Arizona på väg att förbjuda internettrollande

Permalänk
Medlem

Ha ha ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfisse:

Vadå, brukar du förolämpa andra människor på tu man hand eller? Låter väldigt respektlöst?

Det behövs inget frågetecken efter den andra meningen, det ÄR respektlöst att förolämpa andra människor, iallafall om det görs som du säger på tu man hand. Nej, jag förolämpar inte folk jag inte känner och i ärlighetens namn förolämpar jag sällan vänner heller även om vi har en jargong som anspelar på förolämpningar hela tiden. Min poäng var att jag borde får förolämpa vem som helst, det är i min mening en mänsklig rättighet. Sedan bör det helt klart finnas lagar mot trakasserier, förföljning, hets mot folkgrupp etc men som den lagtexten var utformad lämnar den otroligt stora utrymmen för tolkningar och lagar som skrivs på det viset riskerar alltid att användas till lite vad fan som helst. Det står t.ex att de skall förbjuda sovrdommar, kan man verkligen påstå att man har yttrandefrihet när man lagstiftar bort specifika ord? Nästa stop; tankebrott.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Detta skulle ha varit ett bra april-skämt...

Permalänk
Medlem

En idiotlag avsedd för de sinneslösa människorna som inte kan tänka på egen hand.
Skulle nog behövts en sådan lag här i Sverige med, man kan bara skratta åt de som lurats och bland annat tror på "illuminati" och "2012"... Skrattar åt de patetiska fjantarna..

Permalänk
Medlem

antagligen kommer folk som bor där att bli arga, alltså är det ju de som trollar.

Permalänk
Medlem

Fattar inte vad alla klagar på, det finns väl en lag som är ungefär likadan fast "IRL" så att säga: Förargelse väckande beteende, så vad är felet med att införa en sådan lag över nätet? Ska det vara tillåtet att trakassera och dyl "på riktigt" men inte över nätet?

Permalänk
Medlem

I Sverige har vi "stalking-lagen". Där ser man lika allvarligt på förföljelser via SMS-meddelanden såsom telefonterror. Skulle tro det är lika straffbart att terrorisera och förölja en person via internet. Varför skulle det vara fritt fram att begå olagligheter bara för att det är internet som är överföringsmediet för förföljelserna?

Fast egentligen tycker jag det är onödigt att specificera vilka kanaler man inte får terrorisera någon via. Bättre att ha generella teknikoberoende lagar. Tekniken förändras ju hela tiden men moralen om vad man får och inte får borde ju inte förändras för det.

Permalänk
Medlem

HAHAHAHAHAHAHA (skrattat i ca 5 min nu)

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Skrivet av aml417:

Fattar inte vad alla klagar på, det finns väl en lag som är ungefär likadan fast "IRL" så att säga: Förargelse väckande beteende, så vad är felet med att införa en sådan lag över nätet? Ska det vara tillåtet att trakassera och dyl "på riktigt" men inte över nätet?

Man kan bli misstolkad väldigt lätt på nätet. Grejen är också att dom breddar lagen så att säga. Vad som väcker anstöt hos dig, väcker kanske inte anstöt hos mig. Lagen är alldeles för bred. Farligt.

Permalänk

Freedom of Speech my ass..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kände att detta passar in nu... Byt bara California till Arizona kanske.
http://www.youtube.com/watch?v=PfH263OAG0A#t=0m44s

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kadjoopplo:

Man kan bli misstolkad väldigt lätt på nätet. Grejen är också att dom breddar lagen så att säga. Vad som väcker anstöt hos dig, väcker kanske inte anstöt hos mig. Lagen är alldeles för bred. Farligt.

Då får man se till att uttrycka sig rätt då. Dessutom så står det väl med uppsåt till att trakassera mm, och jag tror inte man kommer döma emot den misstänkte om det råder minsta tvivell om att han begått brottet. Till er som snackar om uttrycknings fihet och liknande, ni kan väl inte seriöst mena att man ska få säga vad man vill till vem man vill hursomhelst?

Permalänk
Permalänk

HAHA, Amerikanare!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Då får man se till att uttrycka sig rätt då. Dessutom så står det väl med uppsåt till att trakassera mm, och jag tror inte man kommer döma emot den misstänkte om det råder minsta tvivell om att han begått brottet. Till er som snackar om uttrycknings fihet och liknande, ni kan väl inte seriöst mena att man ska få säga vad man vill till vem man vill hursomhelst?

Exakt, hur ska de bevisa att personen har med uppsåt provocerat eller trakasserat någon på nätet. Min erfarenhet är att både på nätet och på gatan är det ALLTID någon som känner sig trakasserad eller kränkt vad man än säger så fort man säger sin egen åsikt. Men, att de gör både provocerande och svordomar olagligt är tillräckligt för att hela detta lagförslag ska slängas i sopen direkt och han/hon som la fram förslaget ska skickas till guantanamo-bay direkt. Utan att få provocera kommer alla komiker bli utan jobb, just saying, ärligt talat om man tar illa upp av någon man vet gör det endast för att provocera är det dags att skaffa lite självdistans.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Det är väl rätt uppenbart när någon trolllar, att någon alltid blir kränkt på gatan eller över nätet må vara sant men det är ju inte ens eget fel och jag tror att en jury/ domare vid eventuell rättegång kommer förstå att personen inte ville trakassera eller liknande. Sedan att man använder svordomar beror väl i vilket samanhang, jag tror inte en domare hade dömt emot någon för att svurit efter slaget sig i lil tån Om dom nu skulle göra det så håller jag med om att det har gått över gränsen. BTW komiker håller väl inte föreställingar genom nätet, så det kommer ju inte påverka dem på något sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

I Sverige har vi "stalking-lagen". Där ser man lika allvarligt på förföljelser via SMS-meddelanden såsom telefonterror. Skulle tro det är lika straffbart att terrorisera och förölja en person via internet. Varför skulle det vara fritt fram att begå olagligheter bara för att det är internet som är överföringsmediet för förföljelserna?

Fast egentligen tycker jag det är onödigt att specificera vilka kanaler man inte får terrorisera någon via. Bättre att ha generella teknikoberoende lagar. Tekniken förändras ju hela tiden men moralen om vad man får och inte får borde ju inte förändras för det.

Exakt! Borde räcka med en lag, som täcker "allt". Men ska inte vara olagligt att svära på Internet/telefon/etc om det inte är det utanför. Vad gäller saker utanför Internet brukar lagskrivare vara mer sansade, men de förstår inte elektronisk kommunikation.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Only in the US...

Permalänk

Vanligt folkvett verkar ju inte leda någonstans, så banne mig detta är något jag står bakom.
Övervakning till varje pris för att detta ska gå igenom, är less på er nu.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Inaktiv

Va fan händer om man fortsätter gå runt och trolla genom etern i fängelset? Då måste ju avrättning krävas för att lagen ska bli brottsförbyggande? De roligaste aprilskämten är tyvärr på fullaste allvar..

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det va någon politiker i Arizona som blev trollad på internet och blev sur... iaf, nu verkar det som det blir slut på trollandet i Arizona

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Det innebär alltså att svordomar blir olagliga på internet?
Detta låter ju helt stört.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk

Tur för "vissa" här på forumet att dom inte bor i Arizona

Permalänk
Medlem

Folk är emot yttrandefriheten? Mycket idioter finns det här uppenbarligen...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirapan:

Va fan händer om man fortsätter gå runt och trolla genom etern i fängelset? Då måste ju avrättning krävas för att lagen ska bli brottsförbyggande? De roligaste aprilskämten är tyvärr på fullaste allvar..

Tror knappast man får tillgång till internet i fängelset...

Permalänk
Medlem

När jag såg bilden trodde jag först att de skulle förbjuda användning av "trollface"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Only in the US...

Vänta du bara Sverige hankar sig dit också. Våra politiker verkar använda Usa som en förebild.

Permalänk
Avstängd

Som bilden ovanför uttrycker är vad jag personligen tycker om detta onödiga tjafs om "internettroll".

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Home of the free?? Yeah riight..

Näää bara amerikanarna kan komma på nåt sånt här löjligt jävla skit..
Förbannade idioter till att leka världspolis.

Nu vet ni det kolla upp så forumservern inte står i denna förbannade delstat innan ni trollar xD..

Permalänk
Medlem

vad blir olagligt härnäst? fuska i spel?

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401