Permalänk
Medlem
Skrivet av Jelvin:

Ledsen, kan inte svara själv på hur snabba de är men många andra i tråden har skrivit att det inte direkt är turbofart. Hoppas det går bra!

Jag är lite nyfiken på varför leveranstiderna är så olika från person till person. Vissa har väntat sedan innan jul, andra får sina datorkomponenter på en gång. Packar de inte ordrarna i turordning?

Som jag har förstått det har dem olika lager för de olika avdelningarna. Kan vara så att det ena lagret behöver piska och det andra inte.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotcpu6:

Reklammerade ett Coolermaster Silencio 550 som hade trasig Hotswap HDD-bay, kom ett nytt chassi efter ett par dagar (ok, 4 var det kanske), och retursedel för det trasig chassit. Till på köpet blev det den nya uppdaterade versionen med extra genomföringshål.

Har för övrigt varit nöjd med leveranserna från CDON, har beställt 3-4 omgångar innan jul, och allt har komit inom 3-4 dagar.

Det låter helt okej service, hoppas mitt ärende går lika smidigt

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jelvin:

Ledsen, kan inte svara själv på hur snabba de är men många andra i tråden har skrivit att det inte direkt är turbofart. Hoppas det går bra!

Jag är lite nyfiken på varför leveranstiderna är så olika från person till person. Vissa har väntat sedan innan jul, andra får sina datorkomponenter på en gång. Packar de inte ordrarna i turordning?

Jadu jag vet inte hur deras plocksystem fungerar man tycker ju att dom borde plocka i turordning.
Jag är iaf nöj med min leverans men surt att skärmen var trasig. Jag får hoppas det går lika smidigt denna gång med att få den utbytt

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Avstängd

Fick min SSD idag via brevlådan från CDON (Tog 4'a dagar) :P..ville bara säga det

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Rekommenderar alla som haft problem eller stört sig på hur cdon skött det hela att kontakta Trygg E-Handel, jag har redan pratat med dem och fört dialog med någon lite högre upp på cdon genom dem, med ett antal ärenden kanske cdon fattar att de måste fixa sina system.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Been there, done that Ferrat ^^

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Idag fick jag äntligen beskedet att mitt paket var postat. Beställde i tisdags. Aja.. bättre sent än aldrig antar jag...

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem

Nu har mitt brev varit fast i GBG sen den 27/12..
Så lång tid ska det väl inte ta för ett brev att komma fram?

Citat:

Beräknad leverans:
Tidigast 28 dec
27 dec kl 19:54
Göteborg, Sorterad av Posten. Varubrev delas normalt ut av brevbärare i postlåda. Hämtas annars efter avisering hos ombud.

Säkert någon praktikant som känt formen av ett PS3 spel och stulit det!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

la en beställning nu inatt vid ca 4 tiden, har inte ännu fått någon orderbekräftelse på mail?

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

De verkar ha problem med hela sitt system inte bara lagerbiten. Saknar också en del mail som borde gått ut, orderbekräftelse och leveransbekräftelser.

Permalänk
Medlem

Finns det någon rabattkod hos cdon som gäller för tillfället? Tänkte köpa mig en laptop så lite reducerade priser hade ju inte varit fel

Puss O Kram på er!

Permalänk
Proffsmoddare

The discount code is SWEC1112. It's in this thread like 5 times. Please read before posting..

Permalänk
Medlem

yeye, found dat one but it didn't work on their page, sry for asking...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reddie44:

Finns det någon rabattkod hos cdon som gäller för tillfället? Tänkte köpa mig en laptop så lite reducerade priser hade ju inte varit fel

Puss O Kram på er!

http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Rabattkoden gäller enbart för komponenter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Nu har mitt brev varit fast i GBG sen den 27/12..
Så lång tid ska det väl inte ta för ett brev att komma fram?

Säkert någon praktikant som känt formen av ett PS3 spel och stulit det!

När ska folk lära sig? Posten har inte 24/7 uppdatering på sina brev eller paket där du kan spåra dem live.

Permalänk
Medlem

Det kliar i fingrarna när det dyker upp ett SMS om att paketet från CDON finns för uthämtning. Tyvärr så blev jag lite för blind vid beställning, SLI vore kul att testa dock.

Är det någon som har erfarenhet med hur CDON hanterar ångerrätt?, fraktkostnader och dylikt.

Tycker det ligger lite på dem själva då jag meddelade direkt efter att beställningen lagts i princip, men då deras "system" inte tillåter dem att avboka en order.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Det kliar i fingrarna när det dyker upp ett SMS om att paketet från CDON finns för uthämtning. Tyvärr så blev jag lite för blind vid beställning, SLI vore kul att testa dock.

Är det någon som har erfarenhet med hur CDON hanterar ångerrätt?, fraktkostnader och dylikt.

Tycker det ligger lite på dem själva då jag meddelade direkt efter att beställningen lagts i princip, men då deras "system" inte tillåter dem att avboka en order.

Skicka ett meddelande till dem att du ångrar dig, de kommer då be dig att bara returnera det (vilket innebär, gå till Posten och säg att paketet ska returneras till avsändaren). Kostar inget för dig och du får pengarna tillbaka inom 5 dagar från att de mottagit paketet tillbaka.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

När ska folk lära sig? Posten har inte 24/7 uppdatering på sina brev eller paket där du kan spåra dem live.

Och när ska folk lära sig att läsa ett inlägg ordentligt innan de svarar?

Jag vet att posten inte har 24/7 uppdatering, testa att läsa inlägget en gång till i ett mer nyktert tillstånd så ska du se att brevet har varit på ett och samma ställe i flera dagar nu utan att röra på sig. Hade det kommit vidare till nästa anhalt så hade det givetvis kommit ytterligare en uppdatering vilket det INTE gjort.. Så länge borde det inte dröja att få ett brev tycker jag.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Skicka ett meddelande till dem att du ångrar dig, de kommer då be dig att bara returnera det (vilket innebär, gå till Posten och säg att paketet ska returneras till avsändaren). Kostar inget för dig och du får pengarna tillbaka inom 5 dagar från att de mottagit paketet tillbaka.

Har skickat in ett mail och fick svaret att jag skulle göra precis som du skriver men enligt personal på postombudet så är det JAG som måste stå för fraktkostnaden vid retur. Det andra alternativet var att vänta 14 dagar så skickas det tillbaka automatiskt men då skulle jag åka på en större summa pengar istället för att jag ej hämtade ut försändelsen.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Har skickat in ett mail och fick svaret att jag skulle göra precis som du skriver men enligt personal på postombudet så är det JAG som måste stå för fraktkostnaden vid retur. Det andra alternativet var att vänta 14 dagar så skickas det tillbaka automatiskt men då skulle jag åka på en större summa pengar istället för att jag ej hämtade ut försändelsen.

Be om en retursedel så ska det lösa sig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Be om en retursedel så ska det lösa sig.

Det är jobbigt, för ena halvan säger "Returnera grafikkortet, du har inte råd" medan den andra skriker "FPS FPS FPS FPS!".

Usch och tvi för detta.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Har skickat in ett mail och fick svaret att jag skulle göra precis som du skriver men enligt personal på postombudet så är det JAG som måste stå för fraktkostnaden vid retur. Det andra alternativet var att vänta 14 dagar så skickas det tillbaka automatiskt men då skulle jag åka på en större summa pengar istället för att jag ej hämtade ut försändelsen.

Konstigt. Antingen gör personalen på mitt postombud (och alla andra jag gått till tidigare) eller så gör personalen på ditt postombud fel.

Vem har sagt att du ska betala en "större summa pengar" bara för att du inte hämtat ut försändelsen?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Det är jobbigt, för ena halvan säger "Returnera grafikkortet, du har inte råd" medan den andra skriker "FPS FPS FPS FPS!".

Usch och tvi för detta.

Haha jo jag brukar också drabbas av den halvan som kräver mer och bättre grejer!
Men det är bara försöka så gott det går att ignorera

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Haha jo jag brukar också drabbas av den halvan som kräver mer och bättre grejer!
Men det är bara försöka så gott det går att ignorera

Ignorera den som säger att man inte har råd menar du

ONT: Om du har ett öppet supportärende där du bett de ta bort ett av korten på ordern ganska snabbt efter beställning, så be dom skicka en retursedel till kortet.
Har det ett sånt jävla dåligt system att de inte hinner göra ändringar i order direkt efter man lagt dom så SKA de stå för returfrakt. Skriv om det där på nåt snyggt sätt och posta i supportärendet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Och när ska folk lära sig att läsa ett inlägg ordentligt innan de svarar?

Jag vet att posten inte har 24/7 uppdatering, testa att läsa inlägget en gång till i ett mer nyktert tillstånd så ska du se att brevet har varit på ett och samma ställe i flera dagar nu utan att röra på sig. Hade det kommit vidare till nästa anhalt så hade det givetvis kommit ytterligare en uppdatering vilket det INTE gjort.. Så länge borde det inte dröja att få ett brev tycker jag.

Saken med brev är just att dom inte registreras...(endast en gång när de skickas)

Permalänk
Medlem

15 gånger förra året handlade jag från CDON, en gång blev det fel och då var det mitt eget fel (fixade sig snabbt o smidigt av supporten). Har aldrig väntat mer än 4 dagar från den dag då jag beställde, oftast 2 dagar. Har också sparat in en del pengar tack vare Sweclockersrabatten. Det enda jag kan klaga på är en usel sökfunktion på sidan och att ibland det varit lite dåligt packat ; ) Men va fan det kan jag stå ut med : ) Tack för i år CDON.

Permalänk

Vilket är bästa betalnings metod om man vill ha snabbaste möjliga leveransen.

Permalänk

Jag är så j*vla besviken! Jag har beställt en ny telefon från cdon.se. Det står att ni ska ha 1-3 dagars leveranstid, men jag får den inte förrän nästa år!

Jag vet, det är inte ens kul Gott nytt år på er!

Permalänk
Medlem

Leveranstid Antec p280

Beställde ett P280 för 8 dagar sedan. Vid beställningstillfället stod det "kommande" vilket gör att jag var medveten om att det kan komma att ta lite tid. När jag nyss kollade står det fortfarande kommande...

Tycker det är ganska dåligt att leveransstatus inte uppdaterats på över en vecka. För att kunna fatta ett klokt beslut rörande om jag skall avboka och köpa av en annan leverantör eller ej skulle jag nu vilja veta vad kommande innebär, någon vecka till eller pratar vi flera månader?

Hoppas på svar eftersom detta kommer bli avgörande för om jag någonsin köper av er igen eller ej.

(Har handlat ett antal gånger av er och varit nöjd men känner att jag blev " blåst" av er på Siberia erbjudandet ni hade i julkalendern. Slutsålt kl. 07.00 och när jag gav omdöme på prisjakt om att detta kändes som en lockvara så fick jag till svar att det var ett fel i systemet som orsakat detta men att det fungerat under dagen. Min fråga kring detta, som jag aldrig fick något svar på prisjakt, var varför jag inte fick något mail om att det fanns inne trots att jag anmält detta?
De enda jag fick var en dålig ursäkt och ett beklagande att jag inte han ta del av erbjudandet trots att jag måste varit bland de första som försökte köpa det. Faktum är att jag fortfarande inte fått mail om att det finns inne...)

Visa signatur

//Hokvinge

Permalänk
Medlem
Skrivet av kobb3:

Saken med brev är just att dom inte registreras...(endast en gång när de skickas)

Okej, får hoppas att det dimper ner ett brev till mig imorgon då, är väl en vanlig dag hoppas jag
Annars får jag ta skriva till CDON.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2