Den stora hackintoshtråden

Permalänk

Hej hej! försöker igen. Är det någon som har något tips ang stöd för Tre skärmar?

Visa signatur

Allt som har en början har ett slut. -förutom evigheten
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.

Permalänk
Medlem

körde in kext för audio och w-lan med kext-helper. fick meddelandet att det installerats och att man skulle starta om. men den hittar inga av enheterna. någon som har koll?

jag kollar också på att köpa ett usb-kort till w-lan, men vet inte vilket jag ska välja för att få det att funka? helst vill jag ha ett i "nano"-storlek.

edit: kikade lite på D-Link DWA-121 och det verkar som att det använder REALTEK RTL8192CU-chipset, finns ju drivers http://bit.ly/z8BWIn ?

edit2: hur fungerar det här med kext egentligen? jag har lagt in dom på en extern hd och har "installerat" dom därifrån med kext-helper. men är det korrekt? macos tillåter mig inte att kopiera över kext-filer till den interna ssd:n.

edit3: JIPPIE! nu funkar det! kext-helper ville inte funka av någon anledning eller så var det något annat som jag gjorde annorlunda med osx86-tools. =D

Bara w-lan kvar nu...

edit4: köpte D-Link DWA-121 och installerade med drivrutinen som jag länkade till det och funkar! så nu har jag en i stort sett fullt fungerande Asus Eee iPC 900. tack för all hjälp! eller ja jag fick ju inte så mycket hjälp här men jag läste mig till en del här och en del på annat håll så tack ändå.

Visa signatur

Arbetsdator: NZXT H2 WHITE | CORSAIR AX 850W | ASUS M4A89GTD PRO USB3 | AMD PHENOM II X6 1100T BE 9MB | NOCTUA NH-D14 | CORSAIR 16GB XMS3 | MSI GTX 560Ti 1GB HAWK | SAMSUNG 840 120 GB | WD Caviar Black 1TB | D-link DWA-556
HTPC: Antec Sonata II | Forton 350W | ASUS M5A78L-M LX 760G AM3+ | AMD PHENOM II X4 | Zalman 9500 | 8GB XMS3 | PowerColor HD 4350 512 MB | Barracuda 3TB | Pinnacle PCTV Stereo

Permalänk
Medlem

Nån som vågat installera 10.8 dev på sin Hackintosh än?

edit: De som vill ha Firewire 400-portar så rekommenderar jag ST Lab F-261 FireWire PCI-E med chipset Texas Instruments XIO22313AZHH. Funkar OOB i OS X 10.7.2. Fick igång min externa iSight cam via den.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser_01:

Någon som har uppgraderat till 10.7.3?

Uppgraderade från 10.7.2 till 10.7.3 utan problem.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk

Hej

Är det någon som har försökt och installera lion på en x79 platform ?

Visa signatur

Netadmin: irc.osx86.hu

Permalänk
Skrivet av ehaggner:

Hejsan, jag har ingen jättekoll på hackintosh. Är dock intresserad utav att testa detta då jag är ute efter Final cut pro och vill ej lägga pengar på en vanlig mac då jag spelar mycket också. Så att köra OSX på en utav mina hårddiskar bara till redigering o.s.v. borde vara ultimat. Nu till min fråga, är mina delar kompatibla med hackintosh?

Moderkort: Gigabyte Z68XP-UD3P Socket 1155, Z68, ATX B3
CPU: Intel i7 2600k
Minnen: Vengence 1600Mhz
GPU: Asus GTX 570
PSU: Corsair AX750
HDD: Samsung 500GB

Vad tror ni? Kan jag köra in hackintosh utan större problem?

Med vänliga hälsningar.

Det borde inte vara några större problem att få igång OSX på din hårdvara.

Själv kör jag med följande hårdvara:
Moderkort : Gigabyte Z68AP-D3
CPU : Intel Core i7 2600K
Grafikkort : ASUS Radeon HD 6870 1GB
Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue
OS disks : 2 x Seagate Momentus XT 7200 500GB
Chassi : Silverstone HTPC (modifierat)
Nätdel : Corsair 600W

Mjukvara:
OSX 10.7.2
Windows 7

Finns ett litet program som heter MultiBeast som man kan köra efter installationen om man har problem med ljud, nätverk eller andra komponenter.
Jag vet inte om ditt grafikkort funkar men det borde gå att hitta info på Google.

Jag är inne på min 5:e Hackintosh varav 4 st på Gigabyte moderkaka och det brukar gå riktigt bra.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem

Tror du (och isåfall vad) det skulle vara något problem att köra OsX SL på min rigg?

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk

Är lite osäker på hur Z68 funkar med SL så jag tycker du ska försöka med Lion.
Kanske du måste inaktivera IEEE 1394.
IEEE 1394 har iofs funnits länge på Mac men förmodligen baserat på annan hårdvara. Ditt grafikkort kan ev stöka till det lite men det troligaste är att problemen inskränker sig till att du inte får full prestanda eller problem med vissa portar eller upplösningar.
Ett gott råd är att installera på en separat disk, att få Windows 7 och OSX att samexistera på samma disk (olika partitioner) är riktigt trixigt.
För övrigt så tycker jag att din och min hårdvara verka vara i stort sett likvärdiga.
Har du en extra hårddisk så är det värt ett försök (dra ur anslutningarna till din W7-disk).

Glömde en viktig grej
Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnCCarlsson:

Är lite osäker på hur Z68 funkar med SL så jag tycker du ska försöka med Lion.
Kanske du måste inaktivera IEEE 1394.
IEEE 1394 har iofs funnits länge på Mac men förmodligen baserat på annan hårdvara. Ditt grafikkort kan ev stöka till det lite men det troligaste är att problemen inskränker sig till att du inte får full prestanda eller problem med vissa portar eller upplösningar.
Ett gott råd är att installera på en separat disk, att få Windows 7 och OSX att samexistera på samma disk (olika partitioner) är riktigt trixigt.
För övrigt så tycker jag att din och min hårdvara verka vara i stort sett likvärdiga.
Har du en extra hårddisk så är det värt ett försök (dra ur anslutningarna till din W7-disk).

Tack för råden! Jag har Win 7 installerat på min SSD och har en mekanisk för lagring. Skulle det fungera att köra in Os X på en partition av den mekaniska? Hela grejen är att jag vill kunna köra Logic så jag behöver inte ha så brutalt bra prestanda från grafikkortet

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Jag har lite problem att få in MacOSX på min dator.. Jag har dator i sign. Har köpt OSX lion och försökt följa denna guiden: http://sites.google.com/site/nozyczek/home/hackintosh/how-to-...

Det fungerar fint att boota upp, men sen kommer ett felmeddelande om att det är fel kext-text.. Hur byter man ut denna. Jag trodde att installationsfilen från guiden skulle fixa det åt mig, men kan jag även göra det manuellt?

Edit: Felmeddelandet lyder ordagrant: can't perform kext scan: no kext summary

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av YGLeXz:

Tack för råden! Jag har Win 7 installerat på min SSD och har en mekanisk för lagring. Skulle det fungera att köra in Os X på en partition av den mekaniska? Hela grejen är att jag vill kunna köra Logic så jag behöver inte ha så brutalt bra prestanda från grafikkortet

Det bör gå utan problem att ha OSX på din mekaniska disk om du gör på följande sätt:

Gör en backup av din mekaniska disk.
Partitionera den med GUID-partitionsschema (använd inte MBR).
Skapa en partition (min 10GB) med filsystem MacOS (journalförd) och använd resten för din NTFS-partition.
Installera OSX på MacOS partitionen.
Installera NTFS-G3 på din Hackintosh (så att du kan skriva på NTFS, läsa går utan extra mjukvara).
När allt lirar: lägg tillbaka din backup till NTFS-partitionen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Skrivet av Dava:

Jag har lite problem att få in MacOSX på min dator.. Jag har dator i sign. Har köpt OSX lion och försökt följa denna guiden: http://sites.google.com/site/nozyczek/home/hackintosh/how-to-...

Det fungerar fint att boota upp, men sen kommer ett felmeddelande om att det är fel kext-text.. Hur byter man ut denna. Jag trodde att installationsfilen från guiden skulle fixa det åt mig, men kan jag även göra det manuellt?

Edit: Felmeddelandet lyder ordagrant: can't perform kext scan: no kext summary

Jag tror att du har fel processor på ditt moderkort, Zotac ION-A-E är så vitt jag vet (hittar inte kortet på Zotacs web) utrustat med Atom 330.
Jag har haft en Hackintosh med Atom 330 (på Gigabytekort) och någonstans ringer en klocka om att man måste ha en tvåkärnig Atom-processor för att köra OSX. Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl Atom 230 bara enkärnig.

Är du säker på att du har ett Zotac ION-A-E moderkort, har inte ditt kort en annan beteckning?
Verkar annars vara en bra guide för installationen som du hittat, och bra gjort av dig att fixa en USB-pinne, många brukar stupa på det.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem

Du har rätt, mitt moderkort heter Ionitx C-E, var nästan säker på att det var ett A-E, skillnaden mellan dessa är att mitt har en 230 enkelkärnig processor och A-E har 330.. Trodde inte att det var så farligt stor skillnad mellan 330 och 230 processorerna.

Är det helt kört att använda den guiden då? Jag har sett datorer som körs med enkelkärniga atomprocessorer, så jag vet att det inte är omöjligt!

Dock verkar det inte finnas några guider.. Frågan är om jag kan köra macOSX på de nya mini-ITX brädorna från intel med Cedar-Viewprocessor? Någon som sett något? Det skulle kanske vara värt 6-700 i uppgradering isf.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Dava:

Är det helt kört att använda den guiden då? Jag har sett datorer som körs med enkelkärniga atomprocessorer, så jag vet att det inte är omöjligt!

Dock verkar det inte finnas några guider.

Tyvärr är det nog svårt att använda den guiden, fast den verkade bra annars. Själv använde jag jag iPC OSX för för min Atom 330 men det är nog ingen framkomlig väg eftersom du har ION-chipset på ditt moderkort och iPC hade bara stöd för Intel-chipset om jag minns rätt.

Jag tror att de maskiner du sett köra OSX med enkärning processor körde OSX Leopard, före Snow Leo hade OSX inbyggt stöd för Atom.

Jag vet inget om hur det funkar med OSX på de nya moderkorten, måste du ha ett ITX-kort?

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem

Hur pass avancerat är det att ändra saker i en kext? Jag kan ingen programmering utöver html, men vad är anledningen till att det inte går att hitta MacOSX-kext-kitchens på samma sätt som man enkelt anpassar en ny rom till Android?

Jag vill ha mini-ITX då det är ett smidigt format, men måste jag hitta kompletta guider till just det moderkort som jag vill använda eller kan man mixtra lite? Anledningen till Atom-processorer är att jag inte har något behov av högre hastigheter och känner det då inte motiverat att köpa dyrare komponenter. Är dessutom en snål student..

Men jag har tittat runt lite och skulle kunna köpa billiga komponenter (kanske begagnat) för att kunna få en fungerande setup. Råkade slänga iväg ett bud på detta moderkortet: http://www.tradera.com/msi-h61i-e35-b3-socket-1155-intel-h61-...

Så tänkt setup:
MSI h61i-e35
i5 (kanske 2500k) med HD3000
8 GB ram
320 GB SATA

Borde det fungera? Någon som testat att köra hackingtosh utan gigabyte-moderkort?

Edit: Hur pass stort måste är det att ha en processor med HD3000? Skulle jag kunna köra på en i3 2100 för att få ner strömförbrukningen? (annars måste jag köpa ett kraftigare nätaggregat, då det jag har är på 90W)

Kan jag köra Hackingtosh på Celeron G530-processor? Det skulle hjälpa mig att hålla budget

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Dava:

Hur pass avancerat är det att ändra saker i en kext? Jag kan ingen programmering utöver html, men vad är anledningen till att det inte går att hitta MacOSX-kext-kitchens på samma sätt som man enkelt anpassar en ny rom till Android?

Jag vill ha mini-ITX då det är ett smidigt format, men måste jag hitta kompletta guider till just det moderkort som jag vill använda eller kan man mixtra lite? Anledningen till Atom-processorer är att jag inte har något behov av högre hastigheter och känner det då inte motiverat att köpa dyrare komponenter. Är dessutom en snål student..

Men jag har tittat runt lite och skulle kunna köpa billiga komponenter (kanske begagnat) för att kunna få en fungerande setup. Råkade slänga iväg ett bud på detta moderkortet: http://www.tradera.com/msi-h61i-e35-b3-socket-1155-intel-h61-...

Så tänkt setup:
MSI h61i-e35
i5 (kanske 2500k) med HD3000
8 GB ram
320 GB SATA

Borde det fungera? Någon som testat att köra hackingtosh utan gigabyte-moderkort?

Edit: Hur pass stort måste är det att ha en processor med HD3000? Skulle jag kunna köra på en i3 2100 för att få ner strömförbrukningen? (annars måste jag köpa ett kraftigare nätaggregat, då det jag har är på 90W)

Det borde fungera med den setup du föreslår. Om du kollar:
http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/HCL_10.7.2
så ser du ett antal konfigurationer med H61 chipset.
Ljud och LAN på "ditt" moderkort är standardkomponenter som är enkla att få igång.
Du behöver inte någon komplett guide för att installera OSX men det kan bli mycket mixtrande innan allt funkar. Min första Hackintosh byggde jag på ett ASUS-kort med integrerad Intel-grafik (GMA 450 eller vad det nu hette?) och installationen lyckades på första försöket.
Men säg den lycka som varar beständigt - vid närmare betraktande så hade jag inget LAN. inget ljud och enda grafikupplösningen var 1024x768. Då fanns det inte så mycket info på webben som nu så det gick åt cirka 20 ominstallationer innan jag hade allt igång inklusive dubbelboot med Windows XP. Försäkringskassan betalade installationen eftersom jag då genomgick rehab eftter en olyckshändelse. Jag tror inte att CSN sponsrar en Hackintoshinstallation med samma goda humör.

Min senaste Hackintosh installerade jag med Kakewalk på ett kort som inte var listat som kompatibelt men som vid granskning på tillverkarens sajt visade sig var i princip identiskt med ett listat moderkort. Hela mjukvaruinstallationen inklusive preparation av en USB-pinne tog mindre än en timme. Väldigt behändigt, men min första installation var å andra sidan betydligt mera lärorik, den här gången var de enda nya kunskaperna relaterade till Windows 7.

Nog räcker det med en i3 för att köra Hackintosh funkar det med Atom så...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem

Tack för all information! Det är ju inte säkert att jag vinner auktionen 350 kr som är utropspris är det jag är beredd att betala för just detta moderkortet.

Nu är det ju 12 dagar till avslut, så jag kan satsa min lediga tid på skolan, så kanske CSN slipper sponsra mitt projekt genom missade poäng

Missar jag auktionen är det kanske smartast att köpa ett listat moderkort från Gigabyte och en billig Celeron eller Pentiumprocessor? Vad gäller hastighet är ju dessa processorer snabbare än de i5-processorer som macbook air drivs av.

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Skulle det funka att göra en hackintosh av datorn i min sign.?

Tveksam om moderkortet skulle funka men det är ju inte så dyrt att köpa ett nytt..

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Skrivet av vibe118:

Skulle det funka att göra en hackintosh av datorn i min sign.?

Tveksam om moderkortet skulle funka men det är ju inte så dyrt att köpa ett nytt..

Det fungerar troligtvis utan problem.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Skrivet av vibe118:

Skulle det funka att göra en hackintosh av datorn i min sign.?

Det som jag kan tänka mig blir lite bökigt är ljudet.
Google är din vän!

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk

More friends

Skrivet av AnnCCarlsson:

Google är din vän!

På denna sidan finns massor av nyttiga länkar råd och tips:
http://tonymacx86.blogspot.com/search/label/CustoMac

Här hittar du komponenter som oftast ger den enklaste installationen om du "köper" hela Kakewalkkonceptet:
http://www.kakewalk.se/compatibility/

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem

Det här är också en bra sida för att kontrollera vilken hårdvara som stöds. Gick efter den när jag installerade på mitt Asus P8Z68 DELUXE med Asus Radeon HD 6870 Direct CU.

http://wiki.osx86project.org/wiki/index.php/Main_Page

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dava:

Kan jag köra Hackingtosh på Celeron G530-processor? Det skulle hjälpa mig att hålla budget

Svarar på min egen fråga. Enligt medlemmar på forumet på Tonymacx86 stöds inte grafikkretsen i Celeron och Pentiumprocessorerna (HD2000 lite) av någon macOSX-variant utan kräver i så fall ett dedikerat grafikkort!

Kan vara bra för alla att veta ifall någon annan frågar..

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Dava:

Svarar på min egen fråga. Enligt medlemmar på forumet på Tonymacx86 stöds inte grafikkretsen i Celeron och Pentiumprocessorerna (HD2000 lite) av någon macOSX-variant utan kräver i så fall ett dedikerat grafikkort!

Kan vara bra för alla att veta ifall någon annan frågar..

I och med det (behovet av ett extra grafikkort) så försvinner ju lite av iden med att välja ett ITX-kort som väl du var inne på - eller hur?
Jag har personligen ingen erfarenhet av Pentium och Celeron i OSX-maskiner, men de som skriver på Tonymac86 är ofta väldigt initierade.

Jag kommer nog att sluta att skriva i denna tråd, i vart fall i någon större omfattning. Känner att jag börjar tillfriskna från min influensa och önskar dig lycka till i dina fortsatta OSX-projekt, det känns som att du är ordentligt på banan nu.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk

Hej!

Idag försökte jag att installera Mac OS X 10.7.2 på min dator.
Jag brände ned .iso filen på en tom dvd skiva och startade om min dator och bootade via skivan.
Jag kommer in till en meny där det står vad man vill välja. Jag väljer först att boota med kommando som är ( F8 ) och sedan så går det ca 10 - 15 sekunder och jag får ett snabbt felmeddelande och datorn startas om.

Sedan försökte jag att boota helt vanligt med skivan utan att trycka ( F8 ). Händer samma sak.
Så nu vänder jag mig till er som är high på detta med Mac.
Det ska funka med Amd säger dem där jag laddade ned .iso filen. AMD / INTEL står det på torrenten.

Felmeddelandet

efi_inject_get_devprop_string NULL trying stringdata

Hjälp skulle vara jätte bra

Permalänk
Skrivet av AgentAwesome:

Det ska funka med Amd säger dem där jag laddade ned .iso filen. AMD / INTEL står det på torrenten.

Felmeddelandet

efi_inject_get_devprop_string NULL trying stringdata

Hjälp skulle vara jätte bra

Man kan inte alltid lita på vad dom skriver på TPB, därmed inte sagt att det du läst i detta fall är fel.
Vill du ha hjälp här måste du skriva lite mera om vad du har för hårdvara (moderkort, grafik, processortyp).

Annars är väl det smidigaste att googla på +OSX +"ditt moderkorts modellbeteckning" och kolla om någon annan lyckats installera på samma hårdvara som du har.
Efter att ha installerat OSX på sju PC (varav två med AMD-propp) så kan jag säga att AMD-maskiner är betydligt trixigare att få till jämfört med Intel-dito.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Intel SSD 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.9.5 Mavericks och Windows 7 Hoj: FLHRCI

Permalänk
Medlem

Påverkar det något över huvud taget om dvdläsaren är IDE eller SATA? (använder skiva för installation)

Permalänk
Medlem

Har kört min Hackingtosh ett bra tag nu och allt fungerar perfa! Förutom en sak, musen. Vänsterklicken reagerar inte ibland. Ska jag t.ex. stänga ner något program, så ibland så måste jag klicka en eller två gånger någonstans bredvid det röda krysset och sen på det röda krysset för att stänga ner programmet. Musen reagerar helt enkelt inte ibland, det gäller allt, öppnande av program, vid länk-klickande osv.
Har en MS IntelliMouse 3.0. Har både testat MS egna drivrutiner och med div. mus program till OS X men inget verkar lösa problemet. Musen fungerar givetvis som den ska i Windows och i UEFI.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

Jag hade testat med en annan mus.. låter ju som att det är något med kontakten till OSX som inte fungerar!

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Stöter på ett problem när jag ska installera osx86 leopard 10.5.6 på min dator Asus N90. Jag kommer in till darwin boot meny och väljer -v som bootalternativ men när jag gör detta så fladdrar bara texten förbi och jag hinner inte läsa vad det står, datorn startas sedan om. Kör jag igång utan något bootalternativ så ser jag apple logon i 1½ sekund sedan så startar datorn om sig och proceduren upprepas. Någon som har den blekaste vad felet kan vara?

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80