetsen.

Gas och mig mag fungerar inte så jättebra utan det får vara tigsvetsning.

Någon med mer svetsningskunskaper får mer än gärna fylla ut då jag inte svetsar allt för ofta i mer än 5mm.

Angående popnit osv. Det hade nog vart både snyggare och mycket enklare samt billigare att skruva ihop skiten med ordentliga försänkta skruv med text torxskalle.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

så här borde du bygga den xD

Permalänk
Rekordmedlem

Man kan ta kontakt med ett varv, de har utrustning och material

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Får se kanske blir nåt sånt? Vem vet Är ju rätt länge till byggstart måste skrapa ihop ca 25 000kr (2500€) hehe...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Får se kanske blir nåt sånt? Vem vet Är ju rätt länge till byggstart måste skrapa ihop ca 25 000kr (2500€) hehe...

aa, de lär ju knappast bli billigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Man kan ta kontakt med ett varv, de har utrustning och material

Haha vi har ju Nautor här i min kommun (gör rätt stora segel fartyg ) ganska kännt företag faktiskt

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Den här tråden var ju störtkul!
Först tänkte jag trollolol men TS verkar ju veta vad han vill.

Skulle säga 5 mm och kolfiber utanpå för den läckra texturen!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag har börjat leka med att 3D-fräsa strukturer, det skulle nog vara det som du är ute efter, lättviktsmaterial som målas att se ut som tung, använd plåt

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Glöm inte att skapa en logg här på forumet när du väl startar bygget känns som ett måste att se xD

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Du får ta och fasa av ena sidan om plåten och svetsa där men mycket hög ström. Sen får du svetsa från mottsata sidan också men inte med fullt lika hög ström, bara så fass att du kan tränga in till den förra svetsen.

Gas och mig mag fungerar inte så jättebra utan det får vara tigsvetsning.

Någon med mer svetsningskunskaper får mer än gärna fylla ut då jag inte svetsar allt för ofta i mer än 5mm.

Angående popnit osv. Det hade nog vart både snyggare och mycket enklare samt billigare att skruva ihop skiten med ordentliga försänkta skruv med text torxskalle.

tror de e rörtråd eller pinne som e de ända rätta om man skall svetsa. aldrig sett tig svetsning på så tjockt material

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorki:

tror de e rörtråd eller pinne som e de ända rätta om man skall svetsa. aldrig sett tig svetsning på så tjockt material

Kan vara olika tillvägagångssett med tanke på tjockleken. Aldrig sett eller svetsat själv utan att först fasat av 2/3 av tjockleken på plåten.
Kan vara att Tig annars inte lämpar sig annars.

Med pinne antar jag att du syftar på gas då eller?
Kan tänka mig att frånsvetsning kan funka om man är tålmodig nog att vänta och köra riktigt sakta för att bibehålla värmen hela vägen igenom.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt