Arizona på väg att förbjuda internettrollande

Permalänk
Medlem

Om jag sitter här i sverige å trollar nån i Arizona då?? Hahahaa då kan dom inte säga nåt tillbaks. För då är de imot lagen:D

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Haha Det blev ett asgarv där ja Ett försenat 1:a aprilskämt?

Dock ett slag mot demokratin och yttrandefriheten, man kan idiotförklara ett troll, men att göra trollet illegalt är fan bara sjukt!

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Jag tycker uppenbart trollande är helt ok specielt när man anger att man trollat med ett trollface.jpg eller en vink.

Personer som inte kan ta ett skämt och är super seriösa överallt 24/7 inkl på internet måste jag erkänna att jag stör mig mer på... Dessa personer tenderar även ha som regel att alltid rätta folk om dom säger något som är till 99,5% korrekt som om dom hade HELT fel. Jobbiga typer.

Jag håller med dig, trollande är en stor del av Internethumorn och kan vara riktigt kul om det utförs på rätt sätt. Likväl som det kan vara riktigt jobbigt om det görs fel men jag tycker man måste ha en viss tolerans på nätet och inte ta alla på blodigt allvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Videon passar perfekt i detta sammanhang. Hughes är bäst

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det där gäller bara i Storbritanien för inga andra länder lär lämna ut dig för något som inte är ett brott i det land du utförde det i. För att du ska bli utlämnad från Sverige måste du begått brottet i landet som du ska bli utlämnad till och det ska vara olagligt i både Sverige och det andra landet. Storbritanien har däremot en konstig lag som säger att de kan lämna ut folk till USA för saker är lagliga i Storbritanien men olagliga i USA. Så du kan bryta mot en amerikansk lag på Brittisk mark och bli straffad i USA, i teorin i alla fall. Vet inte om det faktiskt tillämpats någon gång.

Finns väll ett antal fall där britter fått betala skadestånd på flera hundra tusen för piratkopiering enligt amerikanska lagar. Då har de blivit satta i Amerikansk domstol om jag inte mins fel.

Edit:
http://torrentfreak.com/pirating-uk-student-to-be-extradited-...

Permalänk
Snusfri

Måste ju vara ett försenat aprilskämt det här.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Skrivet av Redstar:

Ja, att väcka anstöt hos regeringen genom att kritisera hur de beter sig kommer alltså bli olagligt. Demonstrationer likaså, namninsamlingar osv...

Skickades från m.sweclockers.com

http://www.opencongress.org/bill/112-h3166/show

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thelvin0:

Borde inte det ansvaret ligga på respektive forum/hemsida istället för att vi ska stifta lagar om det. Du får ju inte skriva hur som helst på sweclockers tex.
Har du en egen sida/blogg kan du i Sverige dömas för förtal om du inte är har ett utgivningsbevis (då du skyddas av yttrandefrihetsgrundlagen). Men att någon ska sätta en gräns (lagstifta och göra en bedömning) för när du har som avsikt att irritera någon är är något helt annat. Det är galet (läs republikanskt/konservativt).

Självklart ska det uppmuntras till att skötas på allhandla sidor på internet, men jag anser att det är bra att det finns en juridisk grund som ett ärende kan vila på.

Permalänk
Medlem

Väldigt vinklad artikel... Vanligt trollande kommer ju inte kunna täckas in i lagen.

Om jag spelar dum eller offentligt gör ett påstående som jag vet kommer irritera andra är inte tillräckligt om jag förstår det rätt.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Alla ni som uppskattar detta lagföslag, jag uppmanar er att flytta till Arizona och ansluta er till resten av de lättförolämpade styggelserna till människor då jag tycker att ni alla är fornikatörer av matriarker.

Det där skulle jag antagligen inte få skriva i Arizona för det kan förolämpa någon, så vad fan då? Jag lever för att förolämpa folk, jag förolämpar mina vänner på daglig basis, det är så vi umgås. Om någon tar illa upp är det fan deras problem.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem
Skrivet av abflex:

Det hör var det mest obscena lagförslag jag hört på länge. Jag kan inte se hur det här är förenligt med yttrandefrihet.

http://cdn.memegenerator.net/instances/250x250/10479288.jpg

En bild säger mer än 1000 ord alltså! Helt sjukt att ett land som grundades på allas lika värde, frihet och religionsfrihet har blivit så fucke up!
Oopps.. I said fuck! Send me to jail! ..!..'-.-'..!..

Permalänk
Medlem

Yttrandefriheten i usa försvinner mer och mer.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Ren idioti. Från början så är att trolla inte meningen att trakassera folk. Det är bara för skämts skull, och det behöver inte äns vara m ot en person.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Väldigt vinklad artikel... Vanligt trollande kommer ju inte kunna täckas in i lagen.

Om jag spelar dum eller offentligt gör ett påstående som jag vet kommer irritera andra är inte tillräckligt om jag förstår det rätt.

Precis, det tas inte upp i lagförslaget. Det verkar som om de flesta här inte är det minsta källkritiska och struntar i att läsa vad lagen faktiskt säger. De gör en höna av en fjäder och börjar spekulera kring en feluppfattad bild av vad förslaget faktiskt säger.

"A. It is unlawful for any person, with intent to terrify, intimidate, threaten, harass, annoy or offend, to use ANY ELECTRONIC OR DIGITAL DEVICE and use any obscene, lewd or profane language or suggest any lewd or lascivious act, or threaten to inflict physical harm to the person or property of any person. It is also unlawful to otherwise disturb by repeated anonymous ELECTRONIC OR DIGITAL COMMUNICATIONS the peace, quiet or right of privacy of any person at the place where the COMMUNICATIONS were received."

"Trolling" nämns inte, utan vissa typer av "trolling" som den här lagen täcker skulle bli olaglig.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicMonkey:

Inget att vara stolt över

jag var ironisk!:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AcolYte:

Om jag trollar någon i Arizona då?

Då gäller lagen där du bor Alltså Sverige som faktiskt håller sig till yttrandefrihet och inte försöker få igenom dessa sorter lagar som nästa generation kommer att riva upp.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markutz:

Ren idioti. Från början så är att trolla inte meningen att trakassera folk. Det är bara för skämts skull, och det behöver inte äns vara m ot en person.

I godartade fall, ja. Det finns gott om elakartade också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Om de på allvar tänker bötfälla svordomar så är det otroligt tragikomiskt. Vissa amerikanska stater bör man hålla sig långt borta ifrån.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Förvånar mig inte då det är USA, men detta måste ju seriöst vara ett aprilskämt ?

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

hehe roligt skämt ^^ , här i skellefteå var skämtet var typ = trafiken i skellefteå centrum ska halveras genom att göra sig av med hälften av trafiken som paserar. "något sånt var det ^^.- ganska svårt eftersom vägen igenom centrum är E-4'an . man fick sig ett skratt iaf

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Detta borde användas/lagstiftas även i Sverige.

Det behövs inte för

Citat:

användare som medvetet provocerar, retar och trakasserar andra användare via nätet kan snart låsas in bakom lås och bom.

är redan olagligt.

Men Sweclockers verkar snuva på själva definitionen av internettroll, det har ju inget med ovanstående beteende att göra, möjligen provocera med viss modifikation.

Citat:

House Bill 2549 inkluderar allt ifrån hot till trakasserier, men kriminaliserar även mer vardagliga otrevligheter som svordomar, obscena handlingar och att skrämma någon på nätet.

Och vad har detta lagförslag med internettroll att göra?

Permalänk
Medlem

konstiga regler

Skrivet av backfeed:

Om de på allvar tänker bötfälla svordomar så är det otroligt tragikomiskt. Vissa amerikanska stater bör man hålla sig långt borta ifrån.

America är ett Skummt land . men tror det är någonstans i Asien som "att spotta på marken " räknas som ett allvarligt brott. det är mer skumt.
men men america är konstigare... det var en invånare som anmälde pringels "chips " för att han inte fick ner handen i pringels burken. han fick mkt mkt mkt pengar... en annan stämde mc donnalds och skyllde på att det var deras fel att personen gick up i vikt efter att ha ätit dära fruckost lunch och middag 3 ggr i veckan under lång tid.

en annan anmälde mc donnalds efter att ha köpt kaffe dära som personen sedan tog med sig i bilen och spillde ut allt i knäna när han/hon blev tvungen att tvär nita. ^^ den snubben fick 13 mille när man säger i svensk valuta . hehe det finns gott om konstiga saker . 1:a aprill varje dag.

i Irak är det fängelse straff om man förder up rottweiler

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Det behövs inte för

är redan olagligt.

Men Sweclockers verkar snuva på själva definitionen av internettroll, det har ju inget med ovanstående beteende att göra, möjligen provocera med viss modifikation.

Och vad har detta lagförslag med internettroll att göra?

allting är olagligt nuförtiden. visste du om att i danmark måste du titta efter så allt fungerar i bilen innan du får starta den, av med körkortet annars. då menas också att du ska ktitta så belysningen fungerar. olja allt som man inprincip gör i ett flygplan innan start lol

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd

Kan vara sant eller så trollar Arizona?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Andersson:

Detta borde användas/lagstiftas även i Sverige.

eller inte

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Trodde först att det fortfarande var första april, världen går över styr

Permalänk
Medlem

Tror det blir svårt att skilja på dumhet och trollande.

Permalänk
Medlem

Blir roliga tider om den där lagen träder i kraft.
Tycker synd om alla serveradmins som har sina servers baserade i delstaten.

Lär komma dussintals siter världen över som koncentrerar sig på att trolla och att trolla där.

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Det är första april än va? Måste bara kolla, eller så har man gått och blivit galen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Bara i USA not surprised