Permalänk

För fan.. Ska starta Anno 2070 idag så står det "Ubisoft Game Launcher cannot be found." Så jag startar Ubisoft Game Launcher. Då står det "please start the game you want to play instead."

Fortfarande ingen crack ute va fan ska man göra

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Anno 1404 är bättre imo har spelat en 40 timmar nu på 2070 och även om jag gillar det starkt så är 1404 bättre imo.
gillar inte heller att "huge" mapsen på continous games är typ 1/4 så stora som på 1404

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk

Spelat på continues läget, vilket jag tolkade att jag kunde spela för evigt. lagt massa timmar. och ur tomma intet säger den plötsligt att jag har förlorat spelet. visste inte ens att det var någon tävling... eller varför jag förlorade..

börjar ledsna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Spelat på continues läget, vilket jag tolkade att jag kunde spela för evigt. lagt massa timmar. och ur tomma intet säger den plötsligt att jag har förlorat spelet. visste inte ens att det var någon tävling... eller varför jag förlorade..

börjar ledsna...

Du måste ställa in Victory Conditions själv när du startar upp ett Continuous Game. Jag brukar, precis som i 1404, välja bort alla vinstkriterier för att på så sätt kunna spela så länge jag vill.

2070 är grymt bra än så länge. Gillar att framtidsinslagen inte blev alltför överdrivna och att det finns en del moraliska aspekter att ta hänsyn till.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk

Kollade lite men såg inga direkta inställningar. Får kolla igen sen då.

Nu upptäckte jag att man kunde köpa ritningar på uppgraderingar av andra, fast betala genom poäng som jag antar man måste få via uppdrag... jag vill ju kunna forska på egen hand. =(
----

är lite skeptisk till tradingen.. alla ger mig ju lika mycket för mitt överflödiga bröte... hade jag tänkt på det från början kunde jag ju likagärna sålt allt till närmsta gubbe än skicka skepp åt alla håll

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltaMelta:

Kollade lite men såg inga direkta inställningar. Får kolla igen sen då.

Nu upptäckte jag att man kunde köpa ritningar på uppgraderingar av andra, fast betala genom poäng som jag antar man måste få via uppdrag... jag vill ju kunna forska på egen hand. =(
----

är lite skeptisk till tradingen.. alla ger mig ju lika mycket för mitt överflödiga bröte... hade jag tänkt på det från början kunde jag ju likagärna sålt allt till närmsta gubbe än skicka skepp åt alla håll

Jag har alltid tyckt det varit lättare (i alla tidigare Anno-spel, inte hunnit köra 2070 än) att sälja från ön än att åka runt och sälja sina prylar. Skepp använder jag enbart för trading-routes från mina övriga öar till min "huvudö". Poängen borde du kunna få utan att göra uppdrag om det är de poäng jag tänker på. Tradear du mycket så ska du kunna få poäng, men att göra uppdrag rekommenderar jag helt klart ändå. Det räcker att ha ett skepp över som kan göra de ofta simpla uppdragen.

Permalänk

Är AI:n inte som i föregående spel i serien? Det verkar inte som om dom bygger hus på sina öar, bara industrier. Tycker också att grafiken är alldeles för grötig, allt ser ju nästan likadant ut.
Tyckte medeltids-Anno var perfekt, skön känsla och atmosfär. Hoppas de går tillbaka till det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturzhelm:

Är AI:n inte som i föregående spel i serien? Det verkar inte som om dom bygger hus på sina öar, bara industrier. Tycker också att grafiken är alldeles för grötig, allt ser ju nästan likadant ut.
Tyckte medeltids-Anno var perfekt, skön känsla och atmosfär. Hoppas de går tillbaka till det igen.

Ja antingen det eller att de är på en annan planet tror/hoppas inte dom kommer gör ett som är ännu längre i framtiden. Testa demot lite och jag föredrar nog 1503 och 1404

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Håller med om att grafiken är grötig. Kanske går att vänja sig? Min dator pallar inte det på max får runt 30 fps

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Hur skiljer sig de olika folken åt sig egentligen? Spelade 2 timmar igår, fick uppfattningen att de båda är egentligen samma sak?
I anno 1404 behövde de olika byta varor med varandra för att kunna bygga vidare är det samma här?

Kan man få båda folken i ett continous game?

Permalänk

Började spela med trainer och som vanligt så när man väl gjort det så tar man bort den sista glädjen ur spelet.
Lyckades ändå inte med utvecklingen, haha. Tror jag ska se efter lite FPS spel istället, där man inte behöver läsa guider, hehe.

Permalänk
Medlem

Föresten hur gör man för att bygga saker under vattnet? har byggnaderna, men de går inte att placera någonstans.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Valleman:

Föresten hur gör man för att bygga saker under vattnet? har byggnaderna, men de går inte att placera någonstans.

Du måste bygga ett "underwater warehouse". Har för mig att technissarna kan bygga denna, då är det den tredje ikonen jämte gubbarna som ser lite mörk ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Du måste bygga ett "underwater warehouse". Har för mig att technissarna kan bygga denna, då är det den tredje ikonen jämte gubbarna som ser lite mörk ut.

Jag hittade detta, fast det behövdes ju speciell mark under vattnet också! detta hade jag missat! Trodde man kunde bygga på all havsbotten (A)

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Du måste bygga ett "underwater warehouse". Har för mig att technissarna kan bygga denna, då är det den tredje ikonen jämte gubbarna som ser lite mörk ut.

Hur får man technissar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sturzhelm:

Är AI:n inte som i föregående spel i serien? Det verkar inte som om dom bygger hus på sina öar, bara industrier. Tycker också att grafiken är alldeles för grötig, allt ser ju nästan likadant ut.
Tyckte medeltids-Anno var perfekt, skön känsla och atmosfär. Hoppas de går tillbaka till det igen.

I de tidigare spelen har det väl nästan alltid varit så att de placerar industrier på vissa öar som de sedan producerar det som konsumeras på "huvudön" där de har alla hus?

Det är den teknik jag själv brukar köra. En hårt försvarad huvudö som enbart producerar basvaror, sedan skeppas allt extra från andra öar så att det blir lättare att bygga husen optimalt. Skeppen som kör mellan öarna eskorteras alltid av stridsskepp, man vill ju inte att folket skall bli ledset bara för att ett skepp blivit sönderpangat.

Finns det någon motsvarighet till pirater i det nya spelet?

Får nog ta och köpa detta, har alltid älskat Anno. Spelat sedan 1602.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

I de tidigare spelen har det väl nästan alltid varit så att de placerar industrier på vissa öar som de sedan producerar det som konsumeras på "huvudön" där de har alla hus?

Det är den teknik jag själv brukar köra. En hårt försvarad huvudö som enbart producerar basvaror, sedan skeppas allt extra från andra öar så att det blir lättare att bygga husen optimalt. Skeppen som kör mellan öarna eskorteras alltid av stridsskepp, man vill ju inte att folket skall bli ledset bara för att ett skepp blivit sönderpangat.

Finns det någon motsvarighet till pirater i det nya spelet?

Får nog ta och köpa detta, har alltid älskat Anno. Spelat sedan 1602.

Tror du tjänar på att ha mycket produktion på din Huvudö i detta spel, med tanke på el och eco-techs. Eftersom dessa är smått beroende av dina citizens och knutna till din ö.

Permalänk

Någon mer som inte kan logga in på Anno 2070?? Det gick en gång för mig men då var öarna röda vilket jag störde mig fruktansvärt på. Värt att nämna är att jag alltid får ändra ljudet från Primär Ljudenhet till mitt headset Logitech 930. Detta behövde jag inte denna gången.

Va e de som händer? Inte gjort några ändringar osv

EDIT: jaha nu när jag tabbade upp spelet så var upplösningen runt 640X480 så jag undrar bara vad fan det är frågan om?? Någon??

EDIT 2: Tydligen var servern nere....

EDIT 3: Godnatt hoppas det löser sig.. Anno serien är så mycket bättre än Ubisofts jävla skit. Fattar inte ens varför de har sånt här otroligt dumt skydd? Spelet är crackat, dock tog det tills den 26e men hatar att de som köpt spelet ska behöva lida för detta.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Hade funderingar på att införskaffa det här men med DRM som jäklas så mycket för folk så blir det inget av.
Värdelöst imho med SP som kräver konstant internetuppkoppling, annars så förlorar man delar av spelutbudet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Skrivet av Tarasus:

Hade funderingar på att införskaffa det här men med DRM som jäklas så mycket för folk så blir det inget av.
Värdelöst imho med SP som kräver konstant internetuppkoppling, annars så förlorar man delar av spelutbudet.

Ladda ner är vad jag skulle gjort. Synd för Anno som gjort ett underbart spel. Alternativt köp och ladda ner fixed version. Ubisoft är pinsamma. Fan varit fel på servarna massa gånger nu. Hallå?? Det är ett Singe-player spel

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

jo Ubi-DRM suger, dom har tydligen massa saker man måste vara uppkopplad mot servern för att kunna ha, men om servern går ner eller ditt internet krånglar medans man är inne i spelet så kommer man förlora sakerna som kräver uppkoppling i sitt nuvarande spel.
Sen har dom någon sorts progress, man kommer åt mera saker ju längre man spelar, och om något krånglar medans man spelar försvinner all progress

Permalänk
Skrivet av Imdak:

jo Ubi-DRM suger, dom har tydligen massa saker man måste vara uppkopplad mot servern för att kunna ha, men om servern går ner eller ditt internet krånglar medans man är inne i spelet så kommer man förlora sakerna som kräver uppkoppling i sitt nuvarande spel.
Sen har dom någon sorts progress, man kommer åt mera saker ju längre man spelar, och om något krånglar medans man spelar försvinner all progress

Ganska sjukt egentligen vad tänkte Ubisoft på? Tråkigt då detta hänt mig flertal gånger pga av mitt skogsinternet. Vet dock inte vad för saker du pratar om.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Ganska sjukt egentligen vad tänkte Ubisoft på? Tråkigt då detta hänt mig flertal gånger pga av mitt skogsinternet. Vet dock inte vad för saker du pratar om.

Har inte kört eller köpt Anno 2070 ännu, men är intresserad och ska vänta tills ubi patchar bort DRMet. Läst bara vad som folk skrivit på andra forum och många personer har fått sina saker som de har i "Arken" helt borta osv när de har fått en DC, även om de får anslutningen tillbaka.

Typ en liknande sak hände i Homm VI om du tryckte på en orb när UBI servern var crashad så crasha du också. Så saker som kräver server kan bli riktigt fel om något händer med connection till servern.

Permalänk

Lite sur när jag ser att du lägger ett item i arken och inte kan dela upp itemesen till olika öar. Riktigt dåligt!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har anno 2070 ett "always online drm"?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Har anno 2070 ett "always online drm"?

Japp. De har även väldiga problem med servarna så räkna med downtime. Bra spel annars om du gillar city-builders.

För att du inte ska missuppfatta, om deras server är nere går det inte spela singleplayer.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Avstängd

Var och varannan dag jag läser på deras Facebooksida om maintenance hit och dit.

Hur mycket serverpolerande behöver dom egentligen? Minst en gång i veckan händer det.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ninotramp:

Lite sur när jag ser att du lägger ett item i arken och inte kan dela upp itemesen till olika öar. Riktigt dåligt!

Arkitems gäller väl för alla öar?

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Arkitems gäller väl för alla öar?

Japp men ville göra "smarta öar" och köra en ö där jag har extremt hög elförbrukning. Då skulle jag kunna anpassa den ön till att göra det bättre.

Argh ska sova nu kan inte ens formulera detta godnatt

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Köpte spelet nyligen, ifall ngn vill testa på multiplayer, privva (:

Visa signatur

AMD Athlon 3000+ @ 2.09 GHZ, 2 gb ddr Pc3200 400 Mhz, GFX 6800GT, 350 Gb HDD.