Tänka på när man kör bf3 för första gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobababy:

Ja det är ett vanligt fps.

Ja du kan springa omkring lonewolf och casual-spela och ha ändå uppskatta spelet och ha roligt.

Men jag fattar inte vad som är överdrivet? Det är ju fortfarande så att det lag som har bäst TP kommer vinna, och hur annars mäter man om TP spelar roll eller inte?

Alltså, attityden de flesta på Sweclockers har är att alla som inte kör "extreme-mega-hardcore teamplay" är idioter och "CoD-noobs".

Permalänk
Medlem

Själv spelade jag mina första rundor på BF3 Sen betan xD, Fick okej stats.. Kände mest på Spelet, tror jag fick + i k/d ratio iaf Dock så måste jag säga att det är sjukt sköna vapen och om man kör teamplay som de flesta säger får man mer poäng och mer vinster

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

De bästa valen av vapen är i närstrid de med högst rof och på långt låll de mest pricksäkra kom ihåg det en t.ex. Famas vinner ungefär 9 av 10 gånger i närstrid över en t.ex. G3A3/AK4. Tactical light på sniper gevär är bara dumt jag har sett det ofta dem dör väldigt fort. Campa inte det är bara ... nae campa inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kare:

För att få bäst stats i ett game ska du tänka steget före ditt team och pusha på. Hitta en väg behind enemy lines och plocka alla, ingen misstänker att du finns där!

FEL, om man gör det blir man dödad. Det låter bra i praktik men om man "flankar" så kommer det oftast någon som precis spawnat och dödar en, går inte och flanka i bf3.

Hitta istället ett hus eller liknande som skyddar och skjut fienden från sidan. Ett annat tips är att inte falla för frestelsen att spela Recon, recons stannar i deras bubbla och hjälper inget team att vinna. Kör assualt, support eller engineer och gör detta:
Assualt - Reviva och ge health packs till teammates.
Engineer - Skjut ner fordon
Support - Ge ammo och ligg med bipod och peppra mot fienden så att de inte kan ta objectives eller liknande.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Markera fiender, spela ihop med ditt team/squad och titta mycket på minimapen. Anpassa dina val efter matchens/kartans omständigheter, aka spela inte samma klass hela tiden. Dör ni som flugor, spela assault och reviva, om ni vaktar en flagga som är hårt attackerad, kör support osv.

Permalänk
Medlem

usas-12 som support
medic med m320
pkp petcheng

metro
bra kd garanterat.

Edit- glömde rpg + an91 alt g36c

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

DELA UT AMMO!!! DELA UT MEDPACS!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neeb:

usas-12 som support
medic med m320
pkp petcheng

metro
bra kd garanterat.

Edit- glömde rpg + an91 alt g36c

Ja, för han lär ju låsa upp USAS-12 första gången han lirar...

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Skrivet av klemze:

FEL, om man gör det blir man dödad. Det låter bra i praktik men om man "flankar" så kommer det oftast någon som precis spawnat och dödar en, går inte och flanka i bf3.

Jag brukar flanka och det går oftast bra. Gäller att ta flaggan relativt fort med 3 andra innan några hinner spawna antar jag. Men det är inte samma awesome känsla som det var i bf2 kanske

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Spring INTE omkring själv som ett mongo, hjälp ditt team kasta med packs eller ammo om du spelar klass som kan göra det.

Spotta fiender med Q om du ser dem så att det blir lättare att skjuta ner dem för andra i ditt lag.
Ta inte en bil och kör iväg om du ser att det är folk nära dig.
Spela med oss på sweclockers servern

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Strunta i allt vad stats är för det bevisar inget eller säger så mycket!!!
Ha kul och lär dig spelet sakta men säkert!

Har lirat spelet sen det kom (och bf2 i 6 år) och har inte positiv k/d ännu. Bryr jag mig...nej. Är jag en dålig spelare...nej. Prioriterar bara att ha kul och att ta flagg. Hade jag velat ha positiv k/d så hade jag kunnat slagg i i lyftkran med sniperbössan men det är totalt ointressant. Eller köra USAS + frag på 64 metro men det är kul i ungefär 3 min sen ger det inget.
Lär känna folk så du har någon att spela och snacka med, då blir även dåliga rundor roliga

Börja som assult och lär känna spelet, vapnet, hitboxen innan du börjar byta runt för mycket mellan vapen, gadjets och annat. Byter du vapen eller förändrar det för mycket var 3 minut är det svårt att hitta känslan. Hyfsad känsla kommer snabbt och då är det lämpligare att börja exprementera. Eller som support.
Skulle helt klart rekomendrea dessa 2 kits som "komma igång kits".

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Ett tips är att inte ta kommandot och leda fram squaden, håll dig i bakgrunden någon meter bakom, kommer det en fiende framför vilket det oftast gör så kommer du med all säkerhet ta h*n då du vet vart h*n är först och har förhoppningsvis blivit skadad av din squadmate.

Sen som nämnt tidigare, kasta ut ammo/health-packs, finns inget mer irriterande än att springa efter en assault/support och vråla efter ammo/health och dem fattar ingenting...

Kör stridsvagn ett tag om det är jobbigt att ha negativ K/D, eller kör som engineer och häng me ett fordon, man uppskattar enormt en engineer som reparerar.

Sniper ÄR en bra klass om man spelar ordentligt. Dra på dig MKII (eller SVD när du låst upp den) med närstridssikte när du kan och hoppa rakt in i action, visst du kommer förmodligen bli dödad av en famas, men ack så kul det e me halvautomatisk sniper i närstrid. Använd MAV (när du låst upp den) och lägg dig i en buske ett tag om du vill varva ner lite på tempot eller ta det lite lugnt, flyg över slagfältet och spotta alla fientliga soldater och fordon, hjälper ditt lag enormt med minimal insats. Lägg ut spawnbeacon "behind enemy lines", väl utplacerad och det blir en snabb genväg in i all action igen.

Battlefield är ett bra spel för du behöver inte vara en slaktmaskin för att hamna högst upp på scoreboarden, du behöver inte döda en enda person för det, man behöver bara hitta hur man kan få poäng utan att döda. Men vill du döda så kan du få massor av poäng även där, spräng en stridsvagn med 3 pers i, skjut ner helikoptrar, försvara flaggor m.m.

lite av mina tips, happy hunting!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av superdupernemo:

Jag brukar flanka och det går oftast bra. Gäller att ta flaggan relativt fort med 3 andra innan några hinner spawna antar jag. Men det är inte samma awesome känsla som det var i bf2 kanske

Helt klart inte, fienden spawnar bakom där dom står och skjuter, detta resulterar i att du kommer bakom fienden, någon spawnar precis och dödar dig. Det går inte att flanka i BF3 effektivt nog för att det ska vara värt att göra. Tro mig.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Avstängd

Om det är en hacker på servern, bara gå ifrån datorn istället för att när du möter aset så kastar du in headset i skärmen.

Rule 1-100, helt enkelt. Förutom det, håll huvudet nere.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Rör dig med dina allierade, ensam är INTE stark.
Rör dig från skydd till skydd. Någon med en vettig bössa kan snabbt plocka dig på öppen mark.
Lär dig hur du kastar granater, bra att träna direkt från början att kasta in dem genom fönster, upp på tak etc från början.
Använd dina kits som inte är vapen ofta och väl så som respawn beacon, ammo/medic lådor, repair tool etc.

GLHF!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Ja, för han lär ju låsa upp USAS-12 första gången han lirar...

Flåt, blev bara lite småtrött på den här enorma fokusen på k/d, vill man bara ha bra kd kan man ligga med maven i basen och köra över folk Så var inte helt säker på om ts trollade eller ej. Om så inte var fallet ber jag så mycket om uräskt.

Skrivet av TheGiant:

Strunta i allt vad stats är för det bevisar inget eller säger så mycket!!!
Ha kul och lär dig spelet sakta men säkert!

Har lirat spelet sen det kom (och bf2 i 6 år) och har inte positiv k/d ännu. Bryr jag mig...nej. Är jag en dålig spelare...nej. Prioriterar bara att ha kul och att ta flagg. Hade jag velat ha positiv k/d så hade jag kunnat slagg i i lyftkran med sniperbössan men det är totalt ointressant. Eller köra USAS + frag på 64 metro men det är kul i ungefär 3 min sen ger det inget.
Lär känna folk så du har någon att spela och snacka med, då blir även dåliga rundor roliga

Börja som assult och lär känna spelet, vapnet, hitboxen innan du börjar byta runt för mycket mellan vapen, gadjets och annat. Byter du vapen eller förändrar det för mycket var 3 minut är det svårt att hitta känslan. Hyfsad känsla kommer snabbt och då är det lämpligare att börja exprementera. Eller som support.
Skulle helt klart rekomendrea dessa 2 kits som "komma igång kits".

Tjenare din gamla räv. Kul att se dig. Här ovan står många sanningar till ts. Som Thegiant säger så lär dig spela med ett Fåtal vapen m16a3 är ett av det bästa vapnet i spelet om du frågar mig. Och k/d är egentligen oviktig det enda viktiga är w/l ratio.
Även tänkvärt är att vänja dig vid ett vapen så det vapnet du spelar blir bäst för dig och gynnar ditt sätt att spela. Når du hittat ditt vapen så kommer det vara bäst för dig

Skrivet av Wallin-mx:

Fick min dator idag och hade tänkt pröva den lite såhär på kvällen!
Kommer att vilja ha så bra kdr som möjligt, så vad ska jag tänka på?

Du är även varmt välkommen in på våran Teamspeak om du vill hitta folk att spela med. Adressen är ts3.bfg.nu tror även sweclockers har en ? är dock rätt insnöad på en liten del av bf3 Hursom bara att höra av dig så ska vi se till att du får en juste K/D och ännu viktigare många kul timmar spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

FEL, om man gör det blir man dödad. Det låter bra i praktik men om man "flankar" så kommer det oftast någon som precis spawnat och dödar en, går inte och flanka i bf3.

Hitta istället ett hus eller liknande som skyddar och skjut fienden från sidan. Ett annat tips är att inte falla för frestelsen att spela Recon, recons stannar i deras bubbla och hjälper inget team att vinna. Kör assualt, support eller engineer och gör detta:
Assualt - Reviva och ge health packs till teammates.
Engineer - Skjut ner fordon
Support - Ge ammo och ligg med bipod och peppra mot fienden så att de inte kan ta objectives eller liknande.

Skrivet av klemze:

Helt klart inte, fienden spawnar bakom där dom står och skjuter, detta resulterar i att du kommer bakom fienden, någon spawnar precis och dödar dig. Det går inte att flanka i BF3 effektivt nog för att det ska vara värt att göra. Tro mig.

Att flanka ÄR att man anfaller från sidan...

Permalänk
Medlem

Det går att flanka i BF3, ett vapen med silencer och ingen killcam som det är på SweC servern så är saken biff. Skit fullständigt i k/d, det hjälper inte ditt lag att få 10kills och en death när du campat. Jag har hellre någon med 20/21 fast som tar flaggor, släger ut medpacks, revives etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Att flanka ÄR att man anfaller från sidan...

Att flanka är att Smyga sig förbi front lines och plocka dom från ryggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Assault började jag med och det gick bra. Medpacks håller främst dig själv levande till en början medan du lär dig kartorna. Ha som vana att slänga ut en 'påse' strax innan du kommer fram till chokes.

Ha kul, uppnås enklast genom en tvåmannasquad, voicechat och att plocka flagg/objectives.

MK11 med närstridssikte blir riktigt kul när du kan maps och kan läsa spelet. En lätt flank kan vara mycket effektiv. Mobile spawn är perfekt för att hålla en position lite längre vid fronten.

Skrivet av Thex:

Att flanka ÄR att man anfaller från sidan...

Äntligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Att flanka är att Smyga sig förbi front lines och plocka dom från ryggen.

Har du gjort t.ex lumpen eller har du fått din "stridserfarenhet" via spel?

Om du vet vad en flank är så borde du förstå vad som menas med att flanka. Ditt sett med att ta dom i ryggen funkade bra med svärd men är ju helt livsfarligt med kulvapen. I verkliga strider skjuter man ju mot varandra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Har du gjort t.ex lumpen eller har du fått din "stridserfarenhet" via spel?

Om du vet vad en flank är så borde du förstå vad som menas med att flanka. Ditt sett med att ta dom i ryggen funkade bra med svärd men är ju helt livsfarligt med kulvapen. I verkliga strider skjuter man ju mot varandra!

Skickades från m.sweclockers.com

herregud vad retarderade folk det finns på SweC.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Helt klart inte, fienden spawnar bakom där dom står och skjuter, detta resulterar i att du kommer bakom fienden, någon spawnar precis och dödar dig. Det går inte att flanka i BF3 effektivt nog för att det ska vara värt att göra. Tro mig.

Skrivet av Thex:

Att flanka ÄR att man anfaller från sidan...

Antar att det gäller att tolka det likadant också

Det jag vill åstadkomma är att inte få smisk från fiendens front. Sen om jag attackerar helt från sidan eller bakom så är det enligt mig fortfarande flankning. Folk blir ibland dödad just när dom spawnar. Och folk dör ibland av personer som just har spawnat.

Jag flankar ofta med en squad och resultatet blir oftast att man lyckas ta en flagga. Därför blev jag lite förvånad när man såg att andra inte höll riktigt med

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Flank(a), kommer väl antagligen från franska "Flanc" vilket betyder sida..

Alles fall, lägg inte så stor tanke åt din K/D ratio. För "map-kontroll" är det som spelar störst roll i en lyckad match, vilket du inte får utan att kunna kartan utantill.

Så lira på och njut, bry dig om stats senare när du vänjt dig vid banorna!

Visa signatur

Argument bör ha en trovärdig källa

Permalänk

Teamwork är juh alla gånger roligare att få till. Känns mer som att du verkligen försöker vinna än om du försöker vinna som Rambo.
Jag menar, leker du Rambo som nån sa :)...så är du inte Rambo lägre efter en kill. Rambo dör icke!

Visa signatur

|Corsair Obsidian 800D|i7 4770K @ 3,5Ghz|Phanteks PH-TC14PE|EVGA GTX 780|MSI Z87-GD65 GAMING ATX|Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP|Corsair Force 3 120GB|BenQ 24" G2420HDBE|Corsair PSU 1000W HX ATX 2.2|Logitech G110|Logitech MX 518|Steelseries 7H Fnatic Edition|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bordsvatten:

I BF3 är Win/loss mycket viktigare än K/Dr.

Ja tydligen.. Eftersom majoriteten WTJar hela tiden.

Tycker inte win/loss säger mer än k/d...

Permalänk
Skrivet av Neeb:

Flåt, blev bara lite småtrött på den här enorma fokusen på k/d, vill man bara ha bra kd kan man ligga med maven i basen och köra över folk Så var inte helt säker på om ts trollade eller ej. Om så inte var fallet ber jag så mycket om uräskt.

Tjenare din gamla räv. Kul att se dig. Här ovan står många sanningar till ts. Som Thegiant säger så lär dig spela med ett Fåtal vapen m16a3 är ett av det bästa vapnet i spelet om du frågar mig. Och k/d är egentligen oviktig det enda viktiga är w/l ratio.
Även tänkvärt är att vänja dig vid ett vapen så det vapnet du spelar blir bäst för dig och gynnar ditt sätt att spela. Når du hittat ditt vapen så kommer det vara bäst för dig

Du är även varmt välkommen in på våran Teamspeak om du vill hitta folk att spela med. Adressen är ts3.bfg.nu tror även sweclockers har en ? är dock rätt insnöad på en liten del av bf3 Hursom bara att höra av dig så ska vi se till att du får en juste K/D och ännu viktigare många kul timmar spel

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket, kommer gärna spela med er! var skriver jag in adressen?

Visa signatur

Min setup: Intel i5 2500k, radeon 6970, 4*4gb ram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

FEL, om man gör det blir man dödad. Det låter bra i praktik men om man "flankar" så kommer det oftast någon som precis spawnat och dödar en, går inte och flanka i bf3.

Hitta istället ett hus eller liknande som skyddar och skjut fienden från sidan. Ett annat tips är att inte falla för frestelsen att spela Recon, recons stannar i deras bubbla och hjälper inget team att vinna. Kör assualt, support eller engineer och gör detta:
Assualt - Reviva och ge health packs till teammates.
Engineer - Skjut ner fordon
Support - Ge ammo och ligg med bipod och peppra mot fienden så att de inte kan ta objectives eller liknande.

haha säger du att jag har fel när mina games går runt som smör? LOL u wrong

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

herregud vad retarderade folk det finns på SweC.

Snarare du som istället ska lära dig att ta kritik, istället för att hosta upp en sådan omogen kommentar!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

herregud vad retarderade folk det finns på SweC.

Det är ju du som vägrar ge dig. Om nån annan påstår något annat än dig tar det en minut att googla och se vem som har rätt. På det sättet slipper man missförstånd och att prata runt varandra.

Skickades från m.sweclockers.com