Permalänk
Medlem

Ny speldator 5k

Tjena!

Skulle vilja ha en dator för 5k i delar eller ihopsatt går också. Den ska klara bf3.

Permalänk

Jag ska inte påstå att det är omöjligt, men det är överlag ganska svårt att få ihop en dator för 5 lax som klarar BF3 hyfsat

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Avstängd

över din budget men som sagt du får vad du betalar för

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Skrivet av Anerhell:

http://i44.tinypic.com/mc5itk.png

över din budget men som sagt du får vad du betalar för

Vart plockade du ihop denna? CDON?

Mvh Fredrik

Permalänk
Medlem

Var har du plockat ihop detta:?

MVH Niklas

Permalänk
Avstängd

Japp CDON

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Anerhell´s bidrag borde funka för medium inställningar med helt okej fps. Och 5.7k är bra pris för dom delarna. Men man borde kunna gå lägre i pris med AMD istället för intel. Om det enbart är BF3 man är ute efter.

Permalänk
Skrivet av IDX:

Anerhell´s bidrag borde funka för medium inställningar med helt okej fps. Och 5.7k är bra pris för dom delarna. Men man borde kunna gå lägre i pris med AMD istället för intel. Om det enbart är BF3 man är ute efter.

Men om vi nu säger att det där är vad jag skulle vilja beställa,tror ni det funkar om jag skippar grafikkortet tills vidare och köper en klasskamrats Radeon 5850 tills att 7serien har släppts och prisena på 6/7 serien gått ner litegranna? Behöver helst hjälp så snabbt som möjligt eftersom sista beställningsdagen för Norrland är imorrn(20/12).

Mvh Fredrik!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nylanderz:

Men om vi nu säger att det där är vad jag skulle vilja beställa,tror ni det funkar om jag skippar grafikkortet tills vidare och köper en klasskamrats Radeon 5850 tills att 7serien har släppts och prisena på 6/7 serien gått ner litegranna? Behöver helst hjälp så snabbt som möjligt eftersom sista beställningsdagen för Norrland är imorrn(20/12).

Mvh Fredrik!

Du kommer inte få det billigare än så här på ett bra tag. Du har tills 00:00 på dig sen kostar det 6.5, rabattkoden går ut då

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Skrivet av Anerhell:

Du kommer inte få det billigare än så här på ett bra tag. Du har tills 00:00 på dig sen kostar det 6.5, rabattkoden går ut då

Aldrig varit såhär stressad hahaha,tycker du det är värt att köpa ett Grafikkort (typ det du länkade,GTX 560n eller ska jag köpa ett 5850 av en klasskamrat,svar snabbt vore schysst,egentligen det jag sitter och funderar på).
Huvudvärken börjar utvecklas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylanderz:

Men om vi nu säger att det där är vad jag skulle vilja beställa,tror ni det funkar om jag skippar grafikkortet tills vidare och köper en klasskamrats Radeon 5850 tills att 7serien har släppts och prisena på 6/7 serien gått ner litegranna? Behöver helst hjälp så snabbt som möjligt eftersom sista beställningsdagen för Norrland är imorrn(20/12).

Mvh Fredrik!

Ja du kan spela på 5850 kort så länge om du vill, funkar prima med medium där med. Körde på ett 5870 på betan och det flöt på bra så borde vara hur lugnt som helst med 5850.

Permalänk
Skrivet av IDX:

Ja du kan spela på 5850 kort så länge om du vill, funkar prima med medium där med. Körde på ett 5870 på betan och det flöt på bra så borde vara hur lugnt som helst med 5850.

Då skiter jag i Grafikkortet och köper det från klasskompisens. Tack så mycket,nu blir det förhoppningsvis beställning!

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10520 - Prisvärd, den är ihopbyggd samt Windows ingår.

Ifall du kan bygga och fixa Windows på annan väg så är dock denna inte lika prisvär :P.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Skrivet av Ludde551:

http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10520 - Prisvärd, den är ihopbyggd samt Windows ingår.

Ifall du kan bygga och fixa Windows på annan väg så är dock denna inte lika prisvär :P.

Just därför jag inte vill köpa den,Har HDD,W7,CDLäsare och så hemma.