Permalänk
Medlem

Skriptförslag!

Tjena!

Fick lite blodad tand efter all positiv respons i Spotify-Pause-Script YouTube så jag tänkte kolla va ni Sweclockare sitter på för goa skriptidéer. Dela idéer och så kanske nån med tillräcklig kunskap kan knacka koden oftast inte så svårt med små enkla operationer!

Låt kreativiteten flöda^^

//Hakz

Permalänk

Skulle vilja ha ett skript som byter ljudenheter mellan två specifika! Blir så jobbigt att högerklicka på ljudikonen, uppspelningsenheter, högerklicka på rätt ljudenhet och välja den som standard. Vill bara kunna klicka på en simpel knapp!

Windows 7 det gäller!

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Skulle vilja ha ett skript som byter ljudenheter mellan två specifika! Blir så jobbigt att högerklicka på ljudikonen, uppspelningsenheter, högerklicka på rätt ljudenhet och välja den som standard. Vill bara kunna klicka på en simpel knapp!

Windows 7 det gäller!

Bra idé. Har med funderat på det länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Skulle vilja ha ett skript som byter ljudenheter mellan två specifika! Blir så jobbigt att högerklicka på ljudikonen, uppspelningsenheter, högerklicka på rätt ljudenhet och välja den som standard. Vill bara kunna klicka på en simpel knapp!

Windows 7 det gäller!

+1

Samma sak med att byta emellan bildskärmar. Jag har tex. ett grafikkort som bara stöder 2 skärmar, fast jag har 2 DVI och 1 miniHDMI utag så jag har skärmarna i DVI utagen och TV'n i HDMI utaget..Vill jag byta bort ena skärmen emot bild på TV'n så måste jag in i "Skärmupplösning" och härja och ha mig.. Sjukt jobbigt.

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tott3:

+1

Samma sak med att byta emellan bildskärmar. Jag har tex. ett grafikkort som bara stöder 2 skärmar, fast jag har 2 DVI och 1 miniHDMI utag så jag har skärmarna i DVI utagen och TV'n i HDMI utaget..Vill jag byta bort ena skärmen emot bild på TV'n så måste jag in i "Skärmupplösning" och härja och ha mig.. Sjukt jobbigt.

Har du ATI så är det bara att ställa in detta i cataclyst control center > preset > add preset > assign hotkey

Permalänk
Medlem
Skrivet av name:

Har du ATI så är det bara att ställa in detta i cataclyst control center > preset > add preset > assign hotkey

Tror absolut att du har rätt i det. Men annars (om du nu har ett sånt kort) så kan du köpa en adapter typ DP>HDMI och köra alla tre samtidigt jag gör det nu på ett 6950

Permalänk
Medlem

Har Nvidia dock, får kika om dom har något liknande. Tack för tipsen, men nu ska vi inte dra den här tråden offtopic tycker jag ^^

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tott3:

Har Nvidia dock, får kika om dom har något liknande. Tack för tipsen, men nu ska vi inte dra den här tråden offtopic tycker jag ^^

Jag har också nvidia. Jag använder programmet ultramon som man kan ha olika display profiles. Dock verkar jag inte få till det helt korrekt för jag byter också primär/standardskärm och då tappar det bort sig en del. Men om du bara ska inaktivera och aktivera någon så kanske det fungerar?

Edit:
Uppgraderade Ultramon och nu klarar profilhanteraren av skärmarna helt korrekt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tott3:

Har Nvidia dock, får kika om dom har något liknande. Tack för tipsen, men nu ska vi inte dra den här tråden offtopic tycker jag ^^

Sounds like a plan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evilmonkey:

Skulle vilja ha ett skript som byter ljudenheter mellan två specifika! Blir så jobbigt att högerklicka på ljudikonen, uppspelningsenheter, högerklicka på rätt ljudenhet och välja den som standard. Vill bara kunna klicka på en simpel knapp!

Windows 7 det gäller!

Hittade detta! inte mitt men verkar funka
http://soundswitch.codeplex.com/

Permalänk
Skrivet av Hakz:

Hittade detta! inte mitt men verkar funka
http://soundswitch.codeplex.com/

Awesome precis vad ja letat efter! tack så mycket

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!