Reportage från Nvidias lansering av Geforce GTX 680 på Webhallen

Permalänk
Medlem

För övrigt tycker jag det var lite fail att det var NVidia's launchevent och 98% av alla som var där var där för Diablo 3 Beta och alltså inte där för själva launchen. Suck.. Hur stor sannolikhet tror ni att NVidia kommer hit igen?

Se: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1099126-reportage-fran-nvidias-lansering-av-geforce-gtx-680-pa-webhallen/index2.html#post12093889
Permalänk
Inaktiv

"Ajdå. Fuffens" Hehe

Förstår inte varför så många var där för Beta keys. Jag själv hade gått dit för grafikkortet.

Permalänk
Medlem

m jag själv hade haft möjlighet att åka upp dit så skulle jag i första hand kollat på hårdvaran, alltså GTX 680 sedan om jag fick en betakey hade inte vart fy skam men som sagt lite tråkigt med alla som "bara" vara där för att få en betakey. Roligt inslag dock

Se: http://www.sweclockers.com/forum/52-nyhetskommentarer/1099126-reportage-fran-nvidias-lansering-av-geforce-gtx-680-pa-webhallen/index2.html#post12093889
Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Fan vad alla låter som tjuriga gubbar på detta forum. Alla har vi väl varit 12 år. Ingen var ju precis dryg eller elak. Man tänker sig inte alltid för när man är 12 år och pratar.

Jösses nördar på hög nivå här.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Klart Emil blir rädd för p12or. P12or i dagens samhälle är ju typ dom som är farligast. Leker med knivar och gud vet vad. Kolla bara på nyheterna så ser man.

För övrigt tycker jag det var lite fail att det var NVidia's launchevent och 98% av alla som var där var där för Diablo 3 Beta och alltså inte där för själva launchen. Suck.. Hur stor sannolikhet tror ni att NVidia kommer hit igen?

Om de tvunget ska erbjuda betanycklar tror jag inte det skulle blivit annorlunda i något annat land heller. Spelen intresserar nog en större andel än hårdvaran gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Det blev lite väl mycket gnäll på de köandes ålder, låt oss istället fokusera på de andra bitarna i inslaget.

Någon närvarande som vill berätta hur det var?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av _MmattiasS_:

Mer hårdvara, mindre "giveaways" osv tack!

Vi kunde inte hålla med mer. Nog för att vi också tycker det är kul med giveaways.
problemet för oss var att vi inte fick gå ut med att det var ett NVIDIA-event förrän i tisdags så vi var ju tvugna att locka med något annat i förväg och det som känns hetast just nu är väl D3-betakeys.
Dessutom kunde vi ha Blizzard på plats och visa upp Diablo III och låta alla olyckliga utan betakey testspela också vilket såklart var grymt.

Däremot kan jag säga för egen del att jag var positivt överraskad över hur många av er Swecare som dök upp som var där för hårdvaran trots alla "mindre hårdvaruintresserade".
Ni som ställde frågor om hur nvidia jobbat för att eliminera microstuttering, om de fokuserar på at få ner snittet på renderingtimes per frame osv, grymt schysst att se

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi kunde inte hålla med mer. Nog för att vi också tycker det är kul med giveaways.
problemet för oss var att vi inte fick gå ut med att det var ett NVIDIA-event förrän i tisdags så vi var ju tvugna att locka med något annat i förväg och det som känns hetast just nu är väl D3-betakeys.

Däremot kan jag säga för egen del att jag var positivt överraskad över hur många av er Swecare som dök upp som var där för hårdvaran trots alla "mindre hårdvaruintresserade".
Ni som ställde frågor om hur nvidia jobbat för att eliminera microstuttering, om de fokuserar på at få ner snittet på renderingtimes per frame osv, grymt schysst att se

Roligt att ni håller i event som inte bara är för senaste spel releasen, även fast jag tycker att det var lite tråkigt med alla som ville ha D3 beta keys så förstår jag er, ni måste få dit folk.(Nämner också detta i videon om man får göra lite reklam för sig själv.)

Dock var det väldigt roligt att vara där, det jag saknade var att man inte riktigt fick chansen att prata lite med Nvidia representanten och andra sakkunninga lite innan. Förstår också att det är svårt att få till.

Hoppas ni fortsätter med detta! (Hint: Ivy Bridge är ju runt hörnet)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

ge ett till mig ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

Finns alltid folk som vill ha en betanyckel....*hint hint*

Trevligt dock att nvidia kommer till sverige och lanserar ett nytt kort!
Får hoppas man kan vara på plats nästa gång(om det händer vill säga)

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av Palmie:

*Tråd rensad*

Det blev lite väl mycket gnäll på de köandes ålder, låt oss istället fokusera på de andra bitarna i inslaget.

Någon närvarande som vill berätta hur det var?

#12093370 Något mer du vill veta? Öppen till att skriva novell om upplevelsen som skulle bli utopisk

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Vilket himmelsrike för en datorintresserad... Varför finns dessa butiker knappt i dalarna? D:

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem

Två bra saker på en och samma gång, najs är vad det är.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Haha, P12an vid 1:25 som räcker upp handen när han ska säga något
-"Vi vill ha Diablo 3 beta nycklar!!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

Jag tar gärna en

Visa signatur

l Cooler Master Elite 430 l ASUS P8P67 M PRO l Inter Core i5 2500K (@4,5Ghz) l Corsair H50 Hydro Series l Corsair TX 650W 80 Plus l Corsair XMS3 1333Mhz 8GB l HIS Radeon HD 6870 1GB l Crucial Real SSD C300 64GB l Western Digital Caviar Blue 500GB l

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LTsm:

Roligt att ni håller i event som inte bara är för senaste spel releasen, även fast jag tycker att det var lite tråkigt med alla som ville ha D3 beta keys så förstår jag er, ni måste få dit folk.(Nämner också detta i videon om man får göra lite reklam för sig själv.)

Dock var det väldigt roligt att vara där, det jag saknade var att man inte riktigt fick chansen att prata lite med Nvidia representanten och andra sakkunninga lite innan. Förstår också att det är svårt att få till.

Hoppas ni fortsätter med detta! (Hint: Ivy Bridge är ju runt hörnet)

Under dagen när det var lite lugnare fanns det bra möjligheter att snacka med grabbarna på det gröna laget, såg dem stå och snacka hela tiden med folk.

Ivy Bridge, vet inte om vi hinner men vore såklart grymt kul. Sen händer det ju inga mer stora grejer på ett par månader.
Vi har dock ett par andra hårdvarurelaterade event på g för att hålla ångan uppe mellan releaserna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Under dagen när det var lite lugnare fanns det bra möjligheter att snacka med grabbarna på det gröna laget, såg dem stå och snacka hela tiden med folk.

Ivy Bridge, vet inte om vi hinner men vore såklart grymt kul. Sen händer det ju inga mer stora grejer på ett par månader.
Vi har dock ett par andra hårdvarurelaterade event på g för att hålla ångan uppe mellan releaserna.

Låter bra:)
Bara en liten fråga, hur skulle ni gjort om någon faktiskt beställt en låtsaskompis?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LTsm:

Bara en liten fråga, hur skulle ni gjort om någon faktiskt beställt en låtsaskompis?

Jag tyckte de skrev i den tråden att några faktiskt beställt.

Permalänk

Tycker det var trevligt av Webhallen och kul att se Sweclockers i person!

Jag var där p.g.a betanyckel, giveaways och nVidia presentationen. Det är förståeligt att många Sweclockare tycker att det är hårdvaran som är det vesäntligaste men se det såhär, ingen produkt säljer sig själv.
För min del behövde inte nVidia kasta ut saker titt som tätt (under presentationen) men jag har inte någonting emot det.

Det är oturligt att nVidia behövde vara där samtidigt som D3beta men jag vet inte om det var ett medvetet val eller om det var dålig planering.

Men trevligt i slutändan, riktigt kul att se Jonas och Emil!

Permalänk
Medlem

Det var ju inte så konstigt att de flesta ville ha beta-key (Jag var med i kön). Man kunde köpa kortet från kl 3 tror jag, och nVidia höll samma presentation från klockan 2 och olika tider frammåt. Det enda speciella efter stängningstid var ju D3 betakeys och BF3 turneringen.

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Skrivet av Diablo_Lino:

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

Har inget emot att erhålla en nyckel Lino
Personligen var man tvungen att rulla ut ur kön för äldsta grabben skulle till scouterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag tyckte de skrev i den tråden att några faktiskt beställt.

http://9gag.com/gag/3518464

Permalänk
Medlem

Känns bra att man fick snacka in i kameran först Nördigheten känns fulländad nu

Men det känns som att Emil blev besviken att så få var där för grafikkortet, men faktum är att Nvidia lanserade kortet mycket tidigare vid första partajet 14:00, och dom som var med på det är rimligtvis inte så intresserade av att se samma presentation igen Dessutom tror jag att mestadelen av dom som vill ha betanyckel och spela Diablo inte heller var så intresserade av BF3-turneringen. ^^

Hoppas verkligen att någon butik anordnar något liknande igen Var ju stenkul

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

oj vad många som är där pga betanycklar, själv sitter jag på ett antal nycklar och vet inte vad jag ska göra med dom

Som så många andra tar jag gärna en

On topic så ja hade jag inte slutat 19 den dagen och börjat 06 dagen efter så hade jag nog varit där för att kolla på hårdvaran även om jag i dagsläget in har pengarna att köpa nytt grafikkort
Hade inte ens sett att de delade ut D3 nycklar där utan bara sett att eventet sammanföll med releasen av Nvidias nya kort och spekulationerna om att det var det eventet handlade om

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnknownJS:

Tycker det var trevligt av Webhallen och kul att se Sweclockers i person!

Jag var där p.g.a betanyckel, giveaways och nVidia presentationen. Det är förståeligt att många Sweclockare tycker att det är hårdvaran som är det vesäntligaste men se det såhär, ingen produkt säljer sig själv.
För min del behövde inte nVidia kasta ut saker titt som tätt (under presentationen) men jag har inte någonting emot det.

Det är oturligt att nVidia behövde vara där samtidigt som D3beta men jag vet inte om det var ett medvetet val eller om det var dålig planering.

Men trevligt i slutändan, riktigt kul att se Jonas och Emil!

Skrivet av Webhallen:

Vi kunde inte hålla med mer. Nog för att vi också tycker det är kul med giveaways.
problemet för oss var att vi inte fick gå ut med att det var ett NVIDIA-event förrän i tisdags så vi var ju tvugna att locka med något annat i förväg och det som känns hetast just nu är väl D3-betakeys.

Däremot kan jag säga för egen del att jag var positivt överraskad över hur många av er Swecare som dök upp som var där för hårdvaran trots alla "mindre hårdvaruintresserade".
Ni som ställde frågor om hur nvidia jobbat för att eliminera microstuttering, om de fokuserar på at få ner snittet på renderingtimes per frame osv, grymt schysst att se

Där har du svaret som postades på dagen

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Var det kampanjpriser på plats eller vanliga priser?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Medlem

Själv var man där för att kolla på presentationen och hårdvaran. Alla giveaways var ju bara ett +

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LTsm:

Låter bra:)
Bara en liten fråga, hur skulle ni gjort om någon faktiskt beställt en låtsaskompis?

"Någon" i det här fallet var "ett par hundra"...
Alla fick vars en t-shirt som vi tryckte upp i ilfart dagen innan eventet och fick expressbudade över till oss lagom till klockan 14.00 när vi hade första presentationen.
Dyrt, men kändes dumt att inte göra något roligt av det när så många bokade.

Vi hade grymt roligt hela dagen och hoppas ni som besökte också hade det i alla fall. Vi har lyssnat in feedbacken så nästa gång kommer det bli ännu fetare (speciellt om vi får mer än en dryg vecka på oss att planera nästa gång hehe)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men var det inte så att endast ett fåtal fick vara med på BF3-turneringen? (några var väl t.o.m premade?) Klart att många tappar intresset när dem har stått i kö i timmar för att få spela (många av dem som stod i ledet visste inte om detta förrän lite senare). Jag menar, vem tycker det är kul att se lite random folk spela och vinna priser? Ni är säkert många men då har jag lösningen (esports event som öööhhh jag vet inte: dreamhack, intel extreme masters...)

När det gäller beta-nycklarna, så förstår jag inte varför folk rage:ar. Ni som sitter på nycklar och har spelat er trötta eller ni som inte är intresserade av diablo, kanske är förblindade av det sug som tusentals diablo-tokiga fans faktiskt har. Det finns en enorm efterfrågan på att bara få TESTA och beta-nycklarna har varit ett helvete att få tag på men har blivit lite lättare nu mot slutet då det egentligen inte spelar någon roll (releasedatum: 15 maj). Visst kan jag förstå att nvidia är "THE mainevent" och att fokus ligger där men samtidigt har man en nästintill "zombie" liknande publik som har väntat ett decennium på att bli matade med en uppföljare.

Tycker i helhet att eventet var ett bra initiativ av nvidia SÅVÄL som webhallen. Nog med rant!

Visa signatur

Citera för svar!