Permalänk

Trasiga luggar på sokeln

Det kanske inte är en katastrof direkt men tre luggar på sockeln på mitt epox 8k5a2 kort gick av nyss, hoppas att processorn överlevde.

Märkte bara att datorn stängde av sig och inte ville starta, tittade in i lådan och såg att mitt flatflow block inte satt på processorn länge.:(

Har beställt ett mace3 block för att sätta dit istället, synd bara att jag inte har någon ordentlig dator tilldess.

Men nu passar jag på att byta från 3/8" till 1/2" i hela systemet, slänger in flatflow blocket i en låda tillsvidare.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

ajaj:(
men se positivt på saken, nu har du ju en anledning att uppgradera kylningen lite:)

Visa signatur

IBook G4 12" | 1.5GB | 120Gb | OS X 10.4.9 / Ubuntu
C2D E6400@2.8GHz | 2GB | 1,7TB | Gentoo
1700+@2400MHz | KD7-RAID | 1,25GB | Win2k

Permalänk
Medlem

Anntar att garrantin rök med den olyckan.
Slugar är stenålder alltså fattar inte varför man inte överger det och gör nåt nytt mer pracktiskt istället.
Alla mobos borde ha färdiga mutarar på moderkoret med standardmåt som man kunde dra fast block/fläns i som man fäster ALPHA 8045T på ungifär.
Går att laga om du vill.
Gör nya slugar i plåt och limma fast med epoxy och helst glasfiberväv i om du har ej nödvändigt men ett plus.
Tror det fins hur man gör på www.overclockers.com

Permalänk

Tja, nu väntar jag bara på att blocket ska anlända. Se vad jag kan göra med det nya blocket, ska bli intressant att se vad det blir för skillnad mellan 3/8" och 1/2".

Nu har jag visserligen tid att skaffa slang och bra slang klämmor.

Visa signatur

You can't fix stupid.