Arizona på väg att förbjuda internettrollande

Permalänk
Avstängd

The South Shall Rise again

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semplezz:

trollolololol.
Konstigt att dom sätter en sådan lag, eller ja har det som förslag?
Har dom haft "värre" trolling i usa-Arizona, eller vad?

Nja. Skulle snarare säga har de haft färre internetanvändare i lagsmedjorna. Vet inte om den kommentaren hade klassats som trolling i Arizona, men vill understryka att den är fullt seriös.

Visa signatur

Hej, jag skapade konto när jag var 12 och tyckte att det här med födelseår på slutet av användarnamn var jättecoolt, men jag är inte aktiv nog här för att bry mig :3

Permalänk
Medlem

Är det inte lättare att börja låta människor studera källkritik och att lära sig hur man upptäcker en troll istället för att förbjuda det? Alltså, jag kan förstå att man vill bli av med hot osv men svordomar, wtf?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Arizona brukar köra med dumma lagar som de sen får äta upp.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

Polis kontroll samhället är på full marsch. Ni borde länka detta inlägg till Equilibrium filmen.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Herregud...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

haha Demokratin har aldrig funnits i denna värld, det är bara ett påfund av regeringen för att få oss vanligt folk att tro att vi kan hjälpa till och bestämma. Enda form av demokrati som finns i denna värld är när vi går ut och demonstrerar eller aktivt söker och lämnar in underskrifter, först då ändrar vi på något i denna korrupta värld.

OnT: känns mer som att lagstiftarna gör den ultimata trollningen genom o förbjuda alla andra från o trolla. sjukt, äckligt, och sådana här saker som gör det pinsamt för mig och erkänna att jag e Amerikan.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Hedersmedlem

Perfekt läge för advokatkåren. Här verkar det vara ganska öppet för tolkning ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Fast svordomarna måste väl ändå vara riktade mot någon för att det ska vara straffbart? Att bara utbrist ´'Oh fuckin' hell' kan väl rimligen inte vara straffbart -eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaNeK:

Poängen är ju att det också förbjuder att man över huvud talet uttalar sig om känsliga frågor. Säger nån att det är ok att va gay tar någon illa upp => böter. Säger nån att det inte är ok att va gay tar någon illa upp => böter.

Lagen är fantastiskt löst definierad och det kanske hittills största övergreppet på frihet i västvärlden.

Och hur ska man implementera lagen? Vem bestämmer kriterierna för vad som är stötande kränkande? Vad är uttryck för egen fri åsiktoch vad är kränkande trollande?
Om någon på förkommen anledning skulle anse sig behöva säga: "Jag är ateist och anser att gud aldrig har existerat."
Hur många skulle då känna sig "kränkta" och anse sig behöva skicka in en anmälan?

Det känns lika hopplöst som att försöka lagstifta bort "elakhet".

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //

Permalänk
Skäggig legend

U mad bro?

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Inaktiv

crazy, får hoppas att den inte går igenom så sjukt bakåtsträvande

Permalänk
Hjälpsam

On Youtube Soviet Russian Trolls You!

Ergo, all Trolls must be commies, thus illegal!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Jag får en känsla av att många politiker i Arizona har blivit trollade på internet. Jag tror detta bara kommer leda till att folk utanför Arizona kommer trolla med dom i Arizona.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Det här måste ju vara ett dåligt aprilskämt. Hur skulle någon någonsin ha resurserna att utreda fall till att börja med? Tänk den polisstyrkan! Sen kommer de aldrig komma förbi The First Amendment. Absolut att hot etc som är till för att inkränka på den personliga friheten ska förbjudas, men svordomar och allmänt trololol känns djäkligt svårt att förbjuda i ett land som håller yttrande och pressfrihet så viktigt.
Fast samtidigt åkte ju Carlin fast för att han svurit i TV, så vem vet.

Visa signatur

AMD Ryzen 2700x | 32GB RAM G.Skill Trident RGB 3200Mhz | Nvidia 2070 Founders Edition | ASUS ROG STRIX X470-I Gaming | Corsair SF600 600W | Samsung 970 EVO 1TB | Fractal Design Node 202 | Noctua NH-L9a-AM4

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Är det inte lättare att börja låta människor studera källkritik och att lära sig hur man upptäcker en troll istället för att förbjuda det? Alltså, jag kan förstå att man vill bli av med hot osv men svordomar, wtf?

De är väldigt konservativa där; se tex på detta:
http://law.findlaw.com/state-laws/capital-punishment/arizona/

Dödstraff för alla över 15 som begår mord ... typ.

Permalänk
Medlem

De planerar att sätta upp skyltar vid internetinfarterna till delstaten så att alla känner till detta förbud och efterlever det.

Permalänk
Medlem

Det mest störande är nog det följande:

"B. Any offense committed by use of AN ELECTRONIC OR DIGITAL DEVICE as set forth in this section is deemed to have been committed at either the place where the COMMUNICATIONS originated or at the place where the COMMUNICATIONS were received."

Definiera "received" i de fall då det inte gäller direktkommunikation.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Avstängd

Är inte internet ''fritt'', Vem gör dessa regler?! Då har väl dom ansvaret med för allt som händer på internet....dvs får jag virus så är det dom jag ska stämma?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

Vi lever i en annorlunda värld.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schnitz:

För det första måste det vara ett aprilskämt. Sedan kan man fråga sig vad vitsen med att ha kvar internet är om en sådan lag går igenom. Istället för att stifta nya lagar hela tiden så kan man ju försöka se till att de som redan finns upprätthålls.

Menar du att vitsen med internet är att kunna sitta bakom en skärm och bete sig som en idiot utan konsekvenser? I så fall har du nog fått idén om internet helt om bakfoten.

Jag tycker det är bra att någon sätter en gräns för vad som är okej beteende på internet.

Dock att använda "trollning" som en rubrik här speglar inte överhuvudtaget lagförslagets innehåll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Notrollizona

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk

tycker dem skall ta hand om det IRL först att få fängelse för nått man säger eller skriver är fel böter är till och med att gå förlångt

Visa signatur

CPU: Intel Core i9 11900K | GPU: EVGA RTX3080 FTW3 | Mobo: ASUS Maximus XIII HERO | RAM: Corsair Vengeance RGB PRO SL 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | Chassi: Phanteks Enthoo Evolv X Anthracite Grey

Permalänk
Medlem

Det handlar inte om trollning, de försöker uppdatera sin lag om att trakassera/hota folk per telefon och nu inkludera elektroniska alt digitala enheter. De har ersatt texten a phone, telephone calls med electronic or digital communications etc. Utan att skriva om resten. Förslaget finner ni här http://www.azleg.gov/legtext/50leg/2r/bills/hb2549h.pdf

Ja, om ni skriver något kränkande till någon i Arizona så bryter ni mot lagen.

A. It is unlawful for any person, with intent to terrify, intimidate, threaten, harass, annoy or offend, to use ANY ELECTRONIC OR DIGITAL DEVICE and use any obscene, lewd or profane language or suggest any lewd or lascivious act, or threaten to inflict physical harm to the person or property of any person. It is also unlawful to otherwise disturb by repeated
anonymous ELECTRONIC OR DIGITAL COMMUNICATIONS the peace, quiet or right of privacy of any person at the place where the COMMUNICATIONS were received.

Permalänk

Jag kan förstå hur dom vill bli av med typ rec.pets.cats mot alt.tasteless men lite hederlig internettrollning hör till. Lite som att det finns folk som blir för fulla på krogen, visst skulle det vara trevligt utan dom men det är en del av upplevelsen

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Hjälpsam

Slog mig just, Rick Astley måste vara bli både fysiskt och digitalt bannad från Arizona.

Majoriteten av Jim Carreys youtube-klipp behöver nog blockas i Arizona dessutom.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk

"...annoy or offend"

Extremt vagt och subjektivt om du frågar mig.

Sambuccashake: "Emil @ Sweclockers, didn't like your latest story on X"
Emil @ Sweclockers: "That's a horrible thing to say you awful person, I'm offended by that so see you in court."
Sambuccashake: "I'm an awful person? I take offence by that so I'll see YOU in court! Oh wait..."

Permalänk
Medlem

" harass, annoy or offend "
How dare you, good sir, share with us this prurient piece of clambaked sounds and visuals composed by this " Nicky Minaj " in her performance " Stupid Hoe " ?
I am appalled !
Not to mention that I stand by the statement that you, good sir, have inclined from House Bill 2549 by harssing, annoying and offending me !

Jag tycker dom borde ta en seriös titt på vad som ingår i denna REJÄLA grå-zon vad gäller vad som är anstötande.

Sen kanske man inte ska tala om att jag är irriterade på folk som kallar datorn för "data", men de förtjänar inte fängelsestraff eller liknande.

Vad som är ännu värre är att man drar hela USA under samma kam när sånt här händer, finns flera exempel redan...

Jösses & Out

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Många klagar i detta fall över att internet är "fritt" men i den bemärkelsen är världen också fri. Det fria internetet ska inkludera allt som du ska kunna göra i din vardag.

Dock ställer jag mig lite frågande till ifall du kommer undan med Hets mot folkgrupp, olaga hot förargelseväckande beteende, trakasserier osv i vardagen i något större omfång så detta är ju klart inte så bisarrt som man kan hoppas på.. dock.. känns lagen smått onödig på ett sätt eftersom internettroll är 12åringar i majoritet så kommer inte lagen åt dem.

Funderar dock om inte ovanstående lagar räcker för att sätta dit troll dock.

Permalänk
Medlem

Det här både "irriterar" mig och "väcker anstöt" hos mig. Har de då själva redan brutit mot sin (snart) nya lag?

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB