Permalänk
Medlem

Hämta ut mitt paket tidigare idag.

EDIT: Vad som hände med mitt paket var att det stod "Packas" fasten det redan hade skickats, så idag ändrades det till "Skickad" men den hade skickats igår redan.

Permalänk

Nu fick jag ett mail om att min skärmorder från i onsdags är postad, och orderstatusen på deras hemsida visar inte längre "packas".
Notifikationssystemet verkar leva igen.

Hoppas nu bara posten hinner fram innan helgen...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nu har de ändrat så att det står att min beställning är dellevererad...Bf3 och swtor skickade, men datorn jag behöver för att spela dem packas fortfarande. Jag blir galen. Vad håller de på med?

Permalänk

Väntade över 7 dagar att någonting hände med min order, det stod ingenting när jag klickade på länken i Bekräftelsemailet jag fick.

När jag sedan fick tag på kundtjänst så var ordern tydligen Makulerad. Kul att jag fick reda på det och att pengarna fortfarande var indisponibla.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk

Dom verkar ha långa arbetsdagar på CDON, "Din beställning håller på att plockas och packas på vårt lager och kommer att skickas inom en arbetsdag."
Varorna packas har det stått i 5 dagar.

Permalänk

Yes! Nu vart det fart i baken! Från att vara "ej levererad" i 4dagar är det nu "varorna packas", trots jag fick mail om att det är slut på lagret och jag inte kommer få grejerna.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Rena rama gnälltråden

Visa signatur

NZXT H2 | i5 2500K | Corsair H50 Kylare | GTX 570 | Asus Sabertooth P67 | Corsair HX 850W | Corsair 8GB Vengeance

Permalänk
Medlem

Måste ha haft väldigt tur med min senaste beställning från CDON efter vad man läst här den senaste tiden. Beställde ett xbox Fredagen den 23:e, hade det på Tisdagen den 27:e. Alltså närmast efterföljande vardag.

Har aldrig haft problem med lång leveranstid från CDON oavsett tid på året.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Väntade över 7 dagar att någonting hände med min order, det stod ingenting när jag klickade på länken i Bekräftelsemailet jag fick.

När jag sedan fick tag på kundtjänst så var ordern tydligen Makulerad. Kul att jag fick reda på det och att pengarna fortfarande var indisponibla.

Hur kommer det sig att ordern var makulerad?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av iReyich:

Rena rama gnälltråden

Håller med där.

Alla företag kan få problem med sina leveranser vid tillfällen.
Visst är det extra surt att det inträffar vid jul och jag lider med de drabbade.

Men i grund och botten är jag tacksam för att cdon finns och personligen har jag aldrig haft problem med deras leveranser.
De har ett stort sortiment och har väldigt bra priser, särskilt när de kör sina kampanjer.
Och det är väl precis så vi vill ha det, eller hur?
Att ligga med låga priser ut mot konsument har alltid en konsekvens, kostnadskontrollen måste vara benhård.
Det går inte att sälja billigt och samtidigt ha för höga kostnader med de små marginaler som är i branschen i dag.

Däremot borde cdon verkligen se över sitt ordersystem, att få statusen "packas" i ett par dagar är inte ok.
Det känns också som att de har lite lärdom att dra av den senaste tidens turbulens, lova inte mer än vad organisationen klarar av att leverera.

Visa signatur

Så blir det!

Permalänk
Medlem

Mitt paket skickades igår kväll, klockan 22:24. Verkar som de jobbar hårt på det i alla fall.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av formerself:

Så brukar det ju vara med CDON. Packas i ca 3 dagar och sedan teleporterar de varan till upphämtningsstället.

Haha, jag har varit med om det också.

Permalänk
Cdon.com

Hej,

Som jag har sagt innan i denna tråden så har vi stora problem med statusuppdateringen från lagret och då även till kundtjänst.
Vi tittar även på nya system samtidigt som vi försöker lösa detta problem så snabbt vi bara kan. Vi gör allt för få detta löst så snabbt som möjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Som jag har sagt innan i denna tråden så har vi stora problem med statusuppdateringen från lagret och då även till kundtjänst.
Vi tittar även på nya system samtidigt som vi försöker lösa detta problem så snabbt vi bara kan. Vi gör allt för få detta löst så snabbt som möjligt.

Ett tips, gå ut med informationen om vad som sker till kunderna lite oftare så slipper ni överdrivet mycket gnäll och förluster.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Som jag har sagt innan i denna tråden så har vi stora problem med statusuppdateringen från lagret och då även till kundtjänst.
Vi tittar även på nya system samtidigt som vi försöker lösa detta problem så snabbt vi bara kan. Vi gör allt för få detta löst så snabbt som möjligt.

Se till att det nya systemet tillåter att varor avbeställs fram tills dom börjar packas. Inte tills statusen ändras till packas, vilket uppenbarligen kan hända flera dagar innan nån ens börjar hantera ordern.

Nog för att ni är verksamma i en bransch där man måste slåss om kunderna, men ni ska inte slåss med oss för det.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av n_sandstrom:

Se till att det nya systemet tillåter att varor avbeställs fram tills dom börjar packas. Inte tills statusen ändras till packas, vilket uppenbarligen kan hända flera dagar innan nån ens börjar hantera ordern.

Nog för att ni är verksamma i en bransch där man måste slåss om kunderna, men ni ska inte slåss med oss för det.

Hej,

Slåss med er är det sista vi vill

Det är precis ett sådant system vi eftersträvar.
Dock kommer det ta ett tag innan vi hittar ett nytt system som fungerar som vi vill och går att intrigera med övriga program.

Men vi jobbar 24/7 med att lösa det nuvarande status systemet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Se till att det nya systemet tillåter att varor avbeställs fram tills dom börjar packas.

Detta är även något man ska se över noggrant då det påverkar onödiga transporter av paket då det i dagsläget skickas oavsett vad och sedan returneras till er igen.

En positiv prick för miljövänlighet är aldrig fel.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Gäller SWEC1112 koden fortfarande? jag vill gärna veta så snabbt som möjligt!

Permalänk

Lite sent kanske men välkommen till swec! Beställde nyss en ny skärm som julklapp till mig själv! Fan va bra bild alltså, 27" full HD för 1400! Ser man inte alla dar.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Slåss med er är det sista vi vill

Det är precis ett sådant system vi eftersträvar.
Dock kommer det ta ett tag innan vi hittar ett nytt system som fungerar som vi vill och går att intrigera med övriga program.

Men vi jobbar 24/7 med att lösa det nuvarande status systemet.

har ni fortfarande problem med fördröjd leveranstid eller är den på 1-2 dagar nu?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Det som stör mig mest är inte att leveranstiderna är långa, det är att folk som beställt sina varor lång efter en själv ändå har fått dem hem dem före. Jag förstår inte hur det går ihop, finns det inte något kö system i orderhanteringen över huvudtaget?

Permalänk

Nu fick jag SMS-aviseringen. Det blev bara några dagars försening och för min del var det ingen brådska, så jag är i slutändan nöjd

Permalänk
Medlem

Det är ganska roligt men rubriken på denna underkategorin är lite fel
http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/grafikkort/pci-...

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Skrivet av AndreasBjoerk:

Gäller SWEC1112 koden fortfarande? jag vill gärna veta så snabbt som möjligt!

Hur svårt kan det vara att testa.?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobi the Dobi:

Det är ganska roligt men rubriken på denna underkategorin är lite fel
http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/grafikkort/pci-...

Vad är det som är fel? Det heter AMD nu vettu

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Vad är det som är fel? Det heter AMD nu vettu

De ändrade nu. Har stått PCI-Express AGP i flera veckor nu.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Menyerna på hemsidan är hemska, all reklam och annat skit gör det dessutom svårt att hitta rätt, särskillt med mobilen som jag ofta både beställer och kollar på priser med. Man ska inte behöva scrolla ner för att hitta rätt undermenyer.

Dessutom för mycket "erbjudande" på massa skit runt om en. Jag köper det jag kommit in för att köpa inte sånt ni vill bli av med.

Leveranserna är i regel för långa för att konkurrera med dom bästa.

Fixa dessa tre punkterna så kommer jag beställa oftare från er.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

Fick min Dell U2412M idag som jag beställde den 27/12 helt okej leveranstid, Men när jag kopplat in skärmen visar det sig att det är trasig! Rött flimmer över hela skärmen! Rätt trökigt!

Är det någon som har erfarenhet i hur snabba CDON är med att hantera sånt?
Har iaf kontaktat dom via deras idiotiska mailsupport, så jag får väl vänta hela helgen innan svar från dom.

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Fick min Dell U2412M idag som jag beställde den 27/12 helt okej leveranstid, Men när jag kopplat in skärmen visar det sig att det är trasig! Rött flimmer över hela skärmen! Rätt trökigt!

Är det någon som har erfarenhet i hur snabba CDON är med att hantera sånt?
Har iaf kontaktat dom via deras idiotiska mailsupport, så jag får väl vänta hela helgen innan svar från dom.

Reklammerade ett Coolermaster Silencio 550 som hade trasig Hotswap HDD-bay, kom ett nytt chassi efter ett par dagar (ok, 4 var det kanske), och retursedel för det trasig chassit. Till på köpet blev det den nya uppdaterade versionen med extra genomföringshål.

Har för övrigt varit nöjd med leveranserna från CDON, har beställt 3-4 omgångar innan jul, och allt har komit inom 3-4 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Fick min Dell U2412M idag som jag beställde den 27/12 helt okej leveranstid, Men när jag kopplat in skärmen visar det sig att det är trasig! Rött flimmer över hela skärmen! Rätt trökigt!

Är det någon som har erfarenhet i hur snabba CDON är med att hantera sånt?
Har iaf kontaktat dom via deras idiotiska mailsupport, så jag får väl vänta hela helgen innan svar från dom.

Ledsen, kan inte svara själv på hur snabba de är men många andra i tråden har skrivit att det inte direkt är turbofart. Hoppas det går bra!

Jag är lite nyfiken på varför leveranstiderna är så olika från person till person. Vissa har väntat sedan innan jul, andra får sina datorkomponenter på en gång. Packar de inte ordrarna i turordning?