Apples lista på hur övriga tillverkare ska undvika stämningar

Permalänk
Medlem

Apples lista på hur övriga tillverkare ska undvika stämningar

http://www.swedroid.se/apple-ger-samsung-lista-pa-hur-de-kan-...

ööh? inte rektangulär? var det steve jobbs som uppfan rektangeln med!?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Bland de allra mest hängivna fans finns det säkert de som tror att Apple uppfann hjulet och skiftnyckeln med.

Permalänk
Avstängd

Vad kan man säga..så absurt, kunde tro att det var ett skämt skrivet av en standup komiker.
Inga apple produkter för mig i framtiden, nu har de gått för långt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Bland de allra mest hängivna fans finns det säkert de som tror att Apple uppfann hjulet och skiftnyckeln med.

Påstår du att dom inte gjorde det?

Permalänk
Medlem

som nån skrev på swedroid "om apple hade varit i däckindustrin så hade dom förbjudit andra tillverka att göra runda däck!"

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Så jävla sjukt min HTC Wildfire S bryter mot allt det där typ :S Palla apple jävla skitföretag rent ut sagt. Ska Volvo stämma BMW för att BMW har 4 hjul också eller? :S asså går inte hålla på så ju -.-

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Man kan ju fan inte stämma någon för att de använder en viss form eller färg. Sedan alla de här stämningarna så känns Apple som ett väldigt oseriöst företag i mina ögon och nu detta! Kommer aldrig ge Apple någon support, sjukt vidriga är de.

Permalänk
Medlem

Nu har det här för i helvete gått för långt. Min allra högsta önskan vore att Apple kunde börja spela på konkurrens som alla andra företag gör. Jo, jag förstår Apple stämmer Samsung eftersom de såg ett läge MEN att skicka ett brev där man i princip ber sin konkurrens att göra sina telefoner sämre kan vara något av det mesigaste jag hört. Har dem ingen heder eller något tillit i sin egna produkt? Hade jag gått till en konkurrent och i princip bett dem att sluta konkurrera så hade jag känt mig oerhört förnedrad.

Inte nog med att dem skickar iväg det här, kraven i meddelandet är ju helt absurda och orimliga.

"Inga horisontella högtalare" - Har väl telefoner haft sen telefonens begynnelse? Finns flera exempel på Samsung telefoner med "horisontell högtalare"
"Tjocka ramar på framsidan istället för en tunn rand" - Pleaazxxx, make your phone ugly
"En övergripande design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn" - Ja, Apple var först med rektangeln. Det var inget de gamla grekerna räknade på

Permalänk
Medlem

Dags för något äppelföretag och stämma apple för o använda ordet äpple va?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Sjukt...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

Jag som köpte en iPad 2 precis..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Intrepidus:

Jag som köpte en iPad 2 precis..

jaha, intressant.. men vad har det med saken att göra?

Permalänk
Medlem

FFS. Nu får det för fan räcka! Jag brukar i vanliga fall försvara apple när kompisarna smutskastar på apple, men nu tror jag att jag går över till deras sida och börjar smutskasta på apple också...
Alla mobiltelefoner idag är ju rektangulära, då får väl företaget som gjorde den första mobiltelefonen stämma apple för patentintrång. Apple var väl också väldigt sent ute mobilmarknaden (2006?) och Nokia, SE, Samsung, motorola osv har varit ute sen säkert 2000-talet så deras agerande är minst sagt väldigt respektlöst.

enought said, apple är nu SKIT i mina ögon tyvärr

Permalänk
Medlem

Wtf, ingen centrerad skärm på framsidan? Uhm.. jadu..

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Det är tur att man inte äger, och aldrig kommer att äga nått som apple har tillverkat, jag undviker till och med installera quicktime på min dator, även om det innebär att det finns videos jag inte kan spela upp, men det är ett bra och billigt pris man får betala för att slippa skräpet

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

FFS. Nu får det för fan räcka! Jag brukar i vanliga fall försvara apple när kompisarna smutskastar på apple, men nu tror jag att jag går över till deras sida och börjar smutskasta på apple också...
Alla mobiltelefoner idag är ju rektangulära, då får väl företaget som gjorde den första mobiltelefonen stämma apple för patentintrång. Apple var väl också väldigt sent ute mobilmarknaden (2006?) och Nokia, SE, Samsung, motorola osv har varit ute sen säkert 2000-talet så deras agerande är minst sagt väldigt respektlöst.

enought said, apple är nu SKIT i mina ögon tyvärr

Håller med till 100%, tänkte köpa Ipad 2, glöm det! Det blir någon Samsung eller ASUS platta... Så jävla less på iTunes nu när jag tänker på iPhone:n jag hade!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk

Ägare till en iPhone, och tycker att detta är vansinnigt, dock så berör det mig inte särskilt mycket, det är trots allt en underbar telefon. Fick mig ett gott skratt utav detta.

Permalänk

Apple är ett vidrigt företag och jag kommer av principskäl aldrig någonsin att äga en produkt som de producerat.

Permalänk

Jag gillar iPhone men det är löjligt att de gör sånt mot andra företag. De har väl redan flest mobiler sålda?

Skrivet av mOOpiTh:

Så jävla sjukt min HTC Wildfire S bryter mot allt det där typ :S Palla apple jävla skitföretag rent ut sagt. Ska Volvo stämma BMW för att BMW har 4 hjul också eller? :S asså går inte hålla på så ju -.-

BMW grundades 1916 och volvo 1927 så tvärt om;) volvo rullade ut en bil ur fabrik först. Men bmw hade ritningar innan. Vem kan tänkas ha vunnit den disputen?

PS. Alla som planerar att "smutskasta" apple efter detta, ta en titt på det här: Vinst efter skatt ▲ $ 14,013 miljarder
Tvivlar på att dem bryr sig om vad folket egentligen tycker;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

ni tror inte att punkterna kan ha simplifierat så att läsare ska kunna förstå bättre vad punkterna handlar om... tror knappast att man skriver en lista som är så outvecklad...
tycker även att det låter sjukt när det står sådär nu, dock vet man ju inte hur listan ser ut i verkligheten.
http://9gag.com/gag/403232

Permalänk
Medlem

Och nu har Apple patent på en färg? Det här är ju absurt

Skrivet av dauit:

FFS. Nu får det för fan räcka! Jag brukar i vanliga fall försvara apple när kompisarna smutskastar på apple, men nu tror jag att jag går över till deras sida och börjar smutskasta på apple också...
Alla mobiltelefoner idag är ju rektangulära, då får väl företaget som gjorde den första mobiltelefonen stämma apple för patentintrång. Apple var väl också väldigt sent ute mobilmarknaden (2006?) och Nokia, SE, Samsung, motorola osv har varit ute sen säkert 2000-talet så deras agerande är minst sagt väldigt respektlöst.

enought said, apple är nu SKIT i mina ögon tyvärr

Ja stäm tillbaka! Apple verkar ju tror att de uppfann mobilen, stäm Apple för att de har en kamera i sina telefoner, för att de är rektangulära, är svarta, går att lyssna på musik i och framförallt för att det går att ringa med de! Var ju inte Apple som var först med nåt av det

Permalänk
Medlem

Inga ramar på framsidan alls och ingen centrerad skärm? I så fall kan de stämma 99% av alla smartphonetillverkade i världen... Och min gamla sony ericsson k550i har också svart framsida, är rektangulär med rundade hörn, skärm med framträdande ramar och ramar på framsidan.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av PanicSpray:

Apple är ett vidrigt företag och jag kommer av principskäl aldrig någonsin att äga en produkt som de producerat.

Microsoft, Samsung, HTC osv. är förmodligen lika vidriga om man går bakom kullisserna.

Men visst, detta är patetiskt.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Har en iPhone4 via jobbet... inte imponerad.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Ja jo det är ganska skit detta. Men som någon annan också sa. Deras produkt fungerar för mig Synd bara att de ska komma med en sån j*vla massa stämmnigar. Vi kommer snart inte ha någon konkurrans där ute om det fortsätter såhär.

Ganska löjliga krav de har.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Tänker ens apple på att samsung är deras distrubitör utav minneskretsar?

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

"Inga horisontella högtalare" - Har väl telefoner haft sen telefonens begynnelse? Finns flera exempel på Samsung telefoner med "horisontell högtalare"
"Tjocka ramar på framsidan istället för en tunn rand" - Pleaazxxx, make your phone ugly
"En övergripande design som inte är rektangulär och som inte har rundade hörn" - Ja, Apple var först med rektangeln. Det var inget de gamla grekerna räknade på

HAHAHA, made my day!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tänker ens apple på att samsung är deras distrubitör utav minneskretsar?

Jag tror dock att de har ganska hårt skrivna avtal som gör att samsung inte kan säga ''Vi vill inte göra kretsar till er för att ni är elaka mot oss''.

Apple har redan börjat flytta bort viss tillverkning av saker från Samsung.

Synd att de ska hålla på såhär då båda företagen bara förlorar på det.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det är som att jag skulle stämma min syster pga likheten.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

Tänker ens apple på att samsung är deras distrubitör utav minneskretsar?

Haha vilka jävlar Apple är alltså! Man får ju höra att de stämmer företag hela tiden, men de som ger dem minneskretsar?!?!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb