Vilken bredbandsleverantör tycker (tror) du är bäst?

Permalänk
Medlem

Vilken bredbandsleverantör tycker (tror) du är bäst?

Har precis lämnat de sällla jaktmarkerna för Hammarby Rövstad som inte har Telia FiberLan med deras TriplePlay och botaniserar nu bland de alternativ som står mig till buds för att välja bredbandsleverantör. Och dyrt är det (man har minst sagt blivit lite bortskämd med 130kr/mån för IP-telefoni, 100/10Mbps och 16 TV-kanaler och två boxar)!
Telefoni och TV är inte intressant. Hastiget är inte så viktigt, kvalité (ping/latency) däremot då jag gärna lirar online.
Jag kan bara välja mellan uppräknade alternativ (övriga operatörer har själva valt att stå utanför) och hoppas på lite feedback av dessa; vilken ISP skulle du välja om du hade möjlighet? Flera alternativ kan väljas.

Motivera gärna!

Förtydligande
Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv

Bahnhof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Snabbt jobbat Du har inte lust att motivera ditt val?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dr.Mabuse:

Snabbt jobbat Du har inte lust att motivera ditt val?

Finns alltid någon som haft något skit med någon leverantör, Bahnhof har jag dock bara hört gott om, och gillar deras integritetstänkande.

Permalänk
Medlem

Har Bredband2 100/10, väldigt nöjd. Inget att klaga på men väntetiderna till kundtjänsten är katastrof.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Superlight:

Har Bredband2 100/10, väldigt nöjd. Inget att klaga på men väntetiderna till kundtjänsten är katastrof.

Det säger nog de flesta, oavsett bolag. Kanske för att alla ringer samma tider?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Finns alltid någon som haft något skit med någon leverantör, Bahnhof har jag dock bara hört gott om, och gillar deras integritetstänkande.

Jo, alla operatörer har väl klantat sig då och då. Det intressanta är om man kan skänja ett mönster eller om det finns andra possitiva vinster med den ena elle andra. Integritet är absolut en viktig fråga tycker jag. Googlade lite snabbt och hittade något om att Bahnhof inte lagrar uppgifter... dock lite äldre artiklar så jag ska nog skicka ett mejl. Tack för tipset!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Har Bahnhof 10/10 Inga problem billig telefoni har aldrig haft problem och billigt som Faen!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Det säger nog de flesta, oavsett bolag. Kanske för att alla ringer samma tider?

Jo, men de lät mig vänta ca 1 timme när jag hade könummer 1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Jo, men de lät mig vänta ca 1 timme när jag hade könummer 1.

Noterat. Nu väntar jag bara på din röst

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Har också Bredband2, 100/100. Har fungerat alldeles utmärkt, och enda gången jag behövt ringa kundtjänst kom jag fram direkt och fick prata med kompetent personal.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Varför är inte Ownit med i listan?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Valde Bahnhof, då de kör rätt hårt med integriteten, även att jag inte hört ett ont ord om dessa Även ska deras service vara toppkvalitet.

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Varför är inte Ownit med i listan?

De vill helt enkelt inte, och varför vet bara gudarna. Jag har förtydligat första posten.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kör med bredband2 och har 100/100 och det funkar utmärkt innan det hade jag Ephone som blev uppköpta av Alltele funka utmärkt när det hette Ephone men när Alltele tog över då blev det bara strul var utan internet i flera dagar ibaknd och även telefonen var nere då.
Tillslut så vara det nere 2 veckor och då bytte jag operatör och då funka det direkt.

Det är min erfarenhet av dom bolagen när det gäller fiber uppkoppling.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Röstar på Bahnhof, saknar dock personlig erfarenhet om dem andra.

+Har kommit fram till kund service inom 5min varje gång jag ringt, vilket inte är många i och för sig.
+Har hållit utlovad hastighet och får ca. 3-4ms på pingtest.net.
-Har strullar med DNS servrarna två gånger senaste året + några andra saker som ombyggnad/ reperation etc. Sammanlagt kanske nätet legat nere 5 gånger. Har stått på deras hemsida om driftinformation varje gång, i nått tillfälle då det berott på ombygnad etc. ett bra tag i förväg.
-Strullade ett tag med uppkopplingen mot League of Legends servrar (Har hört att det även ska ha påverkat Wow servrarna, men spelar inte det) så det inte gick att spela. Vet inte hur omfattande det var då jag inte är någon direkt storspelare av lol.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Röstar på Bahnhof, saknar dock personlig erfarenhet om dem andra.

+Har kommit fram till kund service inom 5min varje gång jag ringt, vilket inte är många i och för sig.
+Har hållit utlovad hastighet och får ca. 3-4ms på pingtest.net.
-Har strullar med DNS servrarna två gånger senaste året + några andra saker som ombyggnad/ reperation etc. Sammanlagt kanske nätet legat nere 5 gånger. Har stått på deras hemsida om driftinformation varje gång, i nått tillfälle då det berott på ombygnad etc. ett bra tag i förväg.
-Strullade ett tag med uppkopplingen mot League of Legends servrar (Har hört att det även ska ha påverkat Wow servrarna, men spelar inte det) så det inte gick att spela. Vet inte hur omfattande det var då jag inte är någon direkt storspelare av lol.

Tack för bra feedback. Ingen ISP är helt felfri, det inser jag. Information om integritet (tidigare i tråden) och låga svarstider är intressant info!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Med strax över 84% av rösterna, i skrivande stund, för Bahnhof finns det inte så mycket att orda om... beställningen är lagd.

Tack för era bidrag.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

kan inte få något av ovanstående då det enda jag kan få är hälsingenet (10/10 för 235 kr) långa avbrott när det lägger av (ibland över 1 dygn) men det funkar bra när det väl funkar får ut ca 10.7 ner och närmare 10 upp, förresten vad betalar ni andra för era fiberanslutningar?

Visa signatur
Permalänk

Nu har du redan beställt, men för andra som kanske går och kontemplerar över vilken ISP de ska välja så kan jag också rekommendera Bahnhof.
+ Seriös och ypperlig kundtjänst
+ Billigt (åtminstone för mig, 100/100 för 180 kr i månaden)
+ Aldrig haft något strul, Internet har aldrig gått ner under 1,5 år.
+ Ställer in inställningarna åt kunden automatiskt när man anger användarnamn och lösenord. Praktiskt för dem som inte är teknologiskt lagda. Plug and play.

Har faktiskt inget negativt att säga om Bahnhof än så länge, har övertalat några i min närhet att byta till Bahnhof och dem är mer än nöjda.

Permalänk

Håll dig långt borta från glocalnet bara, men du kommer nog bli nöjd med bahnhof

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Håll dig långt borta från glocalnet bara, men du kommer nog bli nöjd med bahnhof

Ingen risk då de inte levererar till fastigheten. Blev possitiv överraskat av hastigheten både vad gäller leverans av tjänst som internet. Än så länge är jag alltså nöjd (2 dgr) men tyvärr kan jag inte utnyttja hastigheten ännu då min dator för närvarande sitter på ett bryggat WLAN, men så fort kabeln är dragen så...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Haft Bredband2 för runt 2år sedan, ständiga problem och extremt dålig routing mot USA, gjorde SC2 helt ospelbart utan VPN. Väntetiden för support var extremt lång på den tiden, hur det är nu vet jag dock inte. Bahnhof, bra förutom dålig routing mot USA i vissa fall.

Har T3 nu och har inte haft ett enda problem, aldrig behövt ringa kundtjänst så jag vet inte riktigt hur det står till med väntetider. Så min röst faller på T3.

Permalänk
Medlem

Bahnhof och T3 går mina röster till

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Välj bara inte comhem... Comhem lagget är ju ökänt...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

använder just nu bredbands bolaget och internet dör väldigt ofta har haft bredbandsbolaget nu i några dagar

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Välj bara inte comhem... Comhem lagget är ju ökänt...

Håller med, helt värdelösa och därför har jag nu bestämt mig för att byta och från vad jag ser så är antingen bredband2 eller bahnhof som gäller.

Visa signatur

CCNA/CCNP
Fractal Node 304, i5 3570K, 8Gb, 120Gb OCZ SSD + 3TB.

Permalänk

Bahnhof.

Har själv Bahnhof 10/10 fiber, har aldrig strulat under dessa åren jag haft det och fungerar klockrent.

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Har precis lämnat de sällla jaktmarkerna för Hammarby Rövstad som inte har Telia FiberLan med deras TriplePlay och botaniserar nu bland de alternativ som står mig till buds för att välja bredbandsleverantör. Och dyrt är det (man har minst sagt blivit lite bortskämd med 130kr/mån för IP-telefoni, 100/10Mbps och 16 TV-kanaler och två boxar)!
Telefoni och TV är inte intressant. Hastiget är inte så viktigt, kvalité (ping/latency) däremot då jag gärna lirar online.
Jag kan bara välja mellan uppräknade alternativ (övriga operatörer har själva valt att stå utanför) och hoppas på lite feedback av dessa; vilken ISP skulle du välja om du hade möjlighet? Flera alternativ kan väljas.

Motivera gärna!

Inte AllTele i alla fall, när vi hade dem i höstas blev vi av med nätet stup i kvarten, sa upp med en månads uppsägningstid fick besked om att det var 3 efter och när vi klagade stängde de av bredbandet efter en och blev förvånade att vi inte ville ha det avstängt och betala för det, idag (3 månader efter att vi till sist blev av med dem) ringde de från ett telefonförsäljarbolag och undrade om vi var nöjda med vårt abonnemang på AllTele hälsade henne att uppsägningstiden tog slut för 3 månader sedan. Minns också att de inte hade support på helgerna, när nätet gick ner plötsligt en fredagskväll fick vi vänta till måndag morgon innan vi ens kunde ringa och felanmäla (om vi inte skulle göra det på deras hemsida (hur man nu gör det utan internet)).

Röstar inte då jag antingen inte har koll på företagen eller inte tycker de är värda min röst.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

T3

Sitter själv med deras 100/100 sedan flera år tillbaka, har endast varit något kortare avbrott och då utanför deras kontroll.

Deras support har svarat snabbt och är sådär norrländskt sköna