iPad ''3'' stat specs, kommer mer under kvällen

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt skittaggad, sitta och kolla film på den skärmen eller redigera bilder i iPhoto. Sen att surfen blir hur bra som helst är ju redan ganska basic

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Dumma frågor då angående upplösningen på skärmen endast, om någon vet:
Förutom spel, kommer man kunna se stor skillnad mellan en ipad 2 och ipad 3 på en skärm som bara är 9,7 tum?
Stor/liten skillnad när man:
-Surfar?
-Ser på film?
-Läser tidsskrifter/serietidningar/böcker?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: Asus Z97-A | Processor: Intel i7 4790k @ 4.0GHz | RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB DDR3 1600mhz | Grafikkort: MSI GTX 970 Gaming 4GB | SSD: Crucial MX100 256GB | Nätagg: EVGA SuperNOVA 750 G2 | Kylning: CoolerMaster Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamer5:

Dumma frågor då angående upplösningen på skärmen endast, om någon vet:
Förutom spel, kommer man kunna se stor skillnad mellan en ipad 2 och ipad 3 på en skärm som bara är 9,7 tum?
Stor/liten skillnad när man:
-Surfar?
-Ser på film?
-Läser tidsskrifter/serietidningar/böcker?

Jag gick från iPod 3g till en iPhone 4S, jag har blivit enormt kräsen när det gäller "pixeltätheten". I alla fall ser jag skillnad på en 3,5" skärm.

Visa signatur

i7 2600K @ 4.4Ghz :: GTX580 DirectCUII :: Force 3 120Gb :: Define R3 :: AX750

k4L

Permalänk
Medlem
Skrivet av brummm:

Jag gick från iPod 3g till en iPhone 4S, jag har blivit enormt kräsen när det gäller "pixeltätheten". I alla fall ser jag skillnad på en 3,5" skärm.

iPod 3G? Menar du inte iPhone 3G eller iPod 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Kul att du använder apples siffror. Jag vill se källa på "4 gånger snabbare än tegra 3" innan jag tror på det.
Storleken är inte samma, den är något tjockare och har något högre massa.

Mm, jag är lite skeptisk mot den hela förbättringen. Jag har precis köpt iPad 2 och är allmänt sur på allt som har att göra med den nya versionen.. så försöker hitta fel på den. Någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcoOOo:

Mm, jag är lite skeptisk mot den hela förbättringen. Jag har precis köpt iPad 2 och är allmänt sur på allt som har att göra med den nya versionen.. så försöker hitta fel på den. Någon?

Som sagt, den är 0,6mm tjockare och väger 51g mer än iPad 2.
För övrigt så tycker jag att du får skylla dig själv, det har stått på flera sidor i månader att apple ska presentera nästa iPad i början på mars.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

Varför går dem inte ut med minnes spec? Hoppas dom ökat mot tidigare 512

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4

Permalänk
Medlem
Skrivet av visenstam:

Varför går dem inte ut med minnes spec? Hoppas dom ökat mot tidigare 512

De gör de aldrig. Man får vara tacksam att de alla fall sagt att det är en dual-core CPU och quad-core GPU. Skulle dock bli mycket förvånad ifall de inte ökade mängden minne. Frågan är dock om det är 768Mb eller 1Gb

Vi får helt enkelt vänta på att iFixit får sina händer på ett ex så de kan plocka ner den i beståndsdelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Telia har haft LTE i Sverige sen 2009. De var först i världen. Jag är 1000% säker på att ipad 3 funkar även här.

Ni tror väl inte Apple är så korkade så de släpper ngt som bara funkar i USA?"

Famous last words...

Bara skojar lite

Permalänk
Medlem

Du har rätt. Jag har fel. Ngt LTE blir det inte för oss svenskar då vi kör på "fel" frekvenser. Vi får nöja oss med turbo-3g. Det är nog snabbt nog iofs.
Jag kör med 6Mbit abb på min ipad2 och tycker det räcker länge. Ipad3 kommer iaf hantera 20+ Mbit så det är en rejäl ökning ändå

Permalänk
Medlem

Frågan är vilket abbonemang man ska ha till nya iPad? Tre har ett där man kan komma upp i 32mbit i 3g. Vilken teknik används? Stödjer iPaden denna teknik?

Vilken jävla cirkus. Förstår varför Apple eller ja Qualcomm som gör chippet åt Apple inte kan göra ett som fungerar i hela världen. Finns typ 38 olika LTE frekvenser så ja men varför går inte Apple ut med det direkt istället?

Permalänk
Medlem

Jag kommer köra vidare med mitt 6Mbit abb. Det räcker för mina behov

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Gamer5:

Dumma frågor då angående upplösningen på skärmen endast, om någon vet:
Förutom spel, kommer man kunna se stor skillnad mellan en ipad 2 och ipad 3 på en skärm som bara är 9,7 tum?
Stor/liten skillnad när man:
-Surfar?
-Ser på film?
-Läser tidsskrifter/serietidningar/böcker?

- Helt klart!
- Möjligt, men en så högupplöst film tar så mycket plats att det verkligen inte är värt det.
- Utan minsta tvekan! Det enda som gör att min iPad (1) inte är en perfekt läsplatta är dess låga upplösning.

Sen när det kommer till spel kommer man åtminstone inte märka någon skillnad på iPhone-appar så länge de skalas upp till 320x480 (som t ex Wordfeud och Spotify), ÄVEN fast de är gjorda i 640x960. -.-

Wordfeud kommer man dock se skillnad på, men bara på själva brädet. Knapparna och menyerna kommer se ännu mer patetiska ut nu när de får 16 gånger lägre upplösning än brädet.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Alla 3:e partsappar kommer se sämre ut tills de anpassats för den nya upplösningen

Permalänk
Medlem

Köpte nyligen en iPad 2. Ser inget behov av mer kräsen grafik, ändå sisådär att spela på en tablet. Upplösningen är ju helt klart ballt, men vad ska man med den till :P? Ser inte så stor mening med det egentligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Köpte nyligen en iPad 2. Ser inget behov av mer kräsen grafik, ändå sisådär att spela på en tablet. Upplösningen är ju helt klart ballt, men vad ska man med den till :P? Ser inte så stor mening med det egentligen.

Man skall i första hand inte ha den till spel (även om det självklart är trevligt att slippa hackiga polygoner) eller till film utan för att det är sjukt mycket skönare att läsa på den. Läs något på en iPhone 3GS och gå sedan snabbt över till en iPhone 4, skillnaden är enorm enligt mig. Det kommer vara liknande skillnad mellan iPad 2 och iPad (3), i båda fallen handlar det om fyra gånger fler pixlar på samma yta.

Jag kommer definitivt byta upp mig från 2:an till 3:an.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av ozo64:

Alla 3:e partsappar kommer se sämre ut tills de anpassats för den nya upplösningen

Nej, de kommer se lika bra ut som de gör på iPad 1 och iPad 2. (Du menade förmodligen att de inte kommer se bättre ut innan de har anpassats, och det stämmer såklart, men för en okunnig låter det som att du menar att de kommer se sämre ut på iPad 3 än på iPad 2.)

Skrivet av RepZi:

Köpte nyligen en iPad 2. Ser inget behov av mer kräsen grafik, ändå sisådär att spela på en tablet. Upplösningen är ju helt klart ballt, men vad ska man med den till :P? Ser inte så stor mening med det egentligen.

För att läsa böcker, tidningar och webbsidor.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Man skall i första hand inte ha den till spel (även om det självklart är trevligt att slippa hackiga polygoner) eller till film utan för att det är sjukt mycket skönare att läsa på den. Läs något på en iPhone 3GS och gå sedan snabbt över till en iPhone 4, skillnaden är enorm enligt mig. Det kommer vara liknande skillnad mellan iPad 2 och iPad (3), i båda fallen handlar det om fyra gånger fler pixlar på samma yta.

Jag kommer definitivt byta upp mig från 2:an till 3:an.

Jo det kan jag delvis hålla med om. Gick från iPhone 2G till iPhone 4, vilken jävla skillnad det blev. Tycker inte det är värt att uppgradera från iPad 2 till 3 för min del, vore skillnad om man satt på första utgåvan av iPad Blir nog att köpa iPhone 5 istället när den kommer.

Skrivet av Alling:

För att läsa böcker, tidningar och webbsidor.

Duger min nuvarande iPad perfekt för

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av RepZi:

Gick från iPhone 2G till iPhone 4, vilken jävla skillnad det blev.

Duger min nuvarande iPad perfekt för

Först, menar du "iPhone, andra generationen", alltså iPhone 3G, eller "iPhone med endast 2G-stöd"? Spelar ju visserligen mindre roll, då de har samma upplösning.

Ja, det gör min iPad 1 också, men om det är någonting på iPad 3 jag skulle vilja ha på min iPad är det helt klart upplösningen. Det är samma "jävla skillnad" som när man går från iPhone pre-4 till iPhone 4/S.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Blir ingen 4G LTE i Sverige. Vi får en produkt som vi inte kan använda fullt ut... Dock får vi upp till 42 mbit/s. http://www.idg.se/2.1085/1.437042/apple-ingen-4g-i-sverige?mv...

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Först, menar du "iPhone, andra generationen", alltså iPhone 3G, eller "iPhone med endast 2G-stöd"? Spelar ju visserligen mindre roll, då de har samma upplösning.

Ja, det gör min iPad 1 också, men om det är någonting på iPad 3 jag skulle vilja ha på min iPad är det helt klart upplösningen. Det är samma "jävla skillnad" som när man går från iPhone pre-4 till iPhone 4/S.

iPhone 2G, alltså den första som kom 2007. Kanske bara heter iPhone xD

Skrivet av joeldeluxe94:

Blir ingen 4G LTE i Sverige. Vi får en produkt som vi inte kan använda fullt ut... Dock får vi upp till 42 mbit/s. http://www.idg.se/2.1085/1.437042/apple-ingen-4g-i-sverige?mv...

Får hoppas att iPhone 5 släpps i Sverige med 4G så blir det ett givet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Nej, de kommer se lika bra ut som de gör på iPad 1 och iPad 2. (Du menade förmodligen att de inte kommer se bättre ut innan de har anpassats, och det stämmer såklart, men för en okunnig låter det som att du menar att de kommer se sämre ut på iPad 3 än på iPad 2.)

För att läsa böcker, tidningar och webbsidor.

Ja de kommer se sämre ut pga omskalningen. Uppskalning blir sällan bra. Det kommer bli suddigt om apparna är i fel upplösning.

Permalänk
Medlem

Vet man om/hur gamla dockor osv kommer att fungera till 3:an?

Visa signatur

REFUSED

Permalänk
Medlem
Skrivet av H-can:

Vet man om/hur gamla dockor osv kommer att fungera till 3:an?

Det borde de göra eftersom att dockningskontakten är en likadan som sitter i iPad 2

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Köpte nyligen en iPad 2. Ser inget behov av mer kräsen grafik, ändå sisådär att spela på en tablet. Upplösningen är ju helt klart ballt, men vad ska man med den till :P? Ser inte så stor mening med det egentligen.

Den högre upplösnigen är ju främst till surf/läsning.

Permalänk
Medlem

Men jag vet inte vad ni här tycker, men jag har alltid vart ett PC fan och alltid klagat på att mac är så dåligt. Efter denna iPad 3 har jag aldrig velat ha något så mycket som den här. Jag känner att det kommer att hjälpa mig väldigt mycket i studier och allt annat som ska göras, och den upplösningen asså.

Det finns kanske Android plattor som är bra också men jag har kollat på plattor som Transformer Prime, och jag vet inte känns inte riktigt som att den kan konkurrera med en platta som iPad. Det är väl tangetbordsdockan som jag tycker verkar nice på Primen men annars känner jag att inget där riktigt lockar mig. Men som sagt, väldigt mycket med plattor är vilket system man själv gillar. Jag gillar iOS och därför blir det antagligen en iPad 3 för mig i slutändan

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Alt förmåmga appar är i den "låga" upplösnogan så ipad3 kan inte använda dem fullt ut .
Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Den högre upplösnigen är ju främst till surf/läsning.

+ att den blir mycket bättre att skriva på. Förhoppningsvis så kommer det bättre ordbehandlingsprogram snart också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam skur:

Alt förmåmga appar är i den "låga" upplösnogan så ipad3 kan inte använda dem fullt ut .
Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo fullt ut kan den nog använda den. Däremot använder inte apparna ipaden full ut, men att många väljer att uppdatera sina appar är ju inte osannolikt direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

+ att den blir mycket bättre att skriva på. Förhoppningsvis så kommer det bättre ordbehandlingsprogram snart också.

Hur är den märkbart att skriva på menar du?