[Laggar] AMD Athlon x2 5200+ 2,7Ghz [Laggar]

Permalänk

[Laggar] AMD Athlon x2 5200+ 2,7Ghz [Laggar]

Hej!

Delar: AMD Athlon x2 5200+ 2,7Ghz, Gigabyte GeForce GTX460, 4GB RAM, Asus M2N68 (Inte plus), Corsair 550W nätagg.

Jag har nyligen köpt BF3 och även beställt ny processor(i5 2500k), moderkort(Asus P8Z68-V LX) samt RAM-minnen(8GB) från CDON.
I nuläget har jag delarna som står ovanför, enligt BF3 så bör jag kunna köra spelet på lägsta grafikinställningarna, men jag laggar ändå.
Jag har även sett vidoes på youtube där de använder Athlon x2 5200+ dock OC till 3325mhz. http://www.youtube.com/watch?v=708qtrcJjOc
Så frågan är vad jag ska göra, finns det några inställningar eller dylikt som jag borde ändra? Borde jag överklocka, och hur gör man då det, kan jag det?

Tack på förhand! // Spelsugen

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxifluxi:

Hej!

Delar: AMD Athlon x2 5200+ 2,7Ghz, Gigabyte GeForce GTX460, 4GB RAM, Asus M2N68 (Inte plus), Corsair 550W nätagg.

Jag har nyligen köpt BF3 och även beställt ny processor(i5 2500k), moderkort(Asus P8Z68-V LX) samt RAM-minnen(8GB) från CDON.
I nuläget har jag delarna som står ovanför, enligt BF3 så bör jag kunna köra spelet på lägsta grafikinställningarna, men jag laggar ändå.
Jag har även sett vidoes på youtube där de använder Athlon x2 5200+ dock OC till 3325mhz. http://www.youtube.com/watch?v=708qtrcJjOc
Så frågan är vad jag ska göra, finns det några inställningar eller dylikt som jag borde ändra? Borde jag överklocka, och hur gör man då det, kan jag det?

Tack på förhand! // Spelsugen

Tycker det laggar som satan även på videon

Men vad gör det om det laggar? Det kan väl inte ta så lång tid för delarna att komma?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av SuperSverker:

Tycker det laggar som satan även på videon

Men vad gör det om det laggar? Det kan väl inte ta så lång tid för delarna att komma?

CDON har förseningar på sitt lager och jag väntas därför få det i slutet av nästa vecka. Jag laggar 10x så mycket som han på videon

Permalänk
Medlem

Ja det är väl inte konstigt att det inte fungerar? En 2-kärning Phenom2 klarar ju inte av BF3 och din CPU har ju en betydligt äldre arkitektur

Spelar ingen roll om du sänker grafiken (ett 460 klarar väl dock betydligt mer än low på allt) eller överklockar, CPU är för gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxifluxi:

CDON har förseningar på sitt lager och jag väntas därför få det i slutet av nästa vecka. Jag laggar 10x så mycket som han på videon

Ajdu :/

Finns nog inte mycket du kan göra åt, möjligtvis köra med custominställningar, stänga av AA/MSAA osv...klocka cpu/grafik..hmm..ja
Men BF3 behöver mer än 2 kärnor!

http://www.sweclockers.com/artikel/14650-prestandaanalys-batt...

Som sagt...det är dessutom med ett 6970

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Tack för svaren, får helt enkelt vänta då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruxifluxi:

Hej!

Delar: AMD Athlon x2 5200+ 2,7Ghz, Gigabyte GeForce GTX460, 4GB RAM, Asus M2N68 (Inte plus), Corsair 550W nätagg.

Jag har nyligen köpt BF3 och även beställt ny processor(i5 2500k), moderkort(Asus P8Z68-V LX) samt RAM-minnen(8GB) från CDON.
I nuläget har jag delarna som står ovanför, enligt BF3 så bör jag kunna köra spelet på lägsta grafikinställningarna, men jag laggar ändå.
Jag har även sett vidoes på youtube där de använder Athlon x2 5200+ dock OC till 3325mhz. http://www.youtube.com/watch?v=708qtrcJjOc
Så frågan är vad jag ska göra, finns det några inställningar eller dylikt som jag borde ändra? Borde jag överklocka, och hur gör man då det, kan jag det?

Tack på förhand! // Spelsugen

Vad har du för uppkoppling om det laggar? , eller menar du att det hackar?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Skrivet av Lastviking:

Vad har du för uppkoppling om det laggar? , eller menar du att det hackar?

Kör 100/10 det är processorn som inte pallar, 90% säker. Ja det hackar ungefär var tredje sekund.

Permalänk
Skrivet av kruxifluxi:

Kör 100/10 det är processorn som inte pallar, 90% säker. Ja det hackar ungefär var tredje sekund.

Stäng av Motion Blur ( ETT MÅSTE )
Sänk upplösningen till det lägsta
Inaktivera allt som du kan inaktivera.

Funkar det inte så får du tyvärr vänta.. "/

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14