Arizona på väg att förbjuda internettrollande

Permalänk
Medlem

Det här måste vara ett aprilskämt som med lite delay blivit en "nyhet".

Permalänk
Skrivet av Ziggy_:

allting är olagligt nuförtiden. visste du om att i danmark måste du titta efter så allt fungerar i bilen innan du får starta den, av med körkortet annars. då menas också att du ska ktitta så belysningen fungerar. olja allt som man inprincip gör i ett flygplan innan start lol

För i Sverige är det ju fullt lagligt att köra bil utan fungerande belsysning osv.?
Det är böter om det inte har halvljus på.

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

eller inte

eller

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Jobbig framtid för alla sverigedemokrater i Arizona...

eller inte

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Hm, kanske lika att bara stänga ner internet snart ? Tycker att hela grejen för att internet ska existera är snart borta, kan inte prata privat, yttrandefrihet finns ju knappt kvar och snart kan man inte ens kolla en youtube film utan att stämmas ?

Nja, blir nog att dra ut modemet och börja nötta Skyrim.

Permalänk
Avstängd

"House Bill 2549 inkluderar allt ifrån hot till trakasserier, men kriminaliserar även mer vardagliga otrevligheter som svordomar"

För helvete...

Permalänk
Medlem

Land of the Free .... My a**

Permalänk
Medlem

Jag känner nog att Arizona kör lite lagstiftnings-trollande

fast är de seriösa så är det ju någonting allvarligt fel. Det skulle ju betyda att det är olagligt att medvetet skriva en provocerande artikel eller annat. Blir någon upprörd eller irriterad så går det ju klassa in under någon av de formuleringarna det talas om. Absurt om det går igenom kort och gott.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Detta är precis vad som behövs!

Permalänk
Sötast

Trolololool ol... ol..... just kidding... right?

Permalänk

snart kommer det här till sverige också, eftersom allt som svenska politiker gör är att härma usa.

Permalänk
Medlem

Ja om dom inför den lagen hur ska man kunna trolla på 1 april? Dom kanske är tröt på att bli trollad hela tiden

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora

Permalänk
Medlem

Ifs... tänk vilka trevlig Apple vs Android trådar vi kanske hade fått

Permalänk
Medlem

kommer nog inte hålla upp under rätten, skulle jag tro. och för den delen så kommer dom bara få dom dåliga trollen som typ när nån har dött och skriver "fan va bra" på deras facebook.

ett bra troll behöver bara skriva en annan syn punkt och folk kan gå upp i taket så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Langos:

Alla ni som uppskattar detta lagföslag, jag uppmanar er att flytta till Arizona och ansluta er till resten av de lättförolämpade styggelserna till människor då jag tycker att ni alla är fornikatörer av matriarker.

Det där skulle jag antagligen inte få skriva i Arizona för det kan förolämpa någon, så vad fan då? Jag lever för att förolämpa folk, jag förolämpar mina vänner på daglig basis, det är så vi umgås. Om någon tar illa upp är det fan deras problem.

Vadå, brukar du förolämpa andra människor på tu man hand eller? Låter väldigt respektlöst?

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av riktigninja:

snart kommer det här till sverige också, eftersom allt som svenska politiker gör är att härma usa.

Ser inte direkt någon jätte likhet i Svensk och Amerikansk politik men...

Visa signatur

Citera för att få svar

Permalänk
Avstängd

Vet inte vad jag ska tro, men dom flesta tar ju internet som en frihet, det bör finnas lagar och regler där som allt annat i livet.

Permalänk
Medlem

Men troll gör det inte medvetet, det är det som är missuppfattningen, trollande uppfattas olika och går inte bara säga att någon trollar rätt upp och ner och framförallt inte förbjuda, var ska man dra gränserna?

Det är väl bra vissa har sina åsikter fria, ska det uppfattas som trollande då eller?

Låter löjligt.

Permalänk

Home of the Cowards, Land of the Slaves lol... sjukt.

Permalänk
Medlem

It is unlawful for any person, with intent to terrify, intimidate, threaten, harass, annoy or offend, to use any electronic or digital device and use any obscene, lewd or profane language or suggest any lewd or lascivious act, or threaten to inflict physical harm to the person or property of any person.

så det blir alltså möjligt att polisanmäla "gankers" i mmo's, mäktigt

Permalänk
Avstängd

hahahahaha efterblivna amerikaner, never stops amusing

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Mullvad:

;12129051]För i Sverige är det ju fullt lagligt att köra bil utan fungerande belsysning osv.?
Det är böter om det inte har halvljus på.

Yes, belysningen som används för tillfället måste fungera

Men man måste inte alls ha halvljuset på, går utmärkt att kombinera lite olika beroende på dag/natt. Detaljer orkar jag ej gå in på.
OBS! Gäller ej MC, där cirkulerar andra regler.

Fy vilken trafikpolis jag blev nu haha x)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Trollande är ju en del av det roliga med t.ex. youtube o.dyl.
Fan!

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Musikälskare

Ska man ha hjälm inomhus snart med eller?

'MERICA FAK YEAH!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Helt klart politikerna som trollar tillbaka.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

land of the free

Permalänk

Du får snart inte göra något överhuvudtaget. Att länder som usa (och sverige) kallar sig demokratier är bara en undanflykt för att politiker i längden skall kunna valla sina får (folket) utan motstridigheter.

Jag kanske är lite konspiratorisk men det är i alla fall den riktning som många länder går mot anser jag.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Skrivet av Likvid:

Men troll gör det inte medvetet, det är det som är missuppfattningen, trollande uppfattas olika och går inte bara säga att någon trollar rätt upp och ner och framförallt inte förbjuda, var ska man dra gränserna?

Det är väl bra vissa har sina åsikter fria, ska det uppfattas som trollande då eller?

Låter löjligt.

Tvärtom - troll gör det medvetet , annars är det per ursprunglig definition inte trollande.. trolling är fisketerm , och internettrolling är att få folk att nappa på betet när man kastar ur sig en avsiktigt provokativ åsikt för nöjet att folk blir upprörda.

Däremot har svensk media börjat kalla alla med kontroversiella eller icke-PK åsikter, eller bara obstinata haters i allmänhet , för internettroll trots att de är helt ärliga med sina åsikter.

Permalänk
Medlem

Nu är det ju _en_ stat i USA och inte hela USA så vi klargör lite.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag "trollar" hela tiden på nätet och i verkligheten. Så fort det är en diskussion brukar jag tänja lite på mina egna "åsikter" bara för att få fart på diskussionen. Jag väcker alltid anstöt. Skulle det alltså kunna ge mig fängelse om jag bodde i Arizona? Löjligt. Det låter ju som Kina.