Permalänk

Asus PRO61SL Laptop - Varm?

Tjena Allesammans!

Har som sagt en Bärbar dator som går vid Namnet ASUS Pro61SL,och jag upplever att den på senaste tiden börjar bli oerhört varm/högljudd!
Hittade ett program på webben,CPUID HWMonitor (reserverar för felstavning) och 77-81grader i celsius när jag lirar wow på bägge CPU'arna är vanligt,enligt programmet ligger moderkortet på cirkus 89grader under belastning (alla grafikinställningar på lägsta..).
Visade detta för en kompis som såklart tappade hakan,nu ni som är mer i insatt i detta träsk av bärbara plastbitar kanske kan ge några tips på hur detta skall lösas,kan lägga till att garantin gick ut i sommras så inlämning undanbedes.
Har provat plocka upp datorn för att rengöra/dammsuga/"dammtorka" men tycker jag kom åt så dåligt.
Tack på Förhand!

MVH Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylanderz:

Tjena Allesammans!

Har som sagt en Bärbar dator som går vid Namnet ASUS Pro61SL,och jag upplever att den på senaste tiden börjar bli oerhört varm/högljudd!
Hittade ett program på webben,CPUID HWMonitor (reserverar för felstavning) och 77-81grader i celsius när jag lirar wow på bägge CPU'arna är vanligt,enligt programmet ligger moderkortet på cirkus 89grader under belastning (alla grafikinställningar på lägsta..).
Visade detta för en kompis som såklart tappade hakan,nu ni som är mer i insatt i detta träsk av bärbara plastbitar kanske kan ge några tips på hur detta skall lösas,kan lägga till att garantin gick ut i sommras så inlämning undanbedes.
Har provat plocka upp datorn för att rengöra/dammsuga/"dammtorka" men tycker jag kom åt så dåligt.
Tack på Förhand!

MVH Fredrik

Hej

77-81grader för en bärbar är helt normalt när man pressar den. så du behöver ej vara orolig men det med att datorn låter mycket kan vara fläkten som är lite kass.

Permalänk

Tacksam för svaret.
Kan tänka mig att bärbara blir varm,men sådär varm trodde jag då inte. har nu kollat temp. under olika tillfällen (vid belastning och bara surfa runt på internet/Youtube) och ja,runt 80 grader både vid spelandet och surfandet. Dock blir det nog en liten julklapp i förtid till mig själv i form av en stationär dator!

Tack så mycket för hjälpen!